Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sannie

Sannie

28-08-2011 om 14:46

Waardevolle spullen in tent?

Hoi

Hoewel het nog heel lang op zich laat wachten hebben we voor 2012 al weer een vakantie geboekt (joeheeeeee) en dit keer zelfs in een bungalowtent (iets wat we nog nooit hebben gedaan).

Maar wat ik me al heel lang afvraag; hoe doen mensen dat met waardevolle spullen in zo'n tent als je bijv. een dagje weggaat ? Denk aan passen, geld, paspoort, laptop enz...

Een rits opentrekken en je staat in de tent, dus van echt "afsluiten" is natuurlijk geen sprake. Bij de huisjes die we eerder huurden kon de deur natuurlijk echt op slot, maar hoe gaat dat in een tent ?

Je hoort toch wel veel verhalen van mensen die op vakantie worden bestolen, een rampscenario lijkt me dat. Vind het zeker wel de moeite waard om dus wat aan "inbraakbeveiliging" te doen, wie heeft tips ?

En in het kader van lekker belangrijk; hoe gaat dat 's nachts in een tent als je naar de wc moet ? Onze kids zijn 10 en om die nou in het holst van de nacht in hun uppie naar de wc te laten lopen ? Vind ik niet zo'n prettig idee. Hoe doen anderen dat ??

gr. Sannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

28-08-2011 om 14:56

Waardevolle spullen,

Hoi Sannie,
Wij kamperen al jaren, ritsen inderdaad alleen de tent dicht, verder niets. Waardevolle spullen hebben we nooit bij ons. Geld en pasjes nemen we mee als we weggaan, net als digitale camera. En wat kan er verder voor waardevols zijn? laptop misschien, die kun je in de auto leggen, maar ik denk dat die in de tent misschien nog wel veiliger ligt. Bij ons is nog maar 1x iets gestolen, dat was in het ene jaar dat we een caravan hadden, toen is de mobbiel van mijn dochter uit de voortent gestolen, en kregen we vergoed via de reisverzekering.
En 's nachts plassen wij op een plasemmer, dus hoeven dan niet nh toilet. Of ze gaan zelf met een zaklantaarn nadt ze eenmaal de weg weten. Ligt er ook aan wat voor camping je komt natuurlijk en waar. Wij gaan nooit naar hele grote massa campings, maar dat zegt misschien ook niet alles.
Waar gaan jullie heen?
Groet, oregano

Sannie

Sannie

28-08-2011 om 15:04

Reaktie..

Hoi

Leuk dat je zo snel reageert !
Wij gaan naar Frankrijk (Dordogne)en het is een camping met 200 staanplaatsen dus allesbehalve groot en massaal (heb ik zelf ook een hekel aan).

Tja, het zal wel loslopen, maar ik dacht aan wellicht een tentkluis ofzo (hihihi, als die al bestaan).

Je hebt natuurlijk gelijk dat als je een hele dag weggaat je vaak wel je pasjes bij je hebt, maar ik vind het gewoon een raar idee dat je als slot alleen maar je rits hebt (kwestie van wennen denk ik omdat we nog nooit in een tent hebben gezeten, dus extra spannend)

En we zullen zeker een goede reisverzekering afsluiten !!

Een plasemmer vind ik ook geen gek idee, we weten natuurlijk ook nog niet hoe ver we van de wc's af zullen staan enz...

gr. Sannie

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-08-2011 om 15:17

Sannie

Echt waardevolle spullen zou je in de auto kunnen opbergen. Soms kun je ook wel dingen afgeven bij de receptie. En verder is het een beetje loslaten, je moet er niet te veel bij stil staan dat er iemand binnen zou kunnen komen.
Een kind van 10 niet alleen naar de WC? Dat zie ik niet helemaal hoor. Onze kinderen gingen al veel jonger 's nachts alleen naar de WC, heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan. Maar een plasemmer ofzo kan natuurlijk ook.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-08-2011 om 16:02

Tent

Zoon van 10 en ik zaten op een kleine camping in Spanje. Geld, fototoestel en paspoort had ik altijd bij me. Ik liet niets van waarde achter in de tent. Beneden bij de receptie was evt. een kluisje te huur.
We (ook de kinderen) gingen gewoon 's nachts in het donker naar de toiletten. Er was wel een beetje slechte verlichting maar met een zaklamp was het prima te doen ook al was het zo'n vijf minuten lopen met steile trapjes omhoog en naar beneden. Op die leeftijd moet dat toch echt kunnen hoor.

Fiorucci

Fiorucci

28-08-2011 om 18:25

Hier....

We hadden vroeger een plasemmer in de tent. Mijn pa was elke dag weer dolgelukkig dat hij de emmer mocht gaan legen....
Als mijn zoon kampeert, ritst hij de tent dicht en sluit de dubbele rits af met een hangslotje, vast aan de tentbodem. Niet zaligmakend, maar een leuke vertraging in ieder geval voor gauwdieven. Zijn papieren enzo houdt hij dan wel bij zich.

Annet

Annet

28-08-2011 om 23:12

Onze kinderen slapen snachts

Moeten jouw kinderen thuis ook in de nacht naar de wc?
Hier thuis bijna nooit en op de camping dus ook niet. Zeker niet omdat ze later naar bed gaan dan thuis. Tegen de tijd de ze misschien moeten plasse (vroeg in de ochtend) is het al licht.
Verder ben ik het eens met mijn voorgangers, een kind van 10 kan best met zaklamp naar de wc lopen in het donker. Eigenlijk vanaf gemiddeld 6/7 jaar kan dit wel.
Waardevolle spullen laten wij in de tent (of soms in de auto). Het belangrijkste is dat ze niet in het zicht liggen. Als je echt op pad gaat, heb je de meeste spullen bij je.

guera

guera

29-08-2011 om 13:47

Laptop slot /ketting

Wij doen de laptop altijd aan een slot. Er zijn een soort draadsloten (kettingslot achtig) voor te krijgen die door je laptop heen kunnen en dan ergens aan vast. Bijv onder de autostoel en dan vastmaken. Jemig hoe leg ik het uit? zoiets.... http://www.mytrendyphone.nl/shop/laptop-slot-22111p.html

Paspoorten altijd mee, evenals passen e.d Als we aan zwembad op de camping liggen dan eventueel in dashboard van de afgesloten auto.

bakje yoghurt

bakje yoghurt

29-08-2011 om 14:32

Tip ooit hier gehad...

hoihoi,

Ook hier 's nachts plassend kind (maar ook moeder ). Wij hebben een plasemmer, helemaal handig!
En wat ik ooit hier op het forum las (hoewel dat een tip was over waardevolle spullen bewaren als je op strand bent): in de vuile was doen.

Dus als wij overdag even weg zijn, doe ik papieren die ik niet meeneem in een plastic zakje. Dat zakje prop ik tussen de vuile was en die zak/tas leg ik weer op het voeteneind bij de slaapzak in de slaaptent.

groeten,
bakje yoghurt

Zo'n soort camping

Ik kampeer mijn hele leven al, en een kleine camping zoals jij noemt met 200 plaatsen is vaak een stuk veiliger dan die grote massale camping met 1200 plaatsen. Daar hoor ik juist wel criminaliteit verhalen over. Een beetje rommel houden in de tent en iets wat waardevol is ergens 'onderop' opbergen (onder de vuile was, onder in kledingtas, of in de bak met alle boeken en spelletjes). Dan moeten ze de hele tent doorzoeken, maar meestal komen je buren polshoogte nemen en zijn de vreemde snuiters zo verdwenen. Echt waar, op een camping heerst vaak een gezond soort sociale controle!

Veel plezier he.

Dorry

Margriet*

Margriet*

29-08-2011 om 21:42

Heel makkelijk

Wij staan op echt kleine campings, heel afgelegen, afgelopen vakantie was er een met 120 plekken echt groot (de andere had 50 plekken).
Op kleine campings is er een soort van sociale controle, hoewel dit natuurlijk niet zaligmakend is. Het valt op als iemand andere bij de tent van de buren staat. Ik doe altijd de binnententen dicht en soms ook de buitentent. Bij de ene camping was het zwembad aan de andere kant van de camping dus was ik iets voorzichtiger, we waren dan langere tijd niet bij de tent. Spullen liggen dan verstopt in de tent of neem ik mee. Soms in de afgesloten auto. Niet heel consequent maar bij ons is het tot nu toe altijd goed gegaan. Men verwacht denk ik ook niet dat je het laat liggen.
Onze kinderen hoeven eigenlijk bijna nooit 's nachts te plassen maar gaan altijd veel later naar bed.

jippa

jippa

29-08-2011 om 22:51

Spullen mee of buren vragen

Wij nemen de waardevolle spullen wel mee of vragen evt buren een beetje op te letten.
mijn dochter is 9 en zou never nooit in het donker alleen naar de wc gaan. ik deed dat vroeg wel en heb ooit een halve nacht in een wc opgesloten gezeten omdat het slot niet meer openging, dus ik zou haar ook niet laten gaan. Zij kent dat verhaal trouwens niet. Ik wil haar zeker niet bang maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.