Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

liora

liora

03-08-2010 om 21:48

Wat doe ik fout? vakantie is afzien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

07-08-2010 om 17:34

Weer thuis

vandaag in de regen de tent afgebroken. Jammer.

Liora ik wil je ook de tip geven voor Ouder Alleen, maar ook voor alleenstaande ouder vakanties. Ik ben idd 2x naar Creuse geweest wat een leuke locatie is voor kinderen tot een jaar of 10. De kinderen worden dagdelen bezig gehouden en jij hebt aanspraak aan andere ouders. Wat wel eens vervelend is is dat er veel over ex-en gezeurd wordt. (ik vind dat zelf erg vervelend, ik heb namelijk geen vervelende ex)

Google eens op samsam vakanties, estivant en Cirkel.

Vic

Vic

07-08-2010 om 18:19

Van alles wat

Mijn ervaring bij eenoudervakanties is dat er mensen met verschillende achtergronden komen. Het merendeel is gescheiden, maar er zijn ook weduwes/-naars en BAM. Bij de gescheiden ouders scheelt het overigens ook per groep hoeveel er over exen en alimentatie wordt gezeurd.

amk

amk

07-08-2010 om 18:30

Klopt vic

de eerste keer in Creuse werd er af en toe wat gemekkerd. De tweede keer was het het dagelijkse gesprek.
De eerste keer waren er 2 mannen mee, de 2e keer slechts 6 vrouwen. Dat maakt ook heel veel uit.
Maar je hoeft niet mee te kletsen en ik kapte het ex-en gezeur gewoon af met de mededeling: ander onderwerp hier heb ik geen verstand van. Dat hielp, en Liora is ook mans genoeg om dat te doen.

liora

liora

07-08-2010 om 20:19

Dank voor de tips weer! Ik ben via Google ook een camping tegengekomen met een speciaal veld voor alleenstaande ouders. Lijkt me ook wel wat. Iemand ervaring daarmee?

En AMK, moet je nu thuis de tent uitspreiden om hem droog te krijgen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

amk

amk

07-08-2010 om 21:14

Ja ik natuurlijk

't Klumpke in Neede, heerlijke camping, de 7 meter drankflessen na 2 weken mei vakantie was een duidelijk teken van gezelligheid en ze lagen naast elkaar niet achter elkaar. 1-ouder gezinnen zoeken elkaar wat meer op. Gezinnen zijn vooral met elkaar weg. Die hebben helemaal geen zin in contacten onderling. Even bout gesteld dan. Maar de grootste gezelligheid was wel op ons veld te vinden. Er werd steeds wat bedacht. Spontane gezamelijke bbq, pannenkoekenfeest met alle branders die we konden vinden. Je let op elkaars kinderen, dus je kunt gewoon even alleen douchen of naar de wc. 's avonds is het stil want niemand heeft belang bij wakkere kinderen, maar wel gezellig. De campingbeheerder kwam om het uur even kijken of ons illegale kampvuur al uit was, maar uiteindelijk kwam hij er rond 2 uur gewoon bij zitten, want we waren de enigen die nog wakker waren. Goede herrineringen aan die vakantie. Tess was toen 2,5, dat jaar zijn we ook naar Creuse geweest.

De camping die jij gevonden hebt zal ook wel bekend zijn op Ouder Alleen.

En ja, de tent hangt in het portiek over de hekjes van de portieken. Weten de buren ook weer dat ik op vakantie ben geweest. Morgen zal het kreng wel droog zijn.

Toke

Toke

08-08-2010 om 12:08

Ook alleen met twee

En eigenlijk schrijft Lidwientje net wat ik je wilde schrijven: het wordt beter als je jongste wat ouder is. Toen mijn jongste nog baby/dreumes was, gingen we af en toe een weekendje in een huisje, soms met, soms zonder vriendin met kinderen. Als jongste sliep (bij voorkeur in kinderwagen/buggy) ging ik iets doen wat voor oudste leuk was. Soms ging hij naar een activiteit. Ik vond een lang weekend lang genoeg.
Nu zijn ze 5 en 9, en pas sinds 2 jaar gaan we echt in het buitenland kamperen. We zijn nu net terug van 3 weken Frankrijk, allebei hebben ze heerlijk gespeeld met vriendjes/vriendinnetjes.
Wat ik nu doe: ik kies voor de tent, omdat kinderen dan makkelijker contact leggen (andere kinderen leggen dan ook makkelijker contact met de mijne). Ik kies een camping waarvan ik weet/vermoed dat er Nederlanders komen, zodat er geen taalprobleem is tussen de kinderen. Ik kies de wat alternatievere (kleine) campings, omdat het ook wel mijn ervaring is dat bezoekers daar wat meer openstaan voor elkaar, in plaats van allemaal erg op het eigen gezin. En dat is voor jezelf ook erg prettig. Met drie huisjes heb je onderling gewoon niet zoveel contact en dan kun je je ineens heel erg alleen voelen. In een tent ben je nooit heel erg alleen. Juist ook omdat je mensen tegenkomt bij simpele dingen als afwassen en de kinderen douchen.
Het eerste jaar met de kinderen vond ik nog best pittig (jongste was toen 3). Maar vorig jaar vond ik het ontzettend relaxed, heb ik heel veel gelezen.
Dit jaar stond ik naast een Nederlands gezin, met o.a. dochter van 5, waarvan de moeder verzuchtte dat ze pas dit jaar voor het eerst aan een boek was toegekomen. Ik denk dus dat het niet zozeer aan jouw alleenstaande situatie ligt, maar aan de leeftijd van de kinderen.
Dus doe je iets verkeerd, leg je de lat te hoog? Nee, ik denk het niet. Maar met weekendjes en inderdaad uitstapjes vanut huis is het voor jezelf beter te behappen dan zo'n hele week alleen.
Over het samen met anderen reizen: ik heb daar zelf niet zulke heel positieve ervaringen mee. Ik vind het voor mezelf reuze zwaar om in zo'n vakantieweek/periode nog meer kinderen onder mijn hoede te hebben, ook al is er dan ook nog een volwassene bij. Dat zal omgekeerd ook wel gelden. Hoezeer ik bijvoorbeeld ook begrijp dat het voor een net gescheiden vriendin met kinderen nu allemaal zwaar is, toch vraag ik haar niet om mee te gaan op onze vakantie. Dat vind ik een te groot beslag op mijn eigen energie. Voor een weekendje vind ik het leuk en gezellig, voor een hele vakantie vind ik het echt te veel. Misschien geldt dat voor de mensen in jouw omgeving ook?
Ik hoop dat de rest van de vakantie vanuit huis heerlijk relaxed en vrolijk is. Het is echt niet leuk als je zo'n vervelende ervaring hebt.
Heb je nu nog dagen over een om een leuk weekendje met de kinderen weg te gaan?

liora

liora

08-08-2010 om 13:43

Dank

Dank Toke en Lidwientje!

Dat klinkt goed. Ik ben nu nog twee weken vrij maar een weekendje weg zit er vooral financieel niet meer in. Maar dat geeft niks, we zijn alledrie heel blij om weer thuis te zijn.
Morgen ga ik met de oudste naar een pretpark en 's avonds heb ik oppas en dus kan ik een avondje 'uit'.

Verder heeft de oudste volgende week nog een circusweek dus pret genoeg. We gaan vandaag naar Ballorig, en zo komen we de tijd heel leuk door. Gisteren waren we de hele dag thuis en dat vond ik ook heerlijk.

Ik denk dat ik volgend jaar ergens een weekendje probeer weg te gaan en de komende jaren inderdaad de campings ga uitchecken!

Liora

Asa Torell

Asa Torell

08-08-2010 om 19:58

Aaf

Ik vond het inderdaad wel een eyeopener evenzogoed, al betrok ik jouw posting en de daaropvolgende te veel op mezelf. Ik kan me nu wel iets voorstellen als een knopje dat je kunt omzetten, als je het vindt , waardoor je er makkelijker mee om kunt gaan. Dat zal hier ook wel door sommige posters met 'go with the flow' bedoeld worden.

esta

esta

08-08-2010 om 21:38

Fantastisch

Om eerlijk te zijn heb ik er ontzettend van genoten toen ik voor het eerst alleen met mijn drie kinderen op vakantie was (toen 0, 4 en 5). Mijn tips:
- zoek een rustig park, met een geschikte speeltuin voor de kinderen
- vraag bij voorkeur een plaats in de buurt van de speeltuin
- contact met andere ouders kun je vrij gemakkelijk leggen in de speeltuin is mijn ervaring, spreek je toch nog eens een volwassene i.p.v. je eigen kinderen
- zodra de kinderen daartoe in staat zijn geef ze een rol in de dagelijkse verplichtingen (al is het maar tafelafruimen)
- als het maar even kan eten we buiten in de vakantie, zodat er binnen niet gekruimeld en geknoeid wordt, dat scheelt een boel opruimen
- in de vakantie maak ik alleen maar gemakkelijke maaltijden, en gaan we regelmatig snacken, voor 1 of 2 weken maakt dat niet uit.
- een klein zwembad op het park is ook leuk (maar dan juist niet zo'n suptropisch geval, dat is veel te lastig met het in de gaten houden van kinderen die nog geen zwemdiploma hebben).
- ik stel mijn normen niet te hoog, en probeer het ritme van de dagen rustig te houden. toen ze nog klein waren brachten we veel tijd door in 't bos/ in de speeltuin /in 't zwembad. In de speeltuin neem ik vaak een boek of een puzzelboek mee, kinderen kunnen zich heel best zelf vermaken.
- ik neem vantevoren al een basis aan boodschappen mee, en toen ze nog zo klein waren ging ik bij voorkeur naar een park met een klein parkwinkeltje waar de aanvullende boodschappen gedaan konden worden (wel duur, maar scheelt de stress van met alle kinderen boodschappen gaan doen in een vreemde supermarkt).
- een enkele keer heb ik ook wel gebruik gemaakt van bijvoorbeeld een beddenopmaak service in een huisje, om net wat minder stress te hebben bij aankomst, ik laat ook altijd het huisje schoonmaken bij vertrek i.p.v. het zelf te doen, dat scheelt mij ook stress

En verder hier al gezegd, het wordt steeds beter, zeker als je investeert in kinderen zelf laten meehelpen, nog even en ze zijn zo oud dat als ze vroeg wakker zijn ze graag verse broodjes gaan halen voor bij het ontbijt (als er een winkeltje is op het park kunnen ze dat al heel snel, bij mij deden ze dat al vanaf vijf jaar) en nemen dan ook nog een krantje voor je mee.

En verder moet je af van het idee dat jij verantwoordelijk bent voor quality time. Dat ben je gewoon niet mijns inziens. Kinderen moeten vooral zelf kunnen spelen, en als ouders ben je vooral verantwoordelijk voor het scheppen van de randvoorwaarden.

rozenstruikje

rozenstruikje

08-08-2010 om 22:57

Jammer en tip

Wat ontzettend jammer dat je je vakantie als zo zwaar hebt ervaren en dat er zoveel dingen tegen zaten.

Ik ben nu al twee keer een week via Estivant weg geweest, dit jaar en vorig jaar. Dat is een reisorganisatie voor 1-oudergezinnen. Ik ben alleen sinds zwangerschap van de jongste, hij is nu net drie. Ik heb beide keren een tent gehuurd op een camping in NL, kostte ongeveer 600 euro voor een week. Elke dag is er vermaak voor de kinderen, meestal twee keer per dag en soms zelfs drie keer per dag. Ik ga speciaal naar deze camping omdat het voor kinderen vanaf 2 jaar is. Vorig jaar werd hij 2 en ging hij vrijwel alle keren naar de kinderclub in de ochtend. In de middag zijn middagdut en dan kon ik even met oudste spelen of zij ging weer naar de kinderclub. Er zijn een stuk of 20 tenten voor 1-oudergezinnen dus je hebt genoeg ouders om je heen die wel een praatje willen. Ook kunnen ze even op je kind letten als je bijv. naar de wc wilt. Ik nam jongste gewoon altijd mee in de buggy. Het is even een loopje natuurlijk en een onderneming vergeleken met thuis maar ach. Je hoeft verder niets toch. Vorig jaar stond hij in de buggy naast het hokje of hij ging mee, nu kan hij uit het tuigje ontsnappen dus moest hij altijd mee naar binnen. Douchen deed ik wel eens tijdens de kinderclub of anders moest hij dus mee. Tja, hij vond het helemaal niet erg hoor en ik ook niet.
En de kinderclub was echt geweldig! De leiding is echt super met de kinderen en ze deden heel veel leuke en verschillende dingen met ze, enorm enthousiast team. Die uurtjes kon ik dan even wat voor mezelf doen, heb 2 dikke boeken gelezen die week, zodat ik daarna weer energie genoeg had voor hen. Ik heb eigenlijk de hele week op de camping gezeten, zo heerlijk en zo veel kinderen dus oudste vermaakte zich altijd wel.
Nou ik klink bijna als reclame maar ik kan het je dus enorm aanraden! Je hoeft echt niet te wachten tot hij vier is voor je gaat kamperen, het is echt haalbaar.
Ze hebben ook weekends in het voorjaar om te proberen overigens.

Succes met bijkomen van deze vakantie!

Rozenstruikje

Bastet

Bastet

13-08-2010 om 18:26

Ben ik weer,pelle

Pelle,een week aldaar in een chalet is 479 euro.Blokhutten zijn nog goedkoper.
www.hunzepark.nl
Groetjes,bastet

Drie en een half..

..tot die leeftijd was het voor ons als manvrouw2kinderen gezin huilen met de pet op, vakantie. Echt de hele dag bezig.

Inderdaad, en dan dus wel met 2 ouders. Maar je kijkt elkaar 's avonds aan en je vraagt je af wat je de hele dag gedaan hebt. Je zou namelijk ook nog graag iets voor je relatie doen, bijvoorbeeld een kwartier praten met elkaar per dag ofzo.

Volgens mijn berekening gaat je vakantie in 2013 dus helemaal geweldig worden, en als het meezit kan je in 2012 al wat meer een lach op je gezicht toveren.

Het is gewoon aanpoten.

En voordat mensen over me heen vallen met hun geweldige babyvakanties: het is een beetje gechargeerd en het was met slechte slapers met een allergische aanleg. Echt, dat doe je niet voor je lol..

Nu ik erover nadenk Liora, we hadden 1 keer een vakantie waar alles meezat. Jongste was bijna 2. Dus misschien is 2011 toch al jouw jaar. Ik had dat jaar echt alle, ALLE wensen geschrapt. Ik wilde op 1 uur intercity van onze woonplaats zitten, zwembad erbij hebben en verder geen eisen. Daardoor geen verwachtingen. En ziedaar, weer zat mee, warme meivakantie. Alles groen. Kinderen deden hun ding (lees:sliepen door en vermaakten zich overdag). Jongste is 1 keer bloot weggelopen in een waterrijke omgeving maar verder was alles top. Fietsen gehuurd, Koninginnedag gevierd in Weert, van die dingen.

Met dat grote leeftijdsverschil word je gewoon ultra teruggeworpen als nummer 2 verschijnt en in de bewerkelijke jaren is. Bij ons was het verschil minder, maar ook meer dan de standaard 2 jaar, en wij zaten ook in de spagaat. Wat jij namelijk mag verwachten is dat ze over een tijdje ook elkaar gaan vermaken, ipv jou aan de kop zeuren. Maar dat duurt nog efkes...

liora

liora

13-08-2010 om 22:00

Rodebeuk

Dank voor je bericht, wat kan jij toch fijn en plezierig steunen!

Ik denk volgend jaar niks spectaculairs, hooguit weekendje weg of zo. En ik vermoed dat ik in 2012 dan wel een kindercamping durf te proberen.

Onze vakantie is nu trouwens super. Maandag met oudste naar Drievliet geweest terwijl jongste op de crèche was. Oudste is uit logeren geweest en toen was ik even alleen met jongste en ze waren twee dagen beiden op de opvang en toen had ik tijd voor mezelf. Heerlijk!

liora

liora

13-08-2010 om 23:26

Beemer

Inderdaad is eerst lezen een goed idee. Tweede tip: vul niet in voor een ander. Ik ben het wel degelijk gewend om hele dagen voor mijn kinderen te zorgen!

Even zo...

Even zo...

15-08-2010 om 15:01

Dit jaar...

Dit jaar stond ik er plotseling met drie kleine kinderen in een ver, vreemd land door een noodsituatie.
Wij gaan vaak naar een camping maar waren nu aan het rondreizen. We moesten onze reisplannen drastisch omgooien. Ik ben op zoek gegaan naar een kleinschalig hotelletje met goede service, zwembadje en strand (ondiepe zee) in de buurt. Goed restaurant. Veilig in alle opzichten zodat ik niet altijd superalert hoef te wezen. Goed restaurant (zodat ik culinair kan genieten) met ook frietjes op het menu.
Ondanks de ziekte van mijn man hebben wij een toptijd gehad. Het hielp natuurlijk enorm mee dat het al een ansichtkaartenstrand was. De strandstoelen stonden klaar en drankjes werden gebracht. Op het strand hoefde ik minder alert te zijn. Heerlijk. Als de kleinste ging slapen, dan nam ik de babyfoon mee en ging met de oudste twee zwemmen. Personeel was super met de kinderen.'s Avonds aten we altijd bij het geweldige restaurant. Als de kinderen uitgelaten waren dan gingen zij spelen op het strand.
Na deze noodgedwongen week, hoef ik meer naar een camping waar het veel drukker is. Of je nu bij je tent bent of bij het zwembad. Altijd heb je mensen om je heen. Als er andere kindern zijn is dit ook voor je eigen kinderen drukker. Ook de bomvolle stranden in NL of Europa hoeven voor mij niet meer in het hoogseizoen. Dan ga ik liever in de meivakantie. En als je een goed restaurant hebt gevonden, hoef ik ook niet meer iedere dag een ander restaurantje te proberen.

Kortom, mijn advies: kijk goed wat jij nodig hebt. Plus daarbij wat je kinderen nodig hebben (zwembad, strand, frietjes). Ik heb geleerd dat het soms best iets luxer mag, dat dat veel rust oplevert. En dat het qua kindervermaak (camping) best wel wat minder kan.

Even zo..

Gaat het nu weer beter met je man?

Enne, soryy ben heel erg nieuwsgierig naar het paradijsje wat jij beschrijft! Wil je vertellen waar dat was?

gr Nora

Kiki

Kiki

15-08-2010 om 22:41

Beemer,

om eerlijk te zijn vind ik je reactie een beetje vreemd.

Waarom zou Liora niet gewend zijn om voor haar eigen kinderen te zorgen? En wat heeft het feit dat haar kinderen naar de opvang gaat te maken met haar vakantie.

Geldt dat alleen voor haar of voor alle werkende moeders?

Snap het wel

Als je gewend bent je kinderen verscheidene dagen per week bij de KDV/NSO te brengen, ben je er niet aan gewend 24/7 zélf je kinderen te verzorgen en te entertainen. Dan is een vakantie in je eentje (!) met de kinderen, waarbij je die taak wel 24/7 hebt, heel anders dan het gewone dagelijkse leven. Wanneer je je helemaal happy voelt in deze rol, is er niks aan de hand. Maar als je dagelijks behoefte hebt aan alleen-tijd of met je eigen dingen bezig zijn zonder stoorzendertjes, dan is het anders.
Zeker in een vakantie waarvan je positieve verwachtingen hebt!

Beemer

..zit ik op een kaatsforum? Ik dacht dat het een discussieforum was... (even kaatsen...)

liora

liora

16-08-2010 om 13:08

Tja beemer

Uit alles blijkt dat jij mijn opvattingen totaal niet begrijpt. Daarnaast krijg ik een naar gevoel van jouw berichten, alsof je er eens lekker op hebt zitten wachten mij een koekje van eigen deeg te geven.

Ik ga nu geen energie verspillen om nogmaals uit te leggen wat ik met al die betichten van mij bedoel want blijkbaar wil je het niet begrijpen. Geloof me als ik zeg dat ik totaaaaal niet bedoel dat alleenstaande moeders het niet zwaar mogen hebben. Wat ik wel bedoel is dat die zwaarte vaak wordt toegeschreven aan puur het alleen zijn, terwijl ik denk dat het zware erin zit dat je alleen bent terwijl dat niet je bedoeling was. Je begon er samen aan en nu moet je het, tegen wil en dank alleen doen dus.

Ahh nou heb ik het toch weer geprobeerd. Je zult dit wel weer verkeerd opvatten, maar lees het nu eens een paar keer door.

Maar goed, terug naar het topic misschien?

Liora

Waarom in vredesnaam naar texel?

Doordat mijn man in het buitenland werkt en meestal niet tijdens schoolvakanties bij ons kon zijn ben ik de afgelopen jaren eigenlijk meestal met 2 kinderen op vakantie geweest. Ook toen de jongste nog een dreumes was. Ze schelen 3,5 jaar.

Ik herken eigenlijk niets van je problemen. Ik had gewoon vakantie en de kinderen ook.

Nou moet ik zeggen dat een apartement op een boerderij op Texel nou niet bepaald mijn idee van een relaxte vakantie is. Man dan moet je toch nog veel te veel zelf doen? Ik nam ze altijd mee (trein, ik doe niet aan auto's) met rugzak en buggy naar een leuke stad waar ik in een goed hotel ging. Als ik op vakantie ben wil ik GEEN bedden opmaken, NIET koken en vooral verder helemaal niets doen wat met huishouden te maken heeft. Dat moet ik thuis het hele jaar al. Moet ik dat soort dingen doen, dan ben ik niet op vakantie. Zolang de kinderen nog jong zijn zul je me ook niet op een camping aantreffen (hoe heerlijk ik slapen in een tentje ook vind).
We brachten de dagen door met door de stad lopen, musea, restaurantjes, parken. Jongste gewoon in draagdoek of in buggy vastgezet. Verder ook niet te lang van huis, of in elk geval niet te lang op dezelfde plek.

Ik denk dat in dit soort gevallen je verwachting van vakantie en je keuze van locatie erg belangrijk zijn. Sluit me dan ook helemaal aan bij de 'go with the flow'-ers hier. Denk dat dat inderdaad de beste instelling is.

En verder: balen voor je dat je geen rustige vakantie gehad hebt. Ik denk dat je hier nu al zat tips hebt gekregen om het volgend jaar wat makkelijker te hebben.

In elk geval: ga toch gewoon in een hotel. Dan hoef je niet te zorgen, alleen maar te slapen en te leven.

Even zo

Even zo

16-08-2010 om 14:25

Nor@

Dit is mijn nick, we hebben samen eens op een camping in Le Bugue gestaan en we hebben vaak dezelfde smaak qua campings. Manlief is weer okay. Dankje.

Het 'paradijsje' ligt 12 uur vliegen weg. Als mijn man niet ziek was geworden, hadden we er nooit gezeten. Te toeristisch, etc. Waar we zaten vond ik paradijselijker, maar dit was niet slecht om naar uit te wijken.
Dat zit dus ook een beetje in mijn advies aan Liora: wat heb jij nodig en wat hebben je kinderen nodig? Misschien moet je je plannen iets bijstellen maar - blijkbaar - als je vakantie aan je basiseisen voldoet, heb je toch een toptijd. Ik heb voor mezelf geleerd dat iets wat ik mij echt nooit zag doen - mezelf opsluiten in een megaresort en geen stap buiten de deur zetten - best heerlijk was. Ik heb al tegen mezelf gezegd, vanaf nu gaan we vaker ons enkele nachten in een luxe onderkomen laten vertroetelen.

www.poppiessamui.com

Even zo

Even zo

16-08-2010 om 14:45

Pelle, bedoel je mij?

Pelle, bedoel je mij met je 'Hotel' reactie? Dit hotel was een hotel met 20 kleine cottages in een prachtige, tropische tuin. Elke cottage had een klein verandaatje. De cottages waren zo geplaatst dat niemand op jouw verandaatje keek. We waren bijna nooit bij die cottage. We sjouwden ook niet door de stad omdat de hotelkamer niet lekker was. 's Morgens gingen we ontbijten in het restaurantje waarbij je favo thee al klaar stond. Daarna gingen we naar het prachtige of het kleine zwembadje, dronken een fruitshake op het strand, etc. En ja de hotelfaciliteiten (2 x per dag schoonmaak van je cottage, ontbijt, roomservice, spa, handgemaakte zeepjes en bloemetjes op het bed en het hoge serviceniveau) vond ik ook heerlijk.

amk

amk

16-08-2010 om 19:50

Waarom texel!

Nou omdat het gewoon een zeer geschikte bestemming is voor mensen met kinderen. Zelfde week als Liora stond bij mij de camping vol met gezinnen. Kinderen van groot tot klein. Die, en daar zit de crux van Liora, zichzelf prima vermaakten als ze op de camping waren. Ik heb ook een dag heerlijk voor de tent gezeten. We zijn 2x van de camping af geweest die dag: voor het ontbijt en het diner. Lunch heeft dochterlief, ondanks 2x vragen van mijn kant, gewoon overgeslagen wegens te veel speelplezier.

Liora had gewoon de pech dat er geen andere kinderen waren zodat ze haar handen wat vrij had af en toe.

Nasha 1st

Nasha 1st

16-08-2010 om 20:25

Maar...

liora stond toch niet op een camping?

liora

liora

16-08-2010 om 22:11

Beemer

Dank voor je bericht, fijn dat we elkaar nu beter begrijpen!

liora

liora

16-08-2010 om 22:14

Haha dirksmama

Als ik jouw bericht lees, snap ik ook totaal niet meer waarom het me zo'n leuk idee leek.

Hotel lijkt me niet ideaal precies om wat Pelle beschrijft, het verplicht de hort op moeten de hele dag. En ook kan ik behoorlijk van mijn avond genieten als de kindern slapen.

Ik denk dat ik elke vorm van vakantie eerst ga uitproberen met weekendjes en zo vind ik de ideale vorm wel.
Ik hoor ook goede verhalen van all in dingen inGriekenland of zo. Mrt vrienden misschien een goed plan.

Liora

joos

joos

17-08-2010 om 00:38

Liora

misschien heb jij je ideale vakantie al wel gevonden, maar is de leeftijd van je kinderen nog niet ideaal. Ik heb een paar keer in een stacaravan in Frankrijk vakantie gevierd. Het was heerlijk hoor, maar de kinderen vroegen toch nog wel erg veel aandacht, speelden bijna niet alleen. Nu net terug van vakantie op Ameland met een caravan en heb eindelijk ervaren wat mensen bedoelen met ´vriendjes maken op de camping en ze vermaken zich zelf de hele dag´. Ze zijn nu 8 en 6.

Pelle, hotel!

Wat een raar beeld heb jij van een hotel zeg!

Er zijn zat hotels met lekkere tuintjes, zwembaden, en zelfs een oppasdienst als je als ouder(s) even de hort op wilt.

Oncomfortabele kamers hoef je ook niet te hebben. Meestal is de hotelkamer waar ik in zit stukken ruimer dat wat ik thuis heb.

En heerlijk...geen bedden opmaken, niet schoonmaken, gewoon ontbijt op de kamer laten bezorgen of naar een lekker buffet...

Dirksmama

Dirksmama: hoe doe jij dat dan met het ontbijtbuffet met een rondrennende/kruipende dreumes die echt niet een half uurtje op je schoot of in de buggy bij je tafeltje blijft zitten. ALtans...mijn kinderen niet..
Ik ben echt benieuwd hoe jij dat dan doet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.