Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-07-2012 om 13:58
En dan is mijn vraag, als je man bouwvakker/timmerman is en hij overdag al flink aan het werk is.
Doen jullie mannen dan ook niets in de vakantie.
Of gaan jullie wel wat ondernemen.
Wij gaan altijd 2 weken naar Italie met de caravan en hij geniet van het stilzitten en zwemmen en lezen en puzzelen.
Terwijl jij wel iets wil ondernemen.
Hoe doen jullie dat in jullie gezin.
24-07-2012 om 16:00
Vroegah....
Mijn ma wilde erop uit,pa niet. Dus de ene dag gingen we erop uit, de andere dag bleven we op de camping.
24-07-2012 om 17:17
Beetje van beide
Ik denk dat het met je werk weinig te maken heeft, meer met waar je behoefte aan hebt in je vakantie. Ik wil ook een paar dagen niksen, en mijn man ook, en als een van ons zin heeft om iets te ondernemen dat proberen we de ander ervoor te motiveren of gaan we alleen met de kinderen. Meestal komt het er op neer dat ik een keer met "tegenzin" iets doe, en mijn man ook, en ook dat we beide een keer iets aparts doen.
Hoe oud zijn je kinderen?
24-07-2012 om 17:51
Hier
Mijn man wil elke dag wat doen op vakantie. Hij is zeer actief. Ik wil meestal wel wat doen maar ik vind een dag op het strand of aan een meertje ook heerlijk. Aangezien de kinderen dat vaak ook wel willen gaat mijn man soms alleen op stap of samen met (een van) de grote jongens terwijl ik met de kleintjes ga zwemmen. Mijn man kan echt niet een hele dag op het strand hangen, dan wordt hij onrustig.
De meeste dagen gaan we gewoon samen op stap omdat ik dingen ondernemen ook leuk vind maar het is geen probleem om af en toe iets apart te ondernemen.
we doen het ook wel eens andersom; dan ga ik met de grote jongens iets doen en mijn man met de kleine kinderen.
Sowieso hebben we ook wel activiteiten die we niet allebei leuk vinden. Ik hou bijvoorbeeld van paardrijden en mijn man niet zo. Ik ga graag naar het strand en mijn man veel minder graag. Mijn man houdt echter van golfen, zeilen en mountainbiken waar ik weer minder aan vindt. Dus daarom doen we ook wel dingen gescheiden. Sommige dingen vinden we allebei leuk zoals kastelen, musea en oude opgravingen bezoeken, bergwandelingen maken en kayakken dus dat doen we dan weer samen.