Vakantie en uitjes

Linda
14-07-2011 om 08:51
Wat eten jullie op camping bij aankomst?
Hoi hoi, ben benieuwd wat jullie eten als je (na lang rijden) aankomt op een camping? Wij willen altijd eten bij ons hebben want we weten nooit waar we eindigen en misschien is er wel niks aan eten op de camping
( overnachtingscamping)
Wij eten eigenlijk al jaren broodje shoarma de eerste dag, maar we hebben dit gister gegeten en omdat nou zondag weer te eten, dus dacht misschien zie ik iets leuks en lekkers bij jullie!
Groetjes Linda

Puck
14-07-2011 om 09:20
Tortelini
Ik neem altijd 2 zakjes tortelini mee en een zakje napolitaanse tomatensaus. Komkommer in plakjes erbij en klaar!

NaShA
14-07-2011 om 09:32
Pasta of friet
soms neem ik pasta mee en dan kant en klare saus erbij of we halen friet...

Picasso
14-07-2011 om 09:54
Pasta
Ook hier meestal pasta. En op een Franse camping is altijd stokbrood te koop, ook lekker.

Vera*
14-07-2011 om 10:17
Noodvoorraad
Ik heb altijd eten bij me voor de eerste dag of als we geen zin meer hebben om boodschappen te doen. Ik heb altijd pasta met saus, een blik bonen, soep en nasikruiden en satesaus mee. Dat wil niet zeggen dat altijd alles opgaat.
Ik moet wel zeggen dat vorig jaar naar Scandinavië ik wel meer eten en drinken meehad omdat alles daar zoooo duur is.
Vera

Egel
14-07-2011 om 10:31
Huh, duur? ot
Hm, Scandinavië staat misschien bekend als duur, maar Denemarken heeft wel dure aspecten maar voedsel valt erg mee. Noorwegen weet ik niet (duur denk ik?) maar Zweden is tegenwoordig vrij goedkoop! Niet als je wat drinkt op een terrasje maar de supermarkt e.d. wel. Finland was ook al prima.
On topic: pasta vind ik lekker en snel, blik soep met lekker brood is ook goed (misschien is er daar wel een ijsje als toetje om te vieren dat de vakantie nu echt begonnen is)

Egel
14-07-2011 om 10:38
Overigens: eten meenemen
Overigens vind ik eten meenemen niet echt leuk. Ok, voor de eerste dag, en de kaas die nog niet op was, potje oregano en wat autosnoep. Verder vinden ik en man en kinderen het juist een onderdeel van de vakantie in het buitenland om lokaal voedsel te eten! Ik ben nu in Oostenrijk en het brood vind ik hier al veel lekkerder. Verder soms campingeten, leuk bij een supermarktje en bakker en groentewinkel wat kopen. Soms een plaatselijke specialiteit, soms een taartje of restaurant. Dat is voor ons een deel van het vakantiegeluk. Allemaal eten zoals anders zou voor ons erg saai zijn.

ChrisH
14-07-2011 om 10:43
Ons eerstedageten
Wij komen de eerste dag vaak laat aan op de camping, te laat om boodschappen te doen. Ik zorg daarom eigenlijk altijd dat ik penne of rigatoni bij me heb, uien, blik hele gepelde tomaten, champignons, paprika en een blikje tonijn. Kruiden neem ik sowieso altijd van thuis mee. Sinds we een koelkast(je) hebben durf ik ook wel gehakt mee te nemen.
Het smaakt altijd heerlijk na zo'n dag reizen.
Chris

Guinevere
14-07-2011 om 10:56
Pasta en saus
Altijd pasta met k&k saus uit een potje. Geraspte kaas mee, happen maar. Voor de zekerheid nemen we voor het ontbijt van de 1e dag altijd een pak crackers mee. Je weet maar nooit of je iets kunt krijgen.

Vera*
14-07-2011 om 13:52
Egel ot
Denemarken was duurder, Zweden goedkoper (dan gedacht) en Noorwegen, uuhh daar hebben we zo min mogelijk gekocht
Vera

Ella2007
14-07-2011 om 14:28
Pasta zelf gemaakt ingevroren
Ik maak vaak van te voren zelf pasta met vlees/kip en groenten en vries het in. Dan meenemen in de koelbox. Soms is het na een dag in de auto nog niet eens ontdooid, dus wel op tijd uit de koelbox halen. Voordeel is dat je niet meer hoeft te koken nadat je je tent op hebt gezet, alleen opwarmen, maar is koud ook te eten. Komkommertje mee voor de frissigheid. Vroeger aten wij altijd rijst met ragout (ook zelfgemaakt) en blik doperwtjes. Maar een lekkere verse pizza halen is natuurlijk lekkerder. Flesje wijn er bij, lekker hoor.

Tijgeroog
14-07-2011 om 17:48
Pannenkoeken
Kant en klare pannenkoeken met plakken van de kaas die nog niet op was. Vroeger hadden we vaak een blik ratatouille met rijst en een blikje knakworsten.

Annet
14-07-2011 om 17:54
Eenpansmaaltijd met kebab
Voor het eerst alvast een maaltijd gemaakt van roergebakken groenten met kebab, nou ja, gewoon een dubbele maaltijd gekookt gisteren en de helft ingevroren. We zien wel of het de eerste dag opgaat. Als de camping een restaurantje heeft, is de kans groot dat we liever daarheen gaan.
Ingevroren pasta, kant en klare pastasaus, kant en klare pannekoeken, knakworsten, etc. zou ik een heel slecht begin van de vakantie vinden.

Shonagh
14-07-2011 om 23:22
Heel luxe!
Ik koop een "Dine for 9 " diner voor 2 personen bij Marks & Spencer hier(bij/hoofd/ nagerecht + fles wijn voor £9). Ons Brits caravannetje heeft een oven en nadat de pootjes uitgedraaid zijn gaat de oven aan. Hoofd en bijgerecht gaan samen in de oven, electra en water aansluiten, stoeltjes naar buiten, flesje wijn open en wachten tot de eten warm is. Ja heel luxe dus, na jaren met 3 kinderen en een vouwwagen op pad te zijn geweest. Je hebt er niet veel aan, maar je vroeg wat we aten bij aankomst, heel lekker dus :o)

Tijgeroog
15-07-2011 om 00:29
Annet
"Ingevroren pasta, kant en klare pastasaus, kant en klare pannekoeken, knakworsten, etc. zou ik een heel slecht begin van de vakantie vinden."
Ik denk dat veel afhangt van hoe de rest van het begin van je camping is. Wij hebben een lange rit met 2 kleine kinderen en zijn daarna nog veel tijd kwijt aan het opzetten van de tent. We staan vaak op redelijk afgelegen campings waar geen restaurant is (maar enkele keren per week een aanschuif-maaltijd waar je je van te voren voor moet opgeven), dus dat is geen optie.
Dan is zo'n pak pannenkoeken voor ons heel makkelijk en voor de vermoeide kinderen een feest. Fruit erbij en klaar. De volgende dag naar de supermarkt om lokale producten te halen en we kunnen lekker gaan kokkerellen op de camping.

Annet
15-07-2011 om 11:17
Tuurlijk begrijp ik het wel
Jullie gedachtengang vind ik heel logisch. Die hoef je echt niet te verdedigen.
Alleen voor mijzelf zou het een slecht begin van de vakantie zijn, ook na een hele dag rijden.
Ik kan Shonagh dus helemaal volgen met haar luxe maaltijd op de eerste dag
Ik heb niets tegen ingevroren eten (zoals mijn eigen kebab) maar wel iets tegen ingevroren pasta. Dat vind ik gewoon niet lekker. (ingevroren saus vind ik weer prima).

Maylise
15-07-2011 om 11:41
Restaurant
Ik heb ook een vakantie huisje/appartement geboekt voor ons. Wij komen ook pas 's avonds aan. Weliswaar hoeven we geen tent op te zetten maar ik weet nu al dat ik echt geen zin in koken ga hebben. Mijn plan is om wat vroeger te eten dan we normaal doen en dan in een restaurant. Ik gok dat we dan op iets meer dan een uur rijden van bestemming zitten. Dan ga ik van de snelweg af, zoek een leuk restaurant (of laat me door de kinderen overhalen om naar een wegrestaurant of iets dergelijks te gaan maar liever niet) en dan gaan we daar wat eten. Dan is het nog een uurtje rijden en hoeven we na aankomst helemaal niks meer te doen.
Daarnaast gaan we onderweg 's middags picknicken dus ik neem aan dat er nog van alles over zal zijn dus wie later op de avond honger krijgt kan beginnen met de restjes daarvan op te maken.
Geen zin om van te voren ingevroren maaltijden te maken. Daarnaast weet ik niet of dat de reis zal overleden. Hoewel mijn kinderen geen bezwaar zouden hebben tegen blikvoer is dat niet echt iets waar ik op me kan verheugen na een lange dag rijden.

Guinevere
15-07-2011 om 12:24
Gewoon voer
Na een lange dag rijden wil ik gewoon een koel biertje en voer. Zal mij dan een zorg zijn of het culinair verantwoord is, als het maar snel is en vult. Ik vind het op zo'n dag al gauw goed smaken. Maar ontdooide pasta zou ik zelf niet doen, dat opwarmen is meer werk dan even een pan water opzetten en verse pasta koken.
Die tortellini is wel een goed idee, ik denk dat ik daar maar een paar pakken van haal voor volgende week.

Rieke
15-07-2011 om 12:59
Nasi en gebakken ei
Wij vullen de koelkast caravan met boter, karnemelk voor dochter, ontbijtbeleg, fruit wat we over hebben, 4 biertjes en wijn en het vriezertje met brood. Dag van tevoren maak ik nasi, vanuit onze koelkast gaat die op de ochtend van vertrek in de caravankoelkast. Die blijft wel een dag koel als ie goed koud is. Eind vd middag stoppen we voor een overnachting, eten nasi, kroepkoek, bakken een eitje. Volgende ochtend eten we ons brood, koffie uit de nespresso en in de loop van die dag komen we op de eindbestemming aan. Na biertje of koffie installeren we ons definitief. Dan gaan we uit eten. Volgende dag doen we de boodschappen in de kampingwinkel en de andere dagen in een grote super in de buurt.

Jade
15-07-2011 om 18:06
Ons eerste avond...
...op een tussencamping is uit eten gaan (dit omdat we het grootst gedeelte van de reis achter de rug hebben en wij dan helemaal geen zin hebben om zelf eten te maken). Dat hebben wij 2 jaar achtereen gedaan en bevalt ons prima.
Na de overnachting tuffen we door naar de camping en ons eerste avondeten daar "wokken" we zelf: aardappeltjes met salade etc. We zijn dan in de middag aangekomen en kunnen dan nog even wat eten halen

Karin*
16-07-2011 om 12:34
1e dag eten
Blijkbaar nemen er heel veel mensen eten mee, want gisteren in de C1000 waren de pasta en de knakworstjes zo ongeveer uitverkocht!

Zus
17-07-2011 om 11:01
Pannenkoeken
Ik bak een dag ervoor zelf een stapel pannenkoeken, ook met kaas en spek, invriezen en bij aankomst zijn ze ontdooid. Daar smaakt een koud biertje ook lekker bij

Nikus
18-07-2011 om 08:44
Soep met brood
op de overnachtingscamping en aardappeltjes met boontjes op de eerste dag op de hoofdbestemming.Dat alles uit pot! Daarna halen we vers spul. Uit eten is voor ons budget niet te doen.

Manda Rijn
18-07-2011 om 16:29
Hier
overnachten we op de heenweg in een b&b waar een restaurant in de buurt is, we komen zo rond een uur of 6 a 7 aan. Dan de volgende dag naar de camping waar we in de middag aankomen, onderweg doen we dan boodschappen maar hoogstwaarschijnlijk gaan we in de buurt uit eten. Op de terugweg zitten we in een leuke b&b waar er voor ons wordt gekookt, 3 gangen menu en in de ochtend ontbijt in de tuin.
lekker luxe allemaal zonder dat het echt veel kost.

Margriet*
19-07-2011 om 23:08
Nog geen idee
Over eten nadenken, we zijn al lang blij als we alles in de auto hebben en het compleet is. Vaak wordt het de Mac (twee keer per jaar ofzo) of een restaurant in de buurt van de Formule 1). Nu gaan we in Oostenrijk overnachten en daar kun je prima in een gasthaus eten voor niet teveel. Kamperen ok maar op de heen en terugweg wel een beetje luxe.

oregano
21-07-2011 om 19:25
Manda, bij ons precies hetzelfde!
Zelfde planning hier. Komen donderdagavond in in een prachtig chambre d'hote (2 kamers met ontbijt voor 78 euro!!),vrijdag door naar de camping, tent opzetten en uit eten. terugweg zelfde chambre d'hote denk ik, en dan in omgekeerde volgorde.

Manda Rijn
22-07-2011 om 09:35
Oregano
lekker toch ! En indd niet duur, vorig jaar hebben we in zo'n hotel langs de snelweg gezeten, vreselijk, dat was ook 60 euro, dus dit jaar wat meer uitgeven voor een heel relaxte mooie overnachting. De 1e is 72,50 incl ontbijt, op de terugweg is het 154 euro incl ontbijt en diner.
oh ik heb er zo'n zin in !!!

Vic
22-07-2011 om 14:42
Ja, ook
Ik heb dit jaar voor zowel de heen- als terugreis een hotel geboekt. Geen snelweghotel maar kindvriendelijke familiehotels. De prijzen vielen me reuze mee, in vergelijking met Frankrijk (gaan nu naar Oostenrijk, overnachten in Duitsland), 75 en 95 euro, incl. ontbijt voor drie personen. Omdat wij geen ochtendmensen zijn vertrekken we rond een uur of half 9 's morgens, en ik hoop rond 16.00 uur bij het hotel aan te komen. Dat ligt in een dorpje, dus hopelijk kunnen we daar nog een beetje rondkijken. De volgende dag ook op een normaal tijdstip vertrekken en dan in de middag aankomen op onze vakantiebestemming, waar elke dag voor ons gekookt wordt. Ik ben liever lui dan moe, lijkt het