Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat hebben jullie van vakantie meegenomen dat je hier niet hebt?

Nou, de titel zegt het al: wat heb je meegebracht van je vakantiebestemming dat je bij ons niet kunt krijgen?

Wijzelf hebben vanuit Frankrijk Yoplait en yoghurtjes met kokossmaak meegenomen, sladressing en natuurlijk flessen wijn. Ik heb in de supermarkt nog gezocht naar paddestoelenbouillonblokjes, maar kon ze niet vinden. Een beetje magere oogst eigenlijk, dus ik ben benieuwd waar jullie mee zijn thuisgekomen en wat ik volgend jaar in Frankrijk (waarschijnlijk) echt moet meenemen.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mee1977

mee1977

18-08-2009 om 21:11

Wij nemen altijd

knoflookzout mee, voor ons zelf en mijn vader..
Alleen kom ik nooit in frankrijk, dus geen idee of jij er iets aan heb Maar onze voorraad is weer op peil.

Zeelandsouvenir

In zeeland ,in het dorpje Veere vond ik in een piepklein winkeltje een soort schoolbord met de geschilderde tekst : I kiss better than i cook.
Het is voor me gemaakt!hangt hier ook in de keuken voor het geval er weer eens iemand zeurt dat het eten niet lekker is.
ik heb al veel positieve reacties gehad op dit leuke souvenir,en vooral de vraag : waár heb je dat gekocht???

amk

amk

18-08-2009 om 22:51

Nou

dit jaar leuke schaaltjes uit Zuid-Afrika.
Maar vorig jaar een pak met 12 rollen roze toiletpapier uit Frankrijk, we zijn nu met de laatste rol bezig! (ja we zijn er zuinig mee)

reina

reina

18-08-2009 om 23:35

Even denken

Uit Frankrijk neem ik altijd tabouleh mee. Dit jaar kwamen we o.a. thuis met een plaid, kussensloop en borduurwerk, allemaal gekocht op markten in Guatemala.

Annet

Annet

18-08-2009 om 23:36

Uit tsjechie

Wij zijn vandaag teruggekomen uit Tsjechie. En we hebben mee terug genomen:
- slivovice (borrel van pruimen)
- mosterd in twee smaken (scherpe met mierikswortel en zachtzoete)
- tsjechische ronde koekjes (soort ronde lange vingers). Ze lijken op gemberkoekjes maar smaken heel anders.
- pernik bakmix (soort kruidencake om zelf te bakken)
- bakmix voor grote poffers (lijkt op american pancakes). Die hebben ze daar gegeten dus we hebben gelijk de mix gekocht.
- gebakken kaas (gepaneerd), dit is de grote favoriet van de kinderen als lunch of avondgerecht. Het is een soort gepaneerde kaas (en gebakken of gefrituurd). Het smaakt toch anders dan de varianten in de supermarkten van NL. Dus we hebben twee gekoelde pakjes meegenomen die lang genoeg goed blijven om nog te kunnen bereiden.
- zakjes met chocolade voor garnering/topping. Dit zijn ideale zakjes voor in de magnetron. Zulk fijn spul heb ik in NL nog niet kunnen vinden. Deze zakjes hebben we dus gelijk in meerdere smaken gekocht. Leuk voor een traktatie met slagroomsoesjes.

Jujube

Jujube

18-08-2009 om 23:52

Uit bretagne en normandië

Uit Bretagne 'Crème de caramel au beurre salé'. Soort caramel in een potje, smaakt enigszins naar boterbabbelaars, maar dan zouter. Die combi van zoet en zout is echt lekker. We gaan het gebruiken voor bepaalde gerechten.
Uit Normandië uiteraard weer 6 flessen heerlijke appelcider en 6 flessen poiré (perencider, zo lekker!), flesje calvados, flesje crème de calvados, flesje pommeaux, ganzenvet en eendenvet (om in te braden/bakken), fles goede ciderazijn, pak 'Lion' cereal.
Groet,
Jujube

Marsudan

Marsudan

19-08-2009 om 00:34

Denemarken

Vorig jaar uit Denemarken meegenomen:
* Mørk palaegchokolade - heel dunne chocoladeplakken voor op de boterham, jammm!
* Toscataerte (mix): een belachelijk simpele mix voor een soort cake met een laag amandeltopping er op. Mijn Deens is minimaal, maar als je hardop de gebruiksaanwijzing leest snap je het
En eerder al eens meegenomen:
* Sveskemos (ik weet het woord nu nog!). Een babyhapje in een potje, gemaakt van pruimen! Ik ben nooit een potjesmens geweest maar dit was ideaal voor onze dochter, die soms een harde poepluier had. Het spul was wel erg donker, je wilde het arme kind niet zien als het net gegeten had, LOL!

Jessica O

Jessica O

19-08-2009 om 06:58

Thee

Ik zoek elke vakantie naar een leuk theeblik met lekkere thee. En ja, dat is me nu ook weer gelukt (want we hadden ook nog een korte vakantie in NL)

Uit Luxemburg?Belgie had ik bakmix voor rijsttaart

Jessica

Bastet

Bastet

19-08-2009 om 07:38

Sus-anne (ot)

Is hier wel te krijgen,via webwinkels..Ik heb 'm ook!
Groetjes,bastet

Bastet

ja hoor,denk ik eens iets origineels te hebben uit een piepklein zeeuws dorpje,kan je het gewoon via internet bestellen.

Marie L

Marie L

19-08-2009 om 10:38

Uit italië

Natuurlijk wat flessen lekkere olijfolie (hier wel te krijgen maar daar een fractie van de prijs), tubes tomatenpuree, anjovispasta en kappertjespasta.

Onderweg naar huis nog een echtelijke twist gehad over wasmiddel. Ik had een kleine fles gekocht voor de was aldaar en vond dit zo lekker ruiken, maar manlief vond het zo'n gesjouw een grote fles mee te nemen. Zijn we goed en wel onderweg en inmiddels al in Duitsland, zegt ie doodleuk dat dat wasmiddel wel heel lekker ruikt. Grrrrrrrr.

jurk

jurk

19-08-2009 om 11:00

Jurk

Vanuit Hawaii, 2 Hawaii-jurkjes voor mij en en mijn dochter en een paar lappen stof. Verder boeken.

Na een weekje Oostenrijk zijn we thuisgekomen met een fles Kruidenbitter (Speciaal soort) en zakken walnoten/hazelnoten/amandelen. Veel lekkerder en goedkoper dan hier.

Tirza G.

Tirza G.

19-08-2009 om 13:09

Sus-anne (ot)

Veere is een stad. Mede dankzij Veere en mijn woonplaats zijn wij Nederland, anders waren "we" allang ingelijfd bij Belgie

Tirza

Bastet

Bastet

19-08-2009 om 13:19

Uit duitsland

Wij hebben niet veel mee kunnen nemen,door een reparatie aan onze auto,maar wel echt Eifel feuer,een kruidenlikeur voor onze zoon en zijn vriendin.
Groetjes,bastet

Sorry tirza

ik kom al jaaaaaaaaaaaaaaren in die omgeving met vakantie,en ik heb nooit geweten dat Veere een stad is!
wel een hele leuke stad(je) overigens!

Rembrand

Rembrand

19-08-2009 om 14:16

Uienchutney uit engeland.

Heerlijk op een boterham met kaas.
Ik had nog wel meer culidingen mee willen nemen, maar als ik los ga, dan ga ik ook echt los, en dat had niet meer bij de bagage gepast.
M.

Rembrand

Rembrand

19-08-2009 om 14:19

Marsudan.

Die plakken chocolade kan je in Nederland ook kopen ( maar ik weet niet of je dit wil weten nu je zoveel bent afgevallen !). Als je het echt wilt weten mail je me maar even privé, dan zeg ik waar je ze kunt kopen.
De pruimenpotjes worden in Nederland ook verkocht onder de naam Prunasine. Iets andere samenstelling ( zitten nog wat hulpstoffen in ), maar dezelfde werking.
M.

Jacoline29

Jacoline29

19-08-2009 om 15:18

Denemarken

Inderdaad:

Mørk palaegchokolade - heel dunne chocoladeplakken voor op de boterham, jammm!

helemaal gelijk,kinderen vonden het heerlijk en ik ook,helaas geen dozen mee genomen,zal het in NL ook te koop zijn? Ook een bepaald bolletje vonden ze lkker,leek net duivenkater.mmmm.

Jacoline29

Jacoline29

19-08-2009 om 15:26

Rembrand

graag zou ik ook willen weten waar die plakken te koop zijn,die kids vinden het zo lekker.
mail dan maar naar jacolinebgapestaarthotmail.com.anoniem mag natuurlijk ook.kan ik 3 blije kids aan tafel krijgen.

Plakken chocolade voor op brood

Ik zie ze gewoon in de supermarkt staan hier hoor

En ik heb me nog altijd kunnen inhouden ze te kopen, haha!

Lynna

Lynna

19-08-2009 om 17:52

Loka met perensmaak

Wij waren in Zweden en ik was daar verslaafd aan een soort spa-rood (Loka) met perensmaak. Heerlijk!!!!!

Rembrand

Rembrand

19-08-2009 om 19:39

Jacoline.

Het is te koop van het merk Venz en het heet Plakkies.
M.

Asa Torell

Asa Torell

19-08-2009 om 20:43

Gemberkoekies

Twee rollen ginger snaps uit engeland, onbegrijpelijk dat je die hier niet hebt terwijl nederlanders toch best veel gebaksdingen met gember eten. Gelukkig maar want ik ben verder echt niet zo'n koekjesliefhebster maar hiervan eet ik er zo vier tegelijk.

Mari

Mari

19-08-2009 om 21:05

Uit engeland

Top Trumps, de kinderen zijn er weg van en andere taal is voor hun geen probleem. Net als Asa Torell, 3 rollen ginger snaps, ik was als kind al verslaafd. Snap ook niet waarom ze hier niet te krijgen zijn. Grote fles Robinsons aanmaak limo, lekker!! Vegemite voor mij (een veel lekkerde versie van Marmite). Jellybeans (amerikaanse versie met heel veel smaken), chedder cheese van het fabriek van Wallace en Grommit. Vele pakken jelly, custard, steam puddings, mis voor cheesecake en pies van Marks en Spencers.
Ja, onze auto zat heeelemaal vol! Ik vrees dat ik wat vaker naar Amsterdam moet.

Iris

Iris

19-08-2009 om 23:45

Uit schotland , griekenland, en zweden

Uit Schotland: een fles whisky-gemberlikeur. Lekker! En ook de gingersnaps die hierboven staan. Verschillende chutneys, fudge. sconemix en de overheerlijke superchemische, al 110 jaar bestaande Schotse frisdrank Irn Bru!
Ik heb ook wel eens de ginger lemon tea meegenoemen, maar die kun je hier ook krijgen.
Uit Griekenland neem ik altijd kruiden mee voor moussaka, stuffed tomatoes, saffraan en Griekse bergthee in leuk blikje.
Uit Zweden de moltebärlikeur, Lakka geheten. En bosbessoep (als dessert)

Kaaskopje

Kaaskopje

20-08-2009 om 02:46

Rembrand

Plakkies...? Wist Venz al dat ze daar in Zuid Afrika op lópen?

ChrisH

ChrisH

20-08-2009 om 09:42 Topicstarter

Maar eh...

Het verbaast me dat de Engelandvaarders geen Cadbury flakes hebben meegenomen! Ultieme chocolade-ervaring voor mij, naast de Aero Mint. Is hier zeer sporadisch aan te komen. Maar misschien is dat maar goed ook.

En oh ja, ik zag dat we uit Frankrijk ook nog frambozenlimonade van Tesseire hebben meegenomen, lekkere douchegel (ik heb in de supermarkt vrijwel alle mij onbekende merken staan ruiken) en een aantal Marseillaanse zeepjes die ze op de lokale markten verkopen. Marie, ik snap heel goed dat je dat wasmiddel graag had meegenomen. Volgende keer gewoon doen hoor!

Chris

Jacoline29

Jacoline29

20-08-2009 om 13:06

Rembrand

dank je wel, ga er op letten bij boodschappen doen.

Iris

Iris

20-08-2009 om 16:42

Voor chris

Ja...ik snap wat je bedoelt, de Cadbury en Aero mint. Vind ik ook heerlijk, maar neem het niet zo vaak mee. Is zo snel weer op thuis!
Verder neem ik ook wel eens Indiase kruidenmixen, soepen, tandoori dingentejs en zo mee uit Engeland. En we hebben natuurlijk heerlijk gegeten bij Indiase restaurants en creamtea's genomen.
Ik heb ook eens uit Devon een blik clotted cream meegenomen en thuis scones gebakken. Ik wil nu alweer terug! Engeland en Schotland zijn echt super! En nu vraagt iedereen weer: en viel het weer een beetje mee in Schotland? Waarom altijd die stomme vraag! Net alsof het altijd slecht weer is daar. Nou ja, maar beter dat iedereen dat wel denkt. Wordt het ook nooit echt druk daar.

Rembrand

Rembrand

20-08-2009 om 19:07

Clotted cream.

Wij hebben inderdaad een aantal keren een cream tea genomen als we een dagtrip hadden. Wist je dat je clotted cream ook hier in Nederland kunt kopen ( of online bestellen vanuit Engeland ). Ik doe het niet, want dan groei ik helemaal dicht, maar o, wat is dat lekker.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.