Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

*Lotus*

*Lotus*

03-06-2009 om 11:27

Wat in het vakantieverrassingspakket?

Ik wil graag voor de kinderen een verrassingspakket maken, zodat ze in de auto die kunnen uitpakken en gebruiken.
Ik heb een zoon van 4,5 en een dochter van 2,5.
Hebben jullie tips? Ik dacht zelf aan een bidon, waar ze drinken in hebben en misschien wat sultana's en snoepjes. Verder iets om te knutselen ofzo??
Ik weet het niet..

Willen jullie meedenken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

03-06-2009 om 11:48

Toverlei

Hier was jarenlang de toverlei HET succesnummer voor in de auto.

Misschien voor de jongste een plaatjesboekje en misschien dat de oudste wel blij wordt van een (simpel) mp3-spelertje met een luisterboek erop? Ook leuk voor de oudste misschien zo'n puzzelboekje, met een doolhofje erin en nummertjes-tot-tien verbinden van dat soort spul (neem dan wel genoeg potloden mee.. hier had eentje ooit een puntenslijper meegenomen zonder overleg dat was niet zo'n succes..)

Rembrand

Rembrand

03-06-2009 om 13:42

Verschillende dingen.

Jouw kinderen zijn er wellicht nog te klein voor maar ik scoorde altijd goed met een luister-CD. Je oudste zou je hier denk ik wel een plezier mee doen.
Donald Duck pockets worden hier ook al jaren in het vakantiepakket gedaan en herlezen tot ze beduimeld zijn
Inderdaad de toverlei ! Bij de ANWB shop hebben ze ook leuke dingen om aan te schaffen, maar wellicht meer voor de wat grotere kinderen.
M.

Kleine spelletjes

Je hebt ook van die kleine vakantiespelletjes, vier-op-een-rij enzo. En zo'n simpel ding met water erin, dat je op knopjes moet drukken om de zwevende visjes in een huisje te krijgen. Kruitvat heeft altijd behoorlijk wat van dit soort simpel speelgoed.

Of een vakantieknutselboek van Donald Duck ofzo, deze tijd komen er allemaal van die vakantieknutselboeken in de winkel.

Of een klein knuffeltje erin, doet het ook altijd goed.

Ik pak ieder jaar mijn dochters rugzak in, voor onderweg, en daar doe ik ook altijd verrassinkjes in. Het is ook leuk om kleine dingetjes in te pakken. Verhoogt de feestvreugde. Verder: papier, kleurpotloden.

Columbus

Columbus

03-06-2009 om 16:11

Hier standaard...

Stiften, kleur/doeboek, een stempelstift, stickerboek, leuk (reis)spelletje, nieuwe dvd (voor in de portable dvd-speler), wat duplo/lego (gewoon bestaand spul inpakken)

amk

amk

03-06-2009 om 17:44

Inpakken

vooral alles inpakken, dat kost weer een paar minuten uitpakken en het is een echte 'verrassing'. Zelfs de pop waar dochterlief altijd mee sleept had ik ingepakt. Ze kwam bij haar vader vandaan, hij bracht ons naar schiphol en oh, een kadootje. En blij de ze er mee was, ik had namelijk gezegd dat pop niet durfde te vliegen....

reina

reina

03-06-2009 om 19:43

Sentiment

Weet je dat ik dat elk jaar nog mis, het verrassingskratje voor de vakantie inpakken. Wat ging er in? Spelletjes, raamstickers, potloodjes, kleur- en spelletjesboekjes, vanaf een jaar of 5 een route op een groot papier die ze bij elke stop mochten inkleuren, nieuwe vakantiekleren voor de pop, liedjes (toen op cassettebandje, ooit zat ook hun eerste cassetterecordertje in het kratje), boekjes, tijdschriftje etc

*Lotus*

*Lotus*

03-06-2009 om 21:11

Wat een leuke ideeen!

Waar hebben jullie die raamstickers gekocht? Ik kan me die dingen nog herinneren van vroeger! Ik ben nu gekomen tot spelletjesboek met stickers. Kleurpotloden en ieder een zakje met snoepjes en een mooie bidon met water. We hebben het boek van woezel en pip op mp3 staan. Een stripboekje is ook een leuk idee. Misschien voor de jongste een boekje van pippo?
Die toverlei is ook leuk! Ik vind dit al zo leuk, die voorbereiding.
Ik moest ook echt lachen om dat inpakken. Dat gaan we gewoon maar doen dan! Haha

Jolijt

Jolijt

03-06-2009 om 23:17

Nog een paar

Hier gaat oa mee: 'bouw' stickers van de hema (verschillende vormpjes zoals je die vroeger voorgegomd had, nu zelfklevend), pijpenragers, stuiterputty, een zakje chips, verrassingskubus van Ravensburger (zaten vorig jaar leuke dingen in), een puzzeltje (1 euro, 45 stukjes), een tekenblok waarvan de bladen op cijfer worden ingekleurd (niet denken, lang doen), i-pod met luisterboeken en films.
Hit van vorig jaar: een om-het-hoekje kijker (houten speelgoed winkel, ong 4,50...met z'n tweetjes hebben ze het hele vliegtuig 'bespied')
O, ja... als 'drinken' van die drinkdanoontjes en diezelfde verpakkingen met appelmoes. Lekker en weinig geknoei.

amk

amk

03-06-2009 om 23:17

Hema / speelgoedwinkel

mijn schoonouders hebben ze vorige zomer bij de hema gekocht. En ik heb ze laatst bij de speelgoedwinkel gezien. Action had laatst ook van die statische stickers.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-06-2009 om 23:36

Krantje van zeeman (volkomen nutteloze opmerking

In het krantje van de Zeeman stonden deze week wat tips, onder het kopje "rust op de achterbank". http://www.zeeman.com/internet/internet.nsf/fs-Global?ReadForm&area=NLNL
Misschien dat je daar wat mee kunt. Let vooral op de memory (op de achterbank?) en het springtouw (RUST op de ACHTERBANK???)

Tot zover mijn niets bijdragende bijdrage...

Annet

Annet

04-06-2009 om 10:10

Friemelspul

Mijn zoontje is gek op die rubberachtige bolletjes met noppen. Er zit een lampje in dat aangaat als je erin knijpt. Action heeft ze meestal en de speelgoedwinkel ook. Er zijn ook hele kleine versies.

*Lotus*

*Lotus*

04-06-2009 om 12:22

Super bedankt

De tasjes zijn klaar, koffers ingepakt en wij kunnen morgen weg...
Op naar de zon! Heel erg bedankt voor het meedenken!

Guinevere

Guinevere

04-06-2009 om 16:45

Ooooh

Ooooh, is dat springtouw daarvoor! Ik had er hele andere ideeën bij....

Minet

Minet

05-06-2009 om 11:01

Lidl vanaf 11 juni

De Lidl heeft vanaf 11 juni leuke reisspelletjes en simpele LCD-spelletjes in de aanbieding!
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090611.index

Suzanne

Suzanne

07-06-2009 om 08:19

Autobingo

Je dochter is er waarschijnlijk nog wat te jong voor, maar voor je zoon denk ik al wel leuk: autobingo.
http://www.gratispuzzelen.nl/kids/bingo/bingo2.htm
voor een indruk, deze platen kun je downloaden maar je kunt natuurlijk ook zelf zoiets maken, afgestemd op zijn leeftijd.
De kans dat je een luchtballon zult zien, lijkt me nogal klein en dan krijg je de kaart nooit vol

reina

reina

07-06-2009 om 19:27

Autobingo

Zat ik ook aan te denken, maar is meer iets voor iets grotere kinderen, Ik maakte het altijd zelf, uitgaande van dingen die we onderweg zeker zouden zien, niet alleen leuk voor de kinders , ook leuk voor mama om te maken

cecile_s

cecile_s

09-06-2009 om 22:08

Ballonnen!

Altijd leuk als extra (klein/goedkoop) cadeautje: ballonnen. Wel inpakken natuurlijk. Ook notitieblokje is leuk. En ik pakte ook kleine autootjes of zo in.
Ja, was bij ons ook de manier om ze 12-14 uur zoet te houden. Hoewel ik de cadeautjes meestal pas gaf als ze onrustig werden (in de wetenschap dat ze anders alles meteen open zouden rausen).

Cecile

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.