Vakantie en uitjes

ayla
03-09-2009 om 12:13
Wat is een leuke stad
dit jaar willen manlief en ik voor het eerst eens even samen weg, we denken aan 2 nachten, langer is waarschijnlijk praktisch niet mogelijk. We willen graag naar een stad waar we normaal niet komen.
Manlief dacht aan Stockholm (mij eigenlijk te koud), ik dacht meer aan istanbul Athene of Marrakech.
Omdat we maar 2 nachten kunnen gaan mag het niet lang vliegen zijn en we moeten er bij voorkeur met een budgetvlucht naar toe kunnen gaan.
Wie heegft leuke ideeen?

Caroro
03-09-2009 om 12:39
Ver?
ik weet niet wat jij ver noemt, maar de steden die je zelf oppert vind ik vrij ver voor 2 overnachtingen. In praktijk ben je dan maar 1 dag op de plaats van bestemming!
Maar nu wat suggesties (weet niet of er budgetvluchten heengaan):
Rome, Sevilla, Barcelona, Lissabon, Berlijn.
hmmm, moet ook maar weer eens wat gaan plannen met manlief...
Caroro

Shonagh
03-09-2009 om 13:03
Budget vlucht
Misschien kun je je eerst even orienteren op de tijden van deze vluchten, 's morgens vroeg vertrekken en 's avonds laat terug geeft je meer tijd. En kijken hoever de vliegvelden van de stad liggen. Bij Ryanair is er meestal een bus die je rechtstreeks naar de stad brengt.
Stockholm vond ik verrassend, schoon en fris en klein genoeg om in 1 a 2 dagen te doen, in april heeeeeerlijk weer gehad.

ayla
03-09-2009 om 13:27
Reactie
hmm dus mijn opties zijn wat ver, daar was ik al bang voor.
Manlief denkt dus aan Stockholm maar ik denk meteen aan kou als ik aan stockholm denk
nice en Montpellier kennen we beide al.
Italie wil manlief niet omdat hij daar ook al diverse keren is geweest, tenminste in de grotere plaatsen zoals Milaan, Rome, Venetie Siena etc
Barcelona zijnw e pas geleden 1 dag geweest en vonden we ook wel leuk, ook dacht ik aan malaga of madrid

Puck2
03-09-2009 om 13:58
Mijn favorieten
Als je Barcelona een leuke stad vond dan is Sevilla helemaal fantastisch, MAlaga zou ik niet doen, daar is niet zo veel te beleven vind ik, tenminste niet van de allure zoals de echte grote Spaanse steden. Wat ik ook een heerlijke stad vind is Praag. Iedere keer als ik daar in de stad aankom en het metrostation uitkom heb ik iets van: ha, ik ben er weer. Verder hoor ik dat Wenen ook een aanrader is. En natuurlijk zijn Londen en Parijs ook leuk, of vallen die niet onder het hoofdstuk "steden waar we anders nooit komen". En dicht bij huis heb je natuurlijk diverse Nederlandse en Belgische steden waar je je prima een weekend kunt vermaken.

liedewij
03-09-2009 om 15:23
Kopenhagen
Kopenhagen!
Niet ver. Wel trendy design, geweldige musea, gezellige kroegen enz, enz, enz...
Liedewij

Saartje
03-09-2009 om 17:44
Mijn favorieten
Hoi ayla
Ik vind Praag, Krakau Budapest en Granada de leukste steden buiten Italie.
Maar veel hangt af van persoonlijke smaak en het seizoen. Dus wanneer wil je gaan en wat vindt jezelf leuk?
Zelf vind ik bv steden aan rivier of water leuk en niet teveel verkeer in de binnenstad.
succes
saar

mar
04-09-2009 om 12:55
Voor mij
voor mij staan Wenen, Salzburg en Keulen met stip op 1.
Oslo ben ik ooit eens geweest en was ook wel leuk.
Londen vond ik niet zo en Parijs was ook fantastisch.
het is maar wat je zoekt, denk ik. Een weekendje New York of een andere Amerikaanse stad aan de oostkust is natuurlijk ook fantastisch, maar daar zou ik wat meer tijd voor uit trekken

Judith
04-09-2009 om 13:27
Mijn keuze
Hoi,
Toen ik veertig werd mocht ik een stad uitkiezen, waar ik samen met mijn moeder naar toe zou gaan. Het werd Florence. Een compacte stad, waar alles op loopafstand is. Veel musea gezien, en genoten van de zuidelijke, Italiaanse sfeer.
Deze zomer was ik in San Sebastian. Het leuke daarvan is dat de stad aan de kust ligt. Je kunt dus zowel het oude centrum in, als met een bootje langs de kustlijn varen.
Mijn zus wordt dit jaar 40, die heeft gekozen voor Budapest.
Succes,
Judith

ayla
04-09-2009 om 15:25
Ryanair, snap de site niet
wie heeft er ervaring met de site, ik ben zo eens aan het kijken en ik zie tig aanbiedingen van gratis stoelen, of plaatsen die zogenaamd 0 euro kosten, waar moet ik opletten

Shonagh
04-09-2009 om 15:55
Ayla
Doe € 0 stoelen bestaan inderdaad, om hier niets extra's bij te laten komen moet je:
-- alleen met handbagage vliegen, per ticket 10 kg in een klein koffertje ( afmetingen staan op de site, dus geen vloeistoffen meer dan 100 ml)
-- Niet met credit kaart betalen, zie mijn tip in deze rubriek van 28 augustus.
-- je moet online inchecken
-- geen extra's als proirity inchecken/ reisverzekering ed.
0 €/ £ is me nog niet gelukt omdat dat meestal midweekse vluchten zijn, maar ga binnenkort een week naar Sardinie voor £10 pp retour ( woon in UK)

ayla
05-09-2009 om 09:02
Praag of stockholm of parijs of......
Op dit moment speelt of Stockholm of Praag heel erg, waar we alleen nog mee zitten is dat ik echt maar 2 nachten wil gaan en de vluchten vaak op de meest onmogelijke tijden gaan, midden op de dag of juist eind van de middag. Het is wel uitzoeken zeg. Het kan dus ook zijn dat het Parijs wordt want dan kunnen we rijden, maar het probleem is dan dat Manlief Parijs heel goed kent en niet meer de bekende toeristen dingen wil zien die ik juist nog niet gezien heb. Ik zou dus dolgraag het louvre van binnen willen zien maar manlief heeft dat allang gezien

Maylise
05-09-2009 om 15:45
Wel kort
Er zijn enorm veel mooie steden denkbaar maar ik vind 2 nachten wel erg kort. Voor maar 2 nachten zou ik dan kiezen voor een wat kleinere stad en dichtbij. Marrakesh of Istanbul wat je noemt zijn echt geweldige steden maar gezien je in beide gevallen minimaal een halve dag kwijt ben aan reistijd dan heb je effectief nauwelijks meer dan 1 dag ter plaatse + nog wat losse uurtjes op de dag van aankomst/vertrek. Dat is gewoon erg weinig. Istanbul is een enorme stad waar hij veel te zien is. Het zou echt jammer zijn om maar 1 dag de tijd hebben om die stad te zien.
In het geval van 2 nachten zou ik eerder voor Parijs gaan of Brussel want erg makkelijk te bereiken zodat je bijna 3 volle dagen ter plaatse hebt. Of voor een kleine stad. In Frankrijk zijn bijvoorbeeld Bordeaux, Lyon, Nice en Rennes erg leuke steden. Je kan er geen weken doorbrengen maar in 2 dagen kan je toch genoeg zien.
In Italië bijvoorbeeld Florence, Siena, Venetië, Verona. Hoewel ik zeker voor Florence en Venetië de tijd ook al krap vind.
In Duitsland heb je ook mooie steden. Je kan aan een combinatie Keulen/Düsseldorf denken bijvoorbeeld.
Met gunstige vliegtijden zou Dublin ook nog een leuke optie kunnen zijn. Ook een mooie stad.
Is het echt niet mogelijk om 3 nachten te gaan? Dan heb je voor relatief niet zo veel extra geld echt veel meer aan dit steden bezoek.
Maylise

ayla
06-09-2009 om 08:10
Het wordt parijs
na enige discussie hebben we besloten om toch voor Parijs te gaan. Op rijafstand dus als er thuis iets is kunnen we naar huis komen. Tja het is toch de eerste keer dat we alleen weggaan. Ik heb gezegd dat ik het Louvre wel wil zien en manlief heeft gezegd dat hij in ieder geval weer naar "Jim" wil (waarom in godsnaam, het is maar een graf) en naar montpasnasse want daar was hij de vorige keer niet aan toe gekomen. Oh ja en de jodenbuurt stond ook nog op zijn wensenlijstje. Verder hebben we eigenlijk allebei de bekende dingen gezien dus gaan we voor de minder bekende dingen.
Maar eerst eens een leuk hotelletje

reina
06-09-2009 om 10:18
Ayla
Je man heeft gelijk, ik was in februari in Parijs met mijn schoonzusje, we hebben uren op Pere Lachaise rondgezworven (en ik was er al eens geweest, maar het was wéér mooi), zo bijzonder!

ayla
06-09-2009 om 18:08
Oooh maar dat weet ik
ik heb Jim namelijk al 2 keer gezien plus de rest erom heen, vandaar dat i hem niet perse nog eens hoef te zien. Maar ja manlief is standvastig, Parijs is geen Parijs zonder een bezoekje aan Jim. Dus gaat hij voor de 5e keer ofzo naar Jim

dirksmama
06-09-2009 om 21:04
Heel anders
Voor de volgende keer: doe eens een wat minder bekende stad!
Ik heb goede herinneringen aan korte trips naar bijvoorbeeld Brugge, Oostende, Aken, Munster, Newcastle, Oldenburg, Hasselt, Antwerpen en Lille.
Ook nog eens een stuk minder rijden dan Parijs dus je hebt meer aan je weekend!

reina
06-09-2009 om 22:02
Dirksmama
ja, da's zeker waar, ook minder bekende steden kunnen heel leuk zijn voor een korte trip, wij waren dit voorjaar in Hasselt bijv. en in Gent ben ik al 2 x geweest, ook munster is idd leuk!

ayla
07-09-2009 om 09:21
Zuid limburg he
dus Hasselt is krap drie kwartier rijden, en Antwerpen maar een uur. Aken maar ene half uur. Been there done that allemaal. We hebben in onze jonge jaren veel steden bezocht. We waren dol op de flairaanbieding, voor 50 gulden een hotel dus dat deden we een paar keer per jaar.
Keulen Dusseldorf Oostende, Antwerpen, Brugge etc allemaal gehad.
Wat trouwens ook echt de moeite waard is is Lyon, zijn we een aantal jaren terug geweest, erg mooi

dirksmama
07-09-2009 om 18:30
En lille?
En Papenburg? Oldenburg? Munster? Bad Bentheim? Rotterdam? Middelburg? Cadzand? Veere? Noordwijk?

tonny
07-09-2009 om 23:30
Berlijn?
Dat heb ik nog nergens gelezen, geloof ik. Ik was er twee jaar terug, leuk!!
Tonny