Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Katja

Katja

12-06-2009 om 21:09

Wat koken we op de (franse) camping?

Heb een 2pits gasstel, maar ben erg vh makkelijk koken. Maar aangezien we 5 wkn gaan wil ik niet alleen maar bbq'en of pannenkoeken eten. Couscous heb ik al, en de zakjes van de Lidl (heel handig!) maar wie heeft er nog meer makkelijke tips, of tips voor in de Franse supermarkt?
Katja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

12-06-2009 om 21:18

Pasta

-met courgette en zalm
-met rode saus en merquez worstjes (in Frankrijk hebben ze lekkere rode saus met paprika erin. Lekker zoetig)
-soep met brood
-een bakje satesaus meenemen, met sperziebonen rijst en kip (werd bij ons vorig jaar heel goed gegeten, na alle pasta)
-gebakken aardappeltjes met sla en ...
-etc

Topper hier is....

merquezworstjes (kosten niks in Frankrijk en errug lekker) aanbraden, gesnipperd uitje en uitgeperst teentje knoflook erbij, paprika, aubergine en courgette in kleine stukjes. Vijf minuutjes braden. Dan gezeefde tomaten erbij (niet teveel). Lekker met pasta, brood, rijst of gebakken aardappeltjes.

Kan op twee pitten. We eten het tegenwoordig ook vaak thuis. Snel klaar, gezond en makkelijk.

Groetjes Carien

Simpel,

Volgens mij kun je met 2 pitten bijna alles koken wat je wilt. Vergeet de slaapzak niet als warmhouder voor de pan rijst (of andere dingen) terwijl je de rest kookt.

Als je iets met sla, salade of rauwkost eet eet heb je nog 2 pitten over!

Maaltijdsoep met brood!

Pasta met whatever!

Bonenschotels!

Cvouscousdingen

Maaltijdsalades

risotto/paella/pilav achtige dingen

Echt, keuze te over, zolang je maar geen oven nodig hebt....

Ingrid

Puck2

Puck2

13-06-2009 om 12:04

Ha ha cobi

Cobi: "Zeg Ingridt, stop jij echt pannen met kokend water in slaapzakken? Ik dacht altijd dat dat zo\'n tip uit het Jonge Woudlopers handboek van Kwik, Kwek en Kwak was die niemand ooit echt deed. "
Nou ik denk niet dat IngridT dat zo doet. Het is wel de bedoeling dat je de rijst gewoon (bijna) gaar kookt op het vuur, dan afgiet en die afgegoten rijst in een pan in de slaapzak stopt.
En wat wij altijd in Frankrijk eten: gewoon idd een hypermarche ingaan en zien wat er voorhanden is. De tip van Purk ga ik over een paar weken ook eens uitproberen, lijkt me erg lekker.

Slaapzak en kokend water.

Woehaaa! ik giet de boel wel even af idd, maar de rijst blijft minimaal een uur gloeiend heet in een slaapzak. Ideaal als je dingen achter elkaar aan wilt koken (vroeger, ja vroeger, toen kampeerden we met rugzak, en hadden we 1 lullig campinggaz pitje bij ons waarmee we moesten koken, en die dan 's avonds na ombouwen ook nog eens lamp was. Toen stond er dagelijks iets in de slaapzak warm te blijven. Maar ik herinner me dat ik het vorig jaar ook nog weleens gedaan heb hoor. Hadden jullie niet acher me gezocht he??!)

Ingrid

Couscous uit blik jumjum

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de couscous uit blik is echt zo lekker! (merk Garbit) Vooral die met konijn (lapin) er in.
En inderdaad; met 2 pitten kun je echt alles koken. Ik maak op de camping bijna elke dag een salade en dan wat vlees of vis met wat frans stokbrood mmmmm.
De merguez worstjes zijn hier ook favoriet; bijna om de dag! Of wat dacht je van een Poulet roti die bijna overal kant en klaar te koop zijn; hoef je al helemaal niks meer te doen. En inderdaad; die hypermarché's zijn een walhalla voor de echte 'foodies' onder ons.
Verder veel pasta en rijst gerechten met een saus met vlees en groente erin. Heel makkelijk.
Wat we hier ook lekker vinden zijn de visterines bij de traiteurafdeling; een plakje af laten snijden en dat als voorgerechtje met wat stokbrood erbij. Of rilettes, oh dat is ook al zo lekker! En kant en klare taboulé (komt ze weer aan met d'r taboulé) is een super aanvulling op een stukje vlees van de BBQ en wat salade. Need I say more? Ik wil op vakantie!!!! (en ik ga niet dit jaar boehoehoe....)

Veel plezier daar!

Dorry

Couscous

Juist couscous is zo ongeveer het simpelste om te maken: 50 gram couscous en 50 cc water per persoon. Breng water aan de kook, doe het bij de couscous (van het vuur af) laat 5 minuten wellen en roer het dan los. Vlees erbij, salade of groente, klaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.