Vakantie en uitjes

ejdm
18-07-2011 om 20:23
Wat te doen in de grote vakantie met kinderen
Als je niet op vakantie gaat, maar je zelf wel 3 weken vrij bent en de kinderen 6 weken.
Heeft iemand tips voor de thuisblijvers.

viridantia
18-07-2011 om 20:53
Een paar ideeën (weet niet hoe oud ze zijn of wat het budget is
Dierentuinen, pretparken, zwembaden,wandelen op de Veluwe, rondvaarten (in a'dam. den Bosch, maastricht etc), een paar dagen naar opa en oma (en dan zelf even shoppen of naar de sauna), strand, 1 nachtje last minute heel primitief kamperen bij de boerencamping of natuurcamping,
dagje Antwerpen, naar het oerdorp in Eindhoven, naar het Archeon, Tun FUn of ander indoor speelparadijs, uit eten bij de Chinees, een alles mag dag, kamperen in de eigen tuin, met het hele gezin een zeilclinic doen, vliegtuig spotten bij Schiphol, Madurodam, een kerktoren beklimmen, alle Harry Potterfilms op dvd bekijken, een nieuw spel voor de Wii, een oud kasteel gaan bekijken, kinderen " grote mensen dingen" laten doen, naar Nemo, ergens een fikkie stoken, over de Afsluitdijk rijden, een boerderij bezoeken.
Vaak is er van alles te doen, ook gratis maar dat is even goed zoeken.
viridantia

MaMadelief
19-07-2011 om 00:05
Kijk eens op gratisdagjeuit nl en dan bij rubrieken. Of
uitmetkorting nl of dagjeweg nl.
Verder kun je natuurlijk gaan koekjesbakken, een themadagje organiseren (bijv. Chinees of Indonisisch, met bijbehorend voedsel en hapjes, op kussens bij de salontafel eten, nadat je alle kinderen hebt opgemaakt zoals het een echt chineesje betaamt. De grootste lol hebben ze als ze hun bami met stokjes mogen eten!
Maar ook ik weet niet in welke leeftijdcategorie ik moet denken. Een dagje bos of strand is ook altijd leuk.
Ik vond dit linkje nog
http://www.grootgezin.nl/vrij010799.php

Snuggle's
19-07-2011 om 01:22
Kinderen zijn de baas dag
Elke vakantie doen wij een kind(eren) zijn de baas dag, groot succes. Zij mogen bepalen qat we eten, wat we doen (als het geen geld kost) hoe laat we eten, wanneer ze naar bed gaan. (Dat laatste werkt vooral bij kinderen die nog geen klok kunnen kijken trouwens, gaan wij gewoon voor even heel vroeg naar bed zodat zij denken dat het al heel laat is. )
Leuk om te zien wat ze verzinnen en hoe weinig 'misbruik' ze ervan maken.
Snuggle's

Manda Rijn
19-07-2011 om 11:30
Strand, logeren, kamperen
hier gaan we op warme dagen naar het duinmeertje, het strand minder omdat er altijd zo'n file staat en er veel honden lopen. Kinderen laten logeren, of logeerders bij jullie thuis. Picknicken in het park. Dagje naar de dierentuin, wij vinden dierentuin Amersfoort of Apenheul erg leuk. Hier gaat dochter 2x een dag naar de manege met allemaal georganiseerde aktiviteiten, reguliere paardrijlessen gaan gewoon door in de vakantie, kinderopvang 2x per week ook. Ik ga naast een beetje werken, weer wat schuren en schilderen in huis en de tuin verder doen.
Verder zou ik toch kijken of je niet kan kamperen, als je geen kampeerspullen hebt kan je die misschien lenen.

Picasso
19-07-2011 om 11:59
Van alles
Ik ben al bijna twee weken vrij met de kinderen. En meestal gaan we om de dag op stap zoals: museum, speeltuin, bioscoop, bos, strand enz. Thuis wordt er bij droog weer buiten gespeeld, taart/koekjes bakken, wii/ds/pc, bioscoopje spelen met popcorn en al enz.
De kinderen gaan ook nog logeren bij opa en oma.