Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Luna

Luna

25-02-2009 om 09:09

Wat te doen in utrecht?

We hebben nog een treindagkaart van de Blokker liggen, deze is tot aanstaande zondag geldig. Nu willen we zaterdag graag naar Utrecht, met onze twee zoontjes van 3,5 en 5 jaar.
Nu kan ik me in m'n eentje prima een hele zaterdag vermaken in Utrecht, maar... wat te doen in deze stad met kinderen? Wie heeft tips? Leuke openbare speeltuintjes in de binnenstad? Leuke activiteiten/musea? Is het spoorwegmuseum leuk voor deze leeftijd (ze zijn wel gek van treinen)?

Alle tips zijn welkom, bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spoorwegmuseum

is geweldig! Mijn zoon is daar met zijn oma geweest voor zijn 5e verjaardag! Hij heeft het er nu nog over (is nu bijna 8)
Zeker doen!!
gr Nora

Suzanne

Suzanne

25-02-2009 om 09:44

Spoorwegmuseum zeker doen!

Spoorwegmuseum vonden wij erg leuk, er is ook veel voor kinderen op die leeftijd. Heel kindvriendelijk museum!

Luna

Luna

25-02-2009 om 09:53

Wauw

wat een snelle reacties, bedankt! Spoorwegmuseum gaan we dus zeker doen.
Nog meer leuke dingen?

Spoorwegmuseum stom

Wij zijn rond de kerst naar het spoorwegmuseum geweest dat toen helemaal in winter/kerst aankleding was. Er was een schaatsbaan (!?), koek/zopie/broodje worst tentjes, folklore dansers, ik weet allemaal niet meer wat nog meer voor onzin. De treinen waren zelf bijna onvindbaar. Ik vond er daarom bijzonder weinig aan...
Maar misschien in het museum in 'normale staat' wel leuk hoor!

Saartje

Saartje

25-02-2009 om 15:35

Spoorwegmuseum dagvullend

Hoi Luna

In het museum ben je wel de hele dag zoet. Ook leuk is van museum van speelklok tot pierement en de sterrewacht.

veel plezier

Nijntje huis

is denk ik in elk geval leuk voor de jongste.

Spoorwegmuseum blijft natuurlijk geweldig! Denk er aan dat je geloof ik voor de trein naar het spoorwegmuseum een apart kaartje moet kopen.

groetjes van Purk

Tinus_p

Tinus_p

26-02-2009 om 10:42

Triple

Triple:
"Wij zijn rond de kerst naar het spoorwegmuseum geweest dat toen helemaal in winter/kerst aankleding was. Er was een schaatsbaan (!?), koek/zopie/broodje worst tentjes, folklore dansers, ik weet allemaal niet meer wat nog meer voor onzin. De treinen waren zelf bijna onvindbaar. Ik vond er daarom bijzonder weinig aan... "
Bekende klacht over t spoorwegmuseum.

Speelklok tot pierement

Is ook leuk voor kinderen. Zit aan de Steenweg in een oude kerk.

Domtoren beklimmen kan ook (is misschien wat teveel gevraagd gezien de leeftijd van je kids). Kijkje nemen in de DOM kerk (gratis).

Een leuke speeltuin is het Griftpark, daar kunnen de kids naar hartelust spelen. Uitstappen bij CS Utrecht Overvecht en dan loop je er in 10 minuten heen. Zit ook een kinderboerderij bij.
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=119738

Of een rondvaart door de grachten, vertrekpunt aan de Oudegracht. Tegenover het opstappunt zit pannenkoekenhuis De Muntkelder voor een lekkere pannenkoek. (museum Speelklok tot Pierement is hier ook dichtbij).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.