Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-07-2009 om 07:31
Volgende week ga ik met mijn 2 kinderen op rondreis door zuid zweden. Natuurlijk heb ik al allerlei reisgidsen in huis waar ik me nog in ga verdiepen. Maar is er iets wat je echt kunt aanraden om met mijn kinderen van 12 en 15 te doen? Ze vinden dingen al gauw leuk hoor, het zijn geen uitgaanskinderen.
16-07-2009 om 19:36
Tips
Hoewel onze kinderen 10 en 12 zijn, heb je wellicht wel iets aan deze tips. Dit hebben wij vorig jaar in Zweden gedaan. Ga je naar Dalarna, ten noorden van Karlstad? Daar is een outdoororganisatie, gerund door een Nederlander,( want in die streek stikt het werkelijk van de geëmigreerde Nederlanders) die leuke activiteiten heeft. Wij hebben een 5 daagse tocht gedaan, dag GPS lopen, dag kanoën, dag op een groepsfiets, met een vlot de rivier afzakken en op een eiland kamperen, en een dag weer terugfietsen. Overnachting in pensions, ook door Nederlanders gerund, vonden wij wel jammer, maar prima eten en verzorging. Onze kinderen vonden het erg leuk!Er gaan steeds twee gezinnen samen op pad, dat is kleinschalig en leuk. Heel afwisselend. maar misschien kan hij ook losse activiteiten aanbieden. Want zo'n arrangement moet je natuurlijk wel van te voren boeken. Google even op Waterworld Sweden.
Lopen met kaart of GPS is misschien ook wel leuk en kanoén zeker. Mountainbike huren, het is daar overigens erg vlak. "s avonds elanden zoeken in de bossen, ik verzin maar wat. Ga vissen en bak de vissen op een vuurtje aan het meer.Nou succes ermee!
19-07-2009 om 21:19
Wow!
Iris, wat een ontzettend leuke tip! In m'n favorieten opgeslagen, want je weet maar nooit over een paar jaar, als de kinderen weer ietsje groter zijn...
Groetjes,
Muriel