Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat te doen tijdens de zomervakantie

Momenteel ben ik woonachtig in Amerika hier gaan kinderen gedurende de zomermaanden naar een zogenaamde drop-in preschool, op kamp, etc. er is altijd wel iets te doen en het geeft de kinderen structuur en jezelf de handen vrij. Nu komen wij deze zomer terug en nu hoopte ik dat er zoiets ook in Nederland is. Daarnaast is het ook belangrijker dat mijn dochter zo snel mogelijk integreert en bijvoorbeeld een bepaalde manier van opvang zal haar Nederlands zeker stimuleren. Maar bestaat er zoiets of moet ik dan denken aan de naschoolse opvang? Heeft iemand een idee waar ik kan zoeken of misschien zelfs kan stoppen met zoeken.

Alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

26-03-2009 om 08:45

Vraagje

Tiesfem:
"Nu komen wij deze zomer terug en nu hoopte ik dat er zoiets ook in Nederland is."
Kom je alleen voor de zomer of kom je permanent terug?

Inge M

Inge M

26-03-2009 om 08:59

Mogelijkheden

Houd er rekening mee dat de schoolvakantie in NL maar 6 weken duurt. Ik zie de volgende mogelijkheden:
- vakantiekamp voor kinderen. Die duren meestal maar één week. Hier vind je voorbeelden: http://www.ouders.nl/lvak-adr.htm
- logeren bij familie, liefst die in een andere regio wonen zodat je meer dan 6 weken kunt overbruggen
- lokaal kamp in een woonplaats: leuk dagprogramma gedurende 3 - 5 dagen dat kan variëren van hutten bouwen tot christelijke liedjes leren, afhankelijk van type organisatie.
- BSO heeft 6 weken lang een leuk vakantieprogramma. Deze optie lijkt mij het meest geschikt.
- Alvast in NL naar school, bijvoorbeeld als je nog vóór de NL vakantie in NL aakomt.

liora

liora

26-03-2009 om 11:30

Waar

Hangt er denk ik ook een beetje vanaf waar je je gaat vestigen. Je hebt ook tenniskampen, zeilkampen, etc.

En als ze hier naar school gaat, zou ze misschien al naar de vakantieopvang van de BSO kunnen?

Liora

wendelien

wendelien

26-03-2009 om 13:28

Op kamp?

Op kamp gestuurd worden als je net in een nieuw land bent aangekomen, lijkt me wel wat veel (en drastisch!) van het goede. Het ligt er ook maar aan hoe oud je kind(eren) is(zijn). Meestal worden er ook wel zomeractiviteiten voor kinderen georganiseerd in allerlei dorpen en steden. Wie weet zijn er wat aardige buurkinderen thuis. Rustig aan doen lijkt mij het verstandigst.

Yta Chalne

Yta Chalne

26-03-2009 om 14:20

Drop in pre

Maar zo'n preschool drop in, da's voor peuters en jonge kleuters toch? Daar zijn in Nl geen kampen voor, ook niet om structuur te hebben of handen vrij. Die kunnen wel naar een kdv, of in het geval van kleutertjes naar de bso.

Marit

Marit

27-03-2009 om 21:32

Tiesfem

Je schrijft: gedurende de zomermaanden naar een zogenaamde drop-in preschool, op kamp, etc. er is altijd wel iets te doen en het geeft de kinderen structuur en jezelf de handen vrij".

Oei, ik denk daar heel anders over: schoolvakantie is voor velen juist de gelegenheid om tijd met je kinderen door te brengen. Zie jij dat anders?
Marit

picobello

picobello

28-03-2009 om 12:30

Wat belangrijk is of

je kinderen nederlands spreken en wat hun leeftijd is. In belgie zijn er "stage" weken, kinderen vanaf 2.5 jaar, mits zindelijk kunnen hieraan meedoen.Dit zijn dus wel kinderen die al regelmatig naar school gaan.Dit zijn de schooltijden dus 's avonds zijn ze weer thuis. Kosten zijn ook nog te overzien.
Kinderen onderdompelen in totale inmersie kan goed werken als de kinderen oud genoeg zijn om zichzelf te redden en als ze gewend zijn om zeer zelfstandig te zijn.
Ik zelf zou nooit mijn kinderen gelijk dag en nacht weg laten gaan, lijkt mij te veel van het goede.
Zou eerder kijken naar buurtactiviteiten, zo leren ze ook evt kinderen die bij hun later in de klas zouden zitten kennen.
Nederlandse kinderopvang is vaak wel erg anders dan buitenlandse kinderopvang.
In nederland is dit bijna niet te vinden.

Vinea

Kijk eens op http://www.vinea.nl/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.