Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat te doen? [vakantie in de buurt van Rotterdam]

Ergens tussen 21 juli en 2 augustus wilde ik een paar dagen of week met de jongens van 11 en 6 jaar in de buurt van Rotterdam vakantie houden. (Dan kunnen we papa in het ziekenhuis iets makkelijker bezoeken.)

Vandaag sprak ik toevallig iemand die mij de tip gaf eens in Oud-Beijerland, Numansdorp o.i.d. te kijken.
Ik ga al jaren niet meer op vakantie in Nederland en heb geen idee waar te zoeken.

Eisen:
er moet iets te doen zijn voor de kinderen
ik heb geen fietsen mee dus moet er iets kunnen huren o.i.d.
ik heb geen tent o.i.d.

Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken?

Angela67

Angela67

30-06-2014 om 21:49

stayok in dordrecht?

zie site jeugdherbergen: http://www.stayokay.com/nl/hostel
gr Angela

Thursday Next

Thursday Next

30-06-2014 om 22:48

trekkershut?

Hier bijvoorbeeld:
http://www.trekkershutten.nl/hutten/zuid-holland/camping-polderland/

Op die camping is ook fietsenverhuur

Annet

Annet

30-06-2014 om 22:53

Bed & Breakfast in Alblasserdam

Je kunt fietsen huren bij de VVV, leuke tochten maken.
Met de waterbus naar Dordrecht, de Biesbosch en naar Rotterdam.

Je kunt ook zoeken naar een dorp/stad waar ze een vakantieweek voor kinderen hebben in de week die jij zoekt. Ik heb al voor je gekeken voor Alblasserdam, maar daar is zo'n week pas aan het eind van de zomervakantie (eind augustus). Ik weet niet of het standaard is dat dit de laatste week van de schoolvakantie is.

Urslau

Urslau

01-07-2014 om 12:50 Topicstarter

bedankt

Ik ga vanavond kijken of er iets tussen zit.

urslau

In de stad

Is ook zat te doen, dus eventueel kan je een locatie in de stad zoeken en dan een Ov chip voor een paar dagen en je kan overal heen met metro, bus of tram: spido, euromast, Blijdorp, maritiem museum, plaswijckpark, speeldernis, euromastpark, Zuiderpark, Kralingse bos (kan je zwemmen), trein naar hoek van Holland en nog vele andere musea...

Urslau

Urslau

01-07-2014 om 23:21 Topicstarter

MarSy

dat is nu juist het probleem. Ik weet niet waar ik moet zoeken in de stad. Als jij evt wat weet hoor ik het graag.

vlinder72

vlinder72

01-07-2014 om 23:35

urslau

De stayokay in Rotterdam is erg leuk. Ligt heel centaal en het bevindt zich in de kubuswoningen. Ook leuk is Hotel Bazar in de Witte de withstraat. Dat is een hele leuke en gezellige straat. Een andere leuke plek om te overnachten is op het cruiseschip de SS Rotterdam.

Drie leuke plekken om te overnachten in Rotterdam en alledrie totaal anders.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-07-2014 om 07:09

Tiengemeten

In de buurt van Oud-Beijerland heb je het eiland Tiengemeten. Een landbouw-eiland wat ze in een natuurgebied laten verwoekeren. Daar kun je kamperen en een huisje huren of gewoon een dag uitstapje maken. Er is ook een soort speeltuin. Heel leuk met kinderen.

tonny

tonny

02-07-2014 om 11:36

zoek je rust of zoek je dynamiek

de Stayokay in Dordt ligt prachtig aan de Biesbosch, de Stayokay in Rotterdam in de drukte van de stad. Allebei hebben een eigen charme!

Wat er in Rotterdam te doen is, heb je al kunnen lezen. Denk ook aan MiniWorld!

Overnachtend in Dordt kun je per fiets met de waterbus naar Rotterdam (fiets gratis mee). Relaxed tochtje en mooi zicht.

Hoekse waard zou ik niet zo gauw kiezen, dan moet je altijd met de bus. In Dordt kun je de ark van Noach bezoeken, het Dordts museum, Museum van Gijn.
Naar Kinderdijk gaan en de molens bekijken, beginnen met de show in het bezoekerscentrum.
Roeien in de Biesbosch.

Mover

Mover

02-07-2014 om 19:41

Rotterdam

Splash tours www.splashtours.nl/en/ , leuk met de bus door het water.

airbnb / Wimdu

Kijk eens op airbnb of wimdu, een leuk appartementje lijkt me veel relaxter met 2 kids dan een stayokay oid

Urslau

Urslau

02-07-2014 om 22:47 Topicstarter

Gonniegans

aan deze sites heb ik echt iets gehad. Bedankt
Ik heb een aanvraag voor iets uitgezet en ben benieuwd. Ik zal laten weten of het wat geworden is.

Voor alle anderen. Ik ben vaak genoeg in Rotterdam geweest en heb er in 2003 ook een paar maanden in een flat van de toen nog lever patiëntenvereniging gezeten.
Miniworld is leuk, maar niet te vaak. Blijdorp wordt het mogelijk. Daarnaast wil ik niet het water op; ik wil snel in het ziekenhuis kunnen zijn als mijn man een oproep voor leverdonatie mag krijgen.

Appartement

Is inderdaad een goede tip.

Ik kom uit Rotterdam dus een plek om te overnachten vind ik lastig aangeven, ik heb mijn eigen huis!

Als je wil weten welke buurten goed zijn danwel of je makkelijk vanaf daar naar het ziekenhuis kan (emc neem ik aan) dat kan ik je wel vertellen.

Urslau

Urslau

06-07-2014 om 22:15 Topicstarter

Aha MarSy

met de appartementen is het helaas niets geworden. Ik ben nu aan het kijken voor een betaalbaar hotel oid in Rotterdam. Welke buurten zouden dan geschikt zijn?

Urslau

Ik ga er vanuit dat je bij het emc moet zijn? Dat is station Dijkzigt op de rode lijn. http://www.ret.nl/reizen-met-ret/kaarten.html?tx_rkcitymaps_pi1%5Bdownload%5D=RET_metrolijnenkaart__30-9-2011_.pdf

Eigenlijk zijn dan alle stations tussen Marconiplein en Kralingse Zoom geschikt. Je bent dan in een kwartier in het ziekenhuis.

Als je niet gewend bent aan een grote stad dan zou ik kiezen voor iets meer aan de buitenkant: voorschoterlaan, gerdesiaweg. vanaf dijkzigt begint Rotterdam west, welke bekend staat als een 'slechte' buurt. Ik heb er als student meerdere jaren gewoond, dus ik ben wel wat gewend, maar met kinderen misschien minder geschikt.

In dit draadje wordt de stayokay en hotel bazaar al genoemd. Stayokay ligt midden in de stad maar relatief rustig. Hotel bazaar ligt in een drukke uitgaand straat, dus mogelijk wat herrie snachts. Ik vond dit op booking.com http://www.booking.com/hotel/nl/museumpark-apartments.nl.html?aid=356989;label=gog235jc-city-nl-nl-rotterdam-unspec-nl-tab-L%3Anl-O%3Aunk-B%3Aunk-N%3AXX-S%3Abo;sid=38a4543044500a421c7e40a5b2f8f01d;dcid=1;ucfs=1;group_adults=1;group_children=2;age=10;age=8;req_adults=1;req_children=2;req_age=10;req_age=8;srfid=180b53e6c02363d85d6890ff6b3026a6befff1c9X10

Ligt zo ongeveer naast het ziekenhuis.

Maritiem hotel is ook wel aardig, de wijk waar deze ligt: vlakbij ziekenhuis en park is ook leuk. Hotel Breitner wordt op booking.com goed genoemd, zelf heb ik andere verhalen gehoord. Ligt heel dicht bij het ziekenhuis, maar de buurt is daar ook wat minder.

Al met al, hotels in centrum, in de buurt van Oostplein en wijk Kralingen zijn goede locaties zeker met kinderen. Ik zie net dat als je op booking.com kiest voor de wijk Kralingen je een paar appartementen krijgt, mogelijk geschikt? http://www.booking.com/searchresults.nl.html?aid=356989;label=gog235jc-city-nl-nl-rotterdam-unspec-nl-tab-L%3Anl-O%3Aunk-B%3Aunk-N%3AXX-S%3Abo;sid=38a4543044500a421c7e40a5b2f8f01d;dcid=1;city=-2152403;class_interval=1;csflt=%7B%7D;dtdisc=0;hyb_red=0;idf=1;inac=0;interval_of_time=undef;nha_red=0;no_rooms=1;property_room_info=1;redirected_from_city=0;redirected_from_landmark=0;redirected_from_region=0;review_score_group=empty;score_min=0;src=city;ss_all=0;ssb=empty;or_radius=0;radius=0;;nflt=district%3D1140%3B;filter_used=district-1140

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Urslau

Urslau

07-07-2014 om 21:13 Topicstarter

Dank je wel MarSy

ik ga eens kijken. Ik ga maar een soort programma samenstellen met mogelijkheden. Leuk tijdverdrijf

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.