Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mamba

Mamba

24-05-2009 om 16:15

Wat voor keukenspul moet ik meenemen en wat eten we op de camping?

Ha mensen,

Graag advies van ervaren kampeerders gevraagd! In de zomer ga ik met Cirkelvakantie naar Frankrijk. Een ingerichte tent staat voor ons klaar. Wat moet ik meenemen aan keukenspul? Zout, olie, knoflook... nog andere onmisbare zaken die je anders alleen in grootverpakking kunt krijgen? Ik zit er een week, wat is handig met eten? We gaan sowieso 1x uit eten, ik zat te denken om 1x soep met brood te doen en dan is mijn inspiratie helemaal op. Ik ben alleen met de kinderen, enig kokkerellen is geen bezwaar maar ik moet geen uren bezig zijn ivm de kinderen.

Groetjes, Mamba


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik neem aan....

dat je daar kunt winkelen.

Ik neem zelf altijd erg weinig mee. Wat kruiden. Favoriete leverpasteiblikjes van het ene kind, wat hagelslag voor het andere. Koffie en filterzakjes, fles ranja, wat chipjes en een fles wijn (voor een geimproviseerde borrel bij aankomst)

Als je maar 1 weekje weg gaat en het erg makkelijk wilt houden (en toch ruimte zat hebt in de auto) kun je natuurlijk meer basisvoorraad meezeulen. Maar je moet toch naar de winkel daar, dus maak liever vooraf of onderweg een slimme boodschappenlijjst zodat je in de winkel georganiseerd los kunt gaan. Is toch veel leuker om buitenlands inkopen te doen, dan Unox knakworsten mee te slepen??

Mamba

Mamba

24-05-2009 om 16:30

Haha ingridt

Het gaat me niet om de aardappelen of de knakworsten hoor . Maar in de keuken gebruik je bepaalde dingen maar heel weinig en die kan je alleen maar in het groot halen. Ik ga bijv. in Frankrijk geen kilo zout kopen. Wat zijn nou dingen waarvan je op de camping denkt: had ik dat nou maar meegenomen?
Verder hou ik altijd 1 krat leeg om in vakantieland vol te plempen met lekkers om mee terug te nemen. Ik verheug me nu al op de carambars en de lekkere siropen

Nou,

zout dus. En basic kruiden. En filterzakjes (anders heb je er gelijk 200).
WC papier (haat ook vaak per 16 rollen of zo in de hypermarche), en 1 of 2 keukenrollen. En die hagelslag (niet wegens grootverbruik, maar wegens onmisbaar voor kinderen en onvindbaar in Frankrijk)

Meer weet ik toch echt niet.

Ingrid

Intermarche

Ik kan wel voor 2 maanden eten kopen in de Intermarche! Ze hebben er heeeeeeeerlijke dingen.

Zoals Ingrid zegt, hou het bij kruiden, pindasaus, zakje pastamix voor de makkelijkheid

Mamba

Mamba

24-05-2009 om 18:23

Okee

de basis is duidelijk . Hebben jullie misschien ook nog ideeen voor het eten? AGV is ook zo wat, pannenkoeken zie ik niet zo zitten (maham, waar is de stroop/basterdsuiker). Keertje pasta basic kan ik natuurlijk ook nog doen, 1x AGV....

Kari1

Kari1

24-05-2009 om 18:40

Je kunt ook

zo'n wegwerpbarbeque-tje meenemen. Vleesjes of visjes zat te koop daar, hamburgertjes, spiesjes, makkelijk te vinden. Stokbrood en kant en klare sla erbij, weer klaar. Slasaus kun je maken van je meegebrachte olie en kruiden, maar is ook in zakjes of bakjes voor 1 x te koop.
Kari

Mamba

Mamba

24-05-2009 om 18:42

Oh kari!

Dat is een geweldig idee! Kijk, daar kom ik zelf niet op.

Jesse_1

Jesse_1

24-05-2009 om 20:17

Ongetwijfeld word ik uitgejouwd nu

maar wat wij ook altijd meenemen is basterdsuiker voor bij de croissants en mayo (mayo zoals in NL is daar niet in de Intermarche te krijgen, Zoonlief vind die niet lekker).
En wat eten we daar: BBQ (indien toegestaan!) of soep met stokbrood idd, verder pasta met saus, rijst met een prutje, of gebakken aardappeltjes met salade en vlees. Als het maar makkelijk is en iedereen er een hapje van mee-eet.
Jesse

emmonis

emmonis

24-05-2009 om 21:24

Maar jesse

die mayo is juist heel erg lekker. Wij nemen altijd blikvoer mee. Ravioli o.i.d.. Het komt bij ons weleens voor dat we op een camping aankomen en helemaal geen zin meer hebben om boodschappen te doen. De campings die wij uitkiezen hebben geen campingwinkel.
En een flesje wijn voor de eerste avond. Wat chips voor de kinderen en wat ranja en wij zijn tevreden.

stans verlinden

stans verlinden

24-05-2009 om 21:37

Afwasmiddel...

...komt ook vaak alleen in grotere flessen, zelf een klein plastic flesje vullen, erg handig.

Hier

Ik neem meestal zout mee en nescafe voor nood. Want ik ben wel een beetje verslaafd aan mijn eerste bakje caffeine 's ochtends.
De rest koop ik ter plekke. We eten wel lekker simpel, maar we kamperen altijd vrij primitief.Met 1 pit om te koken, de rest moet koud.

reina

reina

24-05-2009 om 22:14

Eigenlijk

Eigenlijk kun je alles daar kopen, want ook in Frankrijk hebben ze kleine zoutvaatjes, hoor Maar ik heb toch altijd bij me: zout, paprikapoeder, bouillontabletten, klein flesje olie, zoetjes en soms klein pakje couscous en rijst. Voor de eerste avond heb ik vaak ingevroren nassi of pastasaus (groenten/gehakt etc) bij me, dat gaat in de koelbox mee, zodat ik niet gelijk echt hoef te koken. Wij eten veel pasta, couscous, salades etc.

Mud aardappels

nee hoor. Kleine potjes zout en peper inderdaad, oploskoffie of percolator en espresso, klein flesje olijfolie, klein flesje afwasmiddel, basterdsuiker voor jonnedochters beschuitje, paar bouillonblokjes, wat sjalotten en een reservepakketje van potje pesto en pak pasta. En een klein flesje met een borreltje, anders vind ik het geen kamperen
We eten vooral dingen als pasta met pesto en erwten of met tonijn, of gevulde broodjes met salade, lekker makkelijk.
Jonne

Jesse_1

Jesse_1

24-05-2009 om 23:34

Maar emmonis

WIJ vinden de franse mayo ook wel lekker (beetje mosterd smaak eraan), maar zoon dus niet! (En die is al erg lastig met alles wat anders smaakt dan thuis. *sught*)
Jesse

Vic

Vic

25-05-2009 om 08:57

Cirkel

Bij Cirkel wordt ook vaak twee keer een diner geregeld voor de hele groep (tegen kostprijs), of je kunt gezamenlijk barbequen. Ik wil op vakantie zo min mogelijk koken, dus dan eten we een keer soep met broodjes, pasta met tomatensaus en kaas, patat met salade, brood en fruitsalade, en dan is je week alweer om.
Van huis neem ik koffie, koffiefilters, koffiemelk, zoetjes, zout en peper en limonadesiroop mee. Als ik met de auto ga vaak wat meer, een kratje met de dagelijkse (ontbijt-) spullen (crackers, nutella, etc.).

Rembrand

Rembrand

25-05-2009 om 09:00

Van alles wat.

Ketjap,minivaatje zout,peper en andere kruiden,nassikruiden, pannenkoekenmix,stroop,basterdsuiker,hagelslag,pindakaas,afwasmiddel,sopdoekjes,smoelendoekjes( voor als je kleine kinderen hebt),wat wasmiddel voor een wasje tussendoor,koffie,thee,kleine huisapotheek,thermometer. Ik weet dat ik altijd vergat om zwembandjes ( voor om de armen ) mee te nemen. En wasknijpers heb ik ook uit alle landen
Tegenwoordig liggen ze standaard in de disselbak van de vouwwagen.
M.

Hillary

Hillary

25-05-2009 om 09:46

Sambal, ketjap

Sambal, ketjap, trassi, 2 potten pindakaas (1 van B-merk voor pindasaus en klein potje calve voor op brood), hagelslag, peper, zout. Rijst, rijstkoker, wokpan, kaas, kaasschaaf. Maar ja ik heb een Indische man, heb gewoon de paklijst van mijn schoonmoeder over genomen. En ook nog eten voor de eerste dag (ik neem altijd bevroren shoarmavlees mee met broodjes en komkommer) en 2 flessen water (voor het geval de supermarkt dicht is of ver weg). En natuurlijk theezakjes en oploskoffie. Kun je ongetwijfeld ook daar kopen, maar ik heb geen zin om gelijk als eerste na aankomst boodschappen te gaan doen.

Asa Torell

Asa Torell

25-05-2009 om 11:53

Mee van thuis

Olie (vergeten wij altijd weer!), zout, peper, azijn, wasmiddel, afwasmiddel, koffie voor de 1e ochtend (met filters en filterhouder). Wijn voor de 1e avond is ook een goede tip!
Wat wij trouwens altijd eten bij het kamperen: pasta-met-prut, rijst-met-prut, pasta-met-prut, rijst-met... enzovoort. Waarbij de prut in elk geval uien en bijna altijd tomaten bevat. Ik moet er wel bij zeggen dat we thuis ook 4x per week pasta-met-prut eten dus we houden het daar aardig op uit . Maar dingen met aardappelen of pannenkoeken zouden me echt veel te moeilijk worden.

Asa Torell

Asa Torell

25-05-2009 om 11:55

Oja

en aangezien die prut meestal redelijk groenteloos (op de uien na) wordt, hebben we er meestal een komkommer- of tomatensalade bij.

Wibra ook

Ik heb ook zo'n kruidenpotje met 8 kruiden dan en die komt van de wibra. Er zit ook zout in en is navulbaar.(gelukkig, want anders heb je altijd hetzelfde op...) Ik vul 'm voor vertrek gewoon weer aan.
Verder nemen wij altijd koffiemelk mee (maar wij gaan naar andere landen waar geen koffiemelk is) en 1 pot oploskoffie meestal (soms filterkoffie, ligt eraan waarnaar toe) en wat suiker. Maar dat is meestal bedoeld voor de eerste dag. 1 fles ranja en wat koek of chips, en eten voor de eerste dag meestal. Ik heb ook geen zin om meteen boodschappen te doen.Maar ik kies dan wel voor iets 'makkelijks', b.v. al kant en klaar en ingevroren of iets uit blik van de slager (is hier erg lekker) met rijst of soep of knakworstjes ofzo.
groeten albana

Maylise

Maylise

25-05-2009 om 20:55

Niks

Ik ga niks meenemen van het zomer. Alles is wel ter plaatse te krijgen.

Alleen voor onderweg neem ik eten mee en misschien voor de eerste avond. De volgende dag naar de supermarkt en dan slaan we alles in wat we nodig hebben.

Peper/zout kan je ook ter plaatse in kleine vaatjes krijgen en dan komt dat wel op.

Ik ga al helemaal geen mayonaise/pindakaas/hagelslag meeslepen. Als de plaatselijke mayonaise niet goed genoeg is of als er geen hagelslag verkrijgbaar is dan maar geen mayonaise of hagelslag. Er zijn genoeg alternatieven te verkrijgen. Niet moeilijk doen voor die paar weken.

Dus aan etenswaren neem ik helemaal niets mee. Het is al een halve volksverhuizing zo'n kampeer tocht.

Wat we gaan eten heb ik nog niet over nagedacht maar één pan maaltijden doen het wel goed op de camping. Rijst couscous, pasta, linzen, chili con carne..... Daar krijg je zo een week al mee om.

Verder kopen we misschien zo'n weggooi barbecue en dan kun je hamburgers en hotdogs eten bijvoorbeeld met een salade erbij.

En we gaan vast wel een keer ergens wat eten.

Maylise

Maylise

Maylise

25-05-2009 om 21:01

Simpel houden

Wij hebben twee pitten op het gas stelletje dus echt groots ga ik ook niet koken.

Ik kan bijvoorbeeld kip bakken met uitjes en dan rode rijst er naast maken (=rijst met tomatenpuree erdoor) of bijvoorbeeld pasta maken en daar dan courgette en pesto door doen. Of pasta maken en dan daarnaast kip bakken met paprika en dan crème fraîche erdoor.

Linzen zijn ook erg lekker en kan je makkelijk vegetarisch maken met alleen wat tomaten en uitjes.

Chili con carne, couscous, curry...

Gebakken aardappeltjes met op de barbecue dan kipspiesjes.

Met een salade en brood erbij lijkt elke maaltijd weer completer.

Maylise

angel3

angel3

25-05-2009 om 21:38

Uh niks?

goh voor een weekie zou ik niet moeilijk doen dan maar wat flauwer het eten... enige wat ik wel echt meeneem is ranja. Al paar keer gehad dat dat niet te krijgen is. Kids nog redelijk klein en lusten en mogen van mij nog geen prik. Jus lusten ze echt niet en van teveel appelsap gaan ze aan de dunne. Alleen maar water is ook zo 'flauw'.... dus ranja dat wel...

Tijgeroog

Tijgeroog

25-05-2009 om 21:49

Rondkijken in de keuken

Kijk even rond in je keuken, wat je zoal gebruikt. Alles wat in te grote verpakkingen zit om daar te kopen neem je in ene kleinere hoeveelheid mee. Zelf doe ik het altijd in kleine potjes en bakjes.
Inderdaad zo'n kruidengeval van de xenos of blokker, daar zit ook peper of zout in. Een bakje met suiker, een klein potje provencaalse kruiden. Kleine flesjes met olijfolie en azijn voor de sla. Een beetje knoflook. Een doosje met verschillende theezakjes. Cup a soup, om snel iets energieks te kunnen maken (gaat meestal weer mee terug) Broodbeleg. Restjes uit de koelkast. En verder neem ik spullen mee voor tijdens de reis en de eerste avond.
Het lijstje wordt wel steeds korter. Het eerste jaar met m'n man nam ik braaf, omdat hij dat wilde (en z'n moeder dat deed voor de hele week eten mee, met vacuumverpakt vlees enzo. Nog lang dingen als een blik soep en zakjes (handig!!) rijst meegenomen, maar inmiddels halen we ook dat allemaal op de bestemming. En manlief durft nu alles uit de franse supermarkten te eten.

Katja

Katja

25-05-2009 om 22:17

Ik heb een goede tip voor het koken..

.. je haalt bij de lidl van die zakjes, ze hebben ze met pasta en met rijst (bijv tagliatelle met spinazie). Daar bak je gehakt, een ui en wat kruiden, je mietert er zo'n zakje in (of 2, voor 4 pers.) en een liter water, 5 min roeren en KLAAR! Complete maaltijd en lekker. Varieer met rijst/kip, rode sauspasta met kabanossi kleingesneden, etc. Wij nemen vaak 20 van die pakken mee (gaan 5 wkn kamperen!) en die gaan allemaal op. Supermakkelijk en lekker. Bij de ah heb je ze ook, alleen veel minder soorten, daar heet het Orienty nasi oid en Spaghetteria. Succes!
Katja

Paar theezakjes

Mijn etensvoorraad is meestal paar theezakjes, wat cupasoup. Voor onderweg een brood, doosje boter en pakje beleg. En een zak chips en fles drinken.

Rest zien we meestal wel bij aankomst. Zout is ook heel goed in kleine potjes te koop, en voor onderweg heb ik altijd een paar van die minizakjes die Bram Ladage standaard met de friet meegeeft.

Ik ben op vakantie erg van de takeaway en het restaurant.

Pepermolen

Ik neem altijd mijn pepermolen mee, anders heb ik 83 busjes peper na een paar jaar....

Lindad

So hee

Ga jij ZO vaak op vakantie ?

rosa

rosa

27-05-2009 om 08:28

Pindakaas

2 potten pindakaas mee, onmisbaar. Verder niet zo veel. Limonadesiroop hebben ze wel, maar vaak toch iets gekocht wat kids dan toch niet lekker vinden, dus dat nam ik vroeger ook mee.
Koken: wij kopen meestal een zak diepvries 'pasta met groenten' of alleen groenten en rijst en bijv. bevroren hamburgers. Diepvriesspullen zijn onze koelelementen voor de rest van de dag en 's avonds makkelijk koken.
Altijd of rijst of pasta dus.

rosa

Fraz

Fraz

27-05-2009 om 22:56

Wij

nemen altijd brinta mee voor dochterlief (slank dennetje, moeilijke eter en eet 's ochtends altijd pap), pindakaas voor de eigenarese van de camping en voor de rest gewoon eten/fruit voor onderweg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.