Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Week naar de vs

Ik ga een week met een vriendin op avontuur naar de VS. Langer kunnen wij niet gemist worden Geen idee nog waarheen precies.

Ik hoor graag tips van andere VS-gangers over wat te doen is in een week.Is een combi van 2 steden bijv. mogelijk, bijv. New York en Washington? Of San Farncisco en... (?)
Alles zien lijkt mij teveel gevraagd, dat hoeft ook niet. Amsterdam ken ik ook nog niet in detail al kom ik er al jaren.

Damajo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

20-05-2009 om 07:54

Is te doen

Een combi van N.Y. en Washington is zeker te doen. Wij zijn toen in N.Y. geland hebben een auto gehuurd en zijn naar washington gereden. En wij hadden 2 dagen voor New York en 2 dagen voor Washington, dus minder dan jij hebt te besteden.
Daarna doorgevlogen naar San Francisco, als je de westkust wilt doen geld hetzelfde verhaal. Auto huren en langs de kust naar L.A. rijden.
Zelf hadden we daar langer de tijd en hebben de rit gemaakt via Las vegas, nationale parken en Phoenix.
Maar het is zeker te doen, als je alleen de hoogtepunten wilt zien

Jujube

Jujube

20-05-2009 om 23:26

Yep

Een week NYC of een week San Francisco is echt leuk en je ziet dan veel meer van een stad. Boston schijnt ook geweldig te zijn trouwens, leuker dan Washington. Ik zou gewoon 1 stad doen, dan heb je een goede reden om over een jaar weer een andere stad te doen¨....
Groet,
Jujube

Damajo@

Damajo@

21-05-2009 om 10:09 Topicstarter

Favoriete steden

Nu ben ik even nieuwsgierig: wat zijn jullie favoriete steden en waarom?
Mijn vriendin wil graag naar San Francisco maar welke interessante dingen kun je dan nog in een week doen in de buurt?

Zelf zou ik graag een dag of 5 naar New York en dan nog in Washington een kennis opzoeken en een Segway-tour doen )
Mijn broer heeft een Segway gekocht en ik vind het helemaal geweldig om op zo'n ding rond te crossen..

We gaan er geen rusie om krijgen hoor maar we willen ons uitgebreid orienteren.
Tips over leuke low-budget hotels of B&B zijn ook van harte welkom.

Damajo

Nivea

Nivea

21-05-2009 om 11:48

Sf vs ny

Ik ben twee dagen in SF geweest en vond er echt geen bal aan. De brug is maar een brug en dan houdt het grotendeels op. NY vind ik nog wel leuk voor een paar dagen maar het trekt me weinig om daar nu speciaal voor naar USA te vliegen. Tja, ben waarschijnlijk geen stadsmens. NY is duur, in SF vond ik het Powell hotel erg leuk en niet te duur.

Damajo@

Damajo@

21-05-2009 om 11:54 Topicstarter

Nivea

Wat vond je wél leuk in de omgeving van SF? Niet cynisch bedoeld hoor ik wil het gewoon graag weten.Zelf heb ik het idee dat ik die kant beter wat langer op kan gaan zodat ik de hele omgeving kan bekijken, langs de kust trekken bijv.

liora

liora

21-05-2009 om 12:39

Nivea

Hahahaham nee als je geen stadsmens bent, vind je NY natuurlijk niet leuk.

Maar dat heeft toch niks met NY te maken?

Als je niet van natuur houdt, vind je de Angel Falls ook niet mooi.

Liora

Maylise

Maylise

21-05-2009 om 14:45

San francisco

In SF heb ik een paar dagen doorgebracht maar dat was inderdaad als onderdeel van een langere vakantie aan de Westkust. Buiten SF is er in Californië heel wat moois te zien maar dat geldt ook voor de omgeving van de steden aan de Oostkust.

Persoonlijk zou ik bij een stedentrip de voorkeur geven aan Boston, NY of Washington.

Maar goed San Francisco. Wat wij daar ondernomen hebben & wat leuk was.

Tour naar Alcatraz per boot

Fisherman's Wharf. Combinatie van markt, winkeltjes, straat artiesten. Een soort London South Bank in het groot maar dan veel leuker en interessanter.
Aan de Fisherman's Wharf bevindt zich ook een prachtig aquarium wat je kan bezoeken en het Believe It or Not Museum wat een vrij bizarre collectie is van bizarre dingen. Ik vond het leuk en ook iets heel Amerikaans hebben. Er zijn daar ook verschillende andere attracties/musea maar die zijn niet allemaal even interessant.

Er zijn ook verschillende natuur gebieden die je vanuit de stad makkelijk kan bezoek zoals Angel Island State Park.

Verder is er een grote zoo en er zijn verschillende attractie parken maar als je geen kinderen bij je hebt en niet een uitzonderlijke belangstelling hebt voor dierentuinen is dat denk ik weinig interessant gezien de beperkte tijd die je hebt.

Wel leuk is de verschillende buurten te bezoeken van de stad, een tochtje met een cable car te maken.

Een grote aanrader is ook het Asian Art museum met een van de grootste collecties van Aziatische kunst uitingen. Er schijnt ook een heel goed museum van de moderne kunst te zijn maar daar ben ik zelf niet geweest.

Als je een dagje buiten de stad wilt doorbrengen kan je kijken of je een tour kan boeken naar Napa of zo. Dat heb ik niet gedaan omdat ik een auto had en we toch weer verder zouden trekken.

Persoonlijk zou ik zeggen dat je de hoogtepunten van SF binnen een paar dagen wel gezien kan hebben. Wij zijn er toen denk ik 3 dagen geweest. Het had wel wat langer gemogen trouwens. Natuurlijk is er op zich genoeg te beleven voor een week maar er zijn minder typische grote stad attracties als in NY bijvoorbeeld. Je kan het natuurlijk wel met uitstapjes in de omgeving combineren en daar is genoeg te doen en te zien. Echter dan is een week wel weer heel kort. Voor een week zou ik eerder kiezen voor of alleen NY of een combinatie NY/Washington NY/Boston.

Washington vind ik zelf heel geweldig. Er zijn enorm veel super interessante musea en er zijn ook een aantal hele interessante historische sites en dingen te bekijken. Arlington, Licoln Memorial...

Maylise

Nivea

Nivea

21-05-2009 om 23:07

Damajo en liora

SF heeft een vliegveld met vliegtuigen die weer terug naar Amsterdam vliegen. Daarom was ik in SF, de natuurparken in de omgeving hebben geen internationale vliegvelden. Ik ben drie keer in de USA geweest om de natuurparken te bezoeken. De laatste keer ook Yosemite en SF is dan de dichtsbijzijnde internationale luchthaven.

Ik zou zo weer terug willen en weer eenzelfde rondje maken: Las Vegas - Grand Canyon - Antelope Canyon - Bryce - Zion - Las Vegas. Zo indrukwekkend, zo anders, zo mooi. Tja, daarbij vergeleken vind ik SF echt saai. Een brug is een brug, Alcatraz trok me voor geen meter, Wishermanswharf vond ik één groot toeristengebeuren en die trammetjes zijn één keertje leuk (maar niet indrukwekkend). We hebben een middagje in een groot park gezeten, dat was leuk. Maar SF is de meest Europese lijkende stad in USA, dus mwoah, niet heel interessant.

New York vond ik wel leuk, leuke stopover gemaakt van vier dagen. Maar om er nu weer een week naar toe te gaan zonder iets meer te zien? Mwoah, nee dan ga ik liever naar iets anders...(en waarschijnlijk komt er nog wel een keer zo'n stopovermogelijkheid)
Maar ik vind dat je eens in je leven in NY moet zijn geweest: de wolkenkrabbers, de taxi's, het echte NY gevoel, een middagje Central Park, de sfeer, de fantastische museums,.... Je zult je niet vervelen...

Nivea

Nivea

21-05-2009 om 23:09

Maylise

Wij postten gelijk. Het is nu net of ik de door jouw genoemde zaken afkraak. Tis niet persoonlijk! Het zijn inderdaad de highlights en ik werd er niet warm of koud van...

Jujube

Jujube

22-05-2009 om 00:18

In San Francisco moet je echt naar Chinatown. SF heeft de grootste chinese community buiten China. En de wijk Haight-Ashbury (de hippie wijk) is erg leuk met veel aparte winkeltjes en een prachtig park (Het Golden Gate Park, zelfs groter dan Central Park). Je kunt er ook de Flower Power Walking Tour doen (met gids dus). Op een uurtje rijden ligt Muir Woods (enorme Redwood bomen), daar kun je een mooie trail lopen. Napa Valley werd ook al genoemd. Wij hebben daar de Beringer Vineyards bezocht (en uitgebreid geproefd
Wat ook erg mooi is: Met de auto over route 1 van SF naar LA rijden. Prachtige route.
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.