Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tukker

Tukker

25-02-2009 om 15:41

Weekendje amsterdam

Wij komen uit Twente en mijn kinderen (0, 4 en 6) zijn nog nooit in Amsterdam geweest. Op mijn lijstje staan oa: NEMO, VOC schip, tocht door de grachten, picknicken in Vondelpark, duiven voeren op de dam en ergens lekker (apart!) uit eten.

Ik twijfel over het Rijksmuseum (Nachtwacht! Of hebben ze die ergens opgeborgen? Is Rijksmuseum wel leuk voor kinderen)?

Hebben jullie tips qua overnachting (ik zit nu aan het Stayokay te denken)? Leuke eetgelegenheden? Andere leuke uitjes?

We willen nieuwe dingen doen die we niet in onze eigen omgeving kunnen doen. Artis valt dus af, want we gaan al vaak naar de dierentuin van Emmen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Faith

Faith

25-02-2009 om 16:02

Nachtwacht

Was de nachtwacht niet op reis??
Artis is vast heel anders dan Emmen.
Je moet zeker een ritme met de tram doen, en natuurlijk een rondvaart. Nemo lijk mij nog wat te veel voor zulkje jonge kinderen, maar dat weet ik niet zeker.
Misschien MMe Tussaud?? Faith

Nachtwacht

De Nachtwacht hangt nog wel in het Rijks hoor. Dat kunnen ze niet maken met al die duizenden toeristen. Alleen lijkt me dat je er je kinderen niet écht een plezier mee doet. Rondvaart is zeker aan te raden. Ritje met de tram ook. Nemo is het leukst voor kinderen vanaf 6 jaar ongeveer. Madame Tussauds is nogal prijzig. Een beetje leuk eten kan je bijvoorbeeld in de Kalvertoren (uitzicht!!!) Misschien een rondje Vondelpark? Tjonge best moeilijk om mijn stad te "verkopen" Suus

Novotel, mercure

Hoi, ik ben zelf al meerdere keren weekendjes naar A'dam geweest met de kinderen. Goede en niet dure hotels zijn het Novotel en Mercure hotel. Dan moet je wel boeken via www.weekendjeweg.nl. Dat is het goedkoopste. Deze hotels liggen buiten het centrum, maar liggen dichtbij tram of metro. Met de metro naar het centrum vinden ze ook al helemaal te gek. En trammen natuurlijk: dat is al een ervaring op zich voor ze. Artis vind ik zelf een leuke dierentuin, heel anders dan andere, omdat het een stadsdierentuin is. En er is ook het planetarium bij, erg mooi voor kinderen en volwassenen. Mijn kinderen zijn ook altijd een middagje zoet in de Bijenkorf. Vooral de vijfde verdieping Chill out, daar verkopen ze zulke rare spulletjes en de afdeling met de knuffels is ook super. Op de speelgoedafdeling staan vaak bijzondere dingen, zoals "de Bijenkorf in Lego", een levensgrote ridder, bijzondere barbie's. Op zaterdag kan je je vaak laten schminken gratis. Op de Dam zijn meestal "levende standbeelden".
Voor Madame Tussauds zijn je kids echt te klein, denk ik. Dat zullen ze waarschijnlijk doodeng vinden. Nemo weet ik niet, hangt een beetje van je kinderen af. Ze zijn inderdaad wat aan de jonge kant voor het Nemo, maar als ze interesse hebben in dat soort dingen, kan het wel. En dan moet je eigenlijk met het bootje er naar toe. Vanaf het Centraal Station koop je een ticket bij Lovers voor een retourtje Nemo.
Je kunt bij Lovers ook een dagkaartje kopen voor heel Amsterdam. De boot stopt dan steeds op bijzondere plekjes, waar je kan uitstappen en weer instappen, als je er genoeg van hebt. Sowieso een rondvaart, niet langer dan een uur, want dan gaan ze zich vervelen. Mijn kids vinden de Jordaan ook erg leuk, daar heb je het tandenborstelwinkeltje (juist alleen maar tandenborstels), de poppendokter, allemaal grappige winkeltjes.
Veel plezier alvast.

Van alles!

Voor de kinderen is het huis van Aristoteles erg leuk. Daarna kun je eten bij Pacific Parc wat erg kind vriendelijk is en ook nog leuk voor de ouders. Als het lekker weer is kun je ook nog het Westerpark in. Weet niet wanneer je wil gaan maar in maart is er ook altijd kermis in het park.

Vondelpark is erg leuk inderdaad. Bij het Melkhuisje is een leuke speeltuin en kun je ook iets drinken.

FOAM is een klein fotografiemuseum. Mijn dochter nam ik toen ze klein was ook al mee. Tot haar grote vreugde.

Voor kinderen is het Tropenmuseum het beste te doen. Pik je daarna nog even de Dappermarkt mee. Of de Artis dat ook in de buurt is. In dit stadsdeel is trouwens ook een Stayokay.

Groet Swaen,

Stayokay in vondelpark

is erg leuk. Je loopt zo het park in en je zit direct in het centrum. We zijn er al meerdere keren met onze kinderen geweest, wel iets ouder dan de jouwe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.