Vakantie en uitjes

Mare
26-07-2011 om 23:30
Weer in nl zat; volgend jaar buitenland. wie heeft tips?
Goed. Voor andere NL-gangers over me heen vallen; we gaan al zo'n 15 jaar in NL op vakantie, iedere zomer 3 weken naar Waddeneilanden. He-le-maal onze bestemming. Lekker geen stress onderweg want binnen 3 uur ter plekke, heerlijk rustig, alle ruimte, prachtige natuur. We huren al jarenlang hetzelfde huurhuis, vrij in de duinen. Hoop geld (1000 euro/wk) maar 't geld wel waard. Dat we lang niet altijd naar het strand kunnen door 't weer is een gegeven, maar we fietsen en wandelen graag, lekker met een boek is ook prima. Na een achttal jaar kwam oudste dochter op leeftijd dat ze wat meer met leeftijdsgenoten etc wilde en wel eens naar het buitenland. We zijn toen een aantal jaren naar oa Bretagne, Toscane, Elba en Frankrijk geweest. Leuke vakanties, maar ik zag er vantevoren wel tegenop. De reis, de drukte, is het wel leuk... ik ben nogal een stresskip. Zodra oudste niet meer met ons meeging kozen we dus weer voor 'ons' Waddeneiland, vooral omdat jongste gek is met paarden en hier op de manege allemaal vriendinnen vond en helemaal happy was.
De laatste jaren hebben we echter wel echt flinke pech met het weer. En ik weet nog hoe ik vorig jaar ook dagen achter elkaar chagrijnig naar buiten stond te staren en voor de zoveelste keer in de stromende regen boodschappen haalde en drijfnat terugkwam. En dit jaar van 't zelfde laken een pak. En ik ben het ZO zat! Dat getuur op die buienradar, dikke sokken en truien aan, bah. Ik ga eigenlijk net zo lief naar huis, kan ik ook naar buiten kijken naar de regen . Maar we maken er maar 't beste van - maar fijn is 't niet. Hoop geld, en onze kostbare vakantie is verregend.
Kortom; we maken plannen om komend jaar maar eens naar het buitenland te gaan. Garanties voor het weer krijg je nergens (zal je net zien dat het dan in NL prachtig weer is...), maar eigenlijk zijn we ook wel eens toe aan wat anders. Ook jongste liet weten dat ze wel eens naar het buitenland wil en wel eens andere landen wil leren kennen.
Maar ja de vraag is natuurlijk; wat dan? Waar dan wel heen? Ik vond Toscane prachtig maar Griekenland lijkt ons ook erg leuk.
We willen een apartement dus geen camping of hotel, liefst aan/bij een strand. Vooral geen drukte, maar ja, ook weer niet al te 'bejaard' ivm dochter (dan net 15) die misschien wel vriendinnetje meeneemt.
Ik ben vooral bang dat iets op internet er heel leuk uitziet en dat dan bij aankomst blijkt dat er een enorme disco naast zit, of een blinde muur of zoiets wat je altijd in die programma's ziet. Brr.... dan nog liever regen op een Waddeneiland, haha!
Beste aanbeveling is toch altijd persoonlijk, dus als iemand tips heeft, of net terug komt van een TE leuke vakantie dan hoor ikhet heel graag!
En nu nog 2 weken te gaan. Laten we hopen dat het iig zoveel mogelijk droog blijft - en als er dan minstens 1 stranddag bij is zijn we al heel blij

Fiorucci
27-07-2011 om 09:17
Lastig
De afgelopen weken zat de meest constante factor in ZuidSpanje, Griekenland en Turkije. Maar dan op een manier waar ik voor bedank, namelijk behoorlijk heet.
Zelfs mijn vader, die goed tegen hitte kan en graag naar Turkije gaat, gaat nu bewust niet. Weet je waar het nu mooi is? Finland!

rodebeuk
27-07-2011 om 10:26
Jenesien
Ideaal voor lange buitenritten met waanzinnig uitzicht. Goed weer door ligging aan de zuidkant van de Alpen. Heerlijk eten, prettige mensen. Veel goedkope accomodatie bij boerderijen of direct bij maneges.
Geen zee, maar je kunt niet alles hebben.
Daar moet je even vanaf, dat alles perfect wordt. Gewoon heel helder je prioriteiten beperken, dan raak je in mijn ervaring ook niet teleurgesteld en kan je echt heel erg genieten. Nu moet je te veel van jezelf, en ja, dan wordt het stress.
Oh er zijn ook superleuke steden in de buurt waar je leuk kan lanterfanten, zwemmen (Merano) of kan genieten van eten. 40 euro voor 4 personen, klinkt goed toch? (Bozen).

scrappertje
27-07-2011 om 11:08
Kroatie!
Hoi Mare,
wij hebben nu voor de 3de x kloteweer en ben het ook wel zo beu!! Ik hoop dat het snel maandag word dan moet ik weer gaan werken, ik word er zo lui van...Wij zijn een aantal jaren geleden naar Villas Rubin geweest in Kroatie het plaatsje Rovinj. Daar is het echt wel zo mooi!Lekker eten, vriendelijke mensen, niet duur ook! Volgend jaar gaan we weer

oregano
27-07-2011 om 14:09
Zeer goede herinneringen aan villa aliki, zuid-kreta
We zijn hier nu 2x geweest, 1x samen in oktober en 1x met dochter. Ook zij vond het fantastisch. Ligt vlakbij Mirtos, leuk dorpje en in de omgevind kun je heel leuk op verkenning in een huurauto.Heerlijk snorkelen op rustige strandjes, authentieke bergdorpjes, niet toeristisch gebied. etc etc
Ook kennissen van ons zijn inmiddels geweest, ook vol lof. En altijd mooi weer!
http://www.villa-aliki.com/index.php?w=1024&h=768
Staat ook op zoover veel over geschreven.

Margriet*
27-07-2011 om 20:53
En een stacaravan
die heb je van simpel tot luxe op een camping. Een appartement verkleint de keuze wel direct. Ik ben een erge Italie fan aan het worden. Dit jaar gaan we weer. Als je 1000 euro per week voor een huisje over hebt kun je daar ook vast wel iets vinden.
Een Grieks eiland is voor de leeftijd van jouw dochter ook een leuke bestemming.