Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Diane

Diane

12-05-2009 om 20:25

Weer niet op vakantie door werk man

Ik zit nogal te balen. We zouden met het gezin de eerste week van juli op vliegvakantie gaan naar de zon.
Nu is het al het 3de jaar dat er iets tussenkomt.
Dit jaar heeft man een nieuwe baan, en zijn baas wil hem pas eind juli vakantie geven, omdat baas zelf daarvoor weggaat. Dat betekend vaak ruim 800 a 1000 euros duurder in die periode ( hoogseizoen) en druk en nog heter. Man verdient een kwart minder in deze baan dus een heel veel duurdere vakantie kunnen we niet betalen. En we kunnen niet met de auto, kids heel erg wagenziek altijd. Verleden jaar een paar dagen voor vertrek nam hij ook net een nieuwe klus aan, toen als zelfstandige, en omdat hij geen werk wil laten lopen. Dus wij weer thuis. Ik heb toen besloten om 1 weekje een last minute te boeken met de kids, omdat man hele zomer zou gaan werken. Beetje mokken van man maar ben toch gegaan, ik zag 6 weken thuis niet zitten.
( was koopje trouwens; 199, p.p voor een vlieg-hotelvakantie naar Kreta).
Jaar daarvoor had man onverwachts een taakstra, in verband met openstaande boete, dus weer geen vakantie.
Nu verheugde ik me zo op een zomer met z'n allen naar de zon, naar een Grieks eiland, en vraag me af hoe ik het kan oplossen. Wat te doen? Ik wil niet in Nederland of zo blijven, wil echt naar het zuiden van Europa, en een appartement met zwembad. Geen beslommeringen zoals met een tent.
Maar ja, ik baal van die prijzen van eind juli. Kan op een last minute wachten maar dat zijn bijna altijd massa bestemmingen met een hoog torremolinos gehalte.
Nou ja,genoeg geklaagd. Wat zouden jullie doen?
Diane

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon:

Gáááán met die banaan! Maar dan zonder man.
Tja, andere keuzes heb je toch niet? Volgend jaar is alles vast anders.

Gr. Poezie.

Maylise

Maylise

12-05-2009 om 22:24

Diane

In feite heb je dus drie keuzes al ik het goed begrijp:

1) Naar een bestemming van keuze op een datum van keuze gaan maar dan zonder man.

2) Met man gaan maar dan moet het eind jullie en zal de bestemming van keuze waarschijnlijk te duur zijn waardoor je vast zit aan een minder leuke bestemming. Dan kan je echter wel met elkaar gaan.

3) Niet gaan

Ik weet niet wat ik zou doen. Ik denk dat ik zou proberen om eind juli samen met man weg te gaan maar ik ben niet zo heel moeilijk als het om bestemmingen gaat. Ik vind alle vormen van vakantie wel best dus ben wat dat betreft ook minder gebonden aan een bepaalde periode.

Waarom zoek je niet nu extra goed op internet of je een goede aanbieding tegenkomt. Probeer ook eens te kijken naar andere bestemmingen. Mocht Griekenland te duur zijn maar je wil wel graag naar het zuiden in een appartement kun je ook naar Turkije,Spanje en eventueel verder weg kijken. Marokko bijvoorbeeld of Tunesië of Libanon. Soms zijn daar heel geschikte aanbiedingen.

Kom je echt geen reis tegen die je bevalt dan zul je moeten afwegen wat belangrijker is: bestemming van keuze of man mee. Ik weet niet wat in jouw geval zwaarder moet wegen. Ik vind het zelf niet erg om zonder man op vakantie te gaan maar ik weet niet hoe dat voor jou ligt.

Maylise

Brianna F

Brianna F

13-05-2009 om 08:06

Ook gaan

zonder man. De planning ligt er, is voor jullie ook de beste optie. Het alternatief is helemaal geen vakantie. Vind ik persoonlijk niet zo'n beste optie, ook niet voor de kinderen die zich er toch op verheugen.
Volgend jaar beter.

Linda99

Linda99

13-05-2009 om 08:47

Met man

Ik zou gewoon eind juli gaan en dan maar iets goedkopers zoeken. Is echt aanbod genoeg. Zo te lezen werkt je man hard genoeg en heeft toch ook een vakantie verdiend?

Manja

Manja

13-05-2009 om 10:43

Pak je zelf bij de kladden

en stop inderdaad met klagen.
Je hebt keus genoeg.Een deel van de mislukte vakanties is toch door eigen toedoen van je man ( taakstraf, klus aannemen in de vakantie). En nu dan door die nieuwe baan. Accepteren en opnieuw kijken wat de mogelijkheden zijn.
Je kan toch wat duurder eind juli gaan, je kan in NL op een supercamping niet te ver van huis gaan staan en je man in de weekenden laten komen. (en evt s avonds), je kan alleen gaan met de kinderen.
ja, je kan wel wat willen. Maar er zijn meer mensen die graag naar een zonnig Grieks eiland zouden willen met man en kinderen. Maar het kan nu eenmaal blijkbaar niet. Zitten mokken helpt niet.
Wij zijn door ziekte en sterfgevallen en werk van man ook al 4 jaar niet in de zomer weg geweest. Blijkt ineens dat het in NL op een camping erg leuk is. man kwam ;s avonds en in het weekend. En we hebben heel wat van Nl gezien.

reina

reina

13-05-2009 om 19:14

Diana

wat ik zou doen: camping in de buurt zoeken en daar plezier hebben of zonder man weggaan, klagen maakt het in elk geval niet leuker, dus dat moet je zo min mogelijk doen.

Prioriteiten bepalen

Vakantie kan erg lijden onder te veel verwachtingen van te voren. Na een paar tot in de puntjes voorbereide vakanties die toch wat tegenvielen zijn wij heel rigoureus prioriteiten gaan stellen. Jongste werd vaak ziek op vakantie, oudste wagenziek. Dus geen lange reis. Een uur reizen, bungalowpark met fietsen. Plek waar we anders nooit voor gekozen zouden hebben. Supervakantie gehad in Noord-Limburg! Jongste werd niet ziek en we waren met de intercity in een uur thuis.

Ik zou mijn prioriteiten heel helder maken. Wat wil je: vooral ver weg? Vooral met je man weg? Vooral niet te veel geld uitgeven?

Zelf zou ik kiezen voor een reis met de trein naar een huisje in D of F. Daar is het weer echt al een stuk beter en warmer dan hier, je bent er ff lekker uit. De kinderen vinden reizen met de trein vaak een avontuur, die vinden dat prachtig. Ze hoeven niet vast te zitten, ze worden niet misselijk. Geen rare vertrek- of aankomsttijden. Gewoon op een normale tijd reizen.

En ja, voor mij is het belangrijkste toch wel samen zijn. Dus ik zou kiezen voor met mijn man gaan. Maar misschien is het voor jou heel belangrijk om het jaar te breken, om er even helemaal uit te zijn. En dan kun je kiezen voor reizen zonder je man omdat samen gaan nu eenmaal te duur zou worden.

Succes met je keuze!

Diana?

En, wat heb je besloten?

Gr. Poezie.

Nivea

Nivea

16-05-2009 om 10:40

Wat een geklaag, kijk naar wat wél kan.

Het komt op mij heel klagerig over. Door een taakstraf konden jullie niet op vakantie. Moeten we je nu zielig vinden? Is toch ook een kwestie van 'op de blaren zitten'? Je man nam vorig jaar een nieuwe klus aan... Tja, hij had het ook niet kunnen doen. Natuurlijk begrijp ik dat je het geld voor die klus goed kunt gebruiken, maar het is een kwestie van keuzes maken.

"Ik wil niet in Nederland of zo blijven, wil echt naar het zuiden van Europa, en een appartement met zwembad. Geen beslommeringen zoals met een tent....Maar ja, ik baal van die prijzen van eind juli. Kan op een last minute wachten maar dat zijn bijna altijd massa bestemmingen met een hoog torremolinos gehalte."

Nog meer wensen? Jeetjemina. Als je dit zelf herleest, denk je dan zelf niet....?

Mijn advies; kijk naar wat wél kan.

Nely

Nely

16-05-2009 om 10:51

Gewoon thuisblijven

bij mij zou de keuze snel gemaakt zijn, al heb ik dan ook heus wel eens wensen, gewoon thuisblijven en me dan extra verheugen op het jaar erna waarin ik wel op vakantie zou gaan. Kan er dit jaar lekker gespaard worden oa vakantiegeld.

Maar ja, ben net zo liefst thuis in de vakanties met af en toe een uitstapje en uit eten dus ik heb dan makkelijk praten natuurlijk.

Primavera

Primavera

16-05-2009 om 13:30

Last minute

Ook bij ons schiet de vakantie er vaker wel dan niet bij in vanwege het werk. Ik kan er niet echt mee zitten, bij terugkomst de huur niet kunnen betalen of je bedrijf over de kop is nou ook niet echt een optie. Wij verzinnen dan wat leuke uitjes in eigen land (Italië bij ons) met z'n allen om toch een vakantiegevoel te hebben.
Vanwege het onregelmatige werk worden vakanties bij ons zo wie zo als last minute geboekt. Er is altijd wel iemand die op het laatste moment afzegt, waardoor je uiteindelijk wel iets vind voor een prijs die soms zelfs lager is dan buiten het hoogseizoen. Vooral als je niet te moeilijke wensen hebt, een appartement met zwembad is hier (Italië) makkelijk ook te vinden in het hoogseizoen via internet. Als je maar niet persé aan de kust of vlak bij een toeristitische grote stad wilt zitten. Wel moet je dan zelf voor vervoer zorgen anders vind je inderdaad vaak alleen massabestemmingen. Wat verder toch ook een prima vakantie kan zijn.
Is de auto echt onmogelijk? Vaak kan het wel met pilletje tegen misselijkheid, niet lezen of op spelcomputers in de auto, niet eten in de auto en na een stop even de tijd nemen om het genuttigde spul te laten zakken. In het midden zitten, zodat de misselijke vooruit kijkt helpt ook en verder gewoon plastic tas mee.
En anders zoek je iets in eigen land, dan heb je het vervoersprobleem niet. Het voordeel van last minute is dat je dan tenminste een mooie week eruit kan pikken wat weer betreft.
Groetjes Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.