Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

jm

jm

11-07-2011 om 12:42

Wel of niet op vakantie

Wij gaan altijd met de zomervakantie naar Italie, dit omdat mijn man lekker weer wil hebben zowel overdag als 's avonds. We hebben een eigen caravan en staan dan op de camping.
We hebben een eigen bedrijf en zijn vaak bezig, zowel 's avonds als zondags. Zelf werk ik ook nog en we hebben 2 zonen van 9 en 12 jaar.
Maar op het moment hebben we niet veel geld te besteden en je weet wat zo'n vakantie kost. Ik wil wel een week kamperen in Nederland maar dan gaat hij net zo lief niet op vakantie. Hij wil graag naar een warm land voor 2 weken.
Wat zouden jullie in zo'n geval doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

11-07-2011 om 13:31

Zesde keer?

Volgens mij is dit de zesde keer dat je deze vraag stelt, of de zevende? De antwoorden zijn altijd hetzelfde. Als je geen geld hebt, kun je niet op vakantie naar Italië. Ga jij toch lekker een week kamperen in Nederland, en laat je man thuis.

Je bent twee jongens van 9 en 12

met een ouderpaar dat alle dagen, avonden en op zondag aan de slag is in de eigen zaak.
Dan lijken die twee weken tijd voor elkaar geen overbodige luxe, desnoods in het binnenland.

Wat voor jeugdherinnering gun je je zonen? Als je man niet mee wil, ga je lekker met hen samen.
Een mens kan niet constant werken.

Ella2007

Ella2007

11-07-2011 om 15:34

Nld of italie scheelt toch niet zoveel qua prijs

Volgens mij kmaakt het qua uitgaven niet zoveel uit of je in Nld of italie gaat kamperen, de campingkosten zijn vergelijkbaar. Kan hier goedkoop, daar ook , kan hier duur daar ook. Het scheelt je de benzine voor de reis. Volgens mij moet je eerst kijken wat je zou kunnen besteden en dan besluiten wat kan. Je kan natuurlijk ook wel gezamelijk vakantie nemen maar niet weggaan en dan goedkope uitjes zoeken om tijd samen door te brengen (strand, vissen, meertje, bos). Ik weet niet waar je woont maar met een beetje creativiteit kun je thuis ook een leuke en goedkope vakantie hebben, met tijd voor elkaar. De vraag is of jullie je dan ook echt vrij willen maken voor jullie kinderen, voor elkaar. De verleidng is natuurlijk groot met een eigen zaak om als je dan toch thuis bent ook te gaan werken. Wat wil je dus ?

Primavera

Primavera

11-07-2011 om 16:55

Nou pelle

Wij zijn wel eens een weekje naar Nederland geweest en ook wel eens een weekje naar Zuid-Italië (toch ook meer dan 1000km rijden).
Verder als je een caravan hebt hoef je natuurlijk niet persé in weken te boeken, ze zouden ook een week vakantie + reisdagen kunnen doen. Zit je net even wat ruimer in je tijd en toch kost het minder dan de volle twee weken.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2011 om 19:37

België

Misschien vindt je man het idee om in Nederland te blijven geen vakantie, maar is België meer buitenland. Je zou het voor kunnen stellen.
Ik vind overigens dat als jullie niet op vakantie gaan en je man dan voldoende aandacht aan de kinderen kan schenken dat dat niet onder doet voor als jullie wel 'echt' op vakantie zouden gaan. Uitstapjes in de buurt, misschien 1 nachtje naar een Stayokay-hostel (jeugdherberg), stukje fietsen, spelletjes doen ergens in de natuur. Het lijkt simpel, maar vaak is het onverwacht leuk.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2011 om 19:38

Vic

Grappig toch... ik lees de vraag van jm nu voor het eerst. Het heeft blijkbaar toch zin om hetzelfde te herhalen, daar bereik je steeds weer andere mensen mee

Vic

Vic

11-07-2011 om 22:49

Herhalen

Ik heb het even terug gezocht. Vorig jaar ging de vakantie in Italië ook niet door, en voor zover ik begrijp zijn ze daarna naar Groningen gegaan. En minder dan een maand geleden heeft ze dezelfde vraag gesteld. Kan hoor, soms verdwijnen draadjes zomaar naar het archief.

Primavera

Primavera

11-07-2011 om 23:06

Pel

Tuurlijk is 8,9 of 10 dagen duurder dan een week, maar wel minder dan 14 dagen. Ik had niet begrepen dat het pers maar een week moest zijn, wel dat 14 dagen te kostbaar werd geacht.
Ik heb ook al eerder op deze vraag gereageerd. Ze kunnen ook besluiten om niet naar een camping te gaan (zo goedkoop vindt ik die nou ook weer niet in Italië) en ergens warm een last minute met goedkope vliegmaatschappij te boeken. Ze hebben hier bovendien vaak aanbiedingen waarbij kinderen op de kamer van de ouders gratis, zijn, scheelt alweer in de kosten. Of ze huren ergens een klein appartementje met bedbank ofzo. Voor een week is dat ook wel te doen en zijn ze er toch uit. Voordeel is dat je dan ook gelijk meerbetrouwbare weersvoorspellingen voor de plaats van bestemming kunt vinden.
Het is gewoon een kwestie van beslissen wat het beschikbare budget is en vervolgens daar iets bij te zoeken wat naar ieders wens is.
Groeten Primavera

Vic

Vic

11-07-2011 om 23:15

Primavera

Ik had vorig jaar ook geen budget voor een 'echte' vakantie, maar wilde toch een paar dagen weg. Ik weet niet wat jij goedkoop vindt voor een vliegticket, maar 150 euro p.p. ben je zo kwijt. Dat is dan zomaar weer 600 euro die je ook aan je verblijf had kunnen besteden, als je niet zo ver gaat. Die 600 euro was trouwens mijn hele budget vorig jaar. Wij zijn 5 dagen naar een Stayokay geweest en hebben wat pretparken gedaan (met kortingsbonnen). Nee, daar rust je niet van uit
Maarja, we gaan er denk ik niet achter komen wat het budget van JM is.

Zuid duitsland

Ik vind Nederland helemaal niet zo'n goedkoop vakantieland. Duitsland is mooi en goedkoop. Alleen het lekkere weer kan je er niet bij bestellen.

Ella2007

Ella2007

12-07-2011 om 08:25

Wat ook kan....svr campings

Als je perse naar een warm land wil en het aantal dagen maakt niet zoveel uit: wordt lid van de SVR (even googlen, kamperen bij de boer, lidmaatschap kost een tientje en er zijn ook kleine campings in het buitenland), rij naar zuid frankrijk via de route national (geen tolweg), en ga dan twee weken op een camping staan. Dan red je het ook voor 500 euro (reis plus kamperen). Caravan heb je al en eten moet je thuis ook. Weet alleen niet of dat voor jullie ook vakantie is zonder luxe campings. Wel zon (hopelijk) en natuur. Goedkoper krijg je het denk ik niet. Dan moet je niet gaan. Ik zou wel gaan. Lekker hoor, doorwerken is lang als je dan nog een jaar door moet. De vraag is volgens mij meer of je man er voor te porren is. En vinden je jongen het leuk als er geen vermaak op zo'n boerencamping is, maar zij zich zelf moeten vermaken. Maar ik neem aan dat ze dat kunnen, want als jullie zo hard en vaak werken zullen ze dat thuis ook moeten doen.

Primavera

Primavera

12-07-2011 om 08:31

Vic

Nee, ik bedoelde die aanbiedingen die ze af en toe bij Ryanair hebben enzo, waar je voor €10,- pp vliegt als je alleen handbagage meeneemt.
Het is jammer dat ze een caravan hebben ipv een camper, aangezien er in Italië veel gratis of bijna gratis camperplaatsen zijn, terwijl je voor een varavan op een duurdere camping bent aangewezen.
Pretparken zijn ook behoorlijk duur, terwijl er een heleboel gratis strand is.
Ergens aan een meertje in Zuid-Duitsland kan ook, zit je met verblijfskosten die voor alles bij elkaar onder de €25,- per dag vallen. In Italië is dat in het hoogseizoen toch vaak duurder, tenzij je ergens een last minute kortingsaanbieding scoort (maar dan moet je niet de middelste weken van augustus willen).
Groeten Primavera

Puck

Puck

12-07-2011 om 09:39

Nou ella

Jij rekent jezelf wel redelijk rijk. Zuid Frankrijk via de route national is al snel 1500 km, dus 3000 km heen en terug. Uitgaande van een benzine-auto die ca. 1:14 rijdt met een caravan erachter (en dan rijdt je denk ik erg zuinig) ben je dan ca. 300 euro aan benzinegeld kwijt. SVR-camping is per nacht ca. 20 euro voor een gezin, dan zou je 1,5 week kunnen kamperen voor je op 500 euro komt en dan heb je dus geen enkel wijntje op een terrasje, uitstapje naar een kasteel, ijsje, of wat dan ook.

Puck

Puck

12-07-2011 om 12:41

Aanbiedingen bij budgetvliegtuigmaatschappijen

Volgens mij zijn die hele goedkope aanbiedingen alleen te vinden als je heel lang van te voren boekt. Hoe dichter je bij de vertrekdatum komt hoe duurder ze vaak zijn. En als het om de zomervakantie gaat dan denk ik dat dat a. te kort dag is en b. de verkeerder periode.

Ella2007

Ella2007

12-07-2011 om 13:14

Lpg

Dat klopt voor benzine, ik rij op lpg, dat scheelt. En ja, terrasje, etc, dat zijn vaak wel de kosten die oplopen. Je kan ook een leuke vakantie hebben zonder uitstapjes en terrasjes....Maar dat is mijn ervaring, en ligt ook aan het budget wat je uit WIL geven. Maar het kan wel. Wij picknicken veel. Kinderen vinden het vaak nog leuk (meer vrijheid om in bomen te klimmen en te struinen). Ons ben zuunig...

Waar een wil is, is een weg

Jullie moeten het er samen eerst over eens zijn of en wanneer jullie een of andere vorm van vakantie inplannen. Als je niet echt wilt, kunnen we allerlei plannen aandragen maar dan wordt het niks.

Waar een wil is, is een weg.

jippa

jippa

12-07-2011 om 22:14

En wat wordt het jm?

Ik ben benieuwd wat het wordt.

Caravan verkopen en dan 2 weken,,,,,,

Zou het niet een idee zijn, de caravan verkopen? Scheelt benzine tijdens de reis, verzekering en stallingskosten, en met de opbrengst kun je op vakantie. Op die manier breng je ook je vaste lasten omlaag, en als het niet zo goed gaat kun je dat wel gebruiken.

Als je toch niet vaak op vakantie gaat en ook de weekenden werkt, dan zul je de caravan bijna niet gebruiken, en dan kan hij best weg.

Voordeel is ook dat je dan aan vliegreizen kunt denken.

En wat doe je dan met het geld?
Wees flexibel, maar ik zou niet voor Ned. kiezen nu (ivm slecht weer en de kans dat je man toch gaat werken)
Dus:
- 2 weken last minute naar een warm oord (Griekenland, Turkije, Costa Brava, Corsica (evt. zelfs campingvlucht) dan heb je zeker ook warme avonden.
-of zoek op vakantieveilingen.nl of via groupon en dat soort sites.
-op dit moment zijn er bij de bekende kampeervakantie aanbieders met tenten en mobilhomes(zoals vrij-uit, vacance select en vacansoleil) best wel wat aanbiedingen nog op hun sites.
Ook in Italië!

Ga op vakantie! Dan kom je los van het bedrijf en krijg je ook weer andere ideeën.
Het lijkt goedkoop om niet te gaan maar het kan je later opbreken.

viridantia

jm

jm

14-07-2011 om 12:48

Bedankt voor de reacties

Soms moet ik het verhaal van mij afschrijven, vandaar dat ik vaker op deze site sta.
Maar van sommige dingen had ik nog nooit gehoord.
Tot op heden weten we nog niet wat we gaan of waar we heen gaan.

ilsepilse

ilsepilse

14-07-2011 om 16:15

Tja

geen geld geen vakantie, ik kan het mij ook al jaren niet permiteren. Kinderen zijn het ook al gewend, wij stoppen nu heel veel in hun sport (basketball en voetbal) en hoe hoger je speelt hoe meer het je kost (tss, je zou toch juist moeten betaald worden...)?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.