Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Marieke

Marieke

26-11-2011 om 23:30

Welke kerstmarkt duitsland

Na 2 jaar kerstmarkt Aken willen we eens wat anders. Ooit weleens naar Centro (Oberhausen) geweest, maar niet met kerst.

Welke kerstmarkt vinden jullie het leukst? Ca 2 tot 2,5 uur rijden vanaf Midden NL. En natuurlijk waarom. Kun je er makkelijk parkeren, is het er gezellig of loop je over de hoofden?

Ben benieuwd. Alvast dank, groet, Marieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

27-11-2011 om 13:11

Keulen

Daar is nl. niet 1 kerstmarkt, maar door de hele stad heen vindt je er verschillende. Sfeervol, echt de moeite waard!

Sabine Brickers

Sabine Brickers

28-11-2011 om 13:56

Trier!

Hoi Marieke,

Ik ben zelf een aantal keer naar de [url="http://www.trierer-weihnachtsmarkt.de/nl/"]kerstmarkt in Trier[/url] geweest (ik hoop dat mijn link werkt, fijne website), eerst zonder kinderen en erna met kinderen. Hele leuke markt met ontelbaar veel kraampjes die ook voor kinderen prachtig zijn om te zien. Je kunt er typische kerstmarkthapjes en ook gewoon gaan winkelen.

Misschien een tip, de omgeving van Trier (Moezel) is een echt een prachtig gebied en ook leuk voor kinderen. Combineer je kerstmarkt met een vakantie in de Moezel? Wij hebben vorig jaar een [url="http://www.belvilla.nl/vakantiehuis-moezel-duitsland"]vakantiehuis in Moezel[/url] geboekt en hebben echt een heerlijke vakantie samen met de kids gehad!

mar

mar

29-11-2011 om 15:34

Ook keulen

Hier ook is Keulen favoriet.

Centr-O zijn we ook geweest, vonden wij niet leuk. Een kleine hoeveelheid kraampjes buiten en binnen in het winkelcentrum ook e.e.a.

Münster is ook erg leuk en gezellig, maar wel kleiner.
Keulen heeft dus meerdere kerstmarkten, heeft een leuke Alstad en is gezellig (maar ook druk). Er is een website waarop alle Keulse kerstmarkten staan met wat er te zien is (even googlen).

Marieke

Marieke

29-11-2011 om 19:39

Dank je wel

We weten het nog niet precies, maar dank voor jullie tips.

Munster en Tier komen niet in aanmerking, dat is niet binnen de 2 a 2,5 uur rijden.

Marieke

Marieke

03-12-2011 om 19:55

Oberhausen

Nou, het is uiteindelijk Centro Oberhausen geworden. De korte reistijd gaf de doorslag.

Bleh.... ik vond er niets aan In Centro was het mega-druk (niet gek natuurlijk) en al waren er veel kraampjes buiten, ik miste de sfeer.

Geen succes dus.

mar

mar

03-12-2011 om 21:16

Jammer

Jammer dat je het niet naar je zin hebt gehad.
Wij zijn ook eens in Oberhausen beland omdat het niet zo ver was, maar dat was ook niet voor herhaling vatbaar.

Volgend jaar in de herkansing in Keulen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.