Vakantie en uitjes

ingebeen
28-07-2009 om 23:54
Wespen bij zwembad?
hallo ,
wij zitten momenteel heerlijk in Zuid Frankrijk.
Prive woning, met eigen zwembad, niks te klagen wat dat betreft.
Alleen de wespen bij het zwembad.
k snap die beesten wel, ze zoeken allemaal verkoeling aan de rand, maar ik ben als de dood dat 1 van de kinderen geprikt gaat worden.
Er zitten er wel 50 steeds.
We hebben (uiteraard) geen wespenvanger mee en hier ook nergens kunnen vinden. Zelf een soort wespenvanger geprobeerd te maken maar daar trappen die beestjes niet in.
Schaaltje jam staat aan de andere kant neergezet, lusten ze wel, maar ze blijven die verkoeling zoeken.
Heeft iemand een gouden tip voor ons?
Ingebeen

Tinus_p
29-07-2009 om 09:25
Aanvulling
Ingebeen:
"k snap die beesten wel, ze zoeken allemaal verkoeling aan de rand,"
Voorzover het ertoe doet: Die wespen zoeken geen verkoeling, ze hebben water nodig om hun nest te maken (echte wespennesten zijn van een soort papierpulp).

Polly Shearman
29-07-2009 om 16:12
Polly wil
dat ook wel graag weten> afwasmiddel>?>
hier voldoet een glazen pot met siroop ook, daar komen ze in vast en niet meer los, heb je in een paar dagen een hele pot vol met wespen...
en wat was ook al weer het natuurlijk nut van wespen??????
bijen zijn iets heel anders, die wespen zijn alleen maar vervelend volgens mij..
vorig jaar tijdens het geochachen met zijn alle op een bankje, Ik maak de foto en roep: jongens rennen!!!!!!!!!!
onder die bank een hele grote bal! ja hoor een wespen nest... we zijn wel 100 meter achtervolgt.
brrrrr en dat midden in een bos waar je niet zo snel iets bij de hand hebt...
groet, polly

ingebeen
29-07-2009 om 16:25
Proberen
hallo allemaal,
Bedankt voor de tips.
Ik ben meteen aan het knippen gegaan. Er staan nu 3 "vangers" bij het zwembad.
Ik moet er zo nog wel even een steen in doen want er staat vandaag veel wind (heerlijk).
Ik ben benieuwd of ze er in trappen
En TinusP, ik was altijd in de veronderstelling dat die beestjes de verkoeling aan het water zochten. Net als wij eigenlijk
Dat is dus wat ik nu ook ga doen.
groetjes!

Nasha 1st
29-07-2009 om 16:35
Fles
inderdaad....ooit eens gelezen op internet en ook wij hadden last van wespen. fles gesloopt en bovenkant op onderkant, omgekeerd. Siroop erin en de wespen gingen allemaal daarheen! Let wel op dat je het niet te lang maakt, anders ruiken ze het niet goed!

Polly Shearman
29-07-2009 om 22:08
En gebruik echte siroop
Ik heb eens siroop met aspartaan erin gebruikt, dus geen echte suiker en dat werkte wel... maar een stuk minder.
roosviseee werkt hier het allerbeste

Henk57
30-07-2009 om 21:14
Afwasmidel?
Afwasmiddel verlaagt de oppervlakte-spanning van siroop/water. De wespen zinken daardoor gemakkelijker in de vloeistof, en verdrinken sneller...
Zoiets?
henk