Vakantie en uitjes

Polly Shearman
28-07-2009 om 11:21
Wie blijft er ook thuis? net als wij
Onze Vakantie is pas net begonnen, manlief heeft 4 wkn vrij, de kinderen nog 6 en ik ook 4.
We gaan niet weg dit jaar, met jongste moeten we elke week wel ergens naar het ziekenhuis dus geen zin om tussendoor nog weg te gaan.
We hebben een hele lijst met achterstallige klussen die we moeten doen, gelukkig voor de jongens zijn er wel wat vriendjes thuis, en die wisselen elkaar ook af.
Toch lijken me de eerste 4 wken erg lang, en daarna nog 2 wkn met de kinderen thuis, waarin in gewoon ook weer moet werken ( thuis)
Nog meer mensen die thuis blijven? en wat gaan jullie doen?
groet, polly

Nely
28-07-2009 om 12:06
Ook thuis
dat waren we toch al van plan maar nu kan het ook niet anders. Deze week wordt onze zoon een aantal dagen in het ziekenhuis opgenomen voor een operatie en daarna zal hij toch wat moeten herstellen. Ook terug op controle eind volgende week. Dan nog een weekje thuis en daarna is mijn vakantie alweer voorbij.
Volgend jaar gaan we wellicht wel een weekje op vakantie maar thuis blijven vinden we ook niet erg, zeker bij mooi weer.

LindadR
28-07-2009 om 12:23
Bijna hetzelfde....
Met als verschil dat wij al zijn geweest, het laatste jaar dat we voor de officiele schoolvakantie konden gaan. Oudste heeft vanaf deze week dus nog zes weken vakantie. Waarin wij gewoon werken, hij twee dagen per week naar de BSO gaat en jongste twee dagen naar het KDV. We proberen ergens in augustus nog een lang weekend weg te gaan. (als dat lukt....)
Linda

Linda99
28-07-2009 om 16:14
Om het jaar
Wij gaan nooit elk jaar op vakantie. Daar is zo'n grap veel te duur voor Dit jaar weer wel maar meteen de eerste twee weken. En de komende weken vullen we met klusjes in huis, naar de speeltuin, dierentuin, kinderboerderij, verjaardagen en al dat soort dingen. Als het weer een keer tegenzit kan ik ook nog naar de indoor speeltuin. En de oudste gaat logeren bij oma en wie weet de jongste ook.

liora
28-07-2009 om 16:51
Ik ook
Hoi Polly,
Wij blijven ook thuis, vanwege de baby. Ik vind het eigenlijk heerlijk om thuis te zijn en het is al druk genoeg met een baby.
Mijn oudste was de eerste drie weken nog vier dagen per week op de naschoolse, en nu is hij drie weken thuis. Ik ben dus drie gehele weken, 24 uur per dag, alleen met twee kinderen. Behoorlijk zwaar...
Ik ga maar veel uitstapjes maken en zo, veel afspreken met vrienden die alweer terug zijn, dat idee.
Liora

Balletmama76
28-07-2009 om 19:59
Wij ook!
Wij gaan nooit in de zomer weg, omdat dan moet je hier gewoon geld verdienen (toeristische plaats). Manlief werkt in het toerisme.
Deze zomer zal het ook niet gegaan zijn, omdat wij een terminaal zieke hond hebben.
Maar gelukkig zijn hier een heleboel leuke dingen te doen. Op het moment focussen wij echter erop, om hondlief een leuke laatste tijd te geven.

Kaaskopje
28-07-2009 om 23:48
Ook niet
We teren nog op onze vakantie van vorig jaar en we moeten nu wat geld uitgeven aan het huis. Man en ik gaan wel af en toe een dagje weg, volgende week gaan we zelfs 3 dagen weg naar 2 hotels (met dank aan vakantieveilingen.nl)). De kinderen zijn alleen maar blij. Opgehoepeld met die ouwelui
Ik voel me aan een kant een beetje schuldig dat ik mijn vakantiedagen verlummel met niets doen. Zoals vandaag heb ik echt helemaal niets gedaan behalve de was, maar aan de andere kant is dat toch ook vakantie. Even niet dagelijks naar het werk moeten, gewoon lekker uitslapen, bij elkaar zijn... Die drie weken zullen veel te snel om zijn.

Suzanne
29-07-2009 om 08:48
Nog meer thuisblijvers
Wij blijven ook thuis, om meerdere redenen:
- geen geld om op vakantie te gaan.
- 2 pubers met wie je liever niet op vakantie gaat
- nauwelijks tijd voor vakantie door o.a. sporten van de jongste en werk van man en oudste (werkt liever dan dat hij op vakantie gaat)
Ik vind het eigenlijk wel prima, vrijdag is mijn laatste dag op het werk, ik ben per 1 augustus mijn baan kwijt, en ik ben van plan om de komende weken dingen te doen waar ik al jaren niet aan toe kom. I.p.v. vakantie hebben de kinderen voor de Wii de Wii sports resort met de Wii Motion plus gekregen, groot succes! Een dagje weg is nog wel de bedoeling, kinderen willen graag naar Walibi. Wat zou de beste/rustigste dag zijn? Voor mijn gevoel op maandag, maar is dat ook zo?

Polly Shearman
29-07-2009 om 16:08
He gezellig, houden we elkaar gezelschap
Manlief is druk met alle fietsen een grote beurt te geven, alles wat kapot is word gemaakt en van 2 oude cafe racers word 1 hele gemaakt en die gaat op marktplaats, want de praktijk leert dat we gewoon op onze goede fietsen naar het cafe racen.
Kinders spelen met vriendjes (gewoon in ons groene zwembad !?!?!?) en ik was bezig de keuken een grote beurt te geven.
Daarna ga ik lekker koken, daar kan ik nu de tijd voor nemen is ook wel fijn.
vraagje voor suzanne? hoezo sport van jongste? liggen niet alle sporten in de zomer stil? of doet hij mee met de tour >???
Ik heb nu ook de tijd om te sporten, morgen vroeg weer lekker rondje rennen. Heerlijk dat manlief ook smorgens jongste aankleed zodat ik daar niet naar hoef om te kijken. Door al die kleine dingen heb ik toch een vakantie gevoel hoor~!
groet, polly

Suzanne
30-07-2009 om 15:08
Polly
Jongste doet aan kaatsen, (echte Fries het seizoen loopt van mei tot september, bijna alle weekenden hebben ze wedstrijden op zaterdag en zondag en hij traint op donderdag. In het voorseizoen ook nog trainingen op woensdag (dan dus 2 x per week) en in de winter trainen ze in de zaal. Het is maar een kleine sport, maar ze zijn wel erg fanatiek.
Hoe is het nu met jouw jongste?
groeten Suzanne

Pippie
31-07-2009 om 21:12
Ja wij ook
Ook wij blijven thuis. En ik vind het heerlijk. Geen weg-ga-gedoe, geen lange rit, geen wennen-aan-de-omgeving, geen toestanden met ik-wil-dat/maar-ik-wil-dat.
Ieder doet hier zijn ding. Ik ben lui lui lui en ik vind het zo fijn. Dat had ik nooit gedacht. Kinderen wel een weekje op kamp, nou ja, de jongste niet. Dus dat is ook wel rustig. En dat het weer niet echt super is vind ik ook niet zo erg. Mooi excuus om maar een beetje de tuin in en uit te gaan.
ha ha ha.
Reden is wel een beetje de crisis, maar ook denk ik toch wel een kater van de vorige vakantie. Die was op zich wel leuk. maar drama's met zoon en woedeaanvallen op een camping met veel publiek. Hier zijn de buren met vakantie en rust in de omgeving is top!
Pippie

Polly Shearman
31-07-2009 om 21:55
Hier
Ook erg lui. Of is het moe? We hebben een turbulente tijd achter de rug en ook vandaag hebben een dagje in het ziekenhuis door gebracht. Jongste moest kno operatie ondergaan. Hij begint nu langzaam weer wat op te knappen. Maar suzanne wat is kaatsen? Komende week word het warm. Erg warm. En natuurlijk precies als wij weer naar het Sophia moeten. En het zwembad is groen. En ik krijg het niet meer goed. Aaargh. Groet polly

Vera*
31-07-2009 om 22:10
Polly ot
Ik weet nog niet of het helpt maar wij hebben een fles anti-alg gekocht vandaag. Wij zagen die fles toevallig staan bij de kampeerwinkel. Hier is het water (ook) groenig. Ik kan mij niet herinneren dat andere jaren wij er ook last van hadden.

Kaaskopje
01-08-2009 om 01:00
Polly
Ik zag deze link over kaatsen:
http://www.pc-franeker.nl/Wedstrijd/Spelregels-kaatsen/
Ik begrijp dat het een beetje het midden houdt tussen tennis en honkbal.

Janeway
01-08-2009 om 13:07
Zouden gaan
We waren zelfs al weg, zondag aangekomen in zuid-frankrijk (kamperen) Dinsdag telefoon, schoonvader is ernstig ziek (terminaal), wij woensdag weer naar huis, vouwwagen laten staan wordt opgehaald door de anwb. Kortom onze vakantie brengen we nu wachtend door. We kunnen niet eens een dagje weg, omdat de familie ver weg woont, voordat we daar dan weer zijn.. Moeilijk dit. Maar met de kinderen wil ik eigenlijk wel iets leuks doen.. Maar dat lijkt zo banaal nu.

Polly Shearman
02-08-2009 om 12:58
Zo thuisblijvers
Janeway: heel veel sterkte, mijn schoonvader is ook net overleden dus 2 weken geleden zaten wij in het zelfde schuitje.
Wij hebben vandaag het zwembad toch maar leeg gelaten, nu even schoonmaken en dan weer vullen en dan hopen we de komende 2 weken er erg van te kunnen genieten, ze voorspellen prachtig weer zonder regen, dus nu maar hopen dat het zwembad niet weer helemaal groen word.
We hebben er alles aan gedaan, maar leeg laten was de enige goede optie.
Toch nog vakantie gevoel, in de regen een zwembad leeg laten lopen whahahah
Kinderen hebben allemaal vriendjes te spelen vandaag, binnen op de wii en boven met de lego... wat moet je anders op zo;n regendag?? gelukkig is het voorlopig de laatste.
groet, polly

Gaia*
03-08-2009 om 13:30
Polly
(ik was eerst Pippie, nieuwe naam)
Ook wij hebben een jaar met veel gehad om het maar zo te zeggen. En dat is te voelen. Het lui zijn heeft daar inderdaad alles mee te maken. Eindelijk eens kunnen toegeven aan de vermoeidheid, met lui doen, is zoooo goed.
Hopelijk dat het na de vakantie weer beter is he?
En ja..... er staat goed weer te wachten. Flink boenen dat zwembad en vol maar weer. Joepie!
Gaia

Polly Shearman
04-08-2009 om 19:45
Klussen
Vandaag gingen zoons logeren. Dus zijn man en ik als gekken te keer gegaan op de verdieping waar hun slaap kamers zijn. Vuilnis zakken vol met kapot speelgoed en troep. Wat een puinhoop was het. Ze moeten regelmatig hun kamer opruimen en schoonmaken en dat doen ze dan ook keurig. Maar vandaag werd duidelijk hoeveel troep en zooi ze verzamelen in bakjes en laatjes. Vooral middelste heeft een hele verzameling troepjes. Zijn hele stenen verzameling heeft hij mogen houden maar zijn snoeppapiertjes en blaasbloemen verzameling ligt nu onder in de vuilnis zak. Je kan toch niet alles bewaren. Overal lag het vol. Doen jullie dat ook als de kids niet thuis zijn? Puinruimen?

wil40
04-08-2009 om 20:36
Ja polly
Als ik niet regelmatig dingen "stiekem" zou weggoooien dan was zijn slaapkamer een vuilnisbelt. Hij kan niets weggooien, ook niet als het stuk is. Hij wil werkelijk alles sparen en verzamelen.
Toen hij kleiner was werd hij na het opruimen/weggooien soms wel wat boos. Hij is nu 10 en wordt nu blij als zijn kamer opgeruimd is. Wat ik wel altijd doe is net zoals jij de echt dierbare dingen laten liggen. Van zo`n stenen verzameling maak ik een extra mooie uitstalling. Of ik koop een lijstje en doe daar een leuke foto van hem in, zet ik op een ereplaats. Of een mooie poster van zijn lievelingsdier.
Hij is dan zo afgeleidt door het "nieuwe" dat hij eigenlijk niet meer goed weet wat er was.....

Gaia*
05-08-2009 om 16:55
Zomerrrr
Wat een heerlijk weer. Vandaag met jongste en haar vriendinnetje naar het strand geweest. Heerlijk. Wel knoert druk, maar ja, we moeten het dan ook met z'n allen hebben van die paar daagjes he.
Oudste twee zijn met kamp. Normaal gesproken ging ik dan ook de hele kamers opruimen. En ja, veel weggooien. Nu laat ik het maar hoor. Komt wel als ze naar school zijn. Jongste gaat dan ook dus tijd over
Polly, blij om te lezen dat dat soort rommel niet alleen hier te vinden is ha ha. Want ja, de vuilnisbelt is er niets bij hihi. let jij ook altijd op broekzakken? Daar zitten ook altijd van dat soort prulletjes in. Ik heb ooit eens een paar uitgedroogde slakken tussen mijn vingers gevonden bwrrrr
Nu snel de zonnige tuin in. BBQ aan, dus man lekker aan het werk. Ik ga lekker een wijntje nemen. aaaaaah heerlijk.
Gaia

Polly Shearman
11-08-2009 om 16:54
Niet thuis.
Illegaal in dit draadje dus. Vanmorgen om half 9 met zoon lief op de fiets vertrokken. En nu zitten we op een camping 56 km verder op. Man en andere zoons zijn met de auto gekomen. We blijven maar 2 nachtjes en fietsen dan weer terug. Vrijdag is de crematie van de oma van mijn man. Nu hebben we toch nog heel even een vakantie gevoel tussen alle ziekenhuis mortuarium en crematorium bezoeken door. Groet polly

Gaia*
12-08-2009 om 16:51
Goed polly
De momenten waarop je dit kan doen, moet je goed benutten. Super voor jullie. Maak er maar een fijn tijd van. En voor vrijdag: alle sterkte!

Gaia*
16-08-2009 om 10:55
Laatste dag
Ons huisje is nog een dag ons 'vakantie-oord'. Morgen weer naar school en dan is het afgelopen met het luie leventje.
Het was een heerlijke vakantie

Mickey
23-08-2009 om 21:31
Hier ook thuis
Zoals meestal in de zomervakantie. Wij zijn in mei al weg geweest en gaan nu dus niet. Nog 2 weken vakantie voor de kinderen en ik vind het heeeeeerlijk. Geen wekker, niks moet, we rommelen maar wat aan elke dag en gaan af en toe eens een dagje Efteling doen.