Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ingrid

Ingrid

03-07-2009 om 16:24

Wie gaat er ook bewust niet naar frankrijk?

Bijna iedereen gaat richting Frankrijk op vakantie, maar wij niet! We hebben het wel eens geprobeerd en ik kom er voor mijn werk redelijk vaak, maar er is iets wat me tegenstaat.
Het landschap is mooi, de dorpjes zijn ydillisch,je kunt er fantastisch wandelen in de bergen, ik spreek de taal (daar ligt het ook niet aan) Maar toch trekt het me helemaal niet meer om daar heen te gaan. We hebben het wel eens geprobeerd, zo van: iedereen gaat, we zullen eens kijken waarom, maar het viel tegen. Misschien zijn het de volle campings, vies ook, vieze gites, (luizen in de slaapzaal, schimmel in de broodmandjes, schorpioenen in de douche) onaardig winkelpersoneel. Krijg geen hoogte van de Fransen, ze zijn niet echt gastvrij vind ik, tegen het onbeschofte aan.
En misschien ook wel omdat er zoveel Nederlanders zijn.
Bovendien ben ik, als je ergens gaat eten, echt geen liefhebber van de Franse keuken.
Maar ik ben toch niet de enige? Zijn er nog meer niet Frankrijk gangers?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

03-07-2009 om 17:20

Ja!

Ook ik mijd Frankrijk liever. Al vaak genoeg geweest en ben er gewoon niet echt van onder de indruk. Ja, sommige dingen en plekken wel maar om dan maar elk jaar die kant op te gaan.....En idd, Fransen zijn echt niet zo vriendelijk en al helemaal niet behulpzaam.

Wij gaan naar Italië. Gaan ook veel Nederlanders heen, maar toch heb ik er heel veel zin in.

Minet

Minet

03-07-2009 om 17:34

Wij!

Wij gaan ook echt niet graag naar Frankrijk. We hebben het om de zoveel jaar toch gedaan, omdat we vonden dat we ook eens iets anders moesten doen.......nou, we doen het echt niet meer!
De sfeer van de Franzosen.....het bevalt ons niet. de franse keuken boeit ons ook al niet, de stranden zijn niet bijzonder, nee, van ons hoeft het niet meer.
Wij gaan, net als linda, bijzonder graag naar Italie. Wij hebben daar al veel streken bezocht, en echt, het een is nog mooier als het ander. De Italiaanse gastvrijheid en vriendelijkheid is elk jaar weer een feest, de keuken is een nog groter feest!

reina

reina

03-07-2009 om 18:05

Tsja

Vaak naar Frankrijk geweest (van noord naar zuid, van oost naar west), vaak ook niet. Er zijn heel vriendelijke Fransen, er zijn heel veel schone Franse campings en er zijn echt gebieden waar je niet struikelt over de Nederlanders. (Van strandvakanties hou ik niet, dus hoe de stranden zijn maakt me niet uit, volgens mij heb je die in Frankrijk ook in alle sorten en maten). Ik heb ook te maken gehad met onvriendelijke Italianen en ik zie daar veel overvolle megacampings (gelukkig zijn er ook leuke, maar moeilijker te vinden), maar ook in Italië kom ik graag. Bijna elk land heeft voors en tegens, en een land met allemaal vriendelijke of allemaal onvriendelijke mensen bestaat niet, het ligt o.a. aan de manier waarop je jezelf opstelt.

Minet

Minet

03-07-2009 om 18:30

Reina

Ik ben het grotendeels met je eens. Echter, mijn opstelling is niet anders, ik ben van nature altijd aardig tegen iedereen, toch merk ik dat mijn aardigheid in frankrijk totaal anders valt dan mijn aardigheid in italie of nederland. Ik ben op vakantie gewoon mezelf, loop niet te schreeuwen, doe niet asociaal, kleedt mezelf niet ineens in roze trainingspak of rolladelookjurkje. Toch ervaar ik in Frankrijk over het algemeen minder aardigheid terug dan in bv. Italie.

marie

marie

03-07-2009 om 18:30

Nog nooit geweest

Hallo
Wij zijn nog nooit in Frankrijk geweest. Wij blijven gewoon in Nederland. En ja - daar regent het wel eens, nou en?
Wij hoeven ten minste niet uuuuuuren in de auto te zitten met zeurende kinderen achterin en zo gaar van het autorijden aan te komen, dat je drie dagen nodig hebt om bij te komen.
Groetjes

reina

reina

03-07-2009 om 19:15

Minet

Ik denk ook niet dat je daar opeens onaardig bent, hoor , maar ik heb ook heel veel positieve ervaringen met Franse mensen, net zo goed als ik naast veel positieve ook negatieve ervaringen heb met mensen uit allerlei andere landen. Zelf komen we de laatste jaren weinig in Frankrijk omdat we er vroeger erg vaak kwamen en er zoveel meer te zien is, maar voor een korte vakantie of een paar-dagen-stop onderweg kom ik er graag.

reina

reina

03-07-2009 om 19:16

Marie

Nou ben je een beetje ort dor de bocht. Er zijn meer redenen om naar het buitenland te gaan dan allen de regen en ik heb gelukkig geen ervaring met zeurende kinderen achterin en 3 dagen bijkomen? Waarvan ?

Faith

Faith

03-07-2009 om 20:48

Ach ja (beetje lang geloof ik)

Het klinkt echt een beetje als : zie mij eens, ik ga niet!
Ik ben 25 jaar geleden voor het laatst in Zuid-Frankrijk geweest met mijn vriend, nu mijn man. We zijn er twee keer geweest, het was fantastisch en we zouden ozo graag nog eens gaan. Maar..... we gaan dit jaar bovenin Frankrijk uitproberen hoe het is om met 3 kinderen te kamperen. We rijden 1 dag, hebben 10 dagen in totaal (reden om niet naar zuid te gaan) en genieten dan hoop ik maar liefst 8 dagen!
DOor ons bedrijf kunnen we eigenlijk niet langer en zijn we noodgedwongen altijd in de buurt gebleven, ook om dat Nederland erg mooi is.
OOk in nederland is er verschil in vriendelijkheid, in het westen is dat heel anders dan in het noorden, hoor ik vaak van westerlingen en is ook mijn eigen ervaring. Dat zal in Frankrijk in bepaalde gebieden ook anders zijn, of misschien zijn het mensen die zelf niet op vakantie kunnen en elk jaar weer hun land overspoeld zien door nederlanders. Of zouden alle fransen zo vervelend zijn..... net als alle nederlanders gierig? en vervelend en luidruchtig?
Want ja, je hebt gelijk : bijna iedereen gaat naar la douce france. Faith

Tsja

Wij ervaren Frankrijk als een prachtig land. De natuur spreekt ons heel erg aan. Tsja, de mensen Ik vond het vroeger irritanter dan de laatste jaren. In sommige streken zijn de Fransen zelfs aardig Uit eten is waardeloos en daar geef ik ook mijn geld niet aan uit. Daar in tegen maakt het assortiment in de giga supermarkten alles goed.
Wij kiezen niet bewust om niet te gaan, we zien daar geen reden genoeg voor. Overal kom je vervelende mensen tegen. Mijn Frans is redelijk om een aardig gesprekje te voeren, misschien scheelt dat ook al een hele boel.

Italië is ook fantastisch, en ja de Italianen zijn aardiger en uit eten is super. De plaatsen op campings zijn wel veel kleiner en in de zomer zijn de prijzen behoorlijk hoog voor een camping.

En voor Marie, lekker thuis blijven meid.......... lekker dichtbij en je zeurende kinderen onder controle.

Bennikki

Bennikki

03-07-2009 om 23:12

Wij gaan ook niet..

maar..maar..Ik ben het afgelopen jaar 2 keer in Parijs geweest en vond de mensen daar opeens bijzonder aardig en behulpzaam, geen botterik ontmoet, iedereen deed erg zijn best ons te verstaan. Dat was wel een eye-opener want wij waren niet erg gecharmeerd van de Parijzenaars geraakt de afgelopen 15 jaar. Ik vraag me af wat er is veranderd, heeft Sarkozy hier wat mee te maken peut-etre?

Maargoed, Parijs is Frankrijk niet natuurlijk. In onze wijk gaat 75% (natte-vinger-steekproef)naar Italië. Frankrijk lijkt een beetje uit.
Wijzelf gaan naar Zuid-Engeland. Maar misschien gaan we in de herfstvakantie nog wel een weekje naar de Bergerac..

Bennikki

Rieke

Rieke

04-07-2009 om 01:20

Ook niet

Wel heel vaak in Parijs geweest, en 1 keer in Bretagne, was erg mooi daar overigens, maar dat is 25 jaar geleden. De laatste keer dat we in F. waren heb ik een miskraam gehad. Konden ze daar ook niet helpen, maar ik hoef er niet meer heen. Spreek de taal ook niet goed, is ook lastig.
We gaan al jaaaren naar Zwitserland. Met een uitstapje zo nu en dan (marokko, US, Zuid Afrika) Luxe hoor!
Maar ik hoor om me heen alleen maar Frankrijk, nu je het erover hebt inderdaad.

Jacoline29

Jacoline29

04-07-2009 om 07:43

Wij.

Zijn op huwelijksreis geweest 8 jaar terug naar eurodisney ,wil daar nog wel eens heen met de kinderen en parc asterix,zelf ben ik nog in 2007 naar Lourdes geweest,maar verder geen frankrijk meer,wij houden meer van Oostenrijk/Zwitserland.
Dit jaar wordt het denenmarken met een bezoekje aan legoland en verder lekker luieren.volgend jaar gewoon weer oostenrijk.
Vroeger was het altijd Frankrijk

Puck2

Puck2

04-07-2009 om 10:04

Bekrompen gedacht

Ik vind het erg bekrompen gedacht hoor. Wat een hokjesgedoe. In ieder land waar ik op vakantie geweest ben heb je aardige mensen en onaardige mensen, of het nu Frankrijk, België, Nederland, Tsjechië, Amerika, Egypte of weet ik veel waar is. En in ieder land zijn overvolle campings vol Nederlanders en vies sanitair te vinden, maar ook genoeg mooie campings en minder toeristische gebieden. Maar ja, als je echt in je mening blijft hangen en niet verder wilt kijken dan je neus lang is dan zul je dat ook niet zo snel kunnen vinden.

Juist wel

Wij gaan dit jaar juist bewust naar Frankrijk. Mijn ervaringen van de vorige keren dat ik er ben geweest waren juist tegengesteld aan de jouwe. Vriendelijke mensen, mooie campings en ik ben gek op de Franse keuken.
En inderdaad, Nederlanders kom je overal tegen.

Guinevere

Guinevere

04-07-2009 om 13:12

Het leuke is....

Het leuke is dat de redenen die Ingrid in de eerste posting noemt, voor mij een reden zijn om niet naar ITALIE te gaan met de tent en juist wél naar Frankrijk, hahaha. Maar wij mijden altijd de meest touristische kampeerplaatsen en ANWB-zoveel-sterren campings.

reina

reina

04-07-2009 om 13:15

Guinevere (beetje ot)

Het is even zoeken, maar je hebt ook in Italië echt leuke campinkjes, waar jet niet druk is en die niet groot zijn. ( Bijv. via de SVR-site)

Nasha 1st

Nasha 1st

04-07-2009 om 13:31

Vaak genoeg

in Frankrijk geweest....nee niet alle Fransen zijn vriendelijk, maar dat zijn ook niet alle Nederlanders, Spanjaarden, Grieken, Turken enz.....Ik vind het wel lastig dat veel Fransen zo vasthouden aan hun eigen taal, alsof iedereen dat spreekt (ik dus niet)....maar we zullen zien dit jaar, dit is wel het verst dat we nu gaan, Parijs was dat tot nu toe....

Maylise

Maylise

04-07-2009 om 15:14

Wij gaan wel naar frankrijk

Zoals we wel vaker doen gaan we ook dit jaar naar Frankrijk. Ik vind het vrij kortzichtig om niet te zeggen stupide om een heel land af te serveren op basis van enkele nare ervaringen met inwoners. Maar in elk geval weet ik zeker dat ik deze mensen niet tegen zal komen van het zomer (hoewel we vlakbij de Italiaanse grens zitten en dus waarschijnlijk ook wel in Italië zullen komen dus je weet maar nooit, in elk geval ben ik gewaarschuwd)

Dat Fransen over het algemeen geen tot weinig andere talen spreken klopt maar dat geld voor veel meer landen. Engels spreken is nou eenmaal geen vereiste op deze wereld en dat mensen in hun eigen land alleen hun eigen taal spreken vind ik niet erg bijzonder. Ik heb genoeg ervaringen in allerlei landen dat mensen geen woord over de grens spreken. De Fransman die op vakantie gaat naar Engeland zal ook niet in zijn eigen taal worden aangesproken. Ik ben zelf vaak in landen geweest waarvan ik de taal niet sprak. Ik ga er dan ook echt niet vanuit dat mensen daar een andere taal spreken dan hun eigen taal. Dan neem ik een woordenboekje mee, leer wat zinnen uit mijn hoofd en probeer er zo uit te komen. Maar aangezien ik de reiziger ben vind ik ook dat ik degene ben die de moeite moet doen om mij verstaanbaar te maken.

Maylise

Tinus_p

Tinus_p

04-07-2009 om 16:53

Grappig

Na een kort uitje in Frankrijk, ga ik/we dit jaar voor het eerst in jaaaaren naar Frankrijk (ik ben er pakweg 15 jaar niet op vakantie geweest). Het uitje vond ik overigens heerlijk; mooi land lekker eten.

Vic

Vic

04-07-2009 om 17:00

Italië

Ik lees veel positieve verhalen over Italië. Nu ben ik zelf 1 keer in Spanje geweest, en ik hoef nooit meer! Wat een lawaaierige mensen, hun kinderen slapen nooit en ze zijn de godganse dag aan het barbequen (sorry voor het generaliseren). Ik vermoedde bij Italianen ook die typisch zuiderlijke drukte, maar daar is het dus wat gemoedelijker?

Frankrijk/italie

Ik vind Italie een heerlijk land, vooral het eten!
Maar...zoals je campings in Frankrijk kan vinden, kan je dat niet in Italie!
Wij gaan heerlijk naar Frankrijk, in een niet heel toeristisch gebied!

Janeway

Janeway

04-07-2009 om 21:10

Juist wel..en ot vraag nor@

Naar frankrijk.. De mensen zijn er net als in nederland aardig en onaardig. Tis maar net wie je treft. De campings heb je in soorten en maten en voor het uit kiezen. Verder ben ik toch wel liefhebber van aardig weer. Kroatie lijkt mij trouwens ook wel mooi, maar iets te ver rijden. Als je 3 weken hebt is het best wel een lang eind.
Ot voor Nora waar gaan jullie dit jaar heen? Wij gaan maar eens weer een keer naar de dordogne, de kids zijn nu wel op een leeftijd dat grotten en kastelen wel errug interessant zijn. Dus gaan we voor wat oude cultuur..

He janeway!

Hoe is het met je 3 kindertjes?

Het is alweer 6 jaar geleden, dat we in de Dordogne zaten!
Leuk, gaan jullie naar dezelfde camping als toen, of het jaar daarvoor?
Volgend jaar wil ik ook weer eens naar de Dordogne gaan...

Dit jaar gaan we naar de Drome, net onder de Vercors.
Ik heb er zin in!
Jullie ook een fijne vakantie he!
groetjes Nora

Janeway

Janeway

05-07-2009 om 16:22

Ot nor@

We gaan tegenwoordig naar hele andere soortige campings.. Svr campings met wel wat vertier en iig een zwembad maar thats it. Oh met de 3 kids gaat het goed. Jongste is inmiddels alweer 4,5 jaar en oudste is al 10 en een half (vooral dat halve hihi) zoon is nu 7. Hoe oud zijn die van jou/
Jullie ook fijne vakantie.

Ot janeway

Mooi stel kinderen bij elkaar dus!
Ik heb 2 jongens, 1 van 8 jaar en 1 van 5 (en een half Die toen nog in mijn buik zat dus....

groetjes en fijne vakantie!
gr Nora

Ingrid

Ingrid

05-07-2009 om 22:48

Precies!dat is het!

Ja, dat is nu precies de reden, denk ik waarom wij dus niet graag naar Frankrijk gaan. te heet, geen lekker eten en die irritante Nederlanders met een hoop lawaai, zonder respect voor cultuur en die ook nog eens geen woord Frans spreken. Nu snap ik het!

reina

reina

06-07-2009 om 09:20

Ingrid?

Ik ben benieuwd waar je dan wél naar toe gaat? En waar je je antipathie op baseert, op meerdere vakanties en meerdere plekken of op 1 ervaring/plek? En Frankrijk te heet? Kijk dan even naar de weerkaart niu en dan kun je zo naar Bretagne of de Pyreneeën. ( Daar weet ik ook nog een heel leuk, rustig campinkje )
Een kennis van me zit nu op Groenland, heerlijk rustig, niet te heet en weinig Nederlanders, hoe de sanitaire vorzieningen zijn, weet ik niet, zal het eens voor je navragen. Het eten heeft ie vooruit moeten sturen, dus dat heb je helemaal zelf in de hand! Ideaal voor jou, lijkt me!

Uuuuuuren rijden?

hier niet hoor, iets meer dan 2 uur en je zit al in Lille, ook een leuke streek (vooral als je net Bienvenue chez les Chtis bij de Aldi gekocht hebt).

Maar je moet het gewoon afwisselen, elk land heeft zo z'n leuke en slechte kanten. Elke dag kaviaar is ook niet leuk toch?
Dus zit keer denk ik dat het richting Scandinavie gaat. Of gewoon Nederland kan ook nog.

Asa Torell

Asa Torell

06-07-2009 om 20:26

Wij gaan er ook niet vaak heen

hoewel we de fransen, het weer en het eten prima vinden. Maar we gaan graag aan zee op vakantie en daar is het in frankrijk wel heel ultratoeristisch in het hoogseizoen, met van die hartstikke dure megacampings. De laatste keer dat we er waren viel het eind van de vakantie net in de eerste augustusweek en waren we plotseling eindeloos aan het zoeken naar een kampeerplekje.
Maar nu we het reserveren voor het eerst uitproberen deze zomer (overigens in het vast ook ultratoeristische Cornwall!), kunnen we als dat bevalt misschien weer eens Bretagne aandoen in de komende jaren. Want daar vond ik het wel waanzinnig mooi.

Polly Shearman

Polly Shearman

07-07-2009 om 09:39

Ik zou zo gaan, als ik kon

Wij blijven altijd maar veilig in nederland, omdat we een auto hebben die niet te vertrouwen is. Hiervoor gingen we op de fiets door nederland ( een fiets doet het tenminste altijd)
Misschien dat we deze zomer de sprong wagen om toch maar eens een andere auto aan te schaffen, en misschien dat we dan ooit nog eens naar frankrijk kunnen. Nederland is ook prachtig hoor, maar ik geloof dat ik dat nu na al die jaren wel heb gezien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.