Vakantie en uitjes

sidneysheldon
04-08-2011 om 15:04
Wie is ook blij terug te zijn van vakantie?
hoi allemaal, na een heftige 1,5 week op vakantie in Frankrijk waarin 3 van de 4 kinderen ziek werden, 2x bij de franse dokter en manlief op de terugreis ziek werd, ben ik zo blij om weer in mijn eigen huis te zijn! wie herkent dit? met 4 kleine kinderen in een chalet waarin je alles van elkaar hoort en snachts wakker werd gehouden van de zieke kids denken wij nu: voorlopig niet meer! gaat vast wel beter als ze ouder worden maar ik moest het even kwijt! zijn er meer van jullie waar de vakantie stiekem toch een beetje tegen viel?

Manda Rijn
04-08-2011 om 15:15
Nee
we moeten nog, zijn druk aan het inpakken. En het is helaas toch weer een giga volksverhuizing geworden, het past hopelijk allemaal net.
ik hoop dat we het er lekker hebben en dat niemand ziek wordt, beterschap en fijne vakantie nog !

Primavera
04-08-2011 om 15:55
Terug? ik moet nog weg!
Wij moeten nog weg en aangezien we vorig jaar voor het eerst sinds 7 jaar weer op zomervakantie zijn gegaan, moet het wel heel bont worden wil ik spijt krijgen. Ik wil juist voorlopig geen vakanties meer te hoeven overslaan.
Ik denk dat jullie gewoon erg pech hebben gehad dat jullie net bijna allemaal ziek werden. Die kans is misschien groter met kleine kinderen, maar ik denk dat verder de leeftijd er niet zoveel toe doet.
Ik weet niet waar jullie in Frankrijk zaten en of dat zuidelijk genoeg was om mooi weer te hebben, maar als ik alle wee(r)klaag draadjes van de afgelopen weken lees, was het in Nederland ook niet echt een pretje.
Groeten Primavera

NaShA
04-08-2011 om 18:38
Nee, niet blij
ik baalde enorm dat wij een week eerder "moesten" terugkeren omdat de verwachtingen voor de 3e week zo slecht waren, ik had graag nog een weekje genoten, maar dan wel met zon!

Rembrand
04-08-2011 om 19:02
Ik wil terug!
Ik baalde dat ik weg ging. Het was best redelijk weer ( beter dan in de rest van Frankrijk), maar uitgerekend de dag voor wij weg gingen ( en dus de voortent moesten afbreken en alles netjes weg moesten ruimen) werd het echt warm. Daar had ik best nog even van willen genieten.
M.

Bennikki
04-08-2011 om 23:54
Ja en nee
De tweede dag van onze vakantie raakten we van de weg in een berm. We hebben van 2100 tot 0600 uur vast gezeten zonder dat er iemand langs kwam om ons te helpen. Man heeft 4 uur door het bos gelopen tot hij het eerste huis tegenkwam. Later bleken er zowel wolven als beren in dat gebied te leven..(wat meer een eng gevoel geeft dan dat het echt eng was natuurlijk)
De laatste dag van de vakantie waren we in een grote stad. Waar we dus opeens een explosie hoorden. Warna het niet meer zo veilig en gezellig voelde.
Maar verder was het leuke, avontuurlijke, mooie, prachtige vakantie die we niet hadden willlen missen!
(3 keer raden waar wij dit jaar waren..)

jippa
05-08-2011 om 00:10
Anders
Na twee weken fietsvakantie waarvan ik heb genoten ben ik toch ook heel blij om weer thuis te zijn. Maar dat heeft ook te maken dat ik voor mijn werk al heel veel van huis ben geweest. En dus niet met een tegenvallende vakantie. We hebben ook een fijn huis en een heerlijke tuin en we hadden net een paar hele mooie dagen, echt genieten vind ik dat. Het dubbele is wel dat ik alweer voor volgende reizen zit rond te kijken.
Ik kan het wel begrijpen trouwens hoor, met zieke kinderen wil je gewoon thuis zijn.

Valkyre
05-08-2011 om 09:53
Wij hebben bij familie geslapen, en hoe lief ik ze ook vind, ik was toch blij weer thuis te zijn. Deels waren we ook in mijn moeder's huis terwijl zij bij ons was. Dat huis moesten we natuurlijk wel schoonhouden, dus echt uitgerust ben ik niet...
Ik verlang naar vakantie in een apartement of hotel waar de vloer voor ons gedweild wordt en de handdoeken gewassen - maar dat is dan weer zo saai voor Spruitje (geen andere kinderen). Dus misschien wordt 't volgend jaar wel een huisje/hutje/chalet op een camping.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Shonagh
05-08-2011 om 13:04
Single lady
Je "moet" nog ?? Hopelijk vind je op vakantie geen moeten, maar mogen :o) En wat een rare opmerking over een chalet en ziek worden. Ik zie de relatie niet en misschien was hun chalet wel heel groot.

Shonagh
05-08-2011 om 13:05
Al 2 weken geweest
Maar de caravan blijft nog wel even op de oprit staan en we gaan nog wel een paar keer een weekend weg, heerlijk !

Roosje Katoen
05-08-2011 om 14:25
Benniki
Zo te lezen zijn die beren echt eng:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/10309007/__Toerist_dood_door_ijsbeer__.html?p=10,1
Enerverende vakantie zeg!

Shonagh
05-08-2011 om 20:56
Chalet ( single lady)
Nou je hebt prachtige chalets hoor. Een chalet is van hout en je hebt heel grote houten huizen ook buiten een camping. Weleens in Oostenrijk of Zwitserland geweest ?

rodebeuk
06-08-2011 om 07:02
Shonagh
..net als dat mijn rijtjeshuis in het taxatierapport als "herenhuis" wordt aangeduid, wordt een bepaald type plastic lullige opgepoetste ex-stacaravan hier tegenwoordig 'chalet' genoemd. Heeft niets te maken met Zwitserse huisjes.

sidneysheldon
06-08-2011 om 11:00
Chalet
ha allemaal, het is goed om te lezen dat bijna iedereen het naar zijn zin heeft gehad of nog zin heeft om te gaan. Het was bij ons denk ik gewoon dikke pech, een virusje wat om zich heen heeft gegrepen. Dit in combinatie met het zitten in het chalet waar we dicht op elkaar zaten en je alles van elkaar hoort was de druppel om eerder naar huis te gaan.
met chalet bedoel ik een houten vakantiehuisje op een camping, wordt mee geadverteerd als chalet, maar is niet te vergelijken met de huisjes in Oostenrijk etc. De muren waren flinterdun, het was erg gehorig en nogal gammel, bv als je snachts stilletjes naar het toilet wilde ging het hele huisje krakend heen en weer waardoor de kids weer wakker werden.... .
Miss als de kids niet ziek waren geweest hadden we het veel minder erg gevonden, die gehorigheid.

Shonagh
06-08-2011 om 12:30
"chalet"
Weer wat geleerd :o) Ik woon in een land met cottages, of zijn cottages buiten de UK ook iets heel anders ?

Puinhoop
11-08-2011 om 17:16
Ik ben dolgelukkig!
Hiephoi, o ja, wij zijn ook weer thuis! Ik ben een verstokte huismus en hou helemaal niet van op vakantie gaan. Alhoewel, 4 weken kamperen in een stacaravan op Texel, dat vind ik wel heerlijk.
Mijn man en ik hebben een vakantie-communicatie-probleempje, heu: Hij reist graag en is een cultuurbezoeker, gaat graag naar het buitenland enzo, en ik ga het liefst naar de Waddeneilanden en zit dan heerlijk op de camping, waar ik geniet van buurten, lezen en wandelen/fietsen in de directe omgeving.
Tot nu toe zoeken we naar compromissen maar het ideale evenwicht hebben we nog niet bereikt.
Afgelopen weekend stonden we op de camping midden in Londen, omdat hij de stad graag zien wou. Vielenm we midden in de rellen :-s. Dat is nu het soort cultuur waar we allebei niet van hoduen
Toen we weer thuis kwamen, snoven we desondanks allebei vergenoegd de geur van onze houten vloer op en genoten van de ruimte en de droge warmte.
Binnen, wel te verstaan. Want buiten regent het. en dat vind ik jammer, want tuinieren is een hobby van me en dat is minder leuk met een regenjas en laarzen aan dan in je korte broek op blote voetjes....
Ik las trouwens op de website voor thuisblijfmoeders over een boekje genaamd : De kabouter die niet van vakantie hield. Melige tip wellicht?
Waar ik me altijd weer over verwonder, is het fenomeen Supermoeder die met een schare kleintjes-onder-de-vijf primitief gaat kamperen in een tentje en er dan volop van weet te genieten. Respect, dames!

Renate
12-08-2011 om 13:33
Vaak tegenvallers
Wij hebben de laatste paar jaar niet altijd leuke vakanties gehad. Op een gegeven moment dacht ik dat ik er gewoon niet geschikt voor was. Een keer een camping in Frankrijk aan de atlantische kust waar het HEEL KOUD was. De camping lag aan zee, maar niet aan een strand (beetje lullig omschreven in de beschrijving+plaatjes van een strand erbij) het kwam erop neer dat je 4 kilometer met de auto moest om op een strand te komen. Terwijl ik dacht dat de kinderen en wij dan gewoon lekker naar het strand konden wandelen. Enfin, uiteindelijk maakte het niet eens veel uit, want het was steenkoud. Ook voor het zwembad en de camping bleek alleen maar fransen te behuizen. We waren natuurlijk in Frankrijk maar iets meer internationaal was voor de kinderen leuker geweest. In de buurt was niets te beleven, alleen bezoekjes aan de supermarkt en een franse bingo in het clubhuis van de camping. Ook wij hadden een soort 'chalet' wat enig zou zijn geweest met mooi weer, maar als je binnen moet leven is het gewoon te klein en te koud.
Het jaar erop gingen we met het vliegtuig naar de algarve. Met zorg een leuk klein appartementencomplex uitgezocht buiten het centrum van een toeristenstadje. Bleek het vol te zitten met engelse jongeren die graag uitgingen. Resultaat; overdag 2 verveelde kinderen bij het zwembad (geen andere kinderen) en 's nachts niet slapen van de herriemakende engelsen die terugkwamen van de disco. Dat toeristenstadje was bij nader inzien ook niet zo leuk want alle winkeltjes verkochten hetzelfde, toeristenmeuk en niets authentieks ofzo. Omdat we met het vliegtuig waren gekomen hadden we ook geen auto ter beschikking en huren was mega duur. We zaten dus echt 'vast' daar. Wat was ik blij dat ik na 14 dagen naar huis mocht.
Ik zal de rest van de vakanties maar niet beschrijven, maar het is vaak van dezelfde strekking.

Luna
12-08-2011 om 15:31
En daarom
hebben wij een caravan gekocht, zodat we zelf kunnen bepalen waar we staan en als het niet bevalt gaan we gewoon weer verder. We hebben ook te vaak in aftandse stacaravans gezeten met uitzicht op de afvalcontainers op veel te rumoerige campings (terwijl het er op internet toch echt heel anders uitzag...) Maar ja, je hebt geboekt en betaald voor twee weken, dus is je vakantie naar de knoppen.
Nu boeken we niet, we gaan waar de zon schijnt, en trekken verder als we daar zin in hebben. En het bevalt ons prima!

Chippie
12-08-2011 om 22:56
Renate
Tja, om heel eerlijk zijn denk ik dat je vooraf ook wat dingen in had kunnen schatten. Langs de Atlantische kust is het lang niet altijd lekker weer (understatement). Daar is het bewolkter, regenachtiger en kouder dan elders. Dat er in de buurt niets te beleven is, kun je ook vantevoren weten (ik kijk eerst naar de omgeving en daarna zoek ik pas een accommodatie). Tja, en ik heb nooit begrepen wat mensen leuk/fijn/comfortabel vinden aan een chalet (meestal een muffige stacaravan) maar ook dat had je vantevoren kunnen inschatten.
En ja, binnen een redelijke afstand van een vliegveld zijn veelal toeristische toestanden inclusief jongeren, toeristenmeuk, etc. Geen auto huren = niet er op uit kunnen trekken (zou niets voor mij zijn).
Waarom bedenk je niet eerst wat je wel wilt en kies je daarop iets uit?