Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vera*

Vera*

03-04-2009 om 08:59

Wij gaan naar thailand!

Nadat een geboekte rondreis niet doorging hebben wij na jullie aansporingen toch zelf vliegtickets gekocht naar Bangkok. Ik vind het wel spannend maar de hele familie heeft er erg veel zin in.
Wat een hoogtepunt van de vakantie zal worden is de mahout training course. Wij gaan drie dagen lang olifanten wassen, trainen en berijden als een echte olifantenbegeleider!
Het verdere programma moeten wij nog invullen maar dit is alvast vastgelegd.
Oja, wij gaan natuurlijk ook naar de dierentuin in Chiang Mai om de panda's (en de koala's) te zien.
Als jullie nog iets leuks weten hoor ik het natuurlijk graag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gaaaaaaaaf!!!! ik ben jaloers

Er is zoveel leuks en moois te zien in Thailand. Ik ben net 4 weken geleden terug gekomen van onze 2e reis en niet de laatste keer.

Lees ook eens op het Thailand forum voor tips en info.

Zwemmen met dolfijnen? Is dat wat?
Hoe oud zijn de kinderen?
De jungle in?

Vera*

Vera*

03-04-2009 om 14:33

Lis@

Ik heb al gelezen in het forumarchief en daar ook wat ideeen opgedaan.
De jungle in lijkt me ook heel erg leuk maar Khao Sok ligt dan te zuidelijk. Na de olifanten hebben we nog 7-8 dagen en ik wil in ieder geval nog naar een bounty strand. Weet je nog een leuke jungle?
De kinderen zijn dan 12 en 10 jaar en zullen zwemmen met dolfijnen helemaal te gek vinden maar na de olifanten vind ik dat denk ik iets te veel van het goede. Je moet er ook voor richting Pattaya en ik weet nog niet of wij dat doen. Je kunt namelijk wel rechtstreeks vliegen van Chiang Mai naar Phuket.

Vera

Dit is ook erg leuk en in de buurt van Chiang Mai. http://www.treetopasia.com/
Ik heb het zelf nog niet gedaan maar ga het beslist als we weer gaan doen

Als ik jou was zou ik die laatste 7/8 dagen niet nog eens opdelen in 2 stukjes. Ga lekker naar Koh Phanang en Koh Tao. Het laatste eiland is echt super voor de jongens. Ze kunnen vanaf het strand snorkelen.
Je kunt ook kiezen voor Krabi, vanuit hier kun je allerlei tours doen maar of je dat dan nog wilt
Over het algemeen is het weer in de zomer beter bij de oosterlijke eilanden als Koh Samui,Pangan en Tao dan bij Krabi, Phi Phi enzo.
Hoe ziet je planning er verder uit?

Bibi

Bibi

04-04-2009 om 00:02

Wij ook!!!!.

Wij gaan ook naar Thailand, met onze 2 dames van 7 en 9! We beginnen in Bangkok, waar we o.a. gaan fietsen, dan naar Phuket voor 1 overnachting, vervolgens naar Kao Sok. Daar gaan we een jungle safari doen, slapen in tenten, kanovaren, olifant rijden, tracking. Klinkt primitief, maar we hebben een 'luxe tent' met badkamer, dus dat valt wel mee! Vervolgens gaan we nog een week naar Krabi, waar we nog wat tours willen doen, nog 1 nachtje Bangkok, en dan weer naar huis. Over een paar jaar willen we terug, en dan naar het noorden, en ook naar Cambodja. En idd op het Thailandforum heb ik een berg info gevonden!

Bibi

kijk is op mijn site!

Krabi, AO Nang, Khao Sok en Cambodja. Ik ben er net geweest

Klik even bij de reis op "lees meer"

http://leoanneliesvakanties.punt.nl/

die fot's zijn echt likkenbaardend kwijlend aantrekkelijk mooi...het klimaat trekt mij totaal niet, maar zelfs ik ging in gedachten al een reisje plannen toen ik de foto's van Lis@ bekeek.

groetjes van Purk

Ilva

Ilva

04-04-2009 om 16:03

Jaloers

Oh wat ben ik jaloers. Ik ben 1 keer in Thailand geweest en ik vond het geweldig. (Ik heb m'n man er ontmoet, gewoon een nederlander hoor) Als je naar Chang Mai gaat moet je natuurlijk ook naar de nachtmarkt. Zo gezellig. En een massage is ook erg lekker, maar hou wel je man in de gaten want bij ons werd telkens aan de mannen gevraagd of ze niet liever mee naar boven wilde gaan. hihi.

Heel veel plezier. De Thais zijn erg aardig. Alleen zeggen ze meestal geen nee he. Dus bijv. niet vragen: gaat deze bus naar het station maar Waar gaat deze bus naartoe. Op de eerste vraag zeggen ze altijd Ja ook als het niet zo is.

Geniet er van!

Bibi

Bibi

04-04-2009 om 19:06

Lis@

O, wat een gave foto's!!!!!!!!! In welk resort zaten jullie trouwens in AO Nang?

Bibi

Wij zaten in het Orchid Resort. Prima! Heerlijk zwembad, niet aan het strand. Het strand is toch niet zo heel veel daar. Wij verbleven er omdat we vandaar veel excursies deden.

http://www.aonangorchid-resort.com/

We hebben dit niet rechtstreeks maar via http://www.latestays.com/
Dit is een last minute site en je kunt boeken en je krijgt gelijk een voucher.

Bibi

Bibi

04-04-2009 om 20:09

Lis@

Volgens mij hebben we dit resort ook bekeken, maar uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Vogue Resort and Spa.
http://www.vogueresort.com/
Ook niet direct aan het strand trouwens!

Bibi

Bibi

04-04-2009 om 20:11

Hahaha

Ik zie net dat de beide resorts aan dezelfde weg liggen!

Ik zie het!

Het ligt iets verder van het strand dan Orchid maar prima lokatie. Aan een winkelstraat vol restaurantjes en shops. Regel je tours in 1 van de shopjes, ga eerst even prijshoppen en probeer een deal te maken.

Bibi

Bibi

05-04-2009 om 22:31

Lis@ (en vera)

Dank je voor de tip van de shopjes, handig om te weten waar je moet zijn voor tours! En Vera, excuses voor het 'inpikken' van je draadje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.