Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-08-2011 om 23:26
Ja, de zomervakantie was erg leuk. Ik zou graag terug gaan. Maar het is nu ook tijd om aan de wintersport te denken, en ik kan niet echt vinden wat ik zoek. Wie heeft een idee? We hebben nogal wat eisen
- 1 of 2 appartementen voor in totaal 6 personen. Als het 1 appartement is dan met alle bedden in 2 of (liefst) 3 slaapkamers (dus niet een slaapbank in de woonkamer), met 2 appartementen (bij elkaar) mogen de kinderen wel op een slaapbank slapen (omdat wij dan 's avonds toch in het andere appartement zitten)
- met halfpension!
- heel dicht bij de piste
- met een leuke skischool voor kinderen in de buurt (de jongste is dan net 4)
- het skigebied hoeft niet heel groot te zijn, want we kunnen ivm de kinderen toch niet ver weg. Maar we willen ook niet te snel uitgekeken zijn
- En dan liever ook redelijk hoog gelegen ivm sneeuwzekerheid, niet te ver rijden etc...
Is er iemand hier hier iets mee kan?
18-08-2011 om 10:51
Het gebied van fiss
wij zijn vorig jaar in Ladiz geweest. Relatief dichtbij (vlak over grnes). Skischool helemaal op kinderen gericht met nederlands sprekende instructuers. Onze dichter van toen net 4 trok de ski klas niet helemaal alle dagen. Ze kon toen af en toe in de creche. Dat was helemaal perfect geregeld!
Zoon skiet al langer en ze hadden leuke spellen tijdens het skien en door een bosje heen met sprookjesachtige poppen ed.
Gebied is groot genoeg voor de volwassenen om ook nog een end weg te skien.
Wij hadden een hotel op loopafstand van de piste. Maar was wel 15 min lopen ofzo. Er ging om de 5 min een skibus. Ik vond dat prima. Perfect geregeld.!
Suk6 met zoeken. Appartementen ken ik niet daar.
19-08-2011 om 20:22
Er zijn genoeg
gebieden te vinden die aan je voorwaarden voldoen (accomodaties dicht bij de piste, leuke kinderskischool, gebied hoeft niet te groot te zijn, sneeuwzeker). Dat kun je in alle Alpenlanden vinden.
Je bottleneck zit hem vooral in een appartement met half pension. Appartementen kennen meestal alleen logies; voor halfpension kom je al gauw in een hotel. (Waarom is een hotel geen optie als je niet zelf wilt koken?)
Zo'n combinatie als jij zoekt heet vaak apartotel. Als je bedenkt naar welk land/gebied je wilt dan kun je daar op zoeken. Je zou b.v. eens kunnen kijken in het Kleinwalsertal, daar zijn ze wel en het is kindvriendelijk en niet zo ver.
Kari
21-08-2011 om 20:37
Reactie
Bedankt voor de tips. Grootste probleem bleek uiteindelijk dat in de kerstvakantie alles al vol zit en we dus toch weer uitkomen op de plek waar we de afgelopen jaren ook zaten. Volgend jaar gaan we eerder boeken, met dank aan jullie tips heb ik de ideeen opgeslagen.
Kari, we vinden het heel fijn om niet te hoeven koken. Maar een hotelkamer vind ik met kleine kinderen erg klein (hoewel dat makkelijker wordt nu ze iets groter worden) en we gaan met mijn familie, dan is het erg fijn om een woonkamer te hebben waar je gezellig met z'n allen bij elkaar kunt zitten.
Zo'n familiereis maakt het wel lastig, want je moet naar iedereen kijken: m'n moeder skiet niet, dus er moet ook zonder skies wat te doen zijn (bv een restaurant boven op de berg waar je hene kunt). M'n vader skiet nog wel, maar het valt hem erg zwaar (ik denk elk jaar dat hij besluit dat het het laatste jaar is geweest), dus dicht bij de piste zodat ie niet te ver hoeft te lopen. Skischool voor de kinderen.
Bedankt voor de reacties!
21-08-2011 om 23:00
Ik weet wel iets
Het is al jaren geleden, maar wij zijn eens in een apartotel in Courchevel (Trois Valléés) geweest. We waren met ervaren skiërs, beginners en een niet-skiër en iedereen heeft zich prima vermaakt. In Courchevel kun je heel leuk winkelen, er is een schaatsbaan, genoeg te doen dus voor wie niet wil skiën. Ik weet niet meer hoe de appartementen heten, maar misschien kun je ze googlen.