Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

dorle

dorle

23-08-2010 om 17:24

Wintervakantie zweden fulufjallet

Het is erg vroeg om er mee bezig te zijn maar we zouden graag eens een echte wintervakantie willen hebben met sneeuw. Nu las ik bij de SNP over Zweden - Fulufjället, een bungalowvakantie. Er zijn daar veel avontuurlijke winterse activiteiten mogelijk, zoals een sledetocht met husky's, ijsvissen, paardrijden, sneeuwwandelen en alpine skiën.
Kent iemand dit park? Of andere wintervakanties in Zweden? Is dat bevallen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dorle

dorle

25-08-2010 om 17:07

Niemand winterervaring

in Zweden?
Hoop op reacties.

Iris

Iris

25-08-2010 om 21:15

Misschien kan ik meer erover vertellen.

Ik ken het gebied goed, want ik ben reisleidster bij SNP. In de zomer ben ik er vaak geweest. De bungalows zijn prima, net een paar jaar oud. Ik heb geen winterervaring in dat gebied, maar wel vergelijkbaar in andere delen van Skandinavië. Ik zelf ga al jaren met mijn eigen kinderen in de winter naar Skandinavie. Om te langlaufen, erg leuk! Lekker schaatsen en ook een sledehondentocht is altijd leuk. Neem goede dikke winterkleding mee en thermo ondergoed, en heel veel handschoenen en wanten, worden nat, dus veel reserve. want het kan behoorlijk koud zijn. Wij gaan meestal naar Noorwegen, maar Zweden is wel goedkoper. Houd er wel rekening mee dat je ruim een half uur moet rijden naar Särna voor de boodschappen. Je moet ook winterbanden hebben. Voor het alpine skiën moet je naar Idre of net over de grens naar Trysil, dat is ruim een uur rijden. Dus het ligt zeker niet allemaal in de buurt.
Tip: kijk eens bij Bureau Skandinavia, Norske Turistservice en Keta ski. De laatste twee gaan naar Noorwegen, maar wel waar je voor de deur je langlaufski's aan kan doen en er ook aktiviteiten zoals alpine skiën, sledehonden, sneeuwwandelen zijn.
Soms is het zelfs voordeliger om in een fjellstue (berghotel) te overnachten met kinderen dan in een bungalow. Kinderen zijn vaak gratis in de berghotels, dus dat scheelt enorm, en je hoeft niet zelf te koken. En je kunt ook de auto thuislaten, want alles is in de buurt, je hoeft ook geen boodschappen te doen. Mou, ja het zijn wat ideetjes. Sukses

dorle

dorle

26-08-2010 om 17:00

Iris

Leuk om te horen dat je het kent en dat het park goed is. We kwamen inderdaad via de SNP op het spoor, maar we boeken gewoon via het park.
We hebben ons gerealiseerd dat het skieen/lauflaufen niet voor de deur is. Nu is dat niet zo erg, want het gaat ons vooral om de winterervaring en ik zie ons ook niet elke dag op de latten staan.
We zijn van plan om naar Oslo te vliegen en dan een auto te huren. Een berghotel is ook wel een leuk idee , waarschijnlijk maak je dan ook makkelijk contact met anderen, maar dan heb je maar een kamer, een bungalow lijkt me prettiger.
Bedankt voor de kledingtips!

dorle

dorle

26-08-2010 om 17:03

Kastenjet

Idre Fjall wordt genoemd als het gebied waar je naar toe kunt rijden als je wilt skieen. We kiezen als accomodatie toch voor PAN Park Fulufjället. Zijn jullie met de auto geweest of met het vliegtuig?

Wintervakantie in zweden

is echt GEWELDIG! Afgelopen carnavalsvakantie zijn we met ryan air naar Stockholm gevlogen, daar een auto gehuurd en gereden naar Eksharad, waar we een huisje hadden gehuurd. Zie: http://ned.hedegardspensionat.com/8254/index.html
Deze mensen organiseren in de winter ook al die aktiviteiten die jij opnoemt. Wij gingen om te schaatsen, maar vanwege de vele sneeuw hebben we (voor het eerst met de kinderen) geskied. In het dorp is 1 helling die 's avonds open is, en deze is zeer geschikt om de kinderen dee eerste beginselen te leren. De dag erna zijn we naar Branas gereden, een klein uur rijden, waar een groot skiegebied ligt. Compleet met alle fasciliteiten, ook voor kinderen, snowboarders etc.
Ik vond de sfeer in Zweden heel erg ontspannen, erg vriendelijke mensen en een werkelijk prachtige natuur, met onmetelijke bossen. Het rijden is ook erg ontspannen. De zweden houden de wegen goed schoon, en alle huurauto's hebben so wie so spijkerbanden.
We zijn er maar 4 hele dagen geweest, maar hadden het gevoel 2 weken weg geweest te zijn. Go for it, zou ik zeggen en geniet er van!

Hortencia

dorle

dorle

30-08-2010 om 13:34

Hortencia

Ik heb gelijk even gekeken op de site. Wat een leuke plek, het ziet er heel gezellig uit. Ik hou 'm in gedachte.
We hebben nu voor PAN Park Fulufjället gekozen. Wij hebben ook nog gekeken voor Ryan Air, maar dan moesten we volgens mij vanaf Charlois vliegen. Dat is voor ons niet handig. We vliegen naar Oslo en dan 3 uur rijden met huurauto naar Fulufjallet.
Mij trekt ook de natuur, de grote bossen, de sneeuw, de mensen. Ik ben heel benieuwd.

Dorle

Ken je de film As it is in heaven? Daar rijdt de hoofdpersoon in het begin met zijn auto door de zweedse natuur. Zo is het dus echt!! Ik vond het haast iets spiritueels hebben om om 23.30 uur met de auto met slapende kinderen achterin door de bossen te rijden, die net besneeuwd waren, heldere sterrenhemel boven je, wow...Ik ga ook jouw bestemming eens bekijken...
Hedegardspensionat is echt een geweldige plek om een huisje te huren, het dorp Eksharad is ook helemaal ok. En wij vlogen indertijd met Ryan Air vanaf Eindhoven.
Tjonge we zijn nog geen week terug van de zomervakantie, maar ik krijg nou al zin om weer naar Zweden te gaan...

Hortencia

dorle

dorle

31-08-2010 om 19:21

Film

Nee, die film ken ik niet. Ik zal er eens naar zoeken. Leuk om iemand te treffen die zo enthousiast is over een wintervakantie in Zweden.
Ik zal over een half jaar eens laten weten hoe het was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.