Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

engelandvaarder

engelandvaarder

18-03-2012 om 17:35

Yorkshire, mensen met ervaring?

Ik heb het volgende vakantieplan gemaakt voor ons gezin met 4 kinderen:
Met de boot van HvHolland naar Hull. Vandaar op de fiets via York naar een stacaravan aan de rand van de yorkshire moors (=3 dagen fietsen, 1 dag rust in de stad York). Week blijven. Op de fiets naar de kust (1 dag) Week blijven. Terugfietsen naar Hull (2 dagen).

Ik heb veel zin in een (gedeeltelijk) actieve vakantie waarin we veel engelse sfeer proeven!

Maar ik heb nog twijfels:
1.het weer!
2.ik heb me suf gezocht naar leuke campings met iets te huur, het komt allemaal heeeel aangeharkt over, soms zelfs verboden voor kinderen!

Zijn er enthousiaste Yorkshire gangers?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
JansjeRommy

JansjeRommy

19-03-2012 om 09:03

Heel lang geleden

Oei, dat is echt lang geleden. Wij met de boot en de fietsen naar Hull en dan naar York. Heerlijke bootreis, uitgerust en met een ontbijt in je buik de boot af, heel leuk. Het gebied is fabelachtig mooi. Ik sprak laatst nog een Engelsman die het roemde. De Yorkshire moors. De campings waren destijds lastig. Of stacaravanparken, of wandelcampingkjes waar men het niet op fietsers had. Het verkeer vond ik ook niet alles en wij waren alleen met volwassenen. Wel leuke B&B's maar die zijn niet goedkoop. Het weer, ja dat blijft een gok natuurlijk, maar die kun je wel eens nemen toch?
Ik zou eens googlen op fietsvakantiesites voor ervaringen en misschien komen er hier nog. Persoonlijk zou ik denk ik het verkeer het grootste punt vinden, de rest vind je wel wat op.

Thursday Next

Thursday Next

19-03-2012 om 10:16

Leuk!

Het lijkt me geweldig. Zorgen voor goede regenkleding, goede remmen en waterdichte tassen. Ja, het kan er flink regenen maar het kan ook mooi weer zijn. En Engeland is ook mooi in de regen. Als je jezelf voorneemt je niks van regenweer aan te trekken zal het best goed gaan.
Ik heb geen ervaring met Yorkshire, maar wel met een fietsvakantie in Schotland. Het verkeer is vriendelijk op de kleinere wegen, de hoofdwegen kun je sowieso beter vermijden.
De campings zijn idd in het algemeen niet geweldig, maar er zitten ook wel hele mooie bij. En verboden voor kinderen-campings zijn juist erg fijn, want het betekent dat de mensen die niet tegen spelende kinderen kunnen daarheen gaan!

margje van dijk

margje van dijk

19-03-2012 om 11:55

Jeugdherbergen

Voor mij ook lang geleden, maar zo'n 25 jaar geleden ben ik op fietsvakantie met wat mede-studenten ook die kant op geweest. Wij gingen toen in jeugdherbergen, dat was heel goed te doen. Als het nou echt niet lukt met die campings kun je dat misschien ook eens proberen. (Geen idee hoe het daar nu mee staat hoor).

Het is een prachtig gebied, ik was er ook al wel eerder geweest (als 16-jarige). Het Brontë museum is daar ook in de buurt, dat vond ik heel erg indrukwekkend. (Je weet wel, die schrijvende zusjes van Wuthering Heights en Jane Eyre). In het museum kun je zien hoe ze als kinderen vrij geisoleerd opgroeiden en mini-boekjes met verhaaltjes maakten - die boekjes zien er fabelhaft uit. Ik weet het nou nog

Succes,
Margje

Engeland

geen ervaring met Yorkshire maar vorig jaar wel drie weken naar Londen/ Lake District / New Castle/ Edinburgh geweest.

wat het weer betreft vonden wij het prima. Wij houden niet van 25+ graden, en hadden ons ingesteld op een wat koude natte vakantie. En dat viel reuze mee, het was eigenlijk het weer zoals in Nederland. slechts 2 dagen van de 3 weken hebben we regen gehad zodat we nauwelijks iets konden doen. een paar dagen van ruim boven de 20 graden, en verder halfbewolkt en tussen de 18-20 graden. Heerlijk voor een actieve vakantie (maar er zullen vast mensen zijn die dat geen vakantie-temperatuur vinden).

Wij hebben 2 campings gehad in Engeland en die vond ik verschrikkelijk. Geen buiten-meubels, de Engelsen zitten binnen in de stacaravan. een Pizzahut en gokhal op elke camping... nee dat was niet zo. wij hebben een week een huisje gehuurd via een verhuurmaatschappij en dat was wel erg leuk. echt zo'n Engels huis in een dito omgeving en niet eens veel duurder dan een stacaravan huren.

Leuke campings

Er zijn echt superleke campings in Engeland, (cool camping guide), maar meestal is er niks, daarom zijn ze zo leuk. vaak bij boeren. Meestal ook geen electriciteit (maar ik neem aan dat je dat op fietsvakantie ook niet ndig hebt?) Je moet echt even goed zoeken, want ze zijn er wel. De truc is om niet naar een caravan park te gaan. Ten alle koste vermijden.
Hoop dat je iets vindt.
PS ik was even verbaasd toen ik je nick zag de 'oude' engelandvaarder woonde in engeland....

Engelandvaarder (de enige echte)

Engelandvaarder (de enige echte)

19-03-2012 om 23:32

'oude' engelandvaarder?!

Sinds vandaag een jaartje erbij en ik wordt meteen als 'oud' bestempeld, fraai is dat! Deze Engelandvaarder woont nog steeds in Engeland, beetje te druk om veel te lezen en schrijven, maar hoeft daarom nog niet vervangen te worden.
Ik heb zelf nooit in Yorkshire gekampeerd, maar je zit er aan de 'goede' kant van Engeland, dwz droger dan de westkant. Het staat nog steeds op ons verlanglijstje. Idd, cool campings, of hier http://www.thehappycampers.co.uk/. En zeker niet naar stacaravans, behalve als je deze bedoelt: http://www.larosa.co.uk/about.html.
groeten!

Thursday Next

Thursday Next

19-03-2012 om 23:42

Engelandvaarder (de enige echte)..

gefeliciteerd!

Engelandvaarder

Engelandvaarder

20-03-2012 om 00:03

Dankje

Oude engelandvaarder

oh, jij was met hoofdletter Sorry voor het oude

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.