Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Clarisse

Clarisse

16-05-2009 om 13:15

Zee met golven?

In mijn zoektocht naar een goede vakantieplek voor de zomer voor mij en mijn dochter van 9 en zoon van 7 met klassiek ASS., die niet zo van extreme hitte houdt (zoals Turkijke in het hoogseizoen)vraag ik me af of iemand een leuke plek weet voor ons. Ik heb door de stoornis van mijn zoon een behoorlijk eisenpakket, daarom maar eens jullie hulp gevraaagd. Ik zoek iets in Spanje, Menorca, Mallorca, misschien Frankrijk, die kant op. Mijn zoon houdt van zee met branding/golven. Sommige mooie baaien op Menorca hebben wel toegankelijke zee maar geen golven en dat zoeken we nou juist wel. Het makkelijkst is een bungalow/appartement, dus dichtbij het strand, met zwembad op een niet al te groot complex.
Heb het hele internet afgestruind, kan het niet echt vinden. Maar eens kijken of hier nog iemand een leuke tip heeft....? Misschien iets in Frankrijk, daar ben ik niet zo in thuis nml.

Clarisse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Biarritz?

Hallo Clarisse,

Misschien is de omgevind van Biarritz iets voor jullie (Golf van Biskaje). Dat is echt een surf-gebied in Frankrijk!

Groet, Yentle

Inge M

Inge M

16-05-2009 om 21:01

Inderdaad: golf van biskaje

Zuid Frankrijk aan de Atlantische Oceaan. Daar zijn heerlijke stranden met veel golven. En het weer is meestal goed zonder dat het erg heet wordt. Smorgens is het meestal nog wat bewolkt dus je brandt niet je tent uit. Daarna klaart het op en kun je heerlijk naar het strand.
Nadeel van deze regio is dat de natuur verder wat saai is. Wij combineren het meestal met andere regio's tijdens onze vakantie.

In de vendée geweest..

De golven aan de Atlantische kust zijn inderdaad niet misselijk. Je moet wel goed kunnen zwemmen.Het is niet altijd zonder gevaar, soms zijn de golven ERG hoog.Ik ben regelmatig door zo'n golf op het strand gegooid.Spectaculair, dat wel ..
Met kleine kinderen moet je er dan goed uitkijken.De stroming kan er sterk zijn.

Clarisse

Clarisse

17-05-2009 om 10:51

Campings vendée

Vendée lijkt me wel wat. Damajo@ hoe was het weer?
Ik ben niet zo'n Frankrijk-ganger en ga nooit naar een camping. Het lijkt me wel een leuk alternatief, wel in een stacaravan. De plaatjes zien er voor de kinderen super uit.
Weet iemand een leuke, schaduwrijke camping waar ik een stacaravan kan huren, direct aan zee en met leuke waterglijbaan-zwembad? Ik verdwaal in al die plaatsen op de sites e.d. zeg.

Clarisse

Clarisse

Mari

Mari

17-05-2009 om 11:26

Clarisse

Niet om me er mee te bemoeien, maar kan je zoon die grote campings wel aan? Je zegt immers dat je nooit naar een camping gaat en het zou jammer zijn als je vakantie mislukt. Mijn ervaring met zoon is dat tenzij de camping klein en overzichtelijk is, het goed mis gaat. Te veel prikkels enz. andere omgeving is al moeilijk om aan te wennen. Vooral gezien het beeld wat je schetst van je zoon in zorgenkinderen vraag ik me af of een camping uberhaupt wel verstandig is. Ik zou eerder zoeken naar een zeer kleine camping of een huisje van particulieren. Als ik het mis heb, negeer dan deze post.

gr. Mari

Clarisse

Clarisse

17-05-2009 om 14:59

Mari dank je!

Dank je wel voor het meedenken en je kritische noot! Zeker welkom! Ik had al gezien dat sommige campings inderdaad mega zijn. Dat zou niets zijn. Maar het probleem van accomodaties in bijv. Spanje is, dat de zwembaden er zo vreselijk koud zijn. Al een paar keer meegemaakt. Tenminste voor mijn zoon. Hij houdt heel erg van zwemmen, maar als het zo fris is gaat ie er niet graag in. Dat vind ik zo zonde. dan gaat ie een beetje doelloos rondlopen en dan wordt het zwaar voor mij ook. Zo zag ik dat in Frankrijk de zwembaden bijna allemaal verwarmd zijn.
Verder heb ik nog een dochter van 9 en voor haar moet het ook een beetje leuk zijn. Dus in mijn zoektocht kwam ik hier op uit vanwege combinatie zee, leuk verwarmd zwembad en niet té warm. Kamperen is ook helemaal niet te doen met mijn zoon (bovendien houd ik er niet zelf helemaal niet van) maar een chalet of stacaravan vind ik wel te doen.
Moeilijk hoor, ik zoek iets dat er niet is... denk ik. een privehuis o.i.d. vind ik zo saai voor mijn dochter.

Clarisse

Het weer

Wij hadden prachtig weer destijds.De regenbuien bleven steken bij Bretagne.

Clarisse

Clarisse

20-05-2009 om 12:50

Waar?

Mag ik vragen waar je geweest bent?

Clarisse

St. Hilaire de Riez, camping Les Biches ( Eurocamptent gehuurd.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.