Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zie tegen weekend weg op


Katja.A

Katja.A

01-12-2023 om 20:18 Topicstarter

Stormvogel schreef op 01-12-2023 om 16:25:

Misschien goed om nog een keer heel duidelijk te zijn: NEE, je wilt niet Karaoke zingen, want je VINDT HET GEWOON NIET LEUK. Punt!

En dat heeft niets te maken met onzekerheid. Je MAG dingen gewoon niet leuk vinden.
Ik hou ook niet van bungeejumpen, verkleedfeestjes, zwemmen, gezelschapsspelletjes, teamsporten...gewoon omdat het niet mijn ding is...heeft niets met onzekerheid te maken. Ik ben niet onzeker.

Toevoeging:

Stel dat je toch onzeker bent mbt karaoke zingen. Dan is dat ook gewoon ok. En mag dat er gewoon zijn en het hoeft niet direct opgelost te worden. Tenzij het een grote belemmering is/een rem zet op alles in je dagelijks leven (ik ga ervan uit van niet )

Verder wilde ik nog zeggen dat je echt niet alles gemeen hoeft te hebben om een goede relatie te hebben. Zolang er maar genoeg over is wat je wel bindt.
Dus het lijkt mij geen dealbreaker dat hij van Karaoke en dansen en gek doen houdt en jij niet. Zolang je dat maar van de ander accepteert en respecteert en niet door gaat drammen om een nee in een ja te veranderen.

Ja ik denk dat ook hoor. Verschil in interesses is geen dealbreaker, wel hoe je ermee omgaat. Niet drammen dus,elkaar in je waarde laten. Bedankt in ieder geval voor jullie luisterend oor en visie. We gaan het zien morgen, mijn insteek is om het leuk te hebben, zoals gezegd bestaat het weekend niet alleen uit karaoke en de vrienden van mijn vriend (een koppel) zijn echt heel leuk.

Ik ben benieuwd hoe het is gegaan…

Katja.A

Katja.A

04-12-2023 om 11:20 Topicstarter

madee schreef op 03-12-2023 om 19:01:

Ik ben benieuwd hoe het is gegaan…

Het weekend is achter de rug en het was leuk en gezellig. De karaokebar zijn we niet meer geweest omdat we ergens anders waren waar het ook erg leuk was. Desalniettemin heb ik dit wel met mijn vriend gesproken, voordat we gingen, hoe ik hierover denk en wat ik erbij voel. Hij gaf o.a. aan dat het een soort van grap was, hij zou mij echt niet zo voor het blok zetten door me op dat podium te zetten. Nou echt niet grappig, verre van. Heb hem dat echt wel duidelijk gemaakt en ook dat ik er veel last van heb gehad afgelopen week. Dat ik daar echt niet tegen kan, me niet gerespecteerd voelde etc etc. dit is niet iets om grappig over te doen.

Goed dat je het besproken hebt, dit voorkomt misverstanden in de toekomst. Fijn dat het weekend gezellig was!

Katja.A

Katja.A

04-12-2023 om 14:30 Topicstarter

madee schreef op 04-12-2023 om 12:57:

Goed dat je het besproken hebt, dit voorkomt misverstanden in de toekomst. Fijn dat het weekend gezellig was!

Dank je wel!

Katja.A schreef op 04-12-2023 om 11:20:

[..]

Het weekend is achter de rug en het was leuk en gezellig. De karaokebar zijn we niet meer geweest omdat we ergens anders waren waar het ook erg leuk was. Desalniettemin heb ik dit wel met mijn vriend gesproken, voordat we gingen, hoe ik hierover denk en wat ik erbij voel. Hij gaf o.a. aan dat het een soort van grap was, hij zou mij echt niet zo voor het blok zetten door me op dat podium te zetten. Nou echt niet grappig, verre van. Heb hem dat echt wel duidelijk gemaakt en ook dat ik er veel last van heb gehad afgelopen week. Dat ik daar echt niet tegen kan, me niet gerespecteerd voelde etc etc. dit is niet iets om grappig over te doen.

Wat goed! En wat vond hij ervan, dat je het echt niet grappig vond?

Katja.A

Katja.A

04-12-2023 om 16:23 Topicstarter

troelahoep schreef op 04-12-2023 om 14:41:

[..]

Wat goed! En wat vond hij ervan, dat je het echt niet grappig vond?

Hij voelde zich toch wel schuldig want dit was niet zijn bedoeling. Hij heeft wel wat weg van de broer van 1968 (was toch 1968?). Hij maakt graag grapjes, is niet erg hoor en we komen echt wel overheen qua humor, maar het mag niet ten koste gaan van iemand anders(vindt hij gelukkig ook) en hij kan echt te ver gaan. Dat heb ik hem ook zo gezegd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.