Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

zoek een vakantie met 2 jongens 14 16

In verband met het feit dat mijn man een tia heeft gehad hebben we nog geen vakantie geboekt. Nu gaat het wel weer maar heb geen ideeën, liefst een vliegvakantie of een huisje ergens heb geen energie om een tent op te zetten. Alvast bedankt voor de reacties!

Angela67

Angela67

05-06-2015 om 19:21

huurttent?

Een huurtent heeft als voordeel dat de jongens zich op de camping kunnen vermaken en dat jullie toch geen tent hoeven opzetten. Je hebt ze volgens mij in luxe en minder luxe varianten.
Kies een zonzekere bestemming, leuke camping met kampvuur en geen animatie bij een riviertje en die jongens amuseren zich?
Ik denk dat het bij huisjespark wat minder evident is dat de jeugd zich buiten amuseert.
gr Angela

Barvaux

Barvaux

05-06-2015 om 19:23

Angela

We weten wel heel erg weinig om advies te geven. Vergeet niet dat een camping met animatie niet alleen maar aan dansjes en knutselen doet maar ook vaak sport en spelactiviteiten voor pubers organiseert en dan heb je veel meer rust dan een camping kiezen zonder animatie maar met een riviertje waar geen andere pubers zijn.

Barvaux

Barvaux

05-06-2015 om 19:24

Evao

Ga gewoon zelf zoeken bij happyhome, Belvilla of naar campings met stacaravans of huurtenten want we kunnen wel een leuke camping noemen: de kans is groot dat die al vol is.

Angela67

Angela67

05-06-2015 om 19:40

ach Barvaux

als zij zo'n algemene vraag stelt kan ik toch best mijn eerste idee typen?
dan groeit het vanzelf wel.
het is niet allemaal science en meten is weten
gr Angela

Sahara

Sahara

05-06-2015 om 20:06

Costa dorada

Wij vliegen dit jaar naar Reus. Daar zullen wij of een taxi of een trein naar de camping nemen. Wij hebben een vrij luxe stacaravan uitgezocht op een camping. Vliegen op Barcelona kan ook. Je neemt dan in ieder geval een trein richting de camping.

Voor ons moest de camping voldoen aan een paar dingen. Een mooi zwembad met glijbanen. Op loopafstand van het strand. Met een voetbalveld en geen snelweg of treinrails over de camping. De camping waar wij nu naar toe gaan heeft een bushalte voor de deur. Er vertrekken daar bussen naar Barcelona en Tarragona. Het treinstation is 5 km verder en heeft verbindingen naar Valencia, Zaragoza, barcelona en Tarragona. Je schijnt prima zonder auto te kunnen op de camping. Willen wij wel iets meer gaan doen dan huren wij wel een auto voor een of een paar dagen.

Er is animatie op de camping en een disco voor de pubers maar wij hebben nog nooit gebruik gemaakt van animatie. Maar het is ook niet storend en ik las op zoover dat de shows op de camping (bij uitzondering) heel erg goed zijn. Dus wie weet gaan wij een keer kijken.

Wil je geen camping maar een volledig georganiseerde reis zodat je echt kan relaxen dan kan ik je de Treinreiswinkel aanraden. Leuke bestemmingen. In huisjes, appartementen of een hotel en met de trein er naar toe. Vinden wij ook leuk maar ik merk dat nu onze kinderen ouder worden, ze meer behoefte krijgen aan een zwembad met glijbanen, een strand in de buurt en een voetbalveld.

Juno

Juno

06-06-2015 om 14:02

Sahara

Naar welke camping ga jij?

sahara

sahara

06-06-2015 om 14:13

playa bara

Wij gaan naar Playa Bara.

EvaO

EvaO

06-06-2015 om 18:28 Topicstarter

dank

dank voor de reacties tot nu toe! Ga ermee aan de slag en als iemand nog een andere leuke camping met voetbalveld weet, dan hoor ik dat graag! Ga in ieder geval even googlen op Playa Bara! Laat nog wel even weten wat het geworden is.

Vind het ook altijd bijzonder hoe mensen in de veronderstelling kunnen zijn dat kinderen elkaar alleen op een camping opzoeken (zie Angela). Zat huisjesparken die animatieprogramma's, zwembaden met glijbanen en sportvelden bieden. En dan ook nog met meer comfort en ruimte

Maar Spanje lijkt me zeker leuk voor tienerjongens, mooie mogelijkheid om ook een bezoek te brengen aan Camp Nou en het prachtige Barcelona.

Angela67

Angela67

07-06-2015 om 12:25

meisje klein

de kans dat je als veertienjarige puber lekker op de bank blijft zitten met je smartphone is groter dan wanneer je je tent uitrolt zonder electriciteit . Als je graag in gezelschap bent dan zoek je andere pubers graag op, dus dan maakt het type omgeving niet uit. Als je daar wat meer moeite mee hebt is het handig als de omgeving meewerkt. Een huisje is 'net als thuis' is mijn ervaring, de andere omgeving van een camping maakt dat er andere dynamiek en wisselwerking is.
gr Angela

Barvaux

Barvaux

07-06-2015 om 12:38

Angela

Daar ging het mij niet om, jij adviseert om een camping te zoeken zonder animatie en juist dát vind ik niet zo slim. Pubers komen sneller hun tent, caravan of huisje uit als er wat georganiseerd wordt met ándere pubers en ja ik heb ervaring. Het gaat mij, en zeker mijn pubers, niet om schmincken, dansjes en musicals maar om kampvuren, droppings en sportwedstrijdjes en die vind je niet zo snel georganiseerd op ene camping met alleen een riviertje, vooral ook omdat daar niet zo heel veel pubers zijn of je moet maar net geluk hebben.

Mensen zijn te bang voor animatie geworden denk ik maar je moet gewoon niet met je tent vlak bij het centrum zitten

Angela67

Angela67

07-06-2015 om 12:39

animatie

vind ik inderdaad een beladen term
Gr Angela

sahara

sahara

07-06-2015 om 13:57

meisje klein

Mijn vier kinderen zoeken nooit andere kinderen op op een camping. "Vriendjes" hebben ze nooit op een camping. Ze zijn met elkaar of met mee reizende neefjes.

toch kiezen wij voor een camping in Frankrijk, spanje of Italië. Dat vanwege de zwembaden en de locatie. Ik vind het heerlijk om vanaf een camping naar het strand te lopen. Ik hou zelf ook vangrote zwembaden met gl8kbanen. Ik wil persé een winkel op de camping zodat ik niet met de auto op pad hoef om boodschappen te doen.

En ik zie mijn kinderen nooit de hele dag in een stacaravan rondhangen. Geef wifi. En veel te warm.

Anne Carin

Anne Carin

07-06-2015 om 16:38

huurtent

Als een huurtent op een camping je wat lijkt moet je eens kijken bij VacanSoleil of Venue. Dat zijn zo'n beetje de goedkoopste aanbieders. VacanSoleil heeft heel veel campings, Venue minder. De tenten van Venue zijn daarintegen iets ruimer dan die van VacanSoleil (type navajo) Type Ottawa van VacanSoleil zijn ruimer. Wij hebben met beide ruime ervaring. Happy tent heeft ook prettige tenten maar zijn wat duurder.

EvaO

EvaO

29-07-2015 om 19:31 Topicstarter

Op vakantie geweest

Beste allemaal,

Onder andere door de reactie van Sahara ben ik gaan zoeken en er viel nog best wat te boeken. Ben uiteindelijk naar domaine des ormes in de Bretagne gegaan en de jongens hebben een gouden tijd gehad. Het was er groot, maar wij zaten in caravan met privacy en de heren hebben zich vermaakt op het voetbalveld, aan het zwembad en voor het eerst in de disco.

hartelijke groet,

Eva

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.