Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-10-2010 om 22:03
Even een brede vraag, gewoon omwat ideen op te doen.
Al jaren gaan we in de zomer 3 weken kamperen met onze kidneren (nu 14-11-8) in Frankrijk, italie, oostenrijk. We brengen onze dagen met activiteiten (wandelen, klimmen) door, afwisselend met dorpjes bezoeken en zwemmen en naar het strand. Beetje van alles wat. Waarbij ik steeds minder zin heb in die echt stoere dingen.
Maar nu zou ik zo graag iets heel anders willen ene keer. Desnoods wat korter maar wel bijzonderder.
Ik weet het, een hele vage vraag... Speelt ook wel mee dat de voorkeuren zo uit elkaar liggen:
man wil stoere bergwandelingen, oudste zoon bergwandelen en cultuur, dochter wil paardrijden en naar het strand en ik wil paardijden en normaal wandelen (last van hoogtevrees en niet supersportief) en jongste zoon wil de de hele dag in het zwembad liggen....
Is dus ook de reden dat we de afgelopen jaren van alles wat deden, om iedereen maar ter wille te zijn...
Misschien wil ik ook wel het onmogelijke hoor, maar misschien zijn er hier wat tips te vinden voor een alternatief.
Ben benieuwd!
Pien
21-10-2010 om 23:32
Da's wel duidelijk
Een fietsvakantie moet het dus gaan worden. Dat is echt de ideale manier van op vakantie gaan met een gezin. En dan in een leuk gebied, waar je ook nog (stoer) kunt wandelen, leuke meertjes en riviertjes hebt om te zwemmen, stadjes kunt bekijken...
21-10-2010 om 23:55
Ik zou kiezen voor een combi
Bijv. een week Dolomieten en een week Toscane nabij strand of nog een extra week nabij het strand.
Corsica lijkt me ook wel iets voor jullie.
"Is dus ook de reden dat we de afgelopen jaren van alles wat deden, om iedereen maar ter wille te zijn..."
Nou, dat lijkt mij dus prima! Heerlijk toch, die afwisseling. En je hoeft toch niet alles samen te doen?
22-10-2010 om 03:01
Bali en lombok
Als je echt eens iets anders wil, ga dan een week of 2,5 naar Bali, met een paar dagen Lombok.
Op Lombok kunnen jullie dan de Rinjani beklimmen, paardrijden is op zowel Bali als Lombok wel te regelen, in het noorden van Bali kun je meevaren met dolfijnen, fietsen kan heel mooi langs de rijstvelden en rondom Ubud, en er is ook cultuur zat te vinden. En lekker eten.
24-10-2010 om 20:49
Reacties
Ha, wat leuk direct al reacties. En jullie slaan zo de spijker op de kop.....
IJsvogeltje, fietsvakantie klinkt als een logische optie ware het niet dat mijn man absoluut geen fietser is...
Chippie, het soort vakanties dat jij noemt (combi's) hebben we de afgelopen jaren inderdaad gedaan. Een keer 10 dagen kust venetie en 10 dagen karinthie en vorige zomer inderdaad Corsica
Dirksmama, klinkt geweldig, maar ja budgettair niet echt binnen de mogelijkheden.
Wat onze laatste ideeen zijn: georganiseerde SNP tocht langs coastal path cornwall (individueel lopen maar met bagagevervoer) en daarna nog een week ergens een vakantiepark in Cornwall/Devon met uitgebreide paardrijmogelijkheden voor de meiden en andere stoere dingen (surfen, duiken, klimmen) voor de jongens.
Ook een combi maar wat meer georganiseerd dus.
En Engeland zijn we al heel lang niet geweest en vind ik heerlijk.
Ik ga dus een nieuw draadje starten!
Pien