Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zomer 2012; afrika, usa, bali of nog iets anders?

Aan alle ervaringsdeskundigen hier leg ik graag het volgende voor.

Wij zijn echte fans van de Waddeneilanden, en daar dan ook jaren aaneen met veel plezier onze vakanties doorgebracht. Oudste ging al jaren niet meer mee (is 21) en jongste 'woonde' daar zo'n beetje op de manege met allerlei vriendinnen. Maar afgelopen jaar was 't eigenlijk bij ons alledrie ineens wel klaar; jongste ging nog maar af en toe naar de manege, man en ik waren wel uitgefietst daar en het weer was 3 weken lang waardeloos. Toen zijn we al eens gaan kijken naar een alternatieve bestemming voor volgend jaar. En via Griekenland en/of Toscane of Curacao kwamen we eigenlijk uit bij de wens om nog 1 x een grote reis te maken met z'n vieren.

Ik heb al heel veel gelezen en gezocht op google. De reizen naar Tanzania van SNP reizen spreken ons erg aan, 11 dagen safari en dan nog een paar dagen strand. Manlief voelt ook wel voor een rondreis door de USA (ik volg dan ook het draadje van Keesjexxx met belangstelling). En Bali werd ons door vrienden ook heel hartelijk aanbevolen.. maar voelt toch net meer als een 'gewone' strandvakantie. Waar je dan wel een roteind voor moet vliegen . We hikken ook nogal aan tegen de kosten; Afrika wordt in de boven geschetste opzet met z'n vieren toch al snel zo'n 1100 ticket pp + reis ca. 2900 pp... en dat is een hele flinke uitgave. Dan 'moet' het ook wel geweldig zijn. Maar ook; dat betekent tot dan geen weekendjes weg of citytrips want al het geld moet dan naar de zomervakantie.
Hoe verwend klinkt dat! En zo bedoel ik het niet, maar waar we voorheen vrij nonchalant boekten hangt er nu meer aan vast.

En wil ik dus eigenlijk van diegenen onder jullie die meerdere? verre reizen hebben gemaakt weten; welke reis heeft de meeste indruk gemaakt? Welke had je echt niet willen missen en waarom? En welke viel eigenlijk een tikje tegen en zou je niet nog een keer doen? Dat dat ook prima over gebieden/landen mag gaan die ik niet genoemd heb is ook wel goed om te melden, we zitten nog nergens aan vast.

Criteria zijn voor ons; ik kan prima reizen en lopen maar heb wel rugproblemen dus de Kilimanjaro beklimmen oid zit er niet in . Verder willen we ook zeker een paar dagen ontspannen aan een strand, maar verder vooral het land wel echt zien. Redelijk veel reizen met steeds maar een nacht of 2 op 1 plek is geen enkel probleem. We zijn niet enorme groepsmensen, maar denken dat het voor onze meiden wel leuk is om af en toe op een plek te zijn waar wat meer mensen zijn.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Alvast dank voor de moeite,

Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ans

Ans

30-10-2011 om 13:16

Brazilië

Wij zijn 6 jaar geleden met zoon 19 en dochter 20 naar Brazilië geweest. Tibau do Sul. Schitterend mooi, aardige mensen, géén bedelaars. Quad rijden, met jeeps over het strand scheuren, zeilen langs de kust. Aantal excursies gemaakt. Samen zijn man en ik vorig jaar weer geweest met Flybrazil. Rondreis zuid en 1 week weer in Tibau. Zelfde hotel Eurosol.Rondreis heel leuk en afwisselend. Eurosol is minder geworden. Was toen all inclusive beide keren, nu niet meer.

Ans

Ans

30-10-2011 om 13:20

Aanvulling

Voor jonge lui is Pipa heel leuk om te verblijven, veel winkeltjes en restaurantjes. Tibau is veel rustiger.

Chippie

Chippie

30-10-2011 om 18:22

Tja...

Tja, ik ben niet het type van nog-een-keer-een-verre-reis. Ik heb het wel geprobeerd, maar de verslaving is gewoon heftiger. Wij zijn met kinderen in Thailand en USA geweest.

Ik ben in west-USA twee maal geweest (met camper) (en zou er zo weer een derde keer heen willen), ben in Bali geweest (prachtig en echt wel meer dan strand; wel meer vakantie dan een reis maar in combinatie met avontuurlijk Samutra en cultureel Java wel helemaal super) en Tanzania staat heel hoog op mijn lijstje. Onze kinderen vind ik nu te jong voor Tanzania, man heeft er niet veel mee en inderdaad, er hangt een flink prijskaartje aan, zeker met vier personen.

Ik ben ook in Canada geweest, Nepal en India, Thailand (2x) en er valt nog veel te verkennen. Onze reizen worden nu met name bepaald door de kinderen; waar hebben we het allemaal naar ons zin (en voor nu zijn 'malariavrij' en 'goede gezondheidszorg' essentieel, onze jongste is net 3). En begrijp me goed: de kinderen vonden de Grand Canyon en Koninklijk Paleis in Thailand geweldig, het is gewoon heerlijk als er ook leuke dingen voor kinderen zijn (zwembadje, lekker eten, etc)

Je kinderen zijn groter dan die van ons. Zij hebben ook zo hun idealen. Misschien vinden zij het helemaal niets om vijf dagen achter elkaar in een safaritruck te hobbelen en iedere avond in een lodge met allemaal 40plussers te moeten eten. USA vond ik geweldig, maar valt voor mij af in onze zomervakantie: veel te heet en te druk. Ik voel me thuis in Azie, anderen vinden het niets.

Mijn verlanglijstje: Peru/Bolivia, Australie (maar dan minimaal 6 weken), Tanzania, Seychellen, Costa Rica, China.

Chippie

Chippie

30-10-2011 om 18:35

Mexico

Mexico vond ik ook erg leuk. Veel betaalbaarder dan bv Tanzania, mooie stranden, heerlijk weer, lekker eten, leuke dingen voor jongeren (duiken, zwemmen met dolfijnen, etc), Chichen Itza, Palenque, etc.

Het ligt er ook aan hoeveel je wilt afzien en hoeveel vakantie je nodig hebt. Zuid-China lijkt me geweldig maar daar ontbreekt de vakantie-factor wel en dat vind ik niet handig met kleine kinderen.

Alcedo atthis

Alcedo atthis

30-10-2011 om 22:14

Afrika!

Als Afrika-liefhebbef zeg ik direct: Afrika! Met de kinderen zijn wij ondermeer in Oeganda en Namibië geweest, beiden een maand. Geweldige landen!
Je schrijft "We hikken ook nogal aan tegen de kosten; Afrika wordt in de boven geschetste opzet met z'n vieren toch al snel zo'n 1100 ticket pp + reis ca. 2900 pp... "
Mijn hemel, wat een geld! Wij waren voor beide reizen niet meer dan zo'n 7000 euro kwijt, en dan waren we een maand weg. Ik zou overwegen om meer dingen (of alles) zelf te regelen. Dat geeft je meer vrijheid - en je hebt meer vakantie voor je geld.

Manja

Manja

31-10-2011 om 20:00

Suriname!

Echt prachtig en met de kinderen erg leuk. Iedereen spreekt naast Sranang ook nog Nederlands, tot dit in de jungle.

usa-ganger

usa-ganger

01-11-2011 om 16:02

Usa

Even beperkt houdend tot de reizen met kinderen:
de meeste indruk: Hawaii: Big Island, Maui, Kauii
Overweldigende natuur, werkende vulkaan, strand/snorkelen, schitterende wandelingen (kort en lang), maar ook mooie musea en culturele activiteiten.
Ook fantastisch:
Canada : Calgary - Banff - Jasper - Vancouver (met name natuur bij ons)

Florida: Miami, Keys, Everglades, Orlando
Natuur (alligators), wandelen, kayaken, pretparken, strand/snorkelen, mooie state parks en national parks, Kennedy Space Center.

Wyoming/Utah/Colorado:
Yellowstone, Grand Teton, Rocky Mountain NP
dieren/geijsers e.d., schitterende bergen/uitzichten, wandelen, IMAX , beren/wolvencentrum, musea.

Qua temperatuur zou ik Florida in de zomervakantie afraden, ook vanwege de vele muskieten.
Canada is dan heel goed te doen, Hawaii valt volgens mij ook mee, maar wij waren in mei daar. Yellowstone e.o. is ook een echte zomerbestemming.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.