Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Fiorucci

Fiorucci

06-01-2014 om 09:23

Zuid Engeland

We overwegen een vakantie in ZuidEngeland, tweede helft van augustus.
Wie heeft tips wbt reisorganisaties en dergelijke?

Plusje

Plusje

06-01-2014 om 11:02

Zonder organisatie

Fiorucci,

Wij zijn afgelopen zomer in Zuid-Engeland geweest. Wij hebben alles zelf geregeld, d.w.z. zelf campings geboekt zonder tussenorganisaties omdat dat heel goed zelf te doen is vanuit NL. Vraag maar, ik kan je vertellen over North Devon en Cornwall.

Fiorucci

Fiorucci

06-01-2014 om 11:06

Plusje

Cornwall, als je daar wat meer over kunt vertellen? We gaan alleen niet kamperen, maar zoeken huisjes ofzo.

Vera*

Vera*

06-01-2014 om 11:42

Fiorucci

www.ownersdirect.co.uk (als ik het goed schrijf)
Je kunt ook altijd nog naar een groot, zeer Engels, caravanpark.
Er zijn ook campings die huisjes of ingerichte tenten verhuren. Is dat misschien ook een idee?

Katniss

Katniss

06-01-2014 om 13:28

Eurorelais

Wij hadden ons vakantiehuisje in Kent geboekt via Eurorelais. De contacten na de boeking verliepen direct met de eigenaar. Het is prima bevallen en ik vond de prijzen ook heel gunstig.

Fiorucci

Fiorucci

06-01-2014 om 20:44

katniss

Dankje, we hebben inmiddels besloten te willen treinen. Ik neus ook even bij Eurorelais.

Tesah

Tesah

07-01-2014 om 09:20

Snel zijn

Ik wil je wel adviseren snel te zijn met boeken. Het wordt ontzettend druk in augustus in Cornwall met engelse vakantiegangers en de mooste huisjes zullen al weg zijn.
Ik heb zelden zulke drukke parkeerplaatsen gezien. Als je naar een dorpje of toeristische gelegenheid wilt, ga dan zo vroeg mogelijk. De Engelsen zijn niet zo snel in de ochtend maar vanaf 11 uur kun je vaak niet meer parkeren.
Wij waren bijvoorbeeld de eersten binnen bij het Eden project, toen we eruit kwamen was er een wachtrij van ruim een uur om te parkeren, en de rij om kaartjes te kopen was enorm lang. Het was toen wel een regendag dus veel mensen zochten binnen iets te doen
Ik vind Cornwall prachtig, maar zou er graag eens terug gaan in het na seizoen. Het was mij te druk. De stranden zijn zo mooi en je kunt er heerlijk wandelen. De dorpjes zijn schilderachtig mooi, de kustlijn is fenomenaal.

Wij hadden overigens een huisje geboekt via classiccottages.co.uk

Tesah

Bloemetje11

Bloemetje11

07-01-2014 om 14:34

Deze ?

Wij hebben al een aantal keer geboekt via cottages for you en welcome cottages.
Beviel erg goed, veel leuke huisjes, betaalbaar en je krijgt wat je op de foto's ziet.

Succes ! Ik ben nog op zoek naar een huisje in Schotland.....

Fiorucci

Fiorucci

07-01-2014 om 21:29

Snel

Ik ben supersnel, ik heb net een appartement geboekt in Lyme Regis,
in Dorset, aan de kust. Vlak aan zee, uitzicht op zee, en aan de Jurrasic Coast. Een volle week voor 605 euro, heel schappelijk dus voor augustus. Gevonden op...marktplaats. Krijgt erg goede reviews.
Ik heb er nu al zo'n zin in!

Katniss

Katniss

07-01-2014 om 22:55

Leuk!

Wat een leuk plaatsje is dat! Ik vind het eigenlijk wel jammer dat wij dit jaar niet weer naar Engeland gaan.

Fiorucci

Fiorucci

08-01-2014 om 07:26

Katniss

Ja, leuk he? Mijn dochter van 14 en zoon van 21 en zijn vriendin gaan mee, zij woont namelijk bij ons binnenkort. Zoon van 17 blijft die week liever thuis en kan mooi voor de levende have zorgen. Kwa Engeland ken ik alleen Londen, dus ik heb er veel zin in.

Katniss

Katniss

08-01-2014 om 10:11

Fiorucci

Begrijp ik goed dat jullie helemaal met de trein daar naartoe gaan? Dat lijkt me een hele onderneming. Huur je dan ter plaatse een auto?

Druif

Druif

08-01-2014 om 12:10

Lyme regis

Dat is dat plaatsje uit Persuasion van Jane Austen, met die pier waar ze allemaal op gaan lopen.

Daar wil ik ook nog een keer naartoe.

Moet je wel dat boek gelezen hebben voor die tijd.

druif

druif

08-01-2014 om 12:10

Of de film

Kan natuurlijk ook.

Fiorucci

Fiorucci

08-01-2014 om 20:15

katniss

Deels, hebben we inmiddels besloten. Omdat oudste zoon en zijn vriendin ook meegaan, wordt het wat krap met de auto. Zoon en vriendin gaan treinen, wij gaan met onze jongste met de auto.Met de auto is het ook nog een hele rit, een uur of vier vanaf Dover.

Fiorucci

Fiorucci

08-01-2014 om 20:16

Druif

Goeie tip! Ga ik zeker doen.

Plusje

Plusje

14-01-2014 om 10:08

Cornwall

Fiorucci,

Cornwall was mooi, maar niet zo mooi als North Devon vonden wij.
Wij zaten in North Devon in Croyde Bay, een prachtig dorpje met een paar campings, prachtige Engelse cottages, lieve winkeltjes en een fijn strand. Kregen het gevoel dat geheel Engeland op vakantie was in Cornwall. Het is druk maar als je buiten de gebaande paden gaat, zie je heel veel moois.
Wij zaten in de buurt van St. Ives op een holiday park, de kust is prachtig in het noorden van Cornwall. Juist in het noorden zijn de golven lekker hoog om bijv. te board surfen. In het zuiden van Engeland heb je de getijen en een rustigere kust. Wij vonden het strand van Gwithian erg mooi en betrekkelijk rustig, daar kun je trouwens ook huisjes huren en er is een surfshop waar je een uitrusting kunt huren voor een dag/meer dagen.
Wij zijn naar Cape Cornwall geweest, heel mooi laatste stukje Engeland. Ga niet naar Lands End, veel te druk en te commercieel. Ga ook naar St. Ives, een mooi vissersdorpje/kunstenaarsdorpje. Goed shoppen kun je in Truro. De auto parkeer je op een grote p en r buiten Truro en je gaat met de bus verder.
Eden Project is mooi maar ga na 16.00 uur, de entreekosten zijn dan lager en het is minder druk. Wel even de site checken op welke dagen het Project later open is, da's een paar dagen per zomer.
Ga ook even naar St. Michaels Mount bij Penzance, mooi kasteel dat je kunt vergelijken met Mont St. Michel. Bij laag tij kun je lopen naar het kasteel, bij hoog tij neem je het veerbootje.
Rijd even door Mousehole, alleen de naam is al lollig. Mooi klein dorpje in het zuiden van Cornwall.
Koop een goede kaart van Cornwall en rijd lekker door de dorpjes, weg van de drukte.
Veel plezier en vraag maar verder als je nog info nodig hebt!

Kooman

Kooman

14-01-2014 om 10:10

National Trust

Fiorucci,

Overweeg de National Trust kaart, deze geeft je toegang tot veel attracties in heel Engeland en veel mooie parkeerplekjes die je weer leiden naar prachtige andere plekjes (zoals Cape Cornwall).

Vera*

Vera*

14-01-2014 om 10:21

National Trust of English Heritage

Kijk goed naar de regio waar je naar toe gaat. In de ene regio heb je meer aan English Heritage en bij de ander meer aan de National Trust.

Halise

Halise

14-01-2014 om 11:02

mini rondreis

Wij hebben er een minirondreis gedaan, waarbij we enkel in B&B's of hotels geslapen hebben. Jullie gaan het vast naar jullie zin hebben daar!!

Wij hebben de oversteek gemaakt via Dover, dan doorgereden naar Canterbury (mooie plek !) Daarna door naar Brighton (hotel was iets minder) dan door naar South Hampton (heeeeele mooie streek!

Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.