Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zuid-west-engeland?

We zitten te dubben over de zomervakantie voor 2011. We willen nu eens niet op het laatste moment beslissen en een weloverwogen keuze maken.
Vakantie is voor ons een beladen iets; we willen graag naar een land met goede gezondheidszorg en waar we de mensen kunnen verstaan mocht er iets gebeuren.
Nederland zou daarom een goede keuze zijn, maar we willen toch wel weer eens naar het buitenland. Het moeten daarom landen zijn waar men in ieder geval Engels, Duits of dus Nederlands kan spreken. En het liefst met een warm(er) klimaat dan hier. (Zo'n behoefte aan zon op onze huid!)
We zitten daarom al een poosje te denken aan Zuid-West-Engeland.
Nu ben ik de laatste dagen een beetje aan het zoeken geweest naar kleinschalige vakantieparken of particuliere verhuur. Maar ik vind het lastig; die vakantieparken zijn verre van kleinschalig. Het zijn meer resorts met alle vormen van vermaak, restaurants, automatenhallen en dergelijke. Zo niet 'ons ding'.
Een vakantiepark met wat huisjes en een speeltuin is goed genoeg (evt met zwembadje . Liefst wel dat er ook andere kinderen zijn, dan heeft ons mannetje (dan zes) in ieder geval mogelijkheid om met andere kinderen te spelen.
Manlief houdt wel van wat luxe in een accomodatie (als ik veel geld betaal ga ik toch niet poepen op een wc in een gezamenlijk toiletgebouw?) maar verder...
Is iemand van jullie wel eens op vakantie geweest in die regio? Hoe was dat? (ook qua weer) en waar verbleven jullie?
Weet iemand misschien een kleinschalig vakantiepark of een particulier die bijv. meerdere appartementen/huisjes bij elkaar verhuurd met bijv. speeltoestellen in een tuin oid.?
Of is er misschien iemand die een ander idee te binnen schiet?
Heb inmiddels zelf wat info aangevraagd maar ben nog ook benieuwd naar jullie ervaringen.

groet, heli

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

29-12-2010 om 15:00

Weersomstandigheden....

Daarom gingen wij twee jaar geleden naar Cornwall ( kust). Omdat die streek bekend staat om zijn klimaat. Helaas werd de streek voor de derde zomer achter elkaar getroffen door slecht weer. We hebben echt een vervelende vakantie gehad ( ook omdat onze buurman met zijn landrover onze vouwwagen binnen is gereden en we dus geen vouwwagen meer hadden.......).
Het park waar wij waren was een camping met enkele stacaravans en huisjes erbij. Geen groot amusementscircus wat je dus inderdaad in Engeland nogal eens ziet. Je kunt eens kijken op de website van de camping wat je ervan vind. De camping op zich was leuk, maar het weer dus niet.
http://www.watermouthcoveholidays.co.uk/
M.

Schitterend

Zuid-Engeland is echt schitterend. Jaren geleden drie jaar achter elkaar geweest. En dit jaar gaan we weer met de tent! Het is soms moeilijk om tussen de resorts en de caravanparken mooie kleinschalige accomodaties te vinden, maar als je een camping zoekt zou je de gidsen van Rustiek kamperen kunnen proberen. Of als je een huisje/appartement zoekt, iets particuliers proberen te huren?
Het weer moet je geluk mee hebben, maar er is zoveel te zien en te doen. Zeker als je al iets grotere (zeg basisschool) kinderen hebt, is Engeland geweldig. Kustwandelingen, kastelen en tuinen bezoeken, varen met een vissersbootje langs de kust, lunchen in de pub, etc. etc. Destijds zijn we naar Yeate Farm geweest in Boddinick by Fowey (geboorteplaats van Daphne du Maurier van Jamaica Inn), en daar was een minicamping met 2 stacaravans, een appartement en een cottage te huur. Allemaal even charmant en leuk en een hele aardige familie die je hartelijk ontving op hun boeren erf. Je kon al wandelend de kust bereiken en had daar een schitterend uitzicht over de rotskust. 's Avonds liepen we naar de pub, of gingen we met de ferry over naar het dorpje aan de overkant. Fish and chips eten of, van die heerlijke fudge halen, of ontbijten met Cornish pasties...
Overdag kun je schitterend weer hebben, 's avonds kun je beter een trui bij de hand hebben.
Ik ben ook benieuwd naar de tips die je hier krijgt. Ga je met de boot, de shuttle of het vliegtuig?

Dorry

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-12-2010 om 01:03

Goede ervaring

Hoi Heli,

Ik heb goede ervaring met houseofbritain.nl. Je kan zoeken per land en dan per streek. Ik ben in Cornwall geweest (Mousehole) en een keer in Wales. Beide keren een leuk huis in een dorp, volledig ingericht. Cornwall is een prachtige streek om naar toe te gaan en wat beter qua weer dan een andere streek. Ook heb ik weleens een herberg geboekt in Looe, maar dat vind ik persoonlijk met een gezin minder prettig. De campings schijnen groot te zijn, weinig 'knus' aangelegd maar over het algemeen met prima voorzieningen.

Rosa

Bennikki

Bennikki

31-12-2010 om 00:15

Moeilijk heli

Ik ben er heel vaak geweest. En vind het er prachtig; ik zou er elk jaar wel heen willen. Maar.. de accomodaties met faciliteiten zijn in Engeland vaak gruwelijk ongezellig en massaal. Wil je basic dan vind je de mooiste plekjes van de wereld. Wil je een zwembad.. absolute horror. Misschien een kleinschalige camping vlakbij zee? Een particulier huisje? Greenwood heeeft heel veel keuze. The Isle of Wight vonden wij ook erg leuk. De Engelsen krijgen allemaal tegelijk vakantie vanaf ongeveer 20 juli, dan is alles druk. Daarvoor zijn ook massale vakantieparken rustig.
Groet Bennikki

Als je gaat trekken

Zou je op de website van de YHA kunnen kijken. Kamer voor vier personen 66 pond. Ik vind YHA bijna altijd gezellig.

Mariel

heli

heli

31-12-2010 om 09:27 Topicstarter

Inderdaad moeilijk

Dank voor jullie reacties! Ik kan er nu even niet op reageren maar ga dat nog wel doen hoor
Gisteren wat documentatie via de post ontvangen, inderdaad van House of Britain, maar vreemdgenoeg niet van de gevraagde regio. En verder van Cottages4you en Hoseasens, maar dat laatste lijkt vooral om die massale resorts te gaan. Ik ga er dit weekend eens even voor zitten en zal volgende week even op jullie reacties ingaan.
Dank alvast!

heli

heli

31-12-2010 om 09:29 Topicstarter

die titel van daarnet doelde op het de te maken keuzes. Inderdaad moeilijk. Cottage versus park (ivm vermaak van ons mannetje dat in een park misschien wat makkelijk is en waarbij hij zich misschien minder alleen voelt) en gewoon vakantie uitzoeken an sich. Het is voor ons nog erg beladen.

Of misschien

meerder cottages bij elkaar zoals hier http://www.cornhillfarmcottages.co.uk/ op een boerderij en ook een klein speeltuintje ?

Oeps

Ik was nog niet klaar, hier nog wat websites met cottages
http://www.hotels-accommodation.co.uk/england.htm
http://www.sykescottages.co.uk/
http://www.eurocottage.com/en/United%20Kingdom

Of misschien een huuraccomodatie op een camping. Staat er in de ANWB campinggids nog steeds aangegeven of een camping huuraccomodatie heeft en wat het aantal units tov het totaal aantal plaatsen is ?
Inderdaan de vierde week van juli krijgt "Engeland" vakantie, daarvoor rustiger en goedkoper ! Voor gegarandeerd mooi weer moet je niet gaan, maar wij hebben in Cornwall/ Devon toch prachtige (kampeer) vakanties gehad en er is gewoon veel te doen/ te zien.

Heli

wij hadden afgelopen zomer geboekt op een kleinschalige camping...helaas hebben we die moeten annuleren, ivm mijn nekhernia, maar staat nog wel op de planning voor een andere keer.
Camping heeft ook luxe accomodaties,
ligt bij de kust bij Jurrasic Coast, waar je veel fossielen kunt vinden! Ook veel leuke attracties in de buurt, die kan ik ook nog voor je opzoeken, en een buitenzwembad(je) met glijbaantje en een binnenzwembad!
Leuke speeltuin, met denk ik kinderen om mee te spelen!

4 uurtjes rijden naar Calais, dan de boot naar Dover nemen, duur ca 90 min. en dan nog ca 4 uurtjes rijden en je bent er!
Wij hebben toen rechtstreeks bij de camping geboekt, via mail en dat ging heel goed, snel antwoord en vriendelijk!
Ook het annuleren ging zonder problemen...helaas wel de aanbetaling weg, maar goed.

Ik denk een leuke kleinschalige camping in een leuke omgeving, ik ben vorig jaar echt heel lang aan het zoeken geweest naar zoiets, want dat is zeldzaam in Engeland, wil ook niet op zo'n ongezellig caracanpark zitten.

camping is http://www.newlandsholidays.co.uk/
succes, en als ik je nog verder kan helpen, roep je maar!

gr Nora

PS Sterkte, ik heb je verhaal vorig jaar gevolgd, en was en ben er zeer van onder de indruk...

Hanny61

Hanny61

01-01-2011 om 21:26

Kanaaleilanden?

Als je graag goed weer wilt hebben en naar een Engelstalig land wilt gaan, zijn de Kanaaleilanden (Guernsey, Jersey) misschien een goed alternatief. De Kanaaleilanden hebben een subtropisch klimaat en prachtige stranden. Ik weet helaas niets van vakantieparken of huisjeshuur, maar dat is vast wel te vinden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.