Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Prakje

Prakje

03-07-2013 om 09:30

Advies stedentrip londen oma & kleinzoon

Mijn moeder wil graag eind augustus met onze middelste zoon (net 12) een paar dagen (3 of 4) naar Londen.

We zijn nu aan het kijken wat de meest handige (en beetje voordelige) keuze is. Mijn moeder is bereisd, maar heeft het nu graag een beetje voorgekauwd. Omdat de tijd maar kort is

Ze willen graag de
- Warner Bros Harry Potter tour doen
- een rondrit door Londen (hop-on hop-off) voor de highlights
- ergens even winkelen
- hapje eten
- eenvoudig hotel

Heeft iemand tips waar te zijn? Goed hotel? Slimme OV tip? Hoor het graag!

Ryanair

Als je niet te ver van Weeze woont is Ryanair goedkoper dan de trein.

Ryanair

Als je niet te ver van Weeze woont is Ryanair goedkoper dan de trein.

Amati

Amati

04-07-2013 om 11:50

Net geweest

Ik ben net geweest met mijn vader. Het goedkoopste vervoer naar Londen was Easyjet. Hotel was van de Travellodge keten. Prima hotel, geen luxe. Wij zaten in een buitenwijk omdat het goedkoper was dan het centrum. Met de tube zit je zo in het centrum.
Neem een oystercard, de engelse OVcard, bestel wel voor vertrek (bij visitBritain).
Wat ook leuk is om de riverbus te nemen. Voor kinderen is leuk: British Museum en National History Museum (beide gratis).
Als je kijkt op de site van London tourism vind je ook veel info.

Zilli

Waar staat dat ze de trein nemen? Dat is nl nooit een goedkoper alternatief naar Londen. Boek een goedkoop vliegticket en een centraal gelegen hotelletje, bijv. in Bayswater met een metrocard en je kan alle kanten uit. Zo'n hop on hop off bus is altijd leuk voor een eerste bezoekje.

Zei ik niet

Ik suggereerde niet dat ze de trein nemen, maar zei dat vliegen goedkoper is dan trein

pooh bear

pooh bear

05-07-2013 om 15:43

Bus

Wij gaan in augustus 4 dagen met de bus naar Londen.
Dat was de voordeligste manier die ik kon vinden. Natuurlijk ben je dan wel veel reistijd kwijt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elinde

Elinde

05-07-2013 om 20:17

Vertrek in weekend

Wij gaan ook een paar dagen naar Londen. Er zijn hotels die één overnachting gratis geven als je in het weekend incheckt.
Wij gaan wél met de trein. We hebben via Neckermann geboekt, dat was een stuk voordeliger dan andere organisaties.
En we hebben al veel voorpret gehad op de site van VisitBritain. Daar kun je kijken wat er allemaal te beleven is in Londen.

mijk

mijk

07-07-2013 om 19:11

Net geweest

Eindhoven stansted met ryanair. Aantrekkelijk omdat ik met ochtendvlucht heen kon en avondvlucht terug. Voor 53 euro. Ik had bij booking.com een paar mooie hotels gezien die omde een of andere. Reden in augustus veel goedkoper waren dan afgelopen week. Ik zou zeker ook een museum doen. gratis en zo de moeite ward national history bijvoorbeeld...

typen op mijn i-pad is lastig!p

mijk

mijk

07-07-2013 om 19:11

Net geweest

Eindhoven stansted met ryanair. Aantrekkelijk omdat ik met ochtendvlucht heen kon en avondvlucht terug. Voor 53 euro. Ik had bij booking.com een paar mooie hotels gezien die omde een of andere. Reden in augustus veel goedkoper waren dan afgelopen week. Ik zou zeker ook een museum doen. gratis en zo de moeite ward national history bijvoorbeeld...

typen op mijn i-pad is lastig!p

Die een of andere reden is.......

Wimbledon

Boottrein

Wij zijn pas met de trein gekomen, boot Harwich-Hoek van Holland.
Kosten reis hotel-thuis kwamen vrijwel gelijk met vliegen. Je moet nl. de kosten van en naar vliegveld ook meerekenen...

En de hutten aan boord zijn heel goed!

caton

caton

10-07-2013 om 15:07

Net terug

net terug van een paar dagen Londen met dochter van 11. We zijn met het vliegtuig gegaan, Easyjet. Ik heb het hotel expres los geboekt van het vliegticket, omdat ik zo zelf kon bepalen hoe laat ik heen en terug vloog. We zaten vrij centraal wat hotel betreft. Ik vloog op Stansted en ging met de bus naar Liverpoolstreet.
Wat vervoer betreft: voor mezelf had ik een Oystercard (te koop op vliegveld of op ieder metrostation), voor kind van 11 iedere dag een dagkaartje a 3,40 (van 11-15 reizen ze voor de helft van de prijs). We hebben een hop on hop off tour gedaan, die was erg leuk. Heel veel gezien. Ook de London Eye is erg leuk om te doen. Tip: ik kon niet pinnen met mijn Maestro wereldpas van de Rabobank. Neem dus contant geld mee!
Naast de London highlights, vond mijn dochter de M&M winkel erg leuk om te zien (zit tussen Leicester Square en Picadilly Circus). Lekker eten hebben we bij Garfunkels gedaan.
Dochter ligt nu kapot op de bank, maar is erg blij met alle dingen die ze heeft gezien en ervaren!

Caton

Caton

10-07-2013 om 15:09

Verduidelijking

"Ook de London Eye is erg leuk om te doen. Tip: ik kon niet pinnen met mijn Maestro wereldpas van de Rabobank. Neem dus contant geld mee!"
Het niet kunnen pinnen was alleen bij het kopen van een kaartje voor London Eye. Voor de rest kon ik bij iedere pinautomaat wel pinnen!

Elinde

Elinde

10-07-2013 om 19:26

Caton

Wij gaan binnenkort ook een paar dagen naar Londen en ik weet niet goed of ik een travelcard of een oystercard zal kopen. Is zo'n dagkaartje voor kinderen voor metro en bus? Een travelcard voor kinderen kost 5.50, dan is zo'n dagkaartje goedkoper. Heb jij een oystercard met 20 pond tegoed gekocht? En was dat voldoende?

caton

caton

10-07-2013 om 22:19

Elinde

Dagkaartje voor kinderen is voor metro en bus, net als de Oystercard. Als je ze na half 10 's morgens (op werkdagen tenminste) koopt, zijn ze 3,40. Voor half 10 is het een pond duurder. Ik had van vorige bezoeken al een Oystercard, en die heb ik opgewaardeerd naar 20 pond. Dit was voor 4 dagen niet voldoende, dus ik moest wel bij opwaarderen. Misschien had ik voor mezelf ook beter dagkaarten kunnen kopen (7,80 als je 'm na half 10 koopt), maar dat realiseerde ik me eigenlijk pas op dag 3. Wij hebben veel gebruik gemaakt van de metro. Nadeel van de dagkaartjes is dat die van karton zijn, dus nogal kreukgevoelig. De Oysterkaarten zijn van plastic, dus sterker. Als je buiten het centrum in een hotel zit, gaat het best hard zo'n kaart, want dan is het ongeveer 2,10 per enkele reis. Kortere ritjes zijn goedkoper. En met de bus is nog goedkoper (1,35 per rit, hoelang de rit ook duurt).

Elinde

Elinde

12-07-2013 om 14:26

Caton

Ik heb het even opgezocht, maar voor ons is de travelcard voor 7 dagen dan toch het voordeligst. Ik heb ze gelijk al besteld. Dank je voor je info, want ik had er geen idee van hoeveel we ongeveer per dag kwijt zouden zijn aan ov.

Elinde - ov in londen gratis voor kinderen t/m 10 jaar

Vraagje aan Elinde: Hoe oud zijn je kinderen? Volgens mij reizen kinderen tot en met 10 jaar gratis met hun ouders mee in het Londens openbaar vervoer. Tenminste: ik dacht dat ik dit had begrepen op de website van Transport for London: http://www.tfl.gov.uk/tickets/14554.aspx

Op deze website staan overigens ook handige plattegronden van bus- en metrolijnen.

Groet,
Mariola

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.