Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

sita

sita

26-09-2009 om 19:55

Afkicken van griekenland, dan maar een draadje; wat vinden jullie het mooiste eiland?

We zijn netr terug van een weekje Kefalonia...Wat een mooi eiland. Ik vind het vreselijk moeilijk om weer om te schakelen naar hier..
Het lijkt me leuk diverse ervaringen uit te wisselen, tips, etc.
Wat vinden jullie nu het mooiste en vooral authentieke eiland?
Kefalonia is prachtig , het is er ook mooi groen...Wat een prachtige zee en baaien, mooie kloosters..
Groeten, Sita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen idee, maar

over drie weken hopen wij heerlijk in onze villa op Zakynthos te zitten. Ben benieuwd of dat eiland voor sommigen mensen hét eiland is en vooral waarom.

groetjes van Purk

sita

sita

26-09-2009 om 20:35

Zakynthos

Hoi Purk,
Wij konden vanuit ons appartement zakynthos zien liggen maar zijn er niet geweest. Ik hoor graag je ervaringen!
Kefalina heeft niet veel oude dorpen meer vanwege de aardbeving in 1953, ik weet niet of dit ook voor Zakyntos zo is geweest, maar toch vond ik het er erg mooi.

reina

reina

26-09-2009 om 21:00

Sita

Ik heb nog niet zo veel eilanden gezien, was ooit op het vasteland, de eilanden die ik gezien heb vind ik mooier. Ik vond Santorini prachtig, maar ik was dan ook aan het begin van het seizoen, later wordt het er erg druk, denk ik. Vooral de dorpjes midden op het eiland zijn heerlijk stil en de aanblik vanaf zee is geweldig!! ( Mijn zoon, die langs veel eilanden in de Middellandse zee en de carribean gevaren is), belde me op toen hij bij Santorini aankwam met de mededeling dat hij nu het mooiste eiland zag wat hij ooit gezien had!

peper

peper

27-09-2009 om 09:52

Leuk!

Ik ben op Kreta, Zakynthos, Samos, Kefalonia en als laatste Rhodos geweest.
Kefalonia vond ik ook prachtig, Van Zakynthos heb ik te weing gezien om te kunnen oordelen, Samos was heel groen, Kreta vond ik in het voorjaar het mooist, maar de grootste verrassing was Rhodos (in mei). Daar had ik echt een party-eiland beeld bij, maar het is niet alleen veel mooier en groener dan ik had gedacht, er zijn ook prachtige baaien die bijna "Caraibisch" aandoen (kristalhelder water, wit zand...). En Rhodos stad was ook erg leuk.
Ik ben nog wel benieuwd naar de Cycladen.

Ohhhhhhh interesse~!

In Zakynthos, wij trekken volgend jaar 3 weken door de Pelopponnesos en willen een aantal dagen naar dit eiland.

Kom maar op met de verhalen

groet Lis@

Oeps

stuk tekst weg?

We trekken dus 3 weken met de caravan rond Misschien wel handig om te weten voor Zakynthos.

sita

sita

27-09-2009 om 15:09

Caravan?

Hoe gaan jullie dan daarheen? Met de caravan vanuit Nederland en dan met de boot in Italie?

reina

reina

27-09-2009 om 19:53

Lis@

Ja, ik ben ook benieuwd, zou ook in de zomer graag een paar weken door Griekenland trekken met de caravan, helaas vindt mijn man Griekenland in de zomer te heet, dat hebben we 1 x gedaan, wij zijn er sindsdien alleen in mei geweest, maar dan kan ik maar zo kort.

Jesse_1

Jesse_1

27-09-2009 om 21:56

Lesbos

Onze favoriete vakantie qua eiland en sfeer was op Lesbos (minst toeristisch en nog redelijk groen). Santorini vond ik trouwens wel een heel móói eiland (moet je eigenlijk ook wel met de boot aankomen!) maar erg toeristisch.
Maar Griekenland vind ik sowieso heerlijk, jammer dat het er met 3 kinderen niet van komt er naar toe op vakantie te gaan. (Verder zijn we geweest op Rhodos, Kreta, Mykonos, Paros, Naxos en Kos - maar Kos hebben we eigenlijk niet gezien verder).
Jesse

sita

sita

27-09-2009 om 21:59

Kreta (mirtos), kythira en kefalonia

Dit zijn de eilanden waar ik ben geweest.
2x naar zuid oost kreta, prachtig, oude bergdorpjes. in oktober heerlijke temperatuur in juli erg warm. Kythira in oktober, dit was fantastisch, zo authentiek en zoveel oude stenen, huisjes en zoveel pioniers weggetjes (die wij het leukste vinden met het huurautootje).
Kefalonia ook erg mooi, maar wel erg veel appartementencomplexen en luxe hotels vanwege de aardbeving van 1953. Knap hoe het eiland is hergebouwd, maar het mist de oude authentieke dorpjes en vooral de bevoilking daarvan die veelal zijn weggetrokken, en nu vaak daar wel een 2e huis hebben, maar die stonden nu vaak leeg. wel veel prachtige baaien en kloosters.
Ik ben heel benieuwd wat ons volgende eiland zal worden.
maar Kythira kan ik iedereen aanraden.

reina

reina

28-09-2009 om 09:50

Jesse (ot)

Ga eens naar Santorini in de meivakantie, dan is er bijna geen toerist te bekennen, hooguit in Fira en Oia, en inderdaad supermooi!

Wij gaan

rijden met de caravan naar Venetie en daar op de boot naar Patras, http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Patras+Achaea,+Griekenland&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.219241,9.876709&ie=UTF8&cd=1&geocode=FYG3RwIdaq5LAQ&split=0&ll=38.08269,22.467041&spn=2.079636,4.938354&z=8&iwloc=A

Wij gaan totaal 4 weken in juni en we rekenen een week om heen en weer te reizen incl de boot. Op de boot hebben ze kamperen aan boord. Je kunt aangesloten worden op electra en er zijn douches en toiletten. Je slaapt ook in je eigen caravan. Volgens mij duurt de overtocht iets van 36 uur.
Zakynthos ligt ten oosten van de Pelopponesos en misschien willen we hier ook wel even met de boot over om er een dag of 4 te zijn. Totaal willen we 3 weken rondtrekken en zeker Athene en Delphi bezoeken. Ik ben nog aan het inlezen dus wieweet wordt het nog een eiland in het westen

reina

reina

28-09-2009 om 21:08

Lis@

Klinkt goed. De boot moet je vast reserveren....?

assepoesje

assepoesje

29-09-2009 om 00:30

Heerlijk... griekenland

met weemoed denken we terug, nu we met de caravan naar Frankrijk of Italië rijden (ook mooi !) tot dochter wat ouder is.
De Cycladen: YES, daar heb ik vroeger een Islandhopper vakantie gedaan. Santorini is prachtig en bijzonder, maar het kleine eilandje Sifnos had ook charme.
Rhodos is inderdaad verrassend met z'n middeleeuwse geschiedenis. Je verwacht op een Grieks eiland geen 'kruisriddersfeertje'.
Kefalini mooi, vooral de haven in de hoofdstad: een pláátje. We zijn er maar 'n paar dagen geweest (vanuit Lefkas), niet alles gezien dus.
Ik vond Karpathos ook heel mooi, met het dorp Olympos dat alleen per boot te bereiken was en waar de vrouwen de baas waren (de mannen zaten altijd op zee). En Chios, het eiland van de (pakweg 15 jaar geleden, tóen al) zongedroogde tomaatjes in lange slingers aan de muur.
Sterkte met 'terugkomen' in ons totaal andere Nederland....

Reina

Ja, rond kerst boek ik de boot met vroegboekkorting en als je lid bent van de anwb krijg je ook nog korting.

sita

sita

29-09-2009 om 21:39

Ssssssssssst, ben alweer ah surfen voor volgend jaar, lefkas?

We hebben net onze caravan verkocht, beviel niet en na ons reisje samen lijkt het me ook leuk om volgend jaar met mijn dochter te gaan. Dan is het best even zoeken wat wij en ook zij leuk zou vinden.
Nu vond ik dit en lijkt me heel mooi...En qua prijs, 725 pp voor 3 weken incl auto en vlucht, dat is toch heel redelijk?
Nu waren we ook met elizawashere naar kefalonia en dat is ons heel goed bevallen.

http://www.elizawashere.nl/griekenland/lefkas/kalamitsi/pantheon_villas.htm?view=prices

Sita

wij gaan ook met elizawashere naar zakynthos. Volgens mij is de prijs hartstikke redelijk. Lekker doen, zou ik zo zeggen.

groetjes van Purk

Iris

Iris

30-09-2009 om 23:26

Zakynthos

Ik ben ook op vele Griekse eilanden en het vasteland geweest. Helaas vond ik Zakynthos het minst mooie eiland. Wij waren er om te fietsen, het was er op een groot deel best vlak, veel vuilnis overal. En heel veel Engelsen die daar overal restaurantjes hebben met Engels ontbijt e.d. We hebben één dag een auto gehuurd en de bergdorpjes bekeken, dat was wel aardig. O, ja en er waren behoorlijke aardbevingen toen wij er waren.

sita

sita

02-10-2009 om 12:12

Kent iemand lefkas?

zitten serieus die 22 dagen te overwegen volgend jaar. wel warm natuurlijk in augustus, hadden we ook op kreta 2 jaar geleden.
Maar is iemand op lefkas geweest?

assepoesje

assepoesje

03-10-2009 om 00:55

Sita

ik !!
Maar dat is alweer heel wat jaartjes geleden. We zijn indertijd met de rugzak ook een paar dagen naar Kefalonia geweest. Ik vond Lefkas een mooi eiland. Het ligt er wel een beetje aan wat je doel is, het is ook een relatief 'klein' eiland, dus als je 'veel wil bekijken' zou ik me nog eens goed oriënteren wat er zo al te zien is. Als je gewoon lekker wil ontspannen: prima reisdoel.

Nely

Nely

03-10-2009 om 10:15

Corfu

daar zijn wij vroeger (1993) wel eens geweest en we vonden het een mooi eiland. De andere eilanden ken ik alleen van naam.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-10-2009 om 13:52

En wat mee terug nemen?

Volgende week gaan we naar Kreta! Wat is lekker (of mooi) om weer mee naar huis te nemen om het vakantiegevoel wat langer vast te houden?

reina

reina

10-10-2009 om 17:32

Natuurlijk

Ouzo! En/of allerlei kruiderij. En verder daar kijken wat voor jou bij die vakantie hoort, dat is voor iedereen weer anders! Veel plezier!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.