Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantieganger

Vakantieganger

25-08-2017 om 21:27

Camping Frankrijk met glijbanen op max 750 km

Volgend jaar hebben we dan toch echt plannen om met onze caravan naar Frankrijk te gaan. Tot nu toe alleen in Nederland gebleven. Wel eerder in Frankrijk geweest hoor, maar dan stacaravans gehuurd.

Ik zoek een camping met groot zwembad met meerdere glijbanen.
Ook een voetbalkooi (of verhard sportveld/kunstgras veld) vinden mijn kids wel fijn. De camping moet leuk zijn voor tieners/pubers, dus boven de 11-12 jaar.
Aangezien we een redelijk grote caravan hebben zoeken we grote standplaatsen van minimaal 100 m2 maar liever meer, waar 2 tentjes mogen staan en met eigen watertappunt.
Uiteraard moet het sanitair schoon zijn en een goede beoordeling (> 7,5) op Zoover is ook wel fijn.

En dit alles zoeken we op een afstand van maximaal ca. 750 km vanaf Noord-Brabant. Het ligt in eerste instantie niet in de bedoeling om er 2 dagen over te rijden, liever rijden we 1 dag tot de bestemming.
In de Jura, Loire, Bretagne zijn we al eens geweest. Niet dat het daarom geen optie meer is, maar een nieuwe streek ontdekken is natuurlijk wel leuker.

Wie heeft er een leuke tip?

Vakantieganger

Vakantieganger

27-08-2017 om 11:00

Hmmm

Niemand die een tip heeft?

Caresse

Caresse

27-08-2017 om 13:21

In de Vienne

Camping les Peupliers in Couhe

Mari39

Mari39

27-08-2017 om 14:40

Verschillende campings

Van yellow village.
Ietsjes verder in de Dordogne Saint avit loisirs.

En in Normandië zijn er verschillende.ook erg mooi

vlinder72

vlinder72

27-08-2017 om 20:59

Cote d'argent in Hourtin plage. Niet al te ver van Bordeaux maar dat is wel verder dan 750 km.

Vakantieganger

Vakantieganger

28-08-2017 om 19:00

Oja

Die ben ik ooit al es tegengekomen, maar was uit mijn geheugen. Maar is jammer genoeg 1070 km voor ons, dus wel ver rijden. Die in de Dordogne ligt al iets dichterbij (960 km) ook wel mooi ja. Maar toch ook wel verder dan (in eerste instantie) gewenst.

Val de bonnal

Vonden ze hier erg leuk. Wel een kerkklok om 7uur die 2 x luidt, net voor en net na 7 uur....
Ongeveer 600 kilometer geloof ik tegen Zitserland aan.

Vakantieganger

Vakantieganger

28-08-2017 om 21:53

Nou

Die ziet er wel goed uit inderdaad. Uitstekende afstand ook, top!
Heb niet alles gelezen op Zoover hoor, maar zie zo gauw niets over die kerkklok staan. Heb je dit recent ervaren? Want dat zou wel een groot nadeel zijn vind ik, als dat 's ochtends vroeg is. Nu slapen mijn kinderen niet echt uit, maar toch.
Ook lees ik dat de camping vooral op jongere kinderen gericht is. Is ie dan wel leuk voor een 14-jarige?

Wij waren er jaren geleden en Kennis is er dit jaar geweest

De klok is er nog
Zij hadden er geen last van omdat ze met de caravan aan het meer stonden. Wij huurden een stacaravan en die stond veel dchter bij de kerk.
Haar oudste dochter was nu 13 en heeft zich heel goed vermaakt met kano varen in de rivier en het meer. Is wel een rustig meisje.

Lief klokje

Wij zijn 7 jaar terug op Val de Bonnal geweest. Was toen best veel oudere jeugd, die spraken s avonds allemaal af bij het meer. Klok vond ik stemmig, klokje van Bonnal, is echt niet keihard.

Vakantieganger

Vakantieganger

31-08-2017 om 18:51

Oke

Dat klinkt hoopvol
Ik laat em nog effe op mijn lijstje staan!

Zag ook nog Domaine des Ormes. Wel iets verder qua afstand, maar tjeeeee....wat is daar veel te doen zeg! Kent iemand deze camping toevallig ?

Kaaskopje

Kaaskopje

31-08-2017 om 19:10

Slovenië

Het is geen Frankrijk en doe met de tip wat je ermee wilt, maar in Slovenië is ook een vakantiepark met glijbanen:

http://www.campingplekken.nl/vakantie/camping-terme-catez-ob-savi-slovenie.php

vlinder72

vlinder72

31-08-2017 om 22:22

Chateaux-les-eaux

Mooie camping met binnenzwembad. Leuke omgeving. Mont st michel is erg leuk om een keer gezien te hebben.

Vakantieganger

Vakantieganger

01-09-2017 om 09:50

Nou

Die Terme Catez staat allang op mijn lijstje, maar 1250 km, dus dat gaan we ene keer op een andere manier doen maar niet met onze eigen caravan.

Die Chateau les eaux lijkt me ook wel aardig. Prima zwembad en afstand, maar ik zie geen voetbalkooi/multi sportterrein? Een 'gewoon grasveld' om op te voetballen werkt toch minder goed merk ik.

Vakantieganger

Vakantieganger

06-09-2017 om 12:00

Met dit herfstachtige weer krijg je toch zin om vakanties te gaan uitzoeken ?!
Iemand dus nog een tip?

Vila

Vila

06-09-2017 om 20:43

Ja maar..

Ik wil altijd zonzeker weer en dus altijd ver onder Lyon (dus meer dan 750 km). Waarom jezelf zo beperken? De mooiste campings (waarin de meeste investeringen zijn gedaan) liggen niet voor niet in zonzekere gebieden.

Caresse

Caresse

07-09-2017 om 08:22

Heb je al gekeken naar les Peupliers?

Zie titel

Vakantieganger

Vakantieganger

08-09-2017 om 21:27

Op zich prima camping, maar ik zag geen kunstgras voetbalveld of een multisportterrein ? En de speeltuin was ook erg klein. Voelde dus niet als DE camping, ook gezien de afstand van 900 km. Helaas...

Vakantieganger

Vakantieganger

22-09-2017 om 16:06

Nou

Nu redelijk duidelijk is wanneer mijn man vakantie heeft, ga ik verder met mijn zoektocht. Ik wil binnenkort toch wel gaan boeken eigenlijk, maar we zijn er nog niet uit!

Ik heb de indruk dat een aantal campings gewoon al vol zitten! Bijvoorbeeld Val Du Loire (van Yellow!) zit, volgens de site al vol! Ik heb ze al gemaild of dit klopt, maar nog geen reactie. Zou jammer zijn, want gezien de afstand van ca. 700 km was deze wel een optie.
Le Fayolan zit ook al vol.

Dus zijn er nog mensen die me een goede camping kunnen aanraden?
Met zwembad en glijbanen, voetbalkooi en ruime plaatsen en afstand tussen de 600-800 km vanaf Noord-Brabant/Gelderland.

Vila

Vila

22-09-2017 om 20:44

weet je dat zeker?

Veel campings - ook van Yelloh - gaan pas in de verkoop op 1 november. Daar kan je nu nog niet eens reserveren. Wel als je huuraccommodaties bij een touroperator boekt.

vlinder72

vlinder72

22-09-2017 om 21:07

Domaine des ormes

In dol de bretagne. Mooie camping met een superzwembad. Genoeg te doen
Ik kan mij niet meer herinneren of er een voetbalkooi was. Leuke uitstapjes te maken naar onder andere Dinan en mont st michel.

Vakantieganger

Vakantieganger

23-09-2017 om 10:25

Die Domaine des Ormes heb ik zelf ook al gevonden, noemde ik ook al hierboven.
Maar Bretagne is wel minder zonzeker heb ik de indruk. Maar de camping ziet er zeker goed uit dus hij blijft op het lijstje.

Sas

Sas

23-09-2017 om 10:40

Misschien net iets te ver?

http://www.camping-la-garangeoire.com/

Erg goede camping. Wel aan de prijs.

Vakantieganger

Vakantieganger

23-09-2017 om 13:30

Te ver

Dankjewel voor het meedenken! Maar deze is helaas net wat te ver, toch 950 km voor ons en dat liever niet.
Maar de camping ziet er wel mooi uit ja.

Sas

Sas

23-09-2017 om 15:22

Hoe reken jij de km uit?

Ik had gekeken vanaf Noord Brabant, Eindhoven. Dat was 850 km.
Je zoekt vanuit Noord Brabant/Gelderland. Dat kan dan toch geen 950 km zijn?

Vakantieganger

Vakantieganger

23-09-2017 om 16:10

Kijk ik via Google maps geloof ik. Als ik Eindhoven - Garangeoire intoets kom ik op 875 km, en vanaf mijn woonplaats is het 940 km. Beiden is te ver

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.