Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Moemie

Moemie

13-08-2017 om 22:40

Canada 2018 - waar boek ik de goedkoopste tickets?

Het gaat er toch van komen. Volgend jaar gaan we met onze, inmiddels volwassen dochters naar Canada. Deze reis is door zeer verdrietige omstandigheden 5 jaar geleden niet doorgegaan. Nu dus een tweede poging. Ik weet wat ik wil zien en denk eraan te vliegen op Calgary of Toronto. Wie o wie kan me info geven over waar ik de goedkoopste vliegtickets kan krijgen? Alvast dank!

Waarom niet eerst

Naar Toronto en dan een binnenlandse vlucht naar Calgary. Wij zoeken meestal eerst op sites als expedia en schuifelen dan met de dagen. In ieder geval op tijd boeken, dat scheelt veel.

Veer

Veer

14-08-2017 om 07:10

Google flights

Google flights geeft een handig overzicht van tarieven op alle data, in een oogopslag. Ik kan de link nu niet plakken, maar Google gewoon op Google flights.

Veer

Veer

14-08-2017 om 07:15

Overzicht

Om dat overzicht te zien moet je op t kalendertje links van de vluchtdatum klikken. Je krijgt dan de tarieven van alle data voor en na de gekozen datum.

Tip

Ken je iemand met veel airmiles maar die er niet aan toe komt om ze op te maken, de airmiles vervallen na 5 jaar. Misschien kan diegene jou er blij mee maken.

angel3

angel3

14-08-2017 om 13:20

skyscanner

Geeft een overzicht van allerlei sites en maatschappijen. Je kunt ook een alert instellen als een lagere prijs beschikbaar is. Ik heb begrepen dat in september boeken voor deze vluchten goed uitpakt en dat dinsdag een goedkope vliegdag is.
Leuk vooruitzicht!

Moemie

Moemie

14-08-2017 om 22:21

Dank jullie wel,.

Hier kan ik echt al wat mee. Bedankt voor de tips! Ik ga zeker alle tips nakijken. Het wordt een beladen, maar zeker mooie vakantie. Meer tips zijn altijd welkom!

BiebelYip

BiebelYip

21-08-2017 om 09:52

Geen google flights maar...

Ik gebruik al sinds jaar en dag de Matrix site: https://matrix.itasoftware.com/ (schijnbaar wel van Google, maar toch niet helemaal Ik vind het net wat flexibeler dan google flights, en tot nu toe krijg ik hier altijd de beste resultaten.

Wat ik er zelf zo fijn aan vind: je kunt kiezen voor een exacte vertrekdatum, maar ook voor bijvoorbeeld een maand. Dan kun je zelf zoeken naar de goedkoopste combinatie van hoeveel dagen je weg bent en welke dag je vertrekt, aangezien soms de tickets in het weekend, en soms juist bv de dinsdagtickets net weer goedkoper zijn.
Daarnaast kun je verschillende vertrek- en aankomstluchthavens invoeren. Zo zijn wij ooit naar Las Vegas gevlogen voor 400 euro per persoon, waarbij we op de heenweg vlogen vanaf Dusseldorf, via Manchester, en op de terugweg via London Gatwick naar Amsterdam. Dit soort prijzen krijg je te zien door bij bv departure niet alleen Amsterdam, maar ook "nearby" te kiezen, en dan Eindhoven - Rotterdam - Dusseldorf - Zaventem ed te kiezen.

Met de gegevens van deze site kun je alleen niet boeken. Je zult dan zelf op zoeken moeten naar de luchtvaartmaatschappij (of een ticketbroker) om je tickets daadwerkelijk te boeken. De laatste tip: bedenk voor jezelf een prijs waarvoor je wilt gaan. Zie je die prijs: meteen boeken en daarna nooit meer kijken of de prijzen nog goedkoper worden Ticketprijzen zijn nog fluctuerender dan de prijzen van een aardbei, en mijn ervaring is dat een mooie prijs nooit lang blijft staan.

Yura

Yura

24-08-2017 om 01:31

Dagen en vertrekluchthavens

Als je flexibel bent met je vertrekdag (woensdag is meestal het goedkoopst) en de vertrekluchthaven kun je veel geld besparen. Ik vergelijk ook met skyscanner en boek dan meestal rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij. Daarbij probeer ik dus verschillende dagen en verschillende luchthavens. Jij kunt ook nog met de aankomstluchthaven varieren, dat scheelt ook. Maar je kunt behalve Amsterdam bijvoorbeeld ook Dusseldorf en Brussel proberen. Zelfs Londen kun je proberen. Soms is het goedkoper om een retour vanuit Londen te boeken en dan de dag ervoor een losse ticket met easyjet oid. Zelfs als je dan een hotel bij Heathrow moet nemen en met de trein van de ene naar de andere luchthaven. Dat is vaak goedkoper dan dat je een ticket vanaf Amsterdam met overstap in Londen boekt. Ook kan het bij KLM heel goedkoop uitpakken om Antwerpen als vertrekplaats op te geven. Best raar, want dan moet je eerst met de trein vanaf Antwerpen naar Amsterdam en dat moet dan ook echt, want je moet daar al inchecken. Gek genoeg is dat dan goedkoper dan vanuit Amsterdam.
Kijk wel ook even naar de beenruimte, daar is een site voor. Als je googelt op beenruimte vliegtuig, komt hij vast te voorschijn. Als jullie lang zijn kan dat een reden zijn om toch een duurdere vlucht te nemen, anders moet je bijvoorbeeld bij betalen voor een stoel bij de nooduitgang of economy plus oid. Er kan soms wel 10 cm verschil tussen de ene en de andere maatschappij zitten in de economy class.

Moemie

Moemie

25-08-2017 om 18:58

Reis boeken gehaald

Dank je wel allemaal. Yura wat een goede tips! Ik heb vandaag al gidsen gehaald om inspiratie op te doen. Ik wil vliegen op Vancouver of Calgary en van de ander weer terug vliegen. Dus of Calgary - Vancouver of Vancouver - Calgary. Vertrekken van uit België is geen probleem. We willen 23 dagen gaan in het hoogseizoen - juli dus. Onze vakantie naar de USA heb ik helemaal zelf geboekt alles los via internet. Het was een dure reis uiteindelijk. Autohuur en iedere avond een hotel. Zou het misschien beter zijn om een pakket te nemen? Ik weet het echt niet maar wil erg graag mee aan de slag. Volgens het reisbureau (waar ik de boeken haalde) kun je 11 maanden van te voren al boeken. Af dat ook goedkoper is weet ik ook niet....iedereen die nog tips heeft, graag!

Onze reis

Naast de reisgidsen waar je veel goede ideeen in op doe, hierbij ons reisschema:
*Hotel arts calgaray vanwege zwembad na dag lopen
*Banffs mountain lodge premium room vanwege cathedral ceiling en het feit dat je dan geen bovenburen hebt. Het heeft een keukentje.
*Jasper alpine village, geweldig met mooie keuken en ranchpatioterras. Heel centrale ligging voor interassante trips.
Via glacier icefieldpark naar Wells.
*Wells gray ranch park met de deluxe log cabin. Je kan er paard rijden maar dat kan ook in de 108mile house hill resort. Dit gebied mooi vanwege de watervallen. Ook gezellige bbq avond en ' s ochtnds ontbijt in de ranch.
*108mile house hill health resort in condo. 'S ochtends liepen de grote groep paarden voor je huis langs naar de stal. Geweldige paardenrit gemaakt. Maar ook gelegenheid tot mountainbiken en zwemmen.
*Whistler, gezelligheid troef.
*desolation resort, kanoën in het open water meer. geweldig uitzicht over het meer
* tofino lakeside resort, met wandelpad naar de pacific ocean

Vele adressen betrreffen huisjes waar je ook kan koken en niet veel duurder zijn dan een hotelkamer in de stad. Vanwege de kookfaciliteiten, spaar je de kosten van een restaurant uit en ben je niet afhankelijk van de service van een restaurant. Het maakt je wat vrijer.
De meeste adressen zijn ook via booking.com te huur. behalve de wells gray park. De deluxe log cabin zijn alleen te boeken via hun eigen website.
Nadeel van pakket is dat je gebonden bent aan de route die bij een pakket hoort. 108 miles house is niet zo bekend en valt een beetje buiten de standaard route.

We huurden een auto via een nederlandse organisatie. Dat was goedkoper omdat men in Amerika dure toeristenprijzen hanteren vanwege risico dat diegene met valse creditcard betaald. (Gebeurt trouwens ook bij buitenlandse mensen die in Nederland een auto willen huren.)
Een reisbureau kan ook iets voor je doen. Ook zij kunnen vluchten aanbieden voor dezelfde prijs die je zelf op een site als bv expedia gevonden hebt. Een vluchtpakket in combinatie met een autohuur via een reisburo, kan geld schelen.

Tip, ga niet beknibbelen op de autoverzekering voor tweede bestuurder. Als de hoofdbestuurder iets overkomt, ben je niet verzekerd en mag je officieel niet rijden.

Wij gingen 3 weken, het was een intensieve vakantie maar zeker mooi.

Correctie

Tofino moe zijn tofino middle beach resort. Met name de single cabins met uitzicht op de oceaan met gweldige zonsondergang terwijll je in de hottube dobbert.

Zuid west amerika is ook geweldig maar als de hiite je tegen staat, is deze trip ook om niet te vergeten.

Toendertijd hadden we berekend dat de totale reis met een kamper 29 feet vanwege de afmeting bed, duurder was dan overnachten in een huisje. De camping lokaties laten je veel extra's betalen voor de faciliteiten want ze willen er ook aan verdienen. De resorts kunnen weer niet te duur zijn anders kiezen de mensen voor een kamper.

Karin

Karin

26-08-2017 om 14:46

Tweede bestuurder (beetje off-topic)

Wij waren vorig jaar in Canada. Mijn man heeft n rijbewijs, ik niet, oudste dochter sinds haar 17e en ze was vorige zomer net 18 geworden en mocht in Nederland alleen rijden, in Canada niet in een huurauto.
Toen mijn man zijn been brak en niet meer kon rijden, heeft ze de laatste 150 km toch gereden. Nood breekt wet en het is allemaal goed gekomen. Ik was heel blij dat we na al die jaren een tweede chauffeur hadden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.