Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tia

Tia

03-07-2009 om 22:48

Dunne matrasjes in vouwwagen

De standaard matrassen zijn nogal dun. Helpt het om dan een 2-persoons luchtbed heel zachtjes op te blazen en eronder te leggen? Of wordt dat een heel wiebelig geheel ? Een dik matras meenemen gaat niet lukken qua ruimte.

Hoe hebben jullie dat opgelost ? (kan ik hier rustig vragen, er zijn zoveel vouwwagen-kampeerders

Alvast bedankt,
Tia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

03-07-2009 om 22:54

Wiebelig

Dat wordt het zeker met een halfzacht luchtbed en daarop matrasjes.. Ik vond het iig niks en dat hebben we het jaar daarna dus aangepast..
Gewoon helemaal geen matrasjes meer en alleen het luchtbed erop.. Op het luchtbed een heel oude slaapzak (echt jaren 70 design) Zodat je niet klef licht te worden op dat luchtbed. Ik lees ook wel een dat mensen van die dunne zelfopblaasbare matrasjes er tussen leggen. Ook gelezen dan mensen er een opdekmatras op leggen. Maar zo'n matras neem ook wel wat meer volume in.

Tia

Tia

03-07-2009 om 23:26

Alleen luchtbed had man ook al voorgesteld

maar dan voor zoon. Aan 1 kant dus twee standaardmatrassen op elkaar, en aan de andere kant een tweepersoons luchtbed voor onze zoon.

Aangezien het voor hem ook fijner is om op een echt matras te slapen had ik het "wiebelbed" dus bedacht.

Bedankt voor je reaktie in ieder geval.

Tia

Rembrand

Rembrand

04-07-2009 om 00:45

Twee matrasje op elkaar.

Wij hebben een achtpersoons vouwwagen en gebruiken maar één van de tweepersoonsbedden.
( jongste zoon heeft een tweepersoonsondertent voor zich alleen en de twee oudsten slapen in een losse tent ).
Wij leggen dus twee matrasjes op elkaar. Ik heb vorig jaar zitten kijken voor de oplegmatras van traagschuim ( zo'n soort Nasamatras ) maar die is niet in 2.10 meter te koop en zo lang is ons bed.
M.

reina

reina

04-07-2009 om 09:03

Oplegmatras

In de caravan heb ik een oplegmatrasje van traagschuim ( zelf op maat gemaakt) , slaapt heerlijk!

Kim Groothof

Kim Groothof

04-07-2009 om 09:08

Eierschaalmatrasjes

Wij hadden onder onze matrassen van die eierschaalmatrassen, deze: http://www.kampeerwinkel.nl/artikel/226/8712818000234/Eierschaal%20Matras.html?
Ze zijn dun genoeg om eronder te leggen en toch geven ze door hun structuur voldoende steun om lekker te slapen zonder dat het te hard is. Misschien ook een optie? Wiebelt niet en plakt ook niet

Topper

je kan er ook een topper van Ikea op leggen. Hebben wij gedaan omdat we de matras van de vouwwagen eigenlijk wat de té hard vonden. Hij was echt wel dik genoeg, maar blijkbaar te stevig naar mijn smaak.
Topper maakt dat wij heerlijk liggen. We hebben geloof ik de één na goedkoopste variant.

groetjes van Purk

Inderdaad

een dekmatrasje. Als het echt niet past kan je die opgerold meenemen in de vouwwagen of auto en anders toch laten liggen en iets harder duwen om de vouwwagen dicht te krijgen

groetjes

Hilde

Hilde

06-07-2009 om 09:31

Luchtmatras

De dunne matrasjes hadden we nodig tijdens het rijden, om tussen de twee uitklapbare delen van de vouwwagen te steken. We hadden de vouwwagen tweedehands gekocht, en vonden de matrasjes niet alleen dun maar eigenlijk ook een beetje vies.
Dus tijdens het kamperen gebruikten we die niet, en legden we gewoon een luchtmatras om op te slapen. Van die zelfopblazende kampeermatjes kan ook.

Tia

Tia

07-07-2009 om 19:32

Goed opletten dus hoe de matrassen eruit zien

We gaan de vouwwagen binnenkort voor het eerst thuis opzetten. Dan kijk je toch met hele andere ogen dan in zo'n grote zaak waar we hem kochten.

Ws. wordt het toch 1 luchtbed en 2 matrasjes op elkaar als ze er nog fris uit zien tenminste. Dat lijkt met het handigst. Alhoewel die foam rolmatrassen ook erg gemakkelijk zijn.

Bedankt voor het meedenken.

Ilva

Ilva

08-07-2009 om 12:59

Ja, luchtbed

Wij hebben over ons matras een luchtbed liggen. Was even zoeken voor we de juiste maat hadden gevonden. Maar het is gelukt en we gebruiken 'm nu al jaren. We slapen heerlijk in de vouwwagen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.