Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hoe was jullie vakantie?

Ik zie weer namen opduiken en ik ben benieuwd!
Is Campingbeet er goed af gekomen.
Waren de campings van Manda naar wens.
Heeft IJsvogeltje het zesde continent bezocht?

Wij hebben gefietst en het was een en al zaligheid. Beetje heet af en toe, maar alleen maar buien in de nacht en het fietsen overdag was zooo fijn met het gezin. Ik ben helemaal uitgerust en opgeknapt.

En jullie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heerlijk!

waar hebben jullie gefietst ? Jemig wat sportief, ik heb op een paar stevige wandelingen na vooral gelegen en wat gezwommen En dit jaar was even spannend, want geen eigen sanitair en ook geen kraantje binnen, maar het is zo goed bevallen dat we onderweg naar huis het geniale idee kregen om een vouwwagen te kopen ! Oh en mijn campingwc beviel prima, ik heb dus niet in de nacht moeten rennen met kind onder mijn arm richting sanitairblok.

Heerlijk was vooral de 1e camping, ik was wat huiverig vanwege negatieve zoover reviews maar we gaan zeker een keer terug, ik mis mijn mooie riviertje met klein watervalletje wel, zalige plek. Overigens dit jaar naar 3 campings geweest die alle 3 hier op oo zijn aanbevolen, waar oo wel niet goed voor is !
De 3e camping was saaier dan verwacht dus 2 dagen eerder naar huis.

Donderdagavond aangekomen, fijn. En meteen aan de bak want er zitten nu 7 poezen in huis omdat we komende 2 maanden als gastgezin fungeren voor een moederpoes met 6 kittens. Oh ja en onze eigen katertje komt ook over 2 weken dus dan hebben we tijdelijk 11 huisdieren, enig !

Vera*

Vera*

19-08-2012 om 09:09

En wij

Wij hebben met de kinderen anderhalve week in Kent (Engeland) doorgebracht. Iedereen heeft zich prima vermaakt met 'ouwe zooi' (kastelen en abdijen (of ruines)) en bezoekjes aan de Tesco extra.
Ook heerlijk uitgewaaid bij de Seven Sisters.
De kinderen hebben zich weer geweldig vermaakt op kamp en het Engels van dochter was 'very much improved'.
Wij hadden twee weken zonder kinderen en ik kan niet anders zeggen dan dat zeer relaxed was.
Manlief was alleen gevallen met hardlopen en was aardig gehavend. Door zijn verzwikte enkel hebben we daarna maar geen lange wandelingen gemaakt.
Ook heb ik van een mede campinggenoot wel iets van 3000 eboeken gekregen.
De thuiskomst was minder. Er was geen poes om ons te begroeten. Poes was doodgebeten door een herdershond. Het is nog steeds stil in huis.

Ot vera

he wat naar, een kat verliezen is al erg en zeker op zon manier en zo'n thuiskomst zet een giga domper. Sterkte ik mis na 3 maanden en -ondanks de 6 gastkittens + poes op dit moment in huis- mijn oude poezebeest nog steeds erg.

Rafelkap

Rafelkap

19-08-2012 om 16:52

Vreselijk

maar wij gelukkig allang weer terug (5 dagen eerder dan de bedoeling), maar ik spreek je nog wel

Vera*

Vera*

19-08-2012 om 19:14

Manda ot

Heel veel plezier met jullie gastkittens Het lijkt me heel gezellig.

neteret mut

neteret mut

19-08-2012 om 19:31

Nu net

een paar dagen op een camping. Warm dus. Ben blij met onze plek omdat we pas net na negenen de tent/ caravan uitzweten en vanaf half 5 we weer in de schaduw staan. Verder de hele dag vlakbij genoeg schaduw. Maar een leuk stadje bekijken en wat rondlopen doe ik nu niet. We hebben nog een week, kan er al met al nog niet veel over zeggen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-08-2012 om 21:58

Heerlijk

"Heeft IJsvogeltje het zesde continent bezocht?"

'k moest vanwege wat fysieke klachten errug rustig aan doen deze zomer. We hebben daarom gekanood in Scandinavië; wat een heerlijkheid. Iedere dag weer een stukje peddelen en een nieuw kampeerplekje zoeken aan de rand van het meer of op een eilandje. Koken op houtvuur. Water om te drinken schep je gewoon uit het meer. Rendieren die langs je tent lopen. Wat een stilte, wat een rust, en wat een ontspannen maar toch actieve vakantie...

Anneke

Anneke

20-08-2012 om 11:24

Vakantie met pubers, leuk!

Wij zijn een week naar Beieren Duitsland geweest om te fietsen, kanoën en fossielen hakken. Met onze kinderen van 13, 15 en vriendje van dochter, 17 mee. Het was superleuk! Actieve vakanties, daar houden we van en de kinderen vonden het erg leuk. Iedere dag fietsen, de bagage werd vervoerd, we sliepen in gasthöfe. Dus ik hoefde lekker niet te koken!

Verderop in de vakantie zijn we nog een weekje naar Engeland geweest en hebben een narrow boat gehuurd. Dat is een hele smalle, lange (17m) boot met bedden, keukentje, douche, zelfs t.v. Soort varende camper dus. je bestuurt de boot zelf, kinderen hebben het ook regelmatig gedaan, je moet heel veel sluizen door en zelf de sluizen openen/sluiten (hard werken) en je kunt overal aanmeren. We liepen heel vaak naast de boot, er is een jaagpad langs het kanaal. Boot gaat langzaam, alles gaat langzaam, je moet veel samenwerken. We waren met onze kinderen en mijn broer ging mee, want samenwerken met mijn man zou niet goed gaan! Heerlijk weer gehad.

Gemengde gevoelens

Gemengde gevoelens

20-08-2012 om 12:05

Lekker, maar

Het land was mooi, het weer was goed, de nieuwe tent was precies wat we wilden. Interessante en spannende uitstapjes gemaakt, uitgerust, we waren echt weg.
Ik heb alleen wel veel meer dan thuis gemerkt dat ik, met twee eigengereide einzelgängers, in mijn eentje voor de gezamenlijkheid moet zorgen. En dat ik daar op mindere dagen geen zin in heb. Om dan te merken dat ik eigenlijk de enige ben die behoefte heeft aan gezamenlijkheid, zelfs. Dat was een minpunt.

Leuke vakantie, maar wederom pech.....

Wij zijn in Slovenië geweest en hebben het daar erg naar onze zin gehad. Dit keer was er maar één zoon mee (de twee andere zonen hadden zelf plannen). Jammer genoeg hebben we drie dagen voor het einde van de vakantie een ongeluk gehad. Zelf hadden we gelukkig niets, maar er was flink wat schade aan onze auto De auto is nog steeds daar (het is nu bijna vier weken geleden dat we het ongeluk hadden). Gelukkig kreeg mijn man net een mail dat de auto klaar is en opgehaald kan worden. Hij gaat dus deze week vliegen naar Slovenië en rijdt vervolgens de 1400 km alleen terug. Het is belachelijk dat het zo moet maar de ANWB repatrieert geen auto's uit Slovenië en de verzekeraar van de tegenpartij betaald alleen uit als de auto daar gemaakt word....
G

Spaarpotje

Spaarpotje

20-08-2012 om 16:14

Iets anders

Door omstandigheden heel laat geannuleerd en daarna iets anders gedaan dan bedoeld. Heel leuk, lekker met vrienden en mooi weer. En toch stiekum heel erg het fietsen gemist, dus dat wordt het volgend jaar!

amk

amk

20-08-2012 om 19:28

Veranderlijk

In januari boekte ik een reis naar Maleisie voor drie personen. In februari annulerde ik die wegens relatiebreuk. In april of zo boekte ik een reis naar Kreta. Een week voor we zouden gaan annuleerde ik die want ik had een prijs gewonnen. Ik mocht 2 dagen all inclusive naar de OS en dat viel natuurlijk net in de Kreta week.

Het werd daarom eerst 4 dagen naar Drenthe met klasgenootjes van dochter en hun ouders. Ondanks het wisselvallige weer was het heerlijk. De camping beviel zo goed dat ik nog een midweek geboekt heb na de OS. Toen een weekje thuis waarin we onder andere tourist in eigen stad hebben gespeeld. Toen voor mij 2 dagen Londen die ik voor geen goud had willen missen. Het annuleren van Kreta is ook achteraf de juiste beslissing geweest. Om vervolgens weer naar Drenthe af te reizen. Het was nu stralend weer en we hebben veel gezwommen en gefietst. En besloten nog een keer naar deze camping te gaan.
De eerste studiedag valt vroeg dit jaar dus donderdag gaan we weer naar een camping als ik tenminste iets kan vinden. (te veel keuze, keuze stress)

rodebeuk

rodebeuk

20-08-2012 om 20:23 Topicstarter

Wat leuk

..al die verhalen!

+ Brunette +

+ Brunette +

20-08-2012 om 22:00

Amk (een paar vragen)

Misschien een domme vraag, maar waar is OS?
Mag dat, een reis annuleren wegens relatiebreuk? Ik bedoel, krijg je dan je geld terug? En ook als je annuleert omdat je een prijs hebt gewonnen?

"Misschien een domme vraag, maar waar is OS?"

Nu nergens meer. Het was in Londen ; )

"Misschien een domme vraag, maar waar is OS?"

Nu nergens meer. Het was in Londen ; )

sinas

sinas

20-08-2012 om 22:24

Vakantie

was prima, 2 weken Texel, ingaande de 14e. De 1e week wat regen gehad, maar over het algemeen genomen waren het 2 goede weken. Lekker uitgerust en zowaar weer eens aan een boek toegekomen!!

Henk 82

Je kunt nog naar POS :o)

Schotland

We zijn deze zomer weer in eigen land gebleven :o)
14 dagen met de caravan eropuit, we begonnen met een weekend met 16 Nederlanders die allemaal in S'land wonen. Met zijn achten op een camping en de rest kwam een dag. Daarna nog 3 andere campings, we "bergwandelen", dus overdag heel veel buiten en 's avond met de ereader in de caravan, ik heb 9 boeken gelezen. En met een paar uur rijden weer thuis !

Ook leuk!

Ook leuk! Maar pas vanaf 29 augustus..

Sjansje

Sjansje

21-08-2012 om 00:11

Een fijne vakantie

We zijn bijna 3 weken in het Zwarte Woud geweest. Over het algemeen prima weer, af en toe wel eens een bui, maar dat vind ik in een caravan wel gezellig (vooral 's nachts).
Veel leuke dingen gedaan: Europapark, glasblaasmuseum (daar heeft dochter zelf een vaas geblazen, heel leuk!), open luchtmuseum over hoe het vroeger was, met langste kabelbaal van Duitsland naar top van "berg", gezwommen, geluierd, heel veel gelezen, lekker gegeten en gedronken, 2 kastelen en 1 burcht bezocht, leuke dorpjes en stadjes bekeken, in een oude stoomtrein, , dagje Frankrijk, rondvaart op boot enz.
Een hele gezellige vakantie, ik kwam compleet uitgerust thuis! En volgend jaar gaan we weer, naar dezelfde camping, want die was super.
En nu wat bedenken voor de herfstvakantie...

Arg en goed

Arg: mijn hele bericht verdween.

Goed: wij zijn op de valreep een week gaan kamperen met 2 jongens van 3 en 6.
Steeds aan een meer en uiteindelijk echt pal aan het strandje. Heerlijk gerommeld en met de basale levensbehoeften bezig geweest, zelf potjes koken, koffie maken.. Zelfs in een boek begonnen. Heel veel gezwommen en 'gevist', steentjes geraapt enz. Allemaal kleutergeluk om mee te beleven en geen afleiding daarvan.

Nu weer thuis valt het me op hoe harmonieus we als gezin zijn, heel positief. Anders dan ervoor. Dus komend weekend gaan we weer in ons tentje!

Leuk om de verhalen te lezen idd!

Koud!

We zijn onderweg naar huis langsgeweest bij vrienden in Perth. Perth was nog wel te doen, met heel veel kruiken in bed 's nachts. Maar Melbourne? Brrr, waren blij toen we in het vliegtuig stapten!

Ely

Ely

21-08-2012 om 08:37

Sjansje (ot)

Lees ik toch dat je naar het galblaas museum bent geweest! Hahaha kon me niet voorstellen wat daar zo leuk aan was

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

amk

amk

21-08-2012 om 09:11

Henk

annuleren mag altijd. Of je geld terug krijgt hangt van je voorwaarden van de anuleringsverzekering af.
Relatiebreuk kan een reden zijn om wel geld terug te krijgen maar dan moet je getrouwd zijn. Samenwonen met contract is al onvoldoende. En een verbroken lat relatie ook.
Het anuleren om naar de OS te gaan is natuurlijk geen reden om uit te betalen. Maar je staat wel heel hoog in de lijst met originele redenen om te anuleren.

Ach voor de prijs die ik voor Kreta betaald heb kon ik de reis naar de olympische spelen niet zelf betalen. De kaartjes voor het atletiek waren al duurder. En dan nog de vlucht, het hotel en het zakgeld dat ook in de prijs zat. En daarbij het is "maar" geld.

Sjansje

Sjansje

21-08-2012 om 10:42

Ely (ook ot)

Haha, is misschien een gat in de markt, een galblaasmuseum.

Arawen

Arawen

21-08-2012 om 14:03

Plus en min (galaxis)

De 'minnen' van deze vakantie (2 weken mobile home op een camping in zuid Frankrijk): autopech onderweg, om 2 uur 's nachts 30 km boven Parijs op de peage. Weggesleept, paar uur hotel, volgende dag de hele dag wachten op een reparatie die achteraf niet bleek te lukken. Heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees maar motorschade bleek groter dan verwacht. Uiteindelijk weten door te dringen bij de ANWB alarmcentrale en toestemming gekregen voor een huurauto. Vervolgens 2 weken rondgereden in een auto met een Frans kenteken. Incognito, dus.. Wat ben ik trouwens blij dat de ANWB ons wel kon helpen, als ik Galaxis' verhaal lees.. ANWB wegenwacht service Europa, vervangend vervoer, reisverzekering voor de hotelkosten, alles was geregeld (al is dat een hoop gebel en frustratie). Alleen de reparatiekosten voor onze eigen auto (veel... sjucht) moesten we zelf betalen.
2e minpuntje: Het bleek de eerste vakantie te zijn waarin het leeftijdsverschil tussen beide zonen zichtbaar werd. De oudste is 18, de jongste 12. Was de afgelopen jaren nooit een probleem, maar nu ging de oudste duidelijk een andere kant op met oudere jeugd, waar kleine broer niet bij paste. Logisch, maar wel vervelend voor de jongste, die nu moest leren niet achter zijn broer aan te lopen maar eigen vrienden te zoeken. Is 'm, na wat mopperen en verongelijkt zijn, overigens uiteindelijk wel prima gelukt.
Overigens hebben we verder, met de huurauto, een prima, zonovergoten, ziekte/ongeluk vrije en geweldige vakantie gehad!

Jujube

Jujube

21-08-2012 om 19:07

Mooi

Mooie vakantie gehad; 2 weken Zweden, 4 dagen Denemarken. Eerste week: midden-Zweden (Dalarna); prachtig, rust, ruimte, bossen, bergen, meren, elanden. Tweede week op
Öland ; mooi eiland in de Oostzee, overblijfselen uit vikingtijd, burchten en aan de wal de mooie stad Kalmar.
Denemarken (Sjaelland); prachtig huisje aan zee (Kattegat), Kopenhagen eens goed bekeken, relaxen in de zon. Ook de puberdochters hebben zich uitstekend vermaakt.
Groet,
Jujube

Texel, kon niet beter!

3 weken Texel, op Loodsmansduin. Stralend weer, strand, lekker in de zee gezwommen, door de bossen gefietst, de dorpjes beozocht, heerlijk! Ben poepbruin & hoogblond geworden
Vooral 3 weken geen tv, geen PC, geen telefoon, constant buiten en tussen manlief en mij gaat het beter dan ooit! Wat wil een mens nog meer?
(Een huisje op Texel wellicht?)

Margriet*

Margriet*

21-08-2012 om 21:38

Met de camper

Heel rustig aan via Belgische Ardennen Frankrijk ingereden. Stukje Route du Soleil. Doordat de sigaretteaansteker niet goed werkte hadden we geen Tomtom en de kinderen geen filmpjes. Gelukkig bood de wifi op de campings download mogelijkheden voor spelletjes voor de ipod/ipad en werd deze in goede harmonie gebruikt. Geen ruzie gekregen over routes met man want het maakte niet uit waar we uitkwamen. Uiteindelijk op een leuk camping in de Auvergne beland. Lekker weer gehad, gezwommen in meren, zwembaden en riviertjes en via Luxemburg weer teruggekeerd.
Er wel achtergekomen dat campinggidsen echt hopeloos ouderwets zijn en je de leukste campings of op de bonnefooi vindt (ging prima, een keer complet maar dat was toen iedereen nog vakantie had) of googlend (via Zoover was het beste resultaat). Volgend jaar weer maar dan naar Spanje?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.