Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Marie

Marie

29-09-2008 om 14:38

Lanzarote; puerto del carmen, leuk of erg?

Lanzarote, puerto del carmen, is dat nog leuk voor een week in de winter? Ben wel in playa blanca geweest, jaren geleden, dat was mooi. Nu zag ik in Puerto del carmen een scherpe aanbieding dus wil er graag meer van weten. Is het echt zo druk en on-spaans als ik soms lees? Of zijn er ook leukere gedeeltes in deze plaats? Is de wijk en het strand van Los picollos rustiger, leuker?
Wie heeft ervaring met Lanzarote? Alle info omtrent Puerto del Carmen welkom!
Marie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suzanne

Suzanne

30-09-2008 om 07:30

Wij vonden het leuk

We zijn er 2 jaar geleden in februari geweest, wij zaten in app. complex Don Paco Castilla niet ver van Playa de los Pocillos. Puerto del Carmen is in feite één hele lange boulevard met daarachter de appartementen en hotels. Waar wij zaten was het uiteinde van die boulevard, waar het rustig was. Persoonlijk had ik liever niet in het centrum ervan gezeten, daar was alles veel dichter op elkaar gebouwd en veel drukker.
On-spaans? Hm, niet meer of minder dan de andere Can. eilanden vond ik. Met Playa Blanca heb ik geen ervaring, wij zijn alleen in Puerto del Carmen geweest.
groeten, Suzanne

Wij ook

Wij hebben verschillende keren in Hyde Park Lane een bungalow gehuurd. Eenvoudig maar goed.
De meningen zijn verdeeld over dit eiland. Door een grote vulkaanuitbarsting een paar eeuwen geleden zijn er grote stukken die aan een maanlandschap doen denken. Sommige mensen vinden het een kaal zwart eiland, ik vind het schitterend hoe in dat maanlandschap toch overal bloemen en bomen houvast proberen te krijgen.
Huur vooral een auto om een paar dagen rond te rijden, er zijn veel mooie dingen te zien: de cactustuin, twee verschillende grotten, de zoutwinning, de vallei van de palmen waar voor elke zoon een nieuwe palm wordt bijgeplant, de kleine dorpjes, de boot naar het eilandje La Graciosa waar je fietsen kunt huren om naar een prachtig strandje te fietsen en vlakbij het haventje heerlijke paëlla geserveerd wordt.
Puerto del Carmen zelf, een hele lange boulevard met ontelbaar veel winkeltjes en restaurantjes voor wie er van houdt. Ik loop liever langs het strand en het allerliefst langs het strand aan de westkust waar het altijd waait, de weg half verdwenen is onder stuivend zand, het water en de wind prachtige patronen maken in het zwarte zand en je soms een uur kunt lopen zonder iemand tegen te komen.
Al typend zit ik me nu af te vragen waarom we dan deze winter toch naar een ander Canarisch eiland gaan...... Ach, soms moet je gewoon weer eens iets anders proberen en we kunnen volgend jaar altijd weer naar Lanzarote.

Marie

Marie

01-10-2008 om 10:15

Dus best druk

zo te horen is het best een grote toeristische plaats..
Het appartement Hyde park lane lijkt me wel leuk. Maar misschien is Puerto ons toch te druk..
Dank jullie wel!

groet, M

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

01-10-2008 om 15:14

Lijkt me druk, inderdaad

Lanzarote is het enige Canarische eiland waar ik nog nooit ben geweest maar als ik de ligging bekijk, moet het een van de grotere toeristenplaatsen zijn. Playa Blanca lijkt me leuk, biedt veel mogelijkheden tot een kijkje elders (Isla de los Lobos, Fuerteventura) en de ligging is qua weer wel gunstig. In het noorden staat altijd meer wind.

Suzanne

Suzanne

01-10-2008 om 16:16

Grootste toeristenplaats

Puerto is inderdaad de grootste toeristenplaats, maar omdat de boulevard zo lang is en het maar een smalle strook is, valt het best mee met de drukte. Het is er in ieder geval een stuk rustiger dan op Tenerife, zowel Pl. de las Americas als Costa Adeje vonden wij een stuk drukker. Vergeet niet, dat er op Lanzarote geen echte hoogbouw is. Je hebt de boulevard met de winkeltjes en restaurants en nog een straat daarachter met de hotels en appartementen, meer is het eigenlijk niet.
Het stuk waar wij zaten was zo'n beetje aan het begin van de boulevard, gezien vanaf het vliegveld, veel rustiger dan verderop. Hoewel ik het daar ook wel mee vond vallen met de drukte.

Beide plaatsen geweest

In de kerstvakantie 2005 in Los Picollos geweest en daar was het erg rustig, een mooi strand maar verder ook weinig te beleven. Krokusvakantie 2008 in Puerto del Carmen geweest, vlakbij de haven,(oudere gedeelte), ook rustig, wat verder van het strand maar wel een erg gezellig gebied met veel restaurantjes bij de haven. Persoonlijk ga ik in die tijd van het jaar liever weer terug naar Puerto.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.