Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Skivakantie

Hallo, zijn er skiërs hier? Voordat ik naar het reisbureau stap waag ik het hier even: Ik zou graag willen weten wat het zou kosten om met het gezin (vader-moeder-kind 4,5 jr) te gaan skiën in Frankrijk. We hebben geen ski-uitrusting, die willen we huren. Een (mid)week, met de trein, hoeveel moeten we daarvoor ongeveer uittrekken? En kun je dan een ski-instructeur 'huren' voor een uurtje of 2? We hoeven geen intensieve begeleiding, maar net genoeg om iig niet met een gipsvlucht terug te hoeven ) Het is meer voor de fun.
Ervan uitgaande dat we een hotel boeken met ontbijt+diner, met de trein reizen en de ski's en pakken ter plekke huren. Is Frankrijk echt de goedkoopste skibestemming?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
steffie G

steffie G

15-11-2008 om 19:50

Websites

hoi, je kunt alles van te voren calculeren via internet. Natuurlijk is het mogelijk om prive les te nemen, doe ik ook altijd. Even weer de eerste 2 dagen 2 uurtjes per dag.
Bedenk je dat veel hotels je alleen voor 7 dagen willen hebben. Je hebt wel voordeel dat je nog lekker buiten de schoolvakanties kunt.
Maak hier gebruik van, die kleine hummels verdrinken tussen alle kerst en voorjaars kinderen.
Wij zijn met 3 kinderen, 1 weekje met kerst, maar 4 dagen skieen( vinden wij genoeg) zijn we in Oostenrijk in een chalet waar we meestal zelf koken en weinig aan de apres ski doen, 2500 euro kwijt, maar met de auto.
Totaal andere reis wat jullie willen.... maar kijk eens op internet. Succes Noortje

steffie G

steffie G

16-11-2008 om 17:51

Tina en zwelgje

Weet je echt wel zeker wat je kwijt bent aan een skivakantie... wij gaan altijd erg basic, proberen een goedkoop huisje (500 euro) kerstvakantie.. maar reken eens brandstof, overnachting, 6 dagen skipas, wij nemen les voor 4 personen, toch wel 3 dagen.. eten (zelf koken)...tel het echt maar eens bij elkaar op. Oke,je hebt 1 persoon minder.... ik vind het gewoon vreselijk duur.
Vroeger gingen wij altijd in de meivakantie een week vliegen, dat hebben we ingeruild...

Zwelgje...je hebt als beginner echt lessen nodig en langer dan een paar uurtjes om brokken voor jezelf maar ook de mede skiers te voorkomen.
Succes Steffie

Kari1

Kari1

16-11-2008 om 18:17

Zwelgje

trein=duur, hotel met halfpension=duur, als je beginner bent dan is 2 uurtjes les te kort (en privéles is bovendien behoorlijk duur), Frankrijk is niet de goedkoopste bestemming.
Als je een beetje lower-budget wilt skiën (echt low-budget wordt het niet) ga da met eigen vervoer naar Duitsland, Oostenrijk of, nog goedkoper, Tsjechië. Kies voor een huisje of appartement en regel je eigen eten. Haal pakken van marktplaats.
Kari

Weet niet

ik weet er niet heel veel van, maar ik ga dit jaar op wintersport!!!

Skipakken zijn bij scapino niet zo duur!

Wij gaan met 4 personen naar Frankrijk 8 dagen, half pension, met de bus, 3 personen ski's e.d. huren, 3 personen 5 dagen les van 2,5 uur. Mijn vriend heeft nl zelf zijn spullen en kan al skieen.
Wij zijn 2500 euro kwijt voor dit alles. Het is een heel bedrag, maar we hebben er ontzettend veel zin in!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.