Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-08-2016 om 19:23

waar gaan we volgend jaar op vakantie?

Hier begint overmorgen de school weer en ik zit al te bedenken waar we volgend jaar heen gaan op vakantie.

Ik zoek een huuraccomedatie( tent of huisje), max. 500 km van utrecht. Met een goed binnenzwembad en een leuke omgeving.

En dat alles voor een redelijke prijs. Ik zat te kijken naar een huisje van Roompot op Texel, maar dat kost in het hoogseizoen wel veel hoor. Toch lijkt me het wel leuk om iets aan zee te vinden.

Oja, er gaan 2 kinderen mee. Eentje van dan 8 en een puber van 14 die gratis wifi wil en verder nietsEn een animatieteam hoeft niet zonodig.

Wie heeft er goede ideeen?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

20-08-2016 om 19:26

Engeland

Via IJmuiden-Newcastle zit je zo in Engeland.

40er

40er

20-08-2016 om 20:35

Ook al

Was ook al aan het kijken. Keuze is nu nog tussen zuid Duitsland (rond de chiemsee), normandie of Tsjechie. Als alles mee zit gaat er een vriendje van zoon mee! Ben alleen bang dat het voor jou te ver is.
Denemarken een optie?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-08-2016 om 20:52

Tja

Ik vind Denemarken en Engeland wel leuk, maar daar doe ik mijn kinderen dus geen plezier mee. Afgelopen zomer is duidelijk geworden dat onze puber het niet leuk meer vind om dingen te bekijken en onze jongste wil echt heel graag een fatsoenlijk zwembad. Mijn man vindt autorijden niet leuk en ik kan het niet, dus vandaar dat ik dacht aan een km of 500.

Ardennen/Luxemburg hebben we nu wel gezien. En ik dacht dus aan Texel. Roompot met subtropisch zwemparadijs. Waar we dochter ook best met de gratis wifi een dagje achter kunnen laten-- Zodat ik nog wat van het eiland kan zien. Maar ik vond 1000 euro voor een weekje best veel eigenlijk.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-08-2016 om 22:11

Dendy

Jij hebt ideeën die man en kroost afschieten. Jammer, want ik had nog een enkel zwembadloos alternatief voor je.

Is het niet tijd dat jij je verantwoordelijkheid voor een vakantieplekje afstaat aan man en kinderen? Zij stellen blijkbaar de eisen, zij mogen dan ook de plekjes vinden. Inclusief tarieflimiet.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

20-08-2016 om 22:35

Kreta

Iedereen onder de parasol bij het zwembad!

bieb63

bieb63

20-08-2016 om 22:47

texel is leuk

Maar als je in NL (of Texel) een appartement/huisje wilt en dan ook nog met zwembad is ca. 1000 euro p/wk een vrij gewone prijs. Er zijn vast ook huisjes/appartementen voor minder, maar dan heb je geen zwembad (of mss wel een stacaravan op een complex met zwembad).

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-08-2016 om 22:47

Sally

Ik vind het een reuzegoed idee van je. Ik had dit zelf ook al een beetje bedacht. Helaas heeft mijn dochter nog niet zo'n realistische kijk op zichzelf. Ze begon bij het avondeten over dat zuid-Frankrijk ook best leuk is. En dat ze, als we daar dan zijn, ze het vast wèl leuk vind om van alles te bekijken. En ruziemaken onderweg gaat ze dan ook niet doen. Haar rollende ogen en het demonstratief zuchten laat ze dan thuis Ik weet wel beter. Ik heb een hoop geleerd afgelopen zomer over pubers op vakantie
Zoon wil gewoon het liefst naar Centerparcs. En dat is iets wat ik leuk vind voor een weekendje, maar niet voor een echte vakantie.
Mijn man vind op vakantie gaan best een gedoe. Hij vindt het wel leuk hoor, maar als ik niks boek vind hij het denk ik ook best.

Dus ik blijf maar gewoon zelf verder kijken. Vind ik geen straf trouwens!

Lente

Lente

20-08-2016 om 23:55

Ik zou toch kijken naar een vliegvakantie

Ga naar een resort waar de kinderen veilig alleen kunnen blijven en waar in de buurt wat te zien is. Eventueel al in de meivakantie als je dan twee weken hebt. Dat is voordeliger en minder warm.
Zo hoeft niemand lang in de auto zitten en heb je toch mooi weer.

Kijk eens bij Poot reizen. Dat zit in Duitsland, randje NL. Zij zijn meestal goedkoper dan de aanbieders in NL.

Anna G.

Anna G.

21-08-2016 om 10:56

nou Lente

Als 1000€ al boven het budget is dan ga je echt geen vliegvakantie in een schoolvakantie vinden voor 4 personen voor minder geld.

Als je Roompot Texel leuk vindt, kijk dan ook eens bij de chalets daar. Die zijn weliswaar wat ouder, maar een heel stuk goedkoper dan de huisjes.

Mocht je toch een vliegvakantie overwegen dan is de Costa Brava goedkoop en kort vliegen. Maar dat zal toch wel min. 1200€ gaan kosten in een eenvoudig appartement. Wel goed weer en misschien is puberzoon wel geinteresseerd in een bezoek aan Camp Nou?

Ander vervoer

Als je toch geen eigen kampeerspullen meeneemt kan je ook kijken naar andere manieren van vervoer, zoals een touringcar of de trein.

skik

Lente

Lente

21-08-2016 om 12:02

Ik ga uit van twee weken

Wij zijn geregeld in de meivakantie een week geweest voor 1700 euro, all in. Oftewel ook maar weinig kosten voor eten/drinken.
Een week langer is relatief heel goedkoop.

Een bus naar Spanje kan inderdaad ook.

Triva

Triva

21-08-2016 om 13:28

kan best

Je kunt echt wel voor 1500 euro voor 2 wk wat vinden maar boek dan niet via een organisatie maar rechtstreeks bij de camping. Zoek via bijv Vancansoleil naar mooie campings met zwembad en ga dan naar de website van de camping zelf en boek daar.

Vraag je man wat zijn max is qua rijden in uren en ga niet uit van een zelfgekozen voorbeeld. 500 km in Zweden bijv is een veel langere tijd dan 500 km door Duitsland. Wat je ook kunt doen is een Bed and Breakfast regelen voor onderweg of je gaat de ene week naar plaats 1 en de andere week naar plaats 2.

Oja en schrijf dat animatieteam niet af: het is een garantie voor meer pubers (zeker als Vacansoleil aangeeft dat het een pubercamping is) en er worden toch leuke dingen gedaan als sporttoernooi, droppings etc waar je kinderen leeftijdsgenoten vinden.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-08-2016 om 13:35

Trein

Mijn zus gaat vaak met de autotrein vanaf (volgens mij) Düsseldorf. Die gaat naar Oostenrijk, Slovenië en Italië en dan kom je dus ver zonder zelf te hoeven rijden. In Oostenrijk en Slovenië zijn de huisjes ook nog eens spotgoedkoop. De trein is wel duur, maar je bespaart dus wat op brandstof en accommodatie.

Anna G.

Anna G.

21-08-2016 om 15:36

budget

Er worden hier alternatieven genoemd, maar belangrijker is wat je budget precies is. Is dat 1000 euro of vind je dat gewoon te veel voor een week Texel? Er wordt 1500 en 1700 genoemd, maar is dat reeel?

Zeg even wat voor bedrag je in je hoofd hebt en dan kunnen wij allemaal meedenken/zoeken.

Bus

Er rijden zeer goedkopen bussen (oui-bus) die naar Duitsland en Frankrijk rijden voor belachelijk weinig geld. Kun je toch naar de zon voor weinig geld.
Sini

Tango

Tango

28-08-2016 om 21:32

Normandie

Wij waren dit jaar in Normandie, Frankrijk. Een kleine 600 km rijden bij ons vandaan. Vond het echt mooi daar. Mooie stranden met rotsen, leuke dorpjes. Camping met huisjes e.d. en niet heel veel animatie maar wel wat. Alleen de wifi was niet zo goed en erg duur. Dus dat was met een puber niet alles.

Celine

Celine

28-08-2016 om 22:11

Noord-Duitsland

Ik hoor de laatste tijd vaak wel goede verhalen over het noorden van Duitsland langs de kust. Goed verzorgd allemaal in Duitsland. Ik weet geen concrete plaatsen, laat staan prijzen.

Noord Frankrijk misschien

Een paar jaar geleden hebben wij hier in een huurtent gezeten vier kinderen. In de meivakantie was het erg voordelig. Dat ene zwembad kan overkapt worden.

Puck

Puck

30-08-2016 om 09:42

En kijk ook eens bij particuliere huisjes

Vaak zijn die goedkoper dan huisjes op de grote bekende parken. Wij doen het al een paar jaar en hebben erg leuke huizen gehad voor een prijs die je bij de parken echt kunt vergeten. We boeken dan bij een organisatie zoals Novasol. Afgelopen hoogseizoen zaten we in een geweldig huis, 500 meter van zee in Kroatie voor 1100 voor 2 weken, incl. linnengoed en eindschoonmaak en midden in het hoogseizoen.

Mandy

Mandy

30-08-2016 om 16:48

Mogelijkheden

Dit jaar 2 appartementen gehad. De eerste via airbnb de tweede via Wimdu. Helaas niet op een park, maar wel heel lekker geprijsd.
Daarnaast een goedkope vlucht al in januari geboekt Rome via DL.
Vroeg vertrokken, maar goedkoop

vlinder72

vlinder72

30-08-2016 om 16:58

Noord Duitsland

Ik ben dol op noord Duitsland. Mooi gebied. Prachtige zandstranden. hele leuke en mooie plaatsen om te bezichtigen.

Ik vind alleen de accommodatie daar wel duur. Veel Duitsers gaan zelf ook naar de kust dus scherp geprijsd vinden wij het niet. Wij hebben wel ooit in huisjes gezeten in de buurt van Travemunde (Landal). Aardige plaats. Goed aan te rijden vanaf Duitsland. Prima uitvalsbasis. Maar geen aanrader voor pubers. Wel aan het strand maar helemaal niks te doen. geen zwembad, geen spelletjes ruimte of iets dergelijks. Wifi vind ik op veel plekken in Duitsland een drama maar daar helemaal. Behalve landal werden er ook woningen via Novasol verhuurd.

Stranden zijn echt geweldig daar. `mooi zand met van die schattige houten strandstoelen/huisjes overal.

Binz is een leuke plaats maar het eland Rugen is wel weer een stuk verder rijden.

Centerparcs schijnt een park te hebben in Noord Duitsland. Geen idee of dat wat is en of het ook echt in de buurt van de zee ligt.

franmi

franmi

29-09-2016 om 11:05

Hengelhoef

Lees nu pas dit draadje.

Hengelhoef in belgie heeft een geweldig zwembad. Wifi weet ik niet.

Ze staan op Zoover niet zo goed meer aangeschreven, maar wij hebben er 3 keer een top vakantie gehad.

Er is een meer bij en in de omgeving kun je ook genoeg bekijken.

Puck

Puck

29-09-2016 om 14:39

hengelhoef is verschrikkelijk

Uit eigen ervaring weet ik dat Hengelhoef verschrikkelijk is. Paar jaar geleden geweest. Huisje was totaal uitgewoond en er ontbrak ontzettend wveel meubilair. Toen ik naar de receptie ging om dat te melden en spullen te halen kon ik aansluiten in de rij met allemaal andere klagers. Uit de verhalen bleek dat wij nog kleine problemen hadden. Andere klaagden over vocht, schimmel in de gordijnen en op de muren. Douches die niet werkten, afvoeren die verstopt waren, rioollucht in huis, dekbedden te ranzig om onder te slapen. Dan viel het bij ons nog mee met wat kastjes waarvan de deurtjes op half 7 hingen en slechts 1 pan in het assortiment.
De kinderen hebben overigens maar 1 keer gezwommen: ze vonden het het meest smerige zwembad ooit.
Never nooit meer naar Hengelhoef.

Specht

Specht

29-09-2016 om 14:42

Niet hengelhoef

Hengelhoef is echt ranzig, vooral als je in de huisjes gaat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.