Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bieb63

bieb63

08-07-2016 om 21:19

waaraan denken mee te nemen kamperen (17 jaar)

Onze dochter (17) gaat met vriendin een weekje kamperen op Terschelling op een jongerencamping.
Ze (we) hebben niet echt kampeerervaring, dus graag wat tips wat handig is om aan te denken c.q. mee te nemen.
Situatie: ze hebben het geluk een grote tent daar te hebben (6/8 persoons) dus wel lekker ruim met z'n tweeen. De tent is niet ingericht, dus uiteraard luchtbed en slaapzak en kussen. Wel een koelkastje gehuurd daar en een picknicktafel die zowel binnen als buiten kan staan. Stroom zou er ook zijn.
Maar wat zijn nou tips waar we misschien niet aan denken ze te laten meenemen met in achtname dat ze daar op eigen gelegenheid naartoe gaan (trein/boot). De do en don'ts dus..... Wie?

Triva

Triva

08-07-2016 om 21:35

eens kijken

verlengsnoer, opladers, lamp en zaklamp, knijpers en waslijn, slippers voor onder de douche...

zo nu mag de volgende

Triva

Triva

08-07-2016 om 21:37

oja

er is dus ook geen kookgelegenheid? Daar moet je heel wat voor meenemen, hoe doen ze dat? Borden, bestek, bekers, pannen, gasstelletje?

Thursday Next

Thursday Next

08-07-2016 om 23:09

ducttape natuurlijk.

bieb63

bieb63

08-07-2016 om 23:16

Goeie vraag trivia

Buta stelletje schijnt 'uit' te zijn ivm gevaarlijk. Op zich kunnen ze zich wel behelpen met eens een maaltijd salade kopen, een keer pizza, frietje, komkommers en snack tomastjes voor het broodnodige groenvoer. Dus echt koken zal er sowieso nier van komen die week. Iets van bord/beker/bestek meenemen is natuurlijk wel zo handig. Anderzijs is de mogelijkheid om een eitje te koken of iets op te warmen ook wel fijn. Alternatief voor bbutagas tips?

Blikopener

Lucifers. EHBO pakketje met tekenpincet.
Schaar en aardappelschilmesje.
Grote zaklantaarn met batterijen. Afwasteiltje om met wasgoed en afwas heen en weer te gaan. Kan natuurlijk ook altijd nog in een plastic tas.
Koelbox of koeltas met elementje dat je om kunt wisselen op de camping.

40er

40er

09-07-2016 om 08:52

hoezo?

Is zo'n butagas ding uit? Als je gewoon die blauwe blikken hebt waar je een brandertje op schroeft, niks ad hand hoor. Van die gasstelletjes die ze oa bij de action verkochten, daar was toen gedoe over. Al worden die in Duitsland nog gewoon verkocht, was niks over bekend....(grote campeerwinkel id grensstreek)

Eventueel een(camping) waterkoker mee. Kunnen ze cupasoup of noodles warm krijgen. Eitje koken lukt er ook in.

Triva

Triva

09-07-2016 om 09:09

hmm

een week niet koken? Mijn zoon is ook van zo'n soort vakantie terug en heeft toch echt wel gekookt. Zorg dan voor een blikopener voor bijv mais of erwtjes ofzo dat kun je ook koud eten.

Triva

Triva

09-07-2016 om 09:21

oja

tip van zoon: een elektrisch plaatje nemen en een pannetje (maar hij zit bij de scouting dus hij is ook niet bang voor butagas hoor).

Juno

Juno

09-07-2016 om 09:23

Stekkerdoos

Je hebt maar één aansluiting en daar gaat zo te horen de koelkast op. Met een stekkerdoos kan zowel de koelkast als de mobiel van stroom voorzien worden.
Tas om alle spullen mee te nemen in de douche.

Plasemmertje.

Misschien lastig meenemen met het ov Midden in de nacht de halve camping over voor een plas of als je ziek bent is vervelend.

Pirata

Pirata

09-07-2016 om 10:03

condooms

Condooms natuurlijk. En een plasemmertje? Daar heb ik na mijn leven lang kamperen nog nooit aan gedacht. Lekker laten lopen, hoort bij kamperen.
Hou het simpel. Dat er stroom is, is al luxe. Neem een eenpitsbrandertje mee en 2 pannetjes.

Pirata

Pirata

09-07-2016 om 10:03

heu

Met "lekker laten lopen" bedoel ik naar de wc's he....

tante Sidonia

tante Sidonia

09-07-2016 om 11:33

pirata...

hahahaahha ik had inderdaad meteen een andere associatie.....

bieb63

bieb63

09-07-2016 om 13:34

hahaha

lekker laten lopen.....

Zo'n elektrisch plaatje is wellicht een goede tip. En ZEKER ook die stekkerdoos inderdaad als er maar 1 'gat' is (voor koelkast).

Taruh

Taruh

09-07-2016 om 19:27

campinggaz stelletje

die zijn er overal nog gewoon hoor. Niet gevaarlijker dan thuis op gas koken.

Ook niet vergeten: vuilniszakken: voor afval, maar ook voor de vuile was, om in je voortentje te leggen zodat je tassen daar op kunnen liggen.

bieb63

bieb63

09-07-2016 om 19:37

Fijn

Al goede tips gezien! Wbt dat (buta)gas, ga ik me nog even in verdiepen. Nog steeds tips welkom

Triva

Triva

09-07-2016 om 20:27

haha

Ik bedoelde met mijn verlengsnoer er zo eentje met een stekkerdoos en aan/uit-rood-lampje er aan vast maar dat was niet duidelijk

Juline

Juline

09-07-2016 om 20:37

Aparte stekker

Wij kampeerden altijd zonder electriciteit (lang geleden, zonder kinderen). Nu ging ik laatst kamperen en was er wel electriciteit, maar daar moest een speciale stekker in. Had ik dus niet bij me.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

09-07-2016 om 21:09

Aanvulling

Heel dunne handdoekjes van microfiber of hammamdoeken.
Waxinepitjes en aanstekers.
WC-papier.
Maandverband/tampons
Paracetamol
bij Xenos heb ik vorig jaar een opdraaizaklantaartje gekocht die zonder batterijen werkt, en verder een paar LED-zaklampjes. Neemt weinig plek in.

Vuilniszakken om je boel droog te houden in geval van nood en denk aan grotere gripzakken (Ikea of zo) voor belangrijke zaken (bijv. bij noodweer).

Extra scheerlijn - ook handig als waslijn.

Oordopjes kunnen ook wel eens handig zijn. Niet alleen op Terschelling (De Appelhof?) maar ook op bijv. de boerencamping waar een enthousiaste scharrelhaan je 's ochtends wakker krijst - 1/2 meter van het tentdoek vandaan

Qua vervoer is een opvouwbare bolderkar wel handig. Die vouw je in als je de trein instapt en je hoeft niet zo te sjouwen over het station en naar de boot.

Ook niet vergeten: anti mug.

En

Fleecedeken(tjes), rolletje pedaalemmerzakken is altijd handig, overal voor.

bieb63

bieb63

10-07-2016 om 14:28

dank dank

Ik heb al heel wat dingen van jullie op een lijstje geschreven!

Pennestreek

Pennestreek

10-07-2016 om 21:13

En ik ook

Ik lees als kersverse kampeerder fijn mee. Ik heb wel een compleet ingerichte tent, met bedden en een keuken, maar heb toch wel dingen hier gelezen waar ik wat aan heb!

Kinne

Kinne

12-07-2016 om 13:45

Handig

Een rond wasknijper hanger. Geen idee hoe het officieel heet maar je kan ze oa bij de Blokker kopen. Handig om bikini' s aan op te hangen en voor ander klein spul om op te hangen.

En een opvouwbaar afsluitbare koeltas. Wij hebben er 1 die in een klapkrat past maar die koeltas kan ook prima in een doos uit supermarkt als je daar ter plaatse boodschappen heb gedaan.

Grote opvouwbare boodschappentassen ( shoppers) handig voor zwemspullen, boodschappen, als je gaat douchen, je afwas erin als je naar de afwasruimte gaat. Kortom bij ons gasnver standaard een paar mee.

Kinne

Kinne

12-07-2016 om 13:48

Aanvulling

Die koeltas gebruiken wij niet om te koelen maar als ongedierte vrije opbergplek voor koffie/ thee/ suiker/ zoetbeleg/ koekjes enz.

Thirza

Thirza

06-09-2018 om 21:34

handige lijst

Ze is waarschijnlijk al terug maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan. Deze lijst kwam ik afgelopen zomer tegen. https://www.kampeermeneer.nl/paklijst-kamperen/

Rugzak of achterbak auto

Het maakt veel uit of je met een rugzak of trolly met ov en de wandelwagen naar je bestemming reist of per auto. Maar ook per auto, moet je keuzes maken omdat de achterbak niet onbeperkt groot is.

Toen ik als puber met rugzak (en tent en luchtbed) naar Terschelling vertrok, reisde ik per trein, bus, boot weer bus en uiteindelijk een kilometer lopen. Er was nog geen bagageservice van de camping; even een fiets huren moest maar een dag wachten.
De dochter van Bieb hoeft geen tent en luchtbed te dragen, dat scheelt. Maar dan nog is het volume beperkt.

Do’s:
-wel een éénpitskookpitje voor een kop warme thee of oploskoffie want de ochtenden kunnen koud zijn en cola op de lege maag is ook wat minder.
-zakje met theezakjes, suikerzakjes en creamerstrips en potje oploskoffie.
-scherp kartelmes voor stokbrood.
- kunststof bord en beker.
-royale badlaken; overdag als strandlopen, ‘s avonds als fleecedeken en ‘s nachts als kussen.
-fles shampoo die ook gebruikt kan worden als wasmiddel voor kleding.
- Pakje ziploczakjes
-klein formaat afwasborstel voor de vieze kopjes en borden maar ook voor het wassen van kleding.
-pak inlegkruisjes verkleint de urgentie om ondergoed te wassen.
-Ipv zaklantaarn, een lantaarn die je kan neerzetten of ophangen. Makkelijk voor op toilet!
-En een goede zonnebril.

Don’ts:
-kussen, die neemt te veel ruimte in beslag. Liever een extra handdoek.
-geen etenswaren behalve evt pot Nutella. De rest kopen ze daar wel.
-geen regenjas; je bent de enige. Paraplu is wel slim voor als het regent en je naar de wc moet.
-waslijn; vaak hangt er nog een van vorige huurder. Wel een zakje knijpers mee!

@Bieb, herken je je hierin? Heeft je dochter zelf nu wat do’s en don’ts?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.