Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-04-2010 om 12:41

Welke tent?

Er zijn al heel wat tentendraadjes geweest, maar toch wil ik graag jullie advies. Ik ben nl op zoek naar een tent en heb wel wat verlangens en eisen. Zo moet ik de tent alleen en liefst vrij snel op kunnen zetten, wil ik stahoogte en moet ik er sowieso met 4 personen in kunnen slapen. Enigszins ademend doek is wel fijn, bovendien vind ik puur nylon er niet zo mooi uit zien.
Nu is mijn oog gevallen op deze tent: http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=1&id=14&arid=2679
In een ander draadje had iemand een slechte ervaring met Obelink. Dus nu twijfel ik.... Is deze tent handig of juist niet? Ik kan eventueel wel iets hoger qua prijs maar niet veel omdat ik de hele uitrusting moet aanschaffen.

Rosa


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

23-04-2010 om 14:09

Ken ik

Deze tent ken ik, hij ligt op dit moment opgeborgen in mijn garage. Wij hebben deze 2 jaar geleden gekocht bij Obelink. Het ademend katoen is fijn, er zit superveel ventilatie in (ieder van de 2 x 3 ramen heeft een hordeel) en je kunt zowel via de zij-ingang als aan de voorzijde van de tent naar binnen (fijn voor als de wind net verkeerd staat). De slaapcabines kunnen onafhankelijk van elkaar opgehangen (dus als je met zijn tweeën weg gaat hoef je er maar 1 te gebruiken) en er is binnen voldoende ruimte voor 4 personen.
Nadelen zijn er ook: de tent weegt 50 kg vanwege het katoen (een vergelijkbaar model in Nylon weegt geloof ik 29 kg) en als je de tent de eerste keer opzet, kun je wel een extra persoon gebruiken. Ik kan het alleen (maar ja, dan wordt het tempo wel lager).
Ik kan je aanraden om de tent eens te bekijken in hun winkel. Alle modellen die ze hebben, staan in hun showrooms. Ik heb geen slechte ervaringen met Obelink trouwens.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-04-2010 om 14:30

Sancy

Ha ervaringsverhaal, fijn! Een paar weken geleden was ik voor iets anders in de buurt van Winterswijk en in een verloren uurtje ben ik gauw naar Obelink gegaan. Ik heb toen 3 leuke tenten gezien en op internet heb ik ze vergeleken en deze leek me het beste. Hoe lang duurt het opzetten ongeveer? En hoe krijg je alles in de auto? Ik heb geen aanhanger of dakkoffer. Een vriendin raadde me aan om zo'n blauwe picknickkoffertafel te kopen voor de kinderen en zelf een fijne stoel te hebben. Vorig jaar had ik een tent gehuurd en zelfs toen zat mijn kofferbak al mudvol.
Zijn er nog andere zaken die handig zijn om aan te schaffen? Het is lang geleden dat ik met een tent ben weg geweest, ben er echt helemaal 'uit'.

Rosa

Sancy

Sancy

23-04-2010 om 14:57

Andere zaken

Jij kon in een verloren uurtje Obelink door? Hahahaha, dat is mij nog nooit gelukt
Ik ben echt erg blij met de kwaliteit en ruimte van deze tent. We kamperen er in met 2 volwassenen en 2 kinderen plus hond (mét eigen bench). Maar door het gewicht en de omvang is het geen tent die je eenvoudig in je kofferbak doet, vrees ik. Een dakkoffer zou ik zeker aanraden in dat geval.
Afhankelijk van waar je naar toe gaat, welke voorzieningen er zijn (vaak vermeld op website van de accomodaties) en hoe lang je denkt weg te blijven, kun je andere zaken aanschaffen. Wij hadden ook het idee dat er nog veel bijgekocht moest en we hadden al besloten dat we ieder jaar onze kampeerspullen zouden uitbreiden, maar eigenlijk hadden we na het eerste jaar nog maar weinig nodig.
Wat wij in ieder geval hebben: een campingtafel, een campingverlengsnoer/stekkerdoos en enkele goede lampen. Verder hebben beide kinderen een plastic rolbak met kleding en degelijke (overzichtelijk omdat ze transparant zijn, spullen blijven droog en de bakken zijn stapelbaar) en gebruik ik ook plastic bakken om voedsel in te bewaren, en een kleine koelkast. We hadden allemaal al een eigen campingstoel. De picnickoffertafel heb ik bewust niet aangeschaft omdat je dan de stoelen niet onafhankelijk van elkaar kunt verplaatsen. Wij hebben een soortgelijke als deze http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=4&id=45&arid=6706 maar we hebben er een stoffen 'plankje' onder waar we spullen op kunnen leggen (boeken en tijdschriften). Het fijne van deze is dat de poten uit 2 delen bestaan en je de tafel dus 'hoog' of 'laag' kunt zetten door een deel weg te laten. Als stoelen hebben wij vouwstoelen. Verder hebben we een tweetal kooktoestellen (http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=4&id=44&arid=4196) en een grillplaat.
Als je nog meer wilt weten, dan post je maar weer.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-04-2010 om 15:55

Niet heel obelink

Ik had al wat voorwerk gedaan en heb enkel naar de tenten gekeken. Op weg naar buiten zag ik een leuke kookplaat (campinggaz, twee branders) maar we hebben niets gekocht. Het ging me wat ver om in krap 3 kwartier alles aan te schaffen .
De koelkast huur ik op de camping. Heb je die plastic rolbakken ook bij Obelink gekocht? Ik zat te denken om ipv aparte luchtbedden een twee-persoons te kopen zodat alle ruimte opgevuld wordt met bed -en ik niet na 2 weken zompige sokken en verkleefde Carambars tussen de luchtbedden tegenkom. Ook zag ik een soort van kapstok die je aan die stokken kan hangen, is dat wat? En kan je alles af met kratten of is iets van een kastje ook wel fijn? Ze hebben van die hele mooie opvouwbare tentkastjes.
Ik heb een Citroen Picasso, zou het daar niet inpassen?

Alles past

Als je maar niet teveel meeneemt hahahaha. Ik wil even opmerken dat ik slechte ervaring heb met zo'n picknicktafel. De kinderen zaten er nauwelijks aan en het zit voor volwassenen ook voor geen meter. Ik zou 2 lekker stoelen meenemen, een los klein lichtgewicht tafeltje en voor de kinderen toen ze klein waren hadden we van die regiseurstoeltjes.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar als ze klein zijn kun je de ruimte ook benutten achter de voorstoelen.

Rosa

De allerbeste tenten in katoen, zijn toch echt De Waard tenten. Vind ik (en vele met mij geloof ik)
Levensduur van 20 jaar en meer. Waarom koop je geen 2e hands De Waard; marktplaats staat er vol mee van gezinnen die 'kleiner' gaan. Je kunt altijd accessoires bijkopen of reparaties laten verrichten.
Ik heb echt nooit zo'n fijne tent gehad.

Dorry

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-04-2010 om 20:32

Dorry

Als je een De Waard voor me weet die ik heel snel én in mijn eentje kan opzetten hou ik me aanbevolen. Dat is nl mijn allergrootste eis omdat ik in alleen met drie kinderen ga kamperen.

Rosa

Kampeeruitrusting

Ik kook bij het kamperen op een 1 pits gasstel. Niet op zo'n heel kleintje, maar op een tankje van 2,75 liter. Hier kun je pit van ongeveer 15 cm doorsnee opdraaien waardoor de pan er goed stevig opstaat. Ik zet de tank op de grond en ik kook zittend! 1Pit koken vergt enige creativiteit maar macaroni blijft lang genoeg warm hoor als je een snelle saus maakt. Verder heb ik als keukenspullen mee: een koekepan groot genoeg om een pastasaus in te maken, een grote pan groot genoeg om pasta/aardappelen voor 4 personen te koken en nog een klein pannetje voor een blik groente oid. Verder een grote slabak een vergiet, een fluitketel en een snijplank. De grootste pan past in de slabak en zo past alles in elkaar. Na de laatste vakantie toch maar een waterzak gekocht omdat we wat ver van de kraan stonden. Verder hebben wij 4 van die doorzichtige kratjes mee. Ze passen inelkaar en zo gaan er dus 4 mee en passen er 2 naast elkaar in de kofferbak. Deze kratjes gebruik ik voor keukenspullen, voorraad, speelgoed, boeken en andere zooi die je niet los in de tent wilt hebben slingeren. Je kinderen kunnen prima slapen op inflateble matjes, die zijn ook kleiner opvouwbaar. Ikzelf kan dat niet meer want 40+ en overgewicht en slaap dus op een luchtbed. Als je weinig ruimte hebt zou ik kleding menemen in tassen die makkelijk te proppen zijn. Handig is ook om 1 linnenkast tas te hebben met alle handdoeken ed. Niet teveel kleding meenemen, ook afhankelijk van weer en of er een wasmachine op de camping is. Nou tot zover.

De waardje voor rosa

Op www.dewaardtenten.nl kun je alle tenten bekijken met plattegronden. Wij hebben zelf een Roerdomp en die heb ik al eens alleen opgezet. We slapen er met 2 kinderen in, maar gaan nu over naar een aparte De Waard voor de kinderen.
Er is een superduidelijke opzetinstructie bij, met tekeningen. Je legt de tent op de grond en prikt het grondzeil vast. Je schuift twee voorstokken achter de rits en trekt aan de luifel-lijnen de tent omhoog. Dan even vastzetten met twee haringen en naar binnen voor de hoogste stokken in het midden. Nu het luifel goed afspannen en dan een dikke 20 haringen in de grond slaan.
Hoe oud zijn je kinderen? Mijn kinderen hebben al heel jong een taak gekregen bij het tent opzetten; bij elk 'oogje' een haring neerleggen. Dan ben je zo rond en zitten alle haringen erin.
Elke tent vraag even handigheid, en alleen de 1-minuut-tentjes gooi je neer en ze staan. Maar als het regent weet ik niet wat er gebeurt. Trouwens, heb je wel eens gezien hoe lang je bezig bent om die 1-minuut-tentjes op te vouwen?
En inderdaad, 4 pannen en die gebruik je ook als slabak, chipsschaal, broodmandje, etc. Een plank, schilmesje en grootmes. En een grote anti-aanbakpan. Dat is mijn assortiment voor de camping-keuken, meer heb je niet nodig. Wassen van de groente; ook in een pan, of in de afwasbak.
Als je meer wil weten over De Waard tenten en waarom ze zo fijn zijn:

www.dewaardforum.nl
Je kunt er zelfs een De Waard huren bij de moderator.
Succes!

Dorry

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-04-2010 om 13:04

Dorry

Dorry, bedankt voor je heldere uitleg! Ik ben al heftig aan het zoeken geweest op zowel de site van de Waard, als het forum als op MP. Een de Waard is voor mijn gevoel meer een tent dan zo'n tunneltent, ik denk dat je wel weet wat ik bedoel . Mijn kinderen zijn 6, 7 en 11. Nu is de jongste autistisch en heel onvoorspelbaar in zijn gedrag. Ik kan er niet van uit gaan dat de kinderen mij kunnen helpen, voor hetzelfde geld gaat het mis met jongste en moet hij in bedwang worden gehouden. Vandaar dat ik de tent snel en alleen op moet kunnen zetten. Op het forum las ik dat de meeste mensen toch flink lang bezig zijn met opzetten.
De Roerdomp lijkt me wat klein, als DH ooit een weekendje overkomt kan hij er niet meer bij. Ik zag op MP een Albatros met aanhangwagen voor 300 euro. Dat kan toch bijna niet goed zijn?
Vroeger had ik een Esvo, leek op de Mohawk maar dan een slag kleiner. Ik kan helaas niet meer op de grond kamperen en heb ook een goede stoel nodig.
Ik ben van de week lid geworden van Staatbosbeheer, die hebben ook waanzinnige campings. De planning is om volgende week met de kinderen te gaan kamperen, hopelijk weet ik tegen die tijd wat ik wil en heb ik het in huis.

Rosa

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-04-2010 om 14:33

Dorry, nog een vraagje

Zou ik de Albatros in mijn eentje op kunnen zetten?

Het kan, wel oefenen thuis

Ook de albatros moet in je eentje op te zetten zijn. Vraag het eens aan de albatros-gebruiker op het forum?

Echt hulp moet je ook niet verwachten van je kinderen. Het is meer dat ze dan bezig zijn en niet weglopen. Ik weet niet of autisten weglopers zijn, maar de andere leeftijden moeten zich prima kunnen vermaken. Laat ze bijv. de camping rondlopen op zoek naar vriendjes.

En zorg dat je ruim de tijd inplant voor het opzetten. Als het even tegenzit omdat je aandacht aan de kinderen moet besteden, dan kun je het later afmaken.

En ik zou thuis een paar keer oefenen met opzetten. Dan weten de kinderen ook hoe het gaat.
Ik heb trouwens ook altijd 4 opklap-stoelen mee, dus zit niet op de grond.

Er worden op MP veel grote De Waard tenten aangeboden, vaak nadat de kinderen het huis uit zijn. Het is een mooi prijsje, en je zou het dak kunnen laten controleren, want daar zie je ouderdom het meeste in terug. Maar ik zie het meer. Ik betaal voor een bijzet De Waardje bijna net zoveel. Die zijn veel zeldzamer.
Of je huurt een De Waard via het forum en gaat dan uittesten of je het alleen kunt?

Dorry

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-04-2010 om 21:42

Wat goed dat je geslaagd bent!

Heb je alleen de tent gekocht of ook nog heel veel erbij? Ik merk dat ik er toch nog niet helemaal uit ben. Ik twijfel en twijfel... Van een De Waard gaat mijn hart wel sneller kloppen maar vraag me tegelijkertijd af hoe realistisch het is om dit te willen hebben. DH en ik zijn niet samen vrij, mijn gehele tentenspeurtocht moet online. Ik vind die tent van Obelink wel oké, maar ik krijg er niet het ultieme vakantiegevoel bij. Voor andere tips hou ik me nog steeds aanbevolen, mijn 'eisenlijstje':
makkelijk door één persoon op te zetten
4 a 5 persoons
stahoogte
luifel
In Lelystad hebben ze toch ook altijd een tentenshow? Ben de naam kwijt en kan het niet vinden op Internet.

Rosa

Nasha 1st

Nasha 1st

25-04-2010 om 21:54

Mooie tunneltent

Het is dat ik geen tentkampeerder ben, maar die is erg mooi!!

Overigens, wij zijn vandaag daarheen gegaan!!

Karsten

Ik zou echt voor de Karsten gaan! (oppomptent)
makkelijk alleen op te zetten.
Kan er in staan en van katoen.
Als je alleen basistent opzet zijn het een stuk minder haringen dan een de waard!
Niet goedkoop net als de waard.Gaan lang mee
wij 4 jaar geleden een 10 jaar oude karsten gekocht. Super!.

Sinilind

Wat een mooie tent, veel kampeerplezier.

Groetjes, Pinkelot

Jesse_1

Jesse_1

26-04-2010 om 21:00

En nog een mening

Wij hebben deze tent gekocht:
http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=1&id=14&arid=5025
Hiervoor hadden wij een tent voor in NL (veel binnenruimte, katoen) en zijn afgelopen zomer voor het eerst met deze geweest (één voor mooi weer). Onze argumenten: grote luifel, dus veel schaduw (en evt ruimte als er toch een buitje valt), meer dan een keer zo licht (en minder ruimte-innemend) dan de vorige, eenvoudig op te zetten, kan op meerdere plaatsen open. Kinderen (3 stuks slapen in een aparte tent, wij slapen beiden in een slaapcabine, maar het doek daartussen ritsen we helemaal open (dus in feite één grote slaapcabine).
Wij gaan op vakantie met één stationwagon met grote dakkoffer. Eerder hadden we ook een gasstel, maar we gaan nu voor een tankje met 2 pitten erop - naast onze grillplaat (ik kan er geen plaatje van vinden, een soort grillplaat op een gastankje), dit ivm de ruimte in de auto.
Met de leeftijd van jouw kinderen zou ik geen picknicktafel meer nemen! Voor ons wordt dit ook het laatste jaar, al is het ideaal, maar de oudste wordt te groot en de picknicktafel begeeft het bijna.
Kapstokje: hangt van de tent af of je die op kunt hangen!!! Dat is wel het nadeel van onze nieuwe tent: geen tentstokken binnen, dus je kunt ook niks ophangen. Sowieso lastig bij een tunneltent denk ik!
Mocht je geïnteresseerd zijn, dan kan ik je mijn checklist wel mailen voor het kamperen.
Jesse

Oh jesse

als je nog eens een coleman koopt mag je me wel mailen,die zijn hier wel een stuk goedkoper (zeker met de huidige stand van de pond)
wij hebben de riverside voor 6 personen gekocht, gaan we komend weekend uitprberen (als we nog een plekje op een camping kunnen vinden!

Uhm (totaal ot voor jesse)

als je 'm tenminste in de winter koopt, nu niet meer. Tjonge, dat scheelt van februari tot nu dus ongeveer 120 pond!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

26-04-2010 om 23:27

Ik ben er nog helemaal niet uit, nieuwe tips gevraagd

Ik zag de kariba van aartkok.nl. Erg mooi, net als zijn andere tenten. Ik denk dat ik toch meer in de richting van zoiets wil (maar dan nog steeds wel eenvoudig op te zetten) in plaats van een tunneltent. Wat is er toch veel te zien op het internet . Hele gave riddertenten met schulpranden en vlaggen, tipi's en nog veel meer. Maar mijn droomtent heb ik nog niet gevonden. Als ik het echt niet kan vinden wordt het de tent uit mijn openingsposting maar liever ga ik voor iets anders. Op de één of andere manier past zo'n tunnel ook niet bij een camping van het Staatsbosbeheer, het mag wel iets meer in de natuur op gaan. Ik sta open voor suggesties!

Rosa

sita

sita

27-04-2010 om 17:01

1 mei tentenshow in de lutte

Op landgoedcamping Meuleman dacht ik. Tentenshow van Beverzwerfsport, had ik gelezen toen wij de camping gingen bekijken 2 weken geleden.
Wij gaan met pinksteen onze michigan 5 uitproberen.
Sita

merene

merene

27-04-2010 om 22:07

Nieuwe tip

Wij hebben deze tent. Hij bevalt ons prima. Niet te groot en is makkelijk op te zetten.
http://www.eurekaeurope.com/nl/tents.php?group=19&product=21

De kinderen slapen in een aparte tent.

Jesse_1

Jesse_1

27-04-2010 om 22:47

Kroet

De komende jaren hopen we het met deze te doen, maar ik hou het in gedachten (in de winter dan

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-05-2010 om 16:34

Vis-a-vis

Hoi Tenna,

Ik heb drie tenten op het oog, waaronder de falco Steenarend . Inderdaad erg mooi! Is het geen vis-a-vis? Dat lijkt me nl zo onpraktisch of valt dat wel mee? Ik ga van de week kijken bij Atomatent voor de Armadillo, als dat niets is bij de Vrijbuiter voor de Torenvalk of dus de falco Steenarend. Ik heb het budget flink omhoog gegooid, vond dat ik niet zo moest zeuren: twee weken een tent huren is ook erg duur.

Tenna

Tenna

01-05-2010 om 17:06

Geen vis-a-vis

Hoi Rosa,

't is geen vis-a-vis,( kan wel, je kunt de binnententjes aan beide kanten hangen) de slaaptentjes hangen naast elkaar, waardoor je nog een zee aan ruimte hebt om binnen te zitten (hopelijk niet nodig, maar toch handig als het regent)
De tent is heel makkelijk alleen op te zetten omdat je eerst het kuipzeil met haringen vastmaakt, de boogstokken op het zeil legt en dan de tent er aanvast ritst. De boogstokken zet je rechtop en rits je in de tent, en je tent staat. IDEAAL!!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-05-2010 om 14:09

Heeft de falco steenarend een zij-ingang?

Ik kom niet helemaal uit de plattegrond; op het plaatje lijkt hij erg breed terwijl de plattegrond weer erg lang toont. Kan je de tent zo op de staanplaats opzetten dat je onder luifel kunt zitten of zit je dan in de heg -als je begrijpt wat ik bedoel?
Die van Marktplaats is inderdaad erg mooi, misschien moet ik het gewoon doen.

Tenna

Tenna

02-05-2010 om 16:01

Geen zij-ingang

De tent heeft geen zij-ingang, alleen de ingang aan de voorkant. De tent is wel flink, ik denk 3,5 bij 6,5 meter. Maar je hebt geen scheerlijnen die uitsteken, dat scheelt. Wij hebben een luifel met zijkanten, bevalt prima, ons kookstelletje staat daar ook altijd, maar de luifel is niet zo ruim dat je er met regen met z'n vieren (+tafel) onder kunt zitten. Hooguit met z'n tweeen en tafel. Dat vinden wij wel een nadeel (we zijn met z'n vieren),dus we hebben zelf altijd zo'n tarp (doek) mee, die we ook nog uitspannen, dan heb je wat meer ruimte om droog of in de schaduw te zitten.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-05-2010 om 16:46

Ik weet het niet meer....

De falco steenarend was ANWB-tent van het jaar, dat zal wel niet voor niets zijn. De kleur is mooi, het doek is van goede kwaliteit, is snel op te zetten. maar hij heeft geen zij-ingang en ondanks dat de tent erg groot is moet er een aparte tarp bij.
De Waard en Atomatent zijn prachtig maar niet snel op te zetten.
Esvo is op zich ook mooi.
De tent van Obelink uit de beginposting heeft een verplaatsbare voorwand, zij-ingang en dwarsbuizen om eventuele spullen op te zetten maar is IMHO niet zo mooi.
Pff.... Misschien een wat kleinere tent maar wel met een enorme luifel? Ik weet het echt niet meer! HELLUP

Rosa.

merene

merene

02-05-2010 om 21:04

Falco steenarend

Ik vind het een prachtige tent, maar hij is wel groot.

Er zijn ook kleinere Falco-tenten. Zoals de Dwergarend 300.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.