Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zomervakantie italie, te ver, te duur?

klopt het dat een leuke kleinschalige camping (minder dan 100 plaatsen) in italie of te ver ligt of te duur is ?

wij zijn afgelopen jaren altijd naar Frankrijk geweest, wat prima is bevallen, maar ik zit nu eens te kijken wat er in Noord Italie (ivm reistijd auto kleine kinderen achterin) allemaal te doen is.

Ben benieuwd wat jullie van camperen in Italie vinden, kan ik lekker gaan googlen !


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

16-11-2010 om 18:37

Podere sei poorte of blucamp

Wij zijn deze zomer naar podere sei poorte geweest, op zoover heel veel reviews. Mooie camping als je op het 'nieuwe'veld staat, wij haden plek 68 en keken uit over de heuvels, voor meer iinfo of foto's kun je me mailen.
We afgelegen van alles, naar het strand was toch al gauw een half uur in de auto, en dorpjes etc ook.
Het is een nederlandse enclave en dat vonden wij minder.

Nu ben ik weer aan het speuren, weten nog niet wat we gaan doen, en zag camping Blucamp, vlak aan zee, want mijn geliefde wil niet meer zoveel rijden in de vakantie.http://www.blucamp.it/

Beide wel ver, voor osn 1500km vanuit het noorden.Maar we hebben 2x overnacht de heenreis in een hotel en terug 1 x.
Succes. Leuk dat speuren niet?

oregano

oregano

16-11-2010 om 18:39

Nog iets..

waarom we kozen voor Podere sei poorte waren de grote plaatsen...Die van ons was wel 150m2 en dat zie je nergens in Italie. Wie nog een camping weet met zulke grote plaatsen, ik hou me aanbevolen

Verschillen

Het is, denk ik, klein en daardoor of te duur of te ver.

Het is meer hoe centraler je zit, hoe duurder. Zit je in een regio vlakbij allerlei voorzieningen, of bij een grote stad, dan betaal je daar ook voor.

Ikzelf ben nog nooit in het hoogseizoen in Italie geweest, wel een paar keer in het voorjaar.

De reden waarom ik niet naar Italie zou willen gaan in de zomer is omdat het dan best heet kan zijn en kamperen in Italie krap is. De plaatsen zijn klein en je staat hutje bij mutje. En in het hoogseizoen is een camping (maar waar eigenlijk niet tegenwoordig) behoorlijk duur. En in het hoogseizoen is bv het Gardameer megadruk, sta je in een file om rond het meer te rijden, no thanks.

Noord Italie is goed te doen hoor qua rijden, en een mooie omgeving. Ik ga er graag heen. Geen idee of er ook wat kleinere campings zijn, wij hebben voornl. gekampeerd op grotere.

Zoek eens via www.eurocampings.net, daar kom je ook de kleinere campings tegen.

Succes, groet, Moppeke

Manda Rijn

Manda Rijn

17-11-2010 om 10:35 Topicstarter

Hmm

tot nu toe nog niets leuks tegen gekomen in Noord Italie, ik heb toch de indruk dat het of te massaal, te groot, te duur of te ver weg is.

hmm, ik geef het even op. Ik zie wel prachtige villa's lekker rustig met zwembad maar die zijn dan weer rond de 800 per week. En ik wil rond de 500 per week max kwijt zijn voor vakanties aan accomodatie (we willen niet in een tent, tenzij die kant en klaar met alles erop en eraan klaar staat).

ik vermoed dat het dan toch weer Zfrankrijk wordt !

Camping trelago in ghirla?

http://www.3lagocamping.com/
Zelf ben ik er nog niet geweest, maar misschien iemand anders? De meningen over deze camping zijn erg verdeeld. Verder hebben ze qua verhuur accomodaties alleen stacaravans en tenten. De omgeving schijnt zeer mooi te zijn. En de camping is voor Italiaanse begrippen niet duur.

Gr. Poezie.

Rembrand

Rembrand

17-11-2010 om 14:12

Meer van caldonazzo?

Wij stonden dit jaar op camping Mario aan het meer van Caldonazzo.
Ze hebben daar compleet ingerichte stacaravans met airco.
Wellicht is dat iets voor jullie ?
M.

Mario=duur!

Oef!
Het ziet er wel heel leuk uit op de website. Hoever is dat ongeveer rijden?

Gr. Poezie. (Ik antwoord maar even als meekijker )

Max 500 per week?

In het hoogseizoen? Daar heb je echt geen ingerichte tent voor hoor, nergens in het hoogseizoen. Uberhaupt qua accomodatie zit alles daar vet boven.

En eerlijk gezegd: als je een accomodatie van max 500 per week in Italie zou vinden, dan moet je je echt afvragen waar je dan terecht komt. Alle waar voor zijn geld.

Het is ons overigens voor dat bedrag (ietsje meer, tegen de 600 per week) wel gelukt in Oostenrijk en Zwitserland. Maar Italie is in het hoogseizoen erg populair, dus zijn de prijzen daar ook naar.

In het voorseizoen lukt dat overigens met groot gemak. Dan kun je met gemak voor 300 euro 2 weken in een prachtige stacaravan zitten op een camping in Italie met alles erop en eraan

Nee hoor moppeke

Op camping Trelago huur je voor E 66,= per nacht een bungalow voor 4 personen. Dan heb je geen animatie e.d. maar volgens mij is het best een leuke camping.

Gr. Poezie.

Deze is nog goedkoper

in mijn wensenlijstje staat ook nog agricamp picobello. Die verhuren tenten voor 50 euro per nacht. Ik ben er dus niet zelf geweest maar het ziet er mooi kleinschalig uit. Zelf tippen ze om met het vliegtuig te komen omdat het vlakbij vliegvelden ligt waar ryanair ook op vliegt. Misschien een idee? Komt er wel weer autohuur bij natuurlijk.Kijk ook eens op de site van eceat, daar zitten ook leuke dingen tussen.

Margriet*

Margriet*

17-11-2010 om 17:04

Wel ver en best duur

Wij zijn dit jaar voor het eerst naar Italie geweest. Op Lucherino geweest onder Siena. Wij hadden een tent maar waren 50 euri per nacht kwijt voor 5 personen. Een mobilhome is hetzelfde per nacht maar zij zijn vrij eenvoudig en liggen niet op de beste plekken.
Ik vond het wel een leuke camping, erg aardige campingeigenaren en wij stonden prachtig met uitzicht op het dal en we hadden heel veel ruimte. Zwembad en tafeltennistafel en een goed restaurant.
Maar het is wel een eind rijden, wij deden er twee dagen over. Volgend jaar gaan we weer naar Italie maar dan wat dichterbij. Googlen op kleine campings helpt maar ik heb verder geen adressen waar ook mobilhomes staan, alleen campings waar je met tent en caravan terecht kan.

Poezie

Dat wist ik niet, en inderdaad ziet dat er goed betaalbaar uit. Alleen als je dan op zoover kijkt zijn de meningen nogal verdeeld, camping met achterstallig onderhoud. De huisjes die worden aangeboden zijn vergelijkbaar met een simpele trekkershut hier.

Vandaar mijn opmerking, alle waar naar zijn geld.

Maar wat ik zo leuk vind aan dit draadje, is dat mensen toch erg creatief zijn en toch goedkope, leuke en goede adresjes vinden. Ik vind mezelf redelijk vindingrijk, maar het kan nog beter lees ik

Margriet

Ik ben natuurlijk gelijk gaan surfen op Lucherino

Een mobilehome/bungalow kost inderdaad 50 euro, maar dan betaal je pp nog 12,50 erbij...... Dat kan dan aardig oplopen als je met zijn 5-en bent.

Manda Rijn

Manda Rijn

17-11-2010 om 22:41 Topicstarter

Nou

wij stonden vorig jaar op een hele leuke camping in ZFr voor E 420 per week, gaan we zeker nog een keertje naar toe. En ik heb al 2 kleinere campings gevonden weer in Zfr, 1 chalet met wc en keukentje E 390 per week en 1 chalet met badkamertje en keukentje voor E 420 per week. Beide campings staan direct aan een riviertje waar je kan zwemmen, 1 heeft ook een zwembad. En beide campings zijn dus rustig, met veel kleine kinderen, gemixte nationaliteiten in een mooie groene omgeving (bergen, roofvogels, riviertjes, wandelroutes etc) met veel oude dorpjes etc.

En onze ervaring is dat leuke campings (wat wij dus leuk vinden) niet duur zijn. Juist de campings met een een waterpretpark en animatie en kaarsrechte wegen vinden wij niet leuk.

En ik denk dat Italie gewoon niet het land is waar we dit ook kunnen vinden, ik heb ook vanavond gezocht en niets wat bij ons past.

Rembrand

Rembrand

17-11-2010 om 22:52

Poezie

Vanaf onze woonplaats ( nabij Rotterdam) is het ruim 1000 km. Wij hebben het met de caravan in twee dagen gereden op het gemakkie.
M.

Manda Rijn

Manda Rijn

18-11-2010 om 11:01 Topicstarter

Oh zalig

gisteren zelfs een reisschema gemaakt, voor de heen en terugreis 2 leuke kamers gevonden, 1 een landgoed en 1 kasteeltje en 2 campings die precies (hopelijk) bij ons passen. Niet meer dan 100 plaatsen, geen animatie, geen asvalt, wel veel struiken en bomen, natuurlijk zwemwater en veel kinderen onder de 12. Enige nadeel is dat we dan weer in Zfr zitten maar wel in delen waar we nog niet geweest zijn zodat we andere dorpjes kunnen bekijken.

Jammer dat het nog heel lang duurt voordat het augustus is. Ik ga in december reserveren. Hmm, eens kijken wat een weekendje Rome in de mei vakantie moet kosten, ik heb zo'n zin in Italie....

Manda, over rome:

Ik ga in het voorjaar naar Rome, 4 dagen (3 overn).
Kost me 125 euro, inclusief vlucht + B&B hartje Rome.

Dus daar hoef je het niet voor te laten

Rome is in mei wel drukker, vroeg boeken is het toverwoord.

reina

reina

18-11-2010 om 15:22

Manda

Hoe klein is te klein? Wij stonden afgelopen zomer op een camping in le Marche (maar dat zal te ver weg zijn voor jullie), 19 plaatsen van ongeveer 100 m2, het kostte ongeveer € 25 pn. Maar het is erg kleinschalig, dus geen luxe zwembad etc. Zo zijn er zeker meer plekken te vinden (zoek bijv eens in het boekje "Rustiek kamperen in Noord en Midden Italie"). Juist de kleine campings in Italie zijn betaalbaar en hebben wel ruime plekken. Ik heb vaak zowel in Frankrijk als in Italie gekampeerd, persoonlijk heeft Italie mijn voorkeur!

reina

reina

18-11-2010 om 15:28

Oeps

Ik zie nu dat je iets ingerichts wilt hebben, dan ben je natuurlijk meer kwijt. Op de camping die ik bedoel ben je in het hoogseizoen ruim € 600 pn kwijt voor 4 personen

reina

reina

18-11-2010 om 22:09

Kastanjet

Hoezo? Koopje toch ?

Rembrand

O dat is heel goed te doen! Maar ik vind 'm wel heel duur hoor. (Als je nagaat dat we normaal in Frankrijk zo'n 15 á 20 euro per nacht kwijt zijn.) Ik zal eens op die sites van kleine campings kijken. Wel jammer dat je er nogal moeilijk achter komt of die kleine campings ook wel leuk zijn voor pubers.
Maar een leuk draadje dit, ik zit eigenlijk al járen te lonken naar Italië, het is er alleen nog nooit van gekomen.

Gr. Poezie.

Julia64

Julia64

19-11-2010 om 09:14

Camping viora

Tot vorig jaar gingen we altijd naar Frankrijk, maar ik ben nu toch wel erg gecharmeerd van Italië. Prachtig land, aardige mensen, heerlijk eten.
Afgelopen zomer zijn wij hier geweest
http://www.campingviora.com/
We hadden een ingerichte tent gehuurd, voor maar 300 euro per week, spotgoedkoop natuurlijk - ik zag dat ze voor volgend jaar de prijs wat verhoogd hebben, maar het is nog steeds niet duur.
De camping is heeeeel klein, daar moet je van houden, maar het is ons goed bevallen. We hebben alleen maar aardige mensen ontmoet en onze zoon van 9 zagen we bijna niet, die was alleen maar aan het voetballen/spelen met alle andere kinderen.
Er zijn verder geen faciliteiten (behalve een zwembadje),
maar daar gaat onze voorkeur ook naar uit (liever dan zo'n "megadorp" met 20 glijbanen etc.).
De omgeving is schitterend, alleen vonden wij het jammer dat je toch wel een uurtje rijden van het strand afzit en er verder geen zwemwater (rivier oid) in de buurt was. Maar dat was het enige minpuntje.
De eigenaren van de camping zijn ontzettend aardig, de geiten zijn geweldig en het uitzicht vanaf de huurtent echt schitterend.

Volgende zomer willen we weer zoiets, dus ik lees verder geïnteresseerd mee.

reina

reina

19-11-2010 om 14:14

Camping viora

Op hyves ben ik een hyve 'kleine campings' gestart. Daarop zijn deze week toevallig wat foto's door de eigenaars van camping Viora gezet. Ik heb naar aanleiding daarvan gekeken op de site en het zou helemaal een camping naar mijn smaak zijn én het zit nog in noord-Italie ook!

reina

reina

19-11-2010 om 14:31

Nog eentje

Voor rustzoekers is dit een ideaal adresje in Toscane (niet in het drukke deel): Punto Natura in Roccostrada. Hel kleinschalig, wij hebben er gekampeerd, je kunt ook iets huren, rond de € 400 per week inhet hoogseizoen:
http://www.puntonatura.com/

Manda Rijn

Manda Rijn

21-11-2010 om 12:31 Topicstarter

Dank!

ik heb al jullie tips bekeken, leuke plekken hoor, heerlijk ! Maar zonder echt goed zwembad of zwemriviertje. Ik ga komende tijd nog wel een keer zoeken.

Rome in mei viel mij idd mee, jeetje 4 tickets voor nog geen E 150 ! B&B werd te duur met zijn viertjes, misschien iets voor de herfstvakantie volgend jaar dan kan ik ver van te voren boeken.

Manda Rijn

Manda Rijn

21-11-2010 om 13:19 Topicstarter

Moppeke

kan je mij je gouden tip geven, ik kan echt niet iets vinden van rond die prijs pp. ook als ik een jaar verder kijk.

Manda

Heb het draadje gevolgd maar als je naar Rome wil en die goedkope tickets wil moet je daar echt niet al te lang wachten met boeken. Tickets zijn juist het goedkoopste als je die ver van tevoren koopt. Ik ben de hele week al bezig met het zoeken van tickets naar Barcelona en in een week tijd zijn die al een paar tientjes duurder geworden.

Mei = duur

Als je in de meivakantie zou willen gaan, betaal je per definitie al een stuk meer omdat dit al een drukke periode in Rome is.

Wij gaan meestal in februari of maart en dat scheelt aanzienlijk. Dit boeken wij altijd zodra er maar vluchten beschikbaar zijn, dus max een half jaar van tevoren. Hoe eerder je je vlucht boekt, hoe goedkoper, en dan zijn de prijzen van de B&B's ook goed te doen. Maar wil je in mei gaan en ga je nu zoeken, dan ben je dus duur uit. Dan kan ik je geen gouden tip geven, mijn truck werkt dan niet

Als ik bv. nu ga kijken wat de vlucht kost die wij al in augustus hebben geboekt, dan scheelt dat al 60 euro.... Voor dezelfde stoelen!

Vroegboeken, en net buiten het seizoen gaan, dat is dus eigenlijk de truck. En die betaalbare B&B's voor max 45 euro per nacht (voor 2 personen, soms badkamer op de gang maar ook dat is prima geregeld) in hartje Rome, die zijn er echt. Je kunt zoeken via de diverse B&B sites, hoteliers.com (en dan vakje B&B aanvinken) of via de sites zoeken van Ryanair of Easyjet. Vliegen ook allebei op Rome.

Speuren, speuren, het loont echt!

reina

reina

22-11-2010 om 11:30

Moppeke

Hoe is in februari het weer in Rome? Ik ben 2 x een dag in Rome geweest, beide keren in de zomer en hoewel ik er in de rest van beide vakanties geen last van had, vond ik het in Rome veel te heet en te druk om ervan te kunnen genieten. Ik wil de stad graag een herkansing geven en denk erover in de voorjaarsvakantie te gaan. Maar is het dan niet te koud om de hele dag buiten te lopen?

Wisselvallig

In februari weet je het gewoon niet. Dit jaar was het er koud en was er ook een pak sneeuw gevallen.

Ga je in maart, dan is de temperatuur al een stuk aangenamer. Wij hebben begin maart op diverse terrasjes gezeten omdat het al heerlijk lenteweer was. En eigenlijk hebben we dat tot nu toe gehad. Lekker temperatuurtje, voorjaarszonnetje. Soms ook wel een regenbui maar dat boeit ons niet.

Ik ga beslist niet in de zomer. Ten eerste omdat het dan een stuk duurder is qua verblijf, maar ook omdat het me dan te heet is en veel te druk. Februari/maart heeft ook als voordeel dat je overal lekker kunt struinen zonder over de koppen te lopen qua toeristen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.