Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ingrid

Ingrid

30-01-2013 om 21:32

Zoon van 14 en ik, ideetjes?

Ik heb ook een dochter van 16, maar die gaat dit jaar met haar vriend en z'n familie mee op vakantie. Man wil niet op vakantie en dan heb ik nog een zoon van net 14. Ik zoek leuke ideetjes om samen met zoon op vakantie te gaan. Hij is een heel sportieve en komische jongen en we kunnen het samen best goed vinden. Zelf weet hij niet zo goed wat-ie wil. Hij vindt pretparken het leukst, maar je kunt niet de hele vakantie naar het pretpark. We zijn vorig jaar twee dagen(!)naar Europapark geweest, wel leuk en ik ga ook alle enge achtbanen in. Dus er mag best één dagje pretpark bij zijn, maar meer ook neit.
Misschien een groepsreis met andere ouders en kinderen van zijn leeftijd? We willen wel kamperen of in jeugdherberg, moet niet te duur zijn. En ik neem gewoon de auto mee. Iemand leuke tips? Cycletours vindtik wel leuk, maar hij fietst al genoeg iedere dag naar school en dat vindt hij niet echt leuk, dus ik weet niet of dat wat is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marjanne

marjanne

31-01-2013 om 15:51

Drenthe

Ben eens met mijn zoon een week in Drenthe geweest, kamperen op een camping waar ook een waterski baan was op een groot meer. Veel jongelui, redelijke campingplaatsen. Hij vermaakte zich met waterskiën en ik met mijn boek, of een wandeling. T'is niet mijn idee van kamperen maar hij was blij. Een dagje naar dierentuin Emmen, Er is een buitenzwembad in de buurt

Ella2007

Ella2007

01-02-2013 om 10:55

Avontuurlijke gezinsreis

http://www.pharosreizen.nl/gezinnen/avontuurlijke_gezinnen/duitsland/sauerland/8_dagen_bergen_vol_uitdagingen_in_het_sauerland/
Is dit wat ? Bij Pharos heb je veel van dit soort reizen, het is duurder dan gewoon een weekje kamperen maar dan heb je ook een unieke ervaring. En is een weekje ook weer zat. En je hoeft maar voor twee te betalen.

Buitenkunst

Ik ga elk jaar met mijn zoon naar buitenkunst in Drente. Je kampeert daar met je eigen caravan of tent op een vrij primitieve camping. Overdag zijn er workshops op het gebied van zang, dans, toneel, schrijven of beeldende kunst. 's avonds zijn er voorstellingen met een kampvuur als afsluiting. Er zijn aparte workshops voor kleuters, basisschool kinderen, pubers to 16 jaar en volwassenen. Zo'n pubergroep kan wel een man of 25 bevatten en lijkt erg gezellig. Het terrein is heel groot en er lopen wel 500 (denk ik zal per week verschillen) mensen rond. Je kan dus makkelijk ook een dagdeel overslaan om te gaan zwemmen of om boodschappen te gaan doen. Ik vind het een erg leuke manier van samen vakantie vieren. Overigens heb je ook zoiets in Frankrijk, dat heet Charmes. Daar ben ik nog nooit geweest maar dan heb je misschien wel wat mooier weer en je bent in Frankrijk!

Buitenkunst idd!

Superleuk, alle leeftijden lopen er rond. Een mooi evenwicht
Tussen je eigen ding doen en elkaar weer opzoeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.