Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zucht...vaders...

Dochterlief is op scouting kamp en heeft mijn korte exped downmat mee. Heb ik zelf prima ervaring mee qua slapen, heeft ze zelf ook vorig jaar op geslapen.

Vader vindt het maar niets en wil nu speciaal naar het kamp rijden om haar een groot luchtbed te brengen, want op zo'n dun ding kun je niet slapen...

...zucht...hoe leg je iemand die als kind nooit op kamp geweest is nou uit dat zoiets niet echt op prijs gesteld wordt als je op kamp bent...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

09-07-2012 om 11:24

Hij heeft er zelf nooit op gelegen, blijkbaar? En dochter wel, en die protesteerde niet toen ze deze mat meekreeg?
Hier zou het denk ik werken om hem uitgesteld gelijk te beloven. Hem laten afwachten wat dochter zegt als ze terugkomt. Als ze tegen hem zegt dat hij het gewoon had moeten doen, dat luchtbed brengen, dan mag hij de volgende keer het inpakwerk doen. Tot die tijd heb jij gelijk en slikt hij zijn bezwaren maar in.
Of je schetst hem de gevolgen als hij gaat, en laat hem vervolgens rustig de eigen neus stoten als hij doorzet met zijn actie. Dochter krijgt er vast niets van, die rolt wat met haar ogen en verzucht dat vaders ook zoooo dom zijn. Haar geloofwaardigheid zal toch niet ineens kelderen? En dan hoort hij met een beetje geluk uit haar eigen mond dat dat matje prima slaapt.

Scoutingregels

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier mógen kinderen niet eens een luchtbed mee op scoutingkamp. Ze nemen teveel plaats in, en bovendien gaan ze vaak kapot.
Kortom: luchtbedden verboden bij onze scoutingclub!
n@nny

dirksmama

dirksmama

09-07-2012 om 13:23 Topicstarter

Luchtbedden

Vorig jaar werd er nog gedviseerd om niet met een luchtbed te komen, maar toen had het merendeel toch zo'n gemotoriseerde monsterbult bij zich.
Dit jaar hetzelfde, allemaal van die electrische aangedreven luchtbedden.

Ik zou willen dat Scouting de regels inderdaad wat duidelijker stelde, dat zou een hoop gezucht voorkomen.

Dochter wilde dat bij voorbaat al niet, sliep er vorig jaar ook prima op. Zoonlief beweert dat het lekkerder ligt dan zijn matras...

Vader maakt zich het meeste zorgen over het feit dat ze met een kleine matras minder makkelijk haar territorium af kan bakenen (zegt hij).

Ach ik heb gezegd dat hij het luchtbed best mag gaan brengen...zie wel hoe het afloopt. Had er eerder al een SMS aan de leiding aan gewaagd, die terugschreven dat ze lekker lag te slapen...maar ja, de leiding gelooft hij niet...

Tesah

Tesah

09-07-2012 om 14:20

Hier ook matje

zo'n zelf opblaasbaar ding. Dochter heeft er een keer 1 nacht op geslapen en zoon ook. Dat ging prima. Maar nu is dochter een week weg en ik ben benieuwd of ze lekker slaapt. Ik zou er geen nacht kunnen slapen denk ik. Ik heb erg getwijfeld of ik nog een luchtbed moest kopen. Ik had haar het aerobed luchtbed mee kunnen geven, maar ik vond dat een te groot risiso. Dat ding is hartstikke duur en ik acht de kans dat hij lek zou gaan groot.

Overigens, geheel ot. Dochter is nu sinds zaterdag weg. Voor het eerst op kamp, ook van de scouts. Ze is 8. Ze is al vaker een weekje van me weggeweest, maar dan bij de grootouders. Ik vind de week nu wel heel lang duren, zo zonder enig vorm van contact. Ik zal blij zijn als ik haar vrijdag op mag halen. Ze heeft vast een geweldige tijd en ik gun het haar van harte, maar ik mis haar erg...

Tesah

neteret mut

neteret mut

09-07-2012 om 16:16

Geen ervaring met scouting( meer)

Vroeger wel, toen sliep ik op een dun trekkersmatje met 1 alufoliekant. Die zijn pas dun. Nu slapen man en ik als we op vakantie zijn op die zelfopblaasbare matjes ( van de aldi). De laatste 2 jaar met een oude schuim/ noppen ding eronder. Slapen we dan 2 tot 3 weken op. Dus mijn inschatting is dan ook dat de verschillende dochters best wel 1 weekje op zon,n matje zouden moeten kunnen slapen. Luchtbedden heb ik nog weer langer geleden ook wel eensgehad en ik vond het toen krengen, koud en of te hard of te zacht en steeds gewiebel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.