Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zuid frankrijk

Beste mensen,
dit jaar gaan wij voor het eerst op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Wij zitten in buurt van Vias. Wij zijn beide ochtend-mensen dus s'nachts rijden word niets ben ik bang.
Hoe druk is het in Frankrijk rond 24 juli? Ik begrijp heel druk maar wat is nou verstandig met rijden. Dat wij bijv. eerder vertrekken en 2 keer overnachten zodat wij uiteindelijk op bijv. 70 km van Vias zitten op vrijdag?

Ik hoor het graag en alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tante

Van de site van de ANWB:

"Verkeersdrukte

* Alle zaterdagen in juli en augustus wordt het druk op de wegen in Frankrijk. De grote vakantie-uittocht, met traditiegetrouw honderden kilometers file, verwacht de Franse verkeerspolitie op de zaterdagen. Op zaterdag 1 augustus wordt de meeste drukte op de wegen verwacht. Het wordt aangeraden om in de zomermaanden niet op zaterdag door Frankrijk te reizen.

Piekuren

* Vrijdag van 15 tot 22 uur, vooral rondom Parijs.
* Zaterdag van 10 tot 14 uur, vooral op de wegen in de Rhônevallei, in de Alpen en Zuid Frankrijk.
* Zondag van 16 tot 20 uur, vooral rondom grote steden.

Piekdagen

* 11, 18 en 25 juli, 1 en 8 augustus (jour noir, 'zwarte zaterdagen')."

Kijk anders ook eens bij het draadje hierboven over Zuid-Frankrijk. Misschien zitten daar wat reacties bij waar je wat aan hebt.

Zelf denk ik dat als je niet heel vroeg wilt vertrekken, je toch op 1 overnachting moet rekenen. Twee lijkt me wat veel, of kun je niet eerder terecht op je vakantieadres? Veel vakantieplezier gewenst alvast. Zuid-Frankrijk is erg leuk.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.